Tefal Blenders BL811D - Reviews

Afneembare mengbeker
Inhoud mengbeker
1,5 liter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Joukereview 19-02-2018

Gezond en gemakkelijk

De Tefal Perfectmix+ BL811D maakt een mens gezond! Waar ik zelden de moeite neem om iets anders dan een gemakkelijk pelbare banaan of pitloze druif te eten, heb ik nu vijfmaal per week een vitamineboost met heerlijk fruit in een mum van tijd gemaakt.
Een mooie (design), degelijke (robuust uitgevoerd) en gemakkelijke (weinig knoppen en een korte handleiding) blender. Een smoothie is zo gemaakt (wel een beetje verse gember toevoegen!). Varianten zijn zo verzonnen. Ingewikkelder is het, zo leert de ervaring, met groentesmoothies en soep: de tijd leert dat internet dan een goede vluchtheuvel is.
Het apparaat hebben wij nu enkele weken in ons bezit: afgezien van de positieve ervaringen hiervoor, zij vermeld dat wie enkel voor de smoothies gaat wellicht ook een minder luxe uitvoering kan kiezen. En, ook belangrijk, schoonmaken is een makkie. Even glazen beker omspoelen, water erin (evt. een drupje afwasmiddel toevoegen), druk op de knop en klaar is Kees.

Pluspunten

• design
  • gemak

Minpunten

• zware kan

Syllie10 19-02-2018

Super blender

Eindelijk een blender die doet wat ik verlang van een blender. Door zijn snelle motor zijn smoothies enz. zo gemaakt. Ook handig dat je via het klepje in de deksel nog dingen kunt toevoegen. Maar ook bevroren producten (diepvriesfruit) gaan stukken beter dan mijn vorige blender kon.
Qua schoonmaken is het een fluitje van een cent. De kan zelf is wel vrij zwaar om te tillen, maar wel heel erg stevig daardoor.
Ook de bediening is erg handig en de voorgeprogrammeerde functies natuurlijk ook.
Qua design ziet de blender er ook prima uit dus al met al een prima product voor een prima prijs.

Pluspunten

• Snelheid
  • prijs - kwaliteit prima

Minpunten

• Zware kan

Robert 18-02-2018

Beste blender voor een goed prijs

Wat vind ik van het design?
Omdat niet alleen de maag maar ook het oog wat wil kochten wij deze Tefal BD811 RVS blender. Hij is oprecht mooi en staat stoer op het aanrecht. De RVS onderzijde staat stevig dankzij vier zuignappen in de bodem en de glazen kan schittert prachtig.

Welke verwachtingen had ik van de kwaliteit?
Na enkele reviews te hebben gelezen hoopten wij een stevige, krachtige en eenvoudig te gebruiken blender aan te schaffen. Dat is ook echt gebeurd! De krachtige motor hakt alles, door de zes messen in de onderzijde van de kan, van ijsblokjes, pinda’s, stugge groente en kan door de dikke kan, warme en koude producten beide goed aan.

Hoe heb ik het product vooral gebruikt?
Wij gebruiken het doorgaans voor het maken van smoothies en sauzen. Maar ook het gladmaken van soepen is een kleine moeite voor deze krachtige machine

Is het gemakkelijk in gebruik
Wij hebben zelden een zo eenvoudig machine gehad. Drie voorkeurknoppen voor smoothies, ijsblokjes fijnmaken en auto clean met daarnaast de pulseknop en de traploze instelling voor mixen. Vooral het schoonmaken van de messen en kan zijn eenvoudig door de sluiting aan de onderzijde van de kan. Even draaien zonder veel moeite en de ring komt los, de messen komen vrij en de kan is open aan beide zijden. Even onder het water en schoon zijn de messen. Wil je niet zo moeilijk alles uit elkaar halen, dan vul je de kan met warm water, drukt op de autoclean knop en wacht op het einde van dit pogrammaatje. Water er uit laten lopen en klaar!

