De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-5500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

teleurgestelde gebruiker 31-03-2024

jammer

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Zeer slecht product voldoet niet aan wat de gebruiksaanwijzing suggereert contact gehad met alecto steken hun kop in het zand en blijven van mening dat alles werkt zoals het hoort. Koop dit product niet er zijn beteren en goedkopere op de markt. Spijt dat ik dit gekocht heb van mijn airmiles.

Pluspunten

• leuk speeltje

Minpunten

• veel te veel

matthias_anckaert@hotmail.com 23-04-2023

Prima aankoop!

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Bij ontvangst het toestel heel makkelijk kunnen installeren. Alle nodige toebehoren bijgeleverd behalve natuurlijk een bevestigingspaal. Hiervoor heb ik een standaard afsluitingspaal gebruikt en op een betonsokkel geplaatst. Verder connecteren binnen unit en buiten unit heel makkelijk met elkaar. Enkel het connecteren op het intern WIFI netwerk zodat je het toestel kan connectoren met waether underground heeft een beetje geduld nodig vandaar de -1 in gebruiksgemak. Anders was het 10/10

Pluspunten

• kwalitatief materiaal/prijskwaliteit
  • Volwaardig home weerstation
  • Weather underground!

Minpunten

• Connecteren intern netwerk heeft wat geduld nodig

Jankees 15-09-2022

Goede aankoop!

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Handig apparaat. Makkelijk in te stellen. Leuk dat je via de app overal kan zien wat voor weer het bij jou thuis is. Half jaar geleden gekocht en werkt nog steeds naar behoren.
Het is wel belangrijk dat je hem niet te dicht bij storende elementen plaats, zoals gevels en bomen.

Pluspunten

• instellingen
  • gebruik app

Minpunten

• functietoetsen op display zijn lastig te lezen

j*****@l****** 28-08-2022

Ervaringen Alecto WS 5500

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Ik had al eenzelfde apparaat op mijn thuisadres en ben zeer tevreden over het gemak van installeren én de nauwkeurigheid die aangegeven wordt.
Ik ben geïnteresseerd in de weersomstandigheden en wilde ook weten hoe die bij mijn zomerverblijf zijn, die kan ik dus nu ook op afstand uitlezen...werkt perfect met wifi!

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Duidelijke handleiding
  • Nauwkeurig
  • Schappelijke prijs

Joost 17-08-2022

Uitstekend weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Goede kwaliteit weerstation. Gemakkelijk te installeren. Met de WU-app altijd en overal het weer bij de hand, ook van je eigen weerstation.
Duidelijk afleesbaar display met voldoende informatie.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Duidelijke informatie

Minpunten

• Hooguit de prijs. Maar is het wel waard

h*************@g******** 04-06-2022

Alecto WS-5500 installeren en de instellingen

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Goede omschrijving hoe e.e.a gemonteerd moet worden. De koppeling tussen het weerstation en het display gaat soepel. Het koppelen met de “Wether Underground” App gaat moeizaam.

dijkha01 22-04-2022

Alecto WS-5500 werking

Geschreven voor: Alecto WS-5500

product ziet en voelt degelijk. werkt direct, plug & play. contact met mobile telefoon gaat een stuk moeizamer. uiteindelijk is er contact maar helemaal logisch en overzichtelijk gaat dit niet.

Pluspunten

• plug & play
  • degelijk robuust apparaat

Minpunten

• lastig te verbinden met mobile telefoon
  • telefoon app minder overzichtelijk

RUUD 11-02-2022

Een aanrader

Geschreven voor: Alecto WS-5500

De ALECTO WS -5500 werkt perfect.
Een aanrader voor dat geld .
Goede beschrijving.
Keurig verpakt .
Gemakelijk te installeren

Pluspunten

• Goede beschrijving
  • Makkelijk te installeren

Frans M 20-09-2021

Compleet weerstation, goed kwaliteit material

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Probleemloze installatie, de verbinding met de monitor was er meteen. Ik heb het verbonden met Ecowitt. Hier kan ik de gegevens met een resolutie van 5 minuten ophalen. De ecowitt app op de tel (android) is practisch en ruim voldoende weergave.

Ik zoek nog naar een tool om de gegevns automatisch te downloaden. Nu moet ik nog via ecowitt de gegevens ophalen.

Ik wil verder het station integreren met mijn domotica en zonneschermen automarisch bedienen.
Dat is nog wat puzzelen.

Pluspunten

• robuust

Minpunten

• Scherm heeft beperkte kijkhoek

John v M. 25-08-2021

Geweldig weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Mooi design, eenvoudig in te stellen. Alleen koppelen aan internet was even uitzoeken omdat het net iets anders ging, maar prima te doen. Fijn dat de instellingen al grotendeels goed stonden. Echt een aanrader en gekoppeld aan een app.

