Tefal BL83SD Perfectmix Cook BL83SD high speed blender incl. stoommandje - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal BL83SD Perfectmix Cook BL83SD high speed blender incl. stoommandje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

r**************@g******** 25-03-2024

Top Blender, absolute aanrader

Wat een fantastische blender. Heel veel programma's die heel eenvoudig werken.
Het allermooiste vind ik dat het apparaat zichzelf schoonmaakt. Heel eenvoudig water er in doen, Op de knop drukken en hij begint zichzelf schoon te maken. Ideaal, Nooit meer dat geklungel met zo'n grote beker en accessoires om die in de vaatwasser te stoppen.
Ben nog nooit zo gelukkig geweest met een blender. Prijs kwaliteit is in één woord: geweldig.
Wil je echt een top blender dan kan ik je deze aanraden.

Pluspunten

• Veel voorgeprogrammeerde functies
  • zelf reinigend
  • Makkelijk in onderhoud

r**************@g******** 22-03-2024
Wat een fantastische blender. Heel veel programma's die heel eenvoudig werken.
Wil je echt een top blender dan kan ik je deze aanraden.

u**********@g******** 26-02-2024
I am thrilled with my purchase of the Tefal Perfectmix Cook BL83SD high-speed blender! This kitchen powerhouse has significantly expedited my cooking process with its impressive motor that effortlessly tackles even the toughest ingredients, saving me valuable time. Its versatility shines through with various speed settings and pre-programmed functions, ensuring perfect consistency for everything from smoothies to soups. The thoughtful design, including a spacious Tritan jar and secure lid, adds both convenience and elegance to my kitchen. Cleanup is a breeze, thanks to the dishwasher-safe components. If you're seeking a reliable, efficient blender that enhances your culinary experience, the Tefal Perfectmix Cook is a must-have.

g******@g******** 07-03-2022

Super blender

Super fijne blender met veel verschillende functies. Ook stoommandje makkelijk in gebruik. Super degelijk. Erg blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Glas
  • Veel verschillend functies
  • Ook geschikt voor warme producten

Minpunten

• Hard geluid

Derya 18-01-2022

Grof ding

Mijn eerste indruk toen ik de doos openmaakte was: wat een super gaaf ding! Zwaar, groot en mooi! De kwaliteit was ervan af te lezen. Het apparaat was makkelijk in elkaar gezet en ik kon meteen aan de slag met het voorbereiden van een gerecht. Ik was vooral benieuwd naar de nieuwste functie van een blender: stomen… Ik heb geprobeerd linzensoep te maken. Het programma staat automatisch op 30 minuten. Dit was absoluut niet genoeg. Ik heb het apparaat totaal 1 uur moeten laten werken want warm maken deed het absoluut niet. De handleiding is erg beknopt waardoor je eigenlijk niet weet wat je moet. Het was een zware tegenvaller. De manier waarop de soep werd geblend was wel echt spannend!
Het apparaat schoonmaken was minder spannend helaas. Omdat alles erop en eraan zo zwaar is, is schoonmaken ook echt een klus. Dat zou me ervan weerhouden om het apparaat vaak te gebruiken.
Ik heb de dag erna voor mijn dochters bananenmilkshakes gemaakt. Ze hebben ervan genoten. Het ging vrij makkelijk maar het schoonmaken achteraf was me weer een ding.
De overige functies heb ik nog niet uitgeprobeerd!

Over het algemeen ben ik tevreden over het product.

Turkan 13-01-2022

Perfecte Blender

Ik vind dat de blender mij goed kan helpen met eten maken voor ons zelf en mijn kindjes. Ik heb al een aantal keer lekkere soep gemaakt. Eerst dacht ik hoe kan een blender soep maken maar het is makkelijker dan soep maken in de pan. Alle ingrediënten erin, deksel erop en op het knopje drukken. Als hij klaar is geeft hij wel een signaal. Eenvoudig uit elkaar te halen en schoon te maken. Wel een zware glazen kan. Ook lekkere milkshakes gemaakt. Dit apparaat heeft echt wel iets toegevoegd aan ons keuken. Het ziet er ook mooi uit op het aanrecht.