Over welke features ben ik erg tevreden en over welke wat minder
De krachtige motor, de RVS-behuizing, de zuignappen onder de machine en het design zijn opvallend goed. De kan, met een inhoud van twee liter is aan de zware kant maar daarmee kan je dan ook warme en koude producten zonder moeite mixen

Waarom wilde ik dit product zo graag hebben
De prijs kwaliteit verhouding was goed, het design was mooi maar eenvoudig en het bedieningsgemak hebben bij ons de doorslag gegeven om deze machine aan te schaffen.

met alle plezier en vertrouwen zou ik deze Tefal BD 811 RVS blender aanbevelen aan vrienden en familie en heb dat ook al gedaan.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Zuignappen
  • Autoclean

Minpunten

• Zware kan

Wielrenfanaat 16-02-2018

Krachtige blendef

Erg fijn product. Krachtig ding wat zelfs ijs klein kan maken. Makkelijk schoon te maken door de ‘auto clean’ stand. Handig klepje aan de bovenkant waar je makkelijk extra ingrediënten doorheen kunt gooien tijdens het mixen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Handig klepje
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Kan lekken als je hem niet goed in elkaar zet

Donna 15-01-2018
  • Product gekregen

TEfal blender

ik kan deze blender niet meer wegdenken uit mijn keuken. Ik ben welleens tevreden geweest met een blender maar dat was niks vergeleken met dit apparaat.
Hij wordt dagelijks gebruikt en dan voornamelijk voor smoothies en babyhapjes. Ik vind de ingestelde smoothie knop dan ook helemaal geweldig. En hij krijgt alles zo mooi glad. Zelfs bevroren fruit is een piece of cake.
De schoonmaakfunctie vind ik ook een leuk en handige functie. Wordt dan ook zeer vaak gebruikt.
Design vind ik ook prachtig, je ziet en voelt de zware kwaliteit. Goeie kan van dik glas, stabiliteit tijdens hoge toeren, en stevige deksel.

Pluspunten

• Krachtig
  • Opties

rilana213 13-01-2018

Super handig apparaat

Ik vind het een erg prettig apparaat, zeker door de simpele en goede werking van dit apparaat. De blender is zo in elkaar gezet, en na gebruik ook zo weer schoongemaakt, met een druk op een knop.
De glazen maatbeker vind ik wel erg zwaar aanvoelen.
Werkt als volgt: je doe de ingrediënten (grof gesneden) erin. Het knopje smoothies indrukken en en dit werkt perfect. Na het maken van de smoothie vul je de kan met warm water en druk je op het knopje schoonmaken. Ook dit werkt erg plezierig. Even droogmaken met een theedoek en hij kan weer terug in de kast. Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst. Ik raad deze dus ook aan als je van lekkere smoothies houdt.

Pluspunten

• snel in elkaar
  • makkelijk schoon te maken
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• zware schenkkan
  • prijs

Manuella 12-01-2018

Goed product

Prima product, makkelijk in gebruik en goed schoon te maken.
Gebruik het dagelijks en functioneert perfect.
Voor zowel smoothie als het crushen van ijsblokjes

Monique16 12-01-2018

Mooi, maar zwaar design blender

Ik heb deze blender ervaren als een hele fijne, mooie en massieve blender. Hij is stevig en heeft een mooi design. De messen zijn erg scherp, en de kan is erg zwaar (zeker met inhoud). Er zitten goede en bruikbare standen op.

• Massief
  • Scherpe messen

Minpunten

• Zwaar
  • Scherpe messen

Isabel 30-12-2017

Goed werkende blender

Blender doet goed zijn werk binnen een paar seconden. Niets is moeizaam, zelfs bevroren fruit is binnen paar seconden geblend.
1 nadeel: hij is groot en neemt redelijk veel plek in beslag.

Pluspunten

• Blend goed en alles fijn in paar seconden
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Groot

nicell514 29-12-2017

Fantastisch apparaat

Ik vind dit apparaat echt een aanwinst in de keuken. Het doet precies wat het moet doen en is erg krachtig. Ik heb als eerste een milkshake gemaakt van bevroren ananas en melk. Dit apparaat had er geen moeite mee. Ook het hakken van kruiden gaat prima, net als het maken van smoothies. Ik vind de prijs passend voor de kwaliteit van dit apparaat.