• Mogelijkheden en opties
  • Koppelt met app

Minpunten

• Bevestiging ondergrond op maar één manier mogelijk

m***@b********** 12-05-2021

Mooi en compleet weerstation!

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Sinds bijna 2 jaar heb ik dit weerstation naar volle tevredenheid. Het is een mooi compleet weerstation voor een kleine weeramateur, waar ik mij onder schaar.

Daarnaast is de service van Alecto super. 2 maanden geleden werkte mijn regenmeter niet meer. Contact opgenomen met Hesbo. Kon kostenloos de hele set opsturen. Gisteren heb ik een compleet nieuwe set ontvangen. Dat is topservice!

Pluspunten

• Compleet
  • WIFI, via internet je data bekijken

Kees 04-05-2021

Mooi en uitgebreide mogelijkheden met de WS 5500.

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Mijn weerstation de Alecto WS 4000 heeft het al weer een tijdje geleden begeven, van zowel het binnen als buiten station werken delen niet meer.
Sinds een weekje de Alecto WS 5500 aangeschaft en in gebruik. Het installeren vond ik een fluitje van een cent.
Dit kwam zeker door de zeer heldere handleiding. De “app WS View”en de website “weatherundergroud” geven een duidelijke en overzichtelijk beeld van de meetwaarden van je weerstation. Ik ben zeer tevreden over dit weerstation.

Pluspunten

• mooi en compleet weerstation
  • eenvoudige installatie
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• voor mij geen

Patrick 08-04-2021

Goede upgrade t.o.v. mijn vorige WS-5000

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Omdat mijn vorige weerstation, een WS-5000, waar ik jarenlang plezier van heb gehad, aan vervanging toe was, weer gekozen voor een Alecto WS-5500 weerstation. Deze heeft backup batterijen voor de buitenunit (voor de donkere dagen rond kerst). De binnenunit kan ook zelfstandig, zonder extra server PC, de meetgegevens via Wifi richting Wunderground pushen. Makkelijke installatie met goede Nederlandstalige handleidingen.

Pluspunten

• Backup batterij buitenunit voor donkere dagen
  • Binnenunit pusht via Wifi naar Wunderground

Marco 28-03-2021

Werk perfect

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Dit weer station werk nog altijd perfect.
Ik heb het nu 6 maanden.
En kan het alleen maar aanbevelen.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Makkelijk in gebruik

Mart 22-02-2021

Mooi weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Mooi weerstation met diverse opties. Goed af te lezen binnen-unit met kleurenscherm. Minpunten vind ik het installeren van de Weather Underground app, dit na diverse pogingen niet gelukt. Jammer dat de bevestigingsbuis voor de buiten-unit niet wordt meegeleverd.

Pluspunten

• Goed product voor een redelijke prijs.
  • Snel geïnstalleerd.
  • Goed af te lezen binnen-unit met kleurenscherm.
  • Regenmeter is erg nauwkeuring.
  • Meer dan voldoende opties

Minpunten

• De Weather Underground app installatie mislukt
  • Bevestigingbuis buiten-unit niet meegeleverd

HEJ.K 05-01-2021

Slechte service. Steeds problemen

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Heb 3 jaar geleden een complete set gekocht. Deze set heeft het toen tot net na de garantie periode volgehouden. Op advies van Alecto een nieuwe buitenunit gekocht. Nu net een jaar oud heeft ook deze de geest gegeven. Na telefonisch contact met Alecto blijkt dat op een complete set 2jr. garantie zit maar op een nieuwe buitenunit slechts 1/2 jr. Kan dus alleen een nieuwe set aanschaffen.
1: het apparaat is blijkbaar slecht 2: de service is slecht.

Pluspunten

• is er niet

Minpunten

• Zeer korte levensduur
  • Steeds weer problemen met de batterijen

Marco 08-12-2020

Super

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Het weer station van Alecto WS 5500.
Werk nog altijd naar prima.
Met een duidelijk display.
En een nauwkeurige aanduiding.
Van bijvoorbeeld de regen meter,en de luchtdruk .

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Nauwkeurigheid van de regen meter

Abel Menger 19-11-2020

De WS 5500 aangeschaft .

Geschreven voor: Alecto WS-5500

De WS 5500 gekocht ziet er goed en degelijk uit, gemakkelijk te monteren en een goede handleiding, met deze in de hand is het binnendeel gemakkelijk te programmeren.

Hans 16-11-2020

Leuk weerstation voor een nette prijs.