Pluspunten

• standaard programmas
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• zwaar

hvbvdz 11-01-2022

Zware krachtpatser

Dit is een absolute krachtpatser. Het is een groot, zwaar en degelijk apparaat wat prima staat op je keukenblad. Maar zoals gezegd; het is geen lichtgewicht. De kans is van dik glas gemaakt. Hartstikke mooi en duurzaam, maar wel zwaar. Zeker als je hem schuin omhoog moet houden om de inhoud er uit te scheppen/schenken/spatelen.
Het apparaat bevat een aantal voorgeprogrammeerde opties maar is ook handmatig in te stellen. Sowieso gaat het apparaat pas aan als hij er in zit en de deksel zit er recht op. Wil je hem dus uitzetten geef je de deksel een tikje naar achter en gaat het apparaat automatisch uit.
Het is echt een hele krachtige blender. Ik heb een soep gemaakt met allemaal rauwe ingrediënten er in (tomaat, uien, paprika) en dat ging super. Ik heb ook nog nooit zo'n gladde soep gehad. Normaal altijd wel een velletje of stukje als je niet van te voren ontveld, maar hier helemaal geen last van gehad.
Er zit ook een automatisch schoonmaakprogramma op wat handig is, maar omdat er overal siliconen afsluitrandjes zijn zal je altijd handmatig goed moeten schoonmaken. Daar gaan nl wel restjes onder zitten.
Al met al echt een mooi apparaat.
Hoewel de bijsluiter al uitgebreider is dan je meestal bij Tefal ziet heb je nog steeds een summier document. niet alle onderdelen worden benoemd en qua recepten is er ook meer dan genoeg ruimte voor eigen inbreng.

Pluspunten

• krachtige motor
  • messen zijn los te halen om schoon te maken
  • diverse standaard ingestelde programma's

Minpunten

• zwaar
  • in de siiconenrandjes kan eten achter blijven

Mol 10-01-2022

Super apparaat

Wat een aanvulling bij ons in de keuken. Een krachtig apparaat waarmee een smoothie met bevroren fruit geen probleem meer geeft. Ook ben ik blij met de verwarmfunctie voor het maken van soep. Vooral heldere soepen lukt super.
Voor de stoomfunctie vind ik het bakje wel klein, hierdoor alleen in gebruik als ik voor 1 persoon moet koken.

Pluspunten

• Schoonmaakfunctie
  • Sterke krachtige messen

Minpunten

• Klein stoommandje

Ineke 07-01-2022

Fijn apparaat, maar let op met de schoonmaakoptie!

De koude opties zoals milkshake en smoothie lopen perfect. Ook de plantbased milk optie is super. Duurt langer dan ik had gedacht, maar geeft een hele gladde melk.
Soep maken loopt ook heel goed, maar bij mij gaf het een aangebrande bodem. Maak dat direct goed schoon, anders krijg je het er amper meer af.
De schoonmaakoptie: ik kon er maximaal 250 ml water in doen met 1 druppel dreft, omdat het water er anders via de dop weer uit komt sijpelen.

Pluspunten

• veel kracht
  • schoonmaakoptie
  • veel opties, zoals koken en bakken

Minpunten

• schoonmaakoptie: stroomt gauw over
  • brandt aan bij soep maken

BTTony 04-01-2022

Geweldige blender

Wat een geweldige blender is dit! In ons huishouden maakte we gebruik van een staafmixer met een blenderfunctie waar we niet 100% tevreden over waren dus opzoek naar een vervanger. Deze Blender is zoveel meer dan een gewone blender. De 'standaard' mogelijkheden zoals een smoothie of shake zijn zo glad te maken als je zelf wilt en zo klaar. IJsblokjes crushen is in een paar seconde te doen! perfect voor een cocktail! Zelf het maken van een Soep is mogelijk, alle ingrediënten erin en een half uur later is de soep klaar! De blender brengt het geheel binnen 3 minuten aan de kook en met een vast programma heb je na 30 min een super glad soepje. Onze tomatensoep was zo glad dat de schil van de tomaat niet terug te vinden was dus ontvellen is niet eens nodig! De blender voelt erg degelijk aan maar dat betekend ook dat hij aan de zware kant is, bijna 6 kg. Voor ons geen probleem maar wel een aandachtspunt. Daarnaast is hij erg groot, wat fijn is als je een grote hoeveelheid wil bereiden maar het is een flinke blender die best wat ruimte in beslag neemt. Het mes is los te halen uit de kan waardoor de blender makkelijk is schoon te maken en er is een schoonmaak programma wat in de meeste gevallen volstaat om de blender weer mooi schoon te maken.

Pluspunten

• krachtig
  • snel
  • kookfunctie
  • instelbare programma's
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• zwaar
  • groot