Pluspunten

• Krachtig
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Wat zwaar

Truusje464 22-12-2017

Super blender

Ik heb dit product getest het is een mooi goed en degelijk apparaat
Je kunt er koud en warm mooi mee fijn maken,zelfs heel harde dingen gaan mooi fijn
De kan is misscien wat zwaar maarwel heel stevig.

Pluspunten

• Makkelijk bediening
  • Stevig

phique88 19-12-2017

Superfijne blender

Maalt alles wat ik erin stop moeiteloos fijn, ook bevroren groenten en fruit. Smoothies worden veel beter fijngemalen dan met mijn vorige blender (van 90 euro!). De bedienknop is erg fijn en het design vind ik ook mooi. Zelf vind ik zo'n glazen kan erg fijn, al is het wel zwaar, zeker als 'ie helemaal vol zit. Maakt ook minder lawaai dan m'n vorige blender.

Pluspunten

• Hoge snelheid (alles wordt goed gemalen)
  • Ziet er mooi uit
  • Fijne bedienknop
  • Glazen kan
  • Onderdelen kunnen in de vaatwasser

Minpunten

• Zware kan

WS93 17-12-2017

Goede blender voor dunne smoothies

Na dit product zo'n twee weken in de keuken te hebben staan heb ik dubbele gevoelens bij deze blender. Hij doet het op bepaalde punten slechter dan mijn oudere, goedkopere, blender. Ondanks dat die een minder sterke motor had. Het probleem van deze blender zit vooral in het feit dat hij de bovenkant van de massa in de blender niet goed mee pakt. Zo lang de smoothie erg dus is doet de blender het perfect en maalt hij alles super fijn! Echter, zodra bijvoorbeeld bevroren spinazie en kwark wordt toegevoegd om een dikkere en romigere smoothie te krijgen blijft de massa bovenop liggen. Onderop draait hij dan heel hard, waardoor de motor ook warm wordt, maar het resultaat is helaas niet zoals gewenst.

Verder is de blender wel heel erg mooi, en misstaat hij niet op het aanrecht. Ook het schoonmaakprogramma is leuk, alhoewel dat niet veel verschilt van het gewoon even een paar keer 'pulsen' met een gewone blender. Kortom, of deze blender geschikt is hangt heel erg af waar je hem voor wilt gebruiken.

Pluspunten

• Mooi
  • Dunne smoothies doet hij perfect

Minpunten

• Zware kan
  • Pakt niet de hele massa mee
  • Bevroren groente pakt hij niet

Simone 14-12-2017

Super fijne smoothie maker

Super fijne krachtige smoothie maker. nu een paar keer een smoothie gemaakt en kan al niet m eer zonder. Het design is super mooi, het is een high speed blender dus wat wil je nog meer.
Als je even goed zoekt dan kun je er nog veel meer mee dat alleen maar smoothie's maken

Pluspunten

• design
  • Zuignappen
  • Schoonmaakfunctie

Minpunten

• zware glazen kant

Myrchelle 12-12-2017

Mooie blender, sterke moter

Wat een fijne, mooie blender, die zelfs op het aanrecht mag blijven staan omdat hij er zo mooi uitziet.
We maken bijna elke dag smooties van vers fruit en een beetje water/optimel en de kids kunnen hem zelf bedienen, ze vinden het ook nog leuk.
Helemaal gek zijn ze op de automatische reinigingsknop, zeker toen er schuim uitkwam omdat ze er wat veel zeepsop in hadden gedaan; oppassen dus!
Ook warme gerechten gaan makkelijk en snel, de kan is alleen niet groot genoeg om voor 4 personen soep ofzo te handelen.
Jammer vind ik het dat de saus-optie er niet standaard bij zit, die had ik graag gehad.
De kan is van stevig glas, dus wel aan de zware kant. voorzichtigheid geboden op het moment dat je met kinderen bezig bent.
Jammer dat de deksel zo goed sluit dat schenken met de deksel erop wat moeilijker wordt.
Hij zuigt zich goed vast aan het aanrecht

Pluspunten

• mooi ding
  • sterke moter
  • stil
  • automatische reiniging
  • zuigt zich goed vast

Minpunten

• een wat zware kan