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Een leuk weerstation met veel informatie.
De buitenunit doet een beetje goedkoop aan door het gebruikte materiaal (plastic). De tijd moet het leren hoe dit plastic zich houdt in de buitenlucht en zonlicht.
De binnenunit heeft een helder display. Informatie wordt groot genoeg getoond. De helderheid van het display is wel sterk afhankelijk van de kijkhoek. De binnenunit kan worden opgehangen of worden neergezet.
Handleiding is NL-talig en geeft genoeg informatie hoe alles ingesteld en uitgelezen kan worden.
Alle specificaties zijn ook duidelijk vermeld.
Koppeling met Wunderground is mogelijk. Veel mensen klagen over het niet kunnen koppelen met Wunderground. Maar als je de handleiding volgt en zelf ook een beetje nadenkt is het geen probleem om de te koppelen.

Tip:
Dit weerstation is ook te koop bij de ING met rentepunten, dit scheelt een aanmerkelijk bedrag.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • In principe geen batterijen voor buitenunit nodig
  • Eenvoudig te monteren

Minpunten

• Kijkhoek display binnenunit
  • Wordt geleverd zonder batterijen
  • Handleiding niet up-to-date koppeling Wunderground

Leo uit Ede 01-10-2020

Eenvoudige installatie

Geschreven voor: Alecto WS-5500

De Alecto WS 5500 is een prima product, ik heb hem nu ruim 1 maand in bezit en het apparaat voldoet aan al mijn verwachtingen.
Het installeren gaat vrij eenvoudig, alleen moet je van te voren - zoals in de gebruiksaanwijzing duidelijk staat - een constructie verzinnen waar je het apparaat op gaat plaatsen. Ik heb bij de Praxis een steigerbuis gekocht en een bevestigingsstuk voor aan de muur, met een haaks verbindingsstuk. Op deze wijze kan het weerstation zeer stevig bevestigd worden op de gunstigste plek: vrij in de ruimte, op 2 of 3 meter hoogte.
Volg de meegeleverde instructie stap voor stap en het apparaat zal moeiteloos werken.
De gebruiksaanwijzing is minder duidelijk over het aansluiten op internet om de waardes al te kunnen lezen op je smartfoon. Daar is wat weer geduld voor nodig (alles in de Engelse taal).

Pluspunten

• hoogwaardig apparaat
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• aansluiting op internet voor aflezen op smartfoon

Berend 02-09-2020

Mooi professioneel weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Goed overzichtelijke display. Weerstation werkt meteen perfect, na een simpele installatie.
Maar het lukt niet om de app. van Wunderground te installeren. Ook niet de hulp van Alecto’s klantenservice. Dus dat laat ik dan maar achterwege.

Kees H te Geldrop 02-09-2020

Prima weerstation voor een betaalbare prijs

Geschreven voor: Alecto WS-5500

De gebruiksaanwijzing die bij het apparaat zat is waarschijnlijk wat te oud, het scherm van de WS-view app zag er anders uit dan in de gebruiksaanwijzing. Misschien zou een link naar een actuele gebruiksaanwijzing beter zijn en minder papier verspillen.
In het begin lukte het mij niet om de setup uit te voeren omdat ik nog geen batterijen in het apparaat had gezet en alleen de netvoeding had aangesloten.
Nadat ik de batterijen had aangebracht werkte de setup prima. Het aanmelden bij ecowit en wunderground verliep probleemloos.
Ook lukte het om wunderground aan mijn Domoticz systeem te koppelen.
De meteowaarden komen redelijk overeen met andere metingen in de buurt, de luchtdruk lijkt echter een paar hpa lager dan andere metingen.

Kortom, een mooi product met bruikbare gegevens.

Pluspunten

• robuuste vormgeving
  • Eenvoudig te monteren
  • Bijbehorende app (Android&Ipad)
  • koppelbaar met Domoticz
  • groot aantal waarden, o.a. UV-index, Straling..

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing lijkt achterhaald

Jan Oorthuijsen 31-08-2020

Kleuren display

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Display kijkhoek is erg slecht zelfs in de hoogste lichtsterkte.
Je moet van boven af naar het scherm kijken om het goed af te kunnen lezen.
Als je recht naar het display kijkt is het bijna niet af te lezen.
Heb geen vertrouwen in het waterdicht zijn van het batterijcompartiment van de buitenunit.
Product terug gestuurd.

Minpunten

• Display
  • Geen montage pijp meegeleverd

sabine 26-08-2020

groot scherm buiten unit zeer goede kwaliteit

Geschreven voor: Alecto WS-5500

dit produkt aangekocht en voldoet aan mijn kwaliteiten. degelijk materiaal en eenvoudig te plaatsen alsook aflezen is zeer eenvoudig.

Marco 20-08-2020

Leuk product

De Alecto ws 5500.
Is voor mij een perfect weerstation.
Met een mooi en duidelijk scherm.
Werk perfect.
Ook de buiten unit is super.
Dus een aan rader voor iedereeen

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Makkelijke montage buiten unit

Minpunten

• Internet kost moeite