Deze barbecue is een mooi uitziend exemplaar. Hij voelt lekker stevig en zwaar aan en staat als een huis.
Toen we gingen barbecuen werd het vlees af en toe zwart aan de onderkant en plakte het vast aan het rooster, ondanks dat we dit grondig hebben ingesmeerd met olie. Dat is erg jammer en onoverkomelijk voor een barbecue met dit prijskaartje. Vastbranden van vlees vind ik meer iets voor een barbecue van 50 euro.
Verder staat in de beschrijving van de barbecue dat hij makkelijk schoon te maken is. Het rooster is inderdaad goed schoon te maken, omdat je deze eraf kunt halen. Daaronder zit echter een metalen kuip, deze is juist erg moeilijk schoon te krijgen. Ook de verwarmingselementen zijn lastig. Dit vind ik ook erg jammer en niet kloppen met de beschrijving.
Wat wel weer goed is is dat het vlees lekker snel gaar is, ook van binnen gaart het goed, ook mede door het deksel waardoor de warmte goed verspreid wordt. Op de aangebrande onderkant na is het vlees perfect bereid. En het smaakt prima!
Wat natuurlijk een voordeel is van deze barbecue is dat hij op stroom is. Je hebt nu geen rook van kooltjes of gas, wat beter voor het milieu is maar ook fijn voor jezelf (en de buren).
Al met al een mooie stevige barbecue, waarbij het schoonmaakgemak tegenvalt en waarbij het vlees aanbrand. Er bestaan ook barbecues met teflonlaag, de volgende keer koop ik er zo een.
Review criteria:
- Gebruiksgemak
- ResultaatVoldoende
- DegelijkheidUitstekend