Alecto WS-5500 - Reviews

Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, UV, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk
Tendens weergave
luchtdruk, temperatuur, luchtvochtigheid, UV

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

JGM 15-06-2017 Product paar dagen in bezit

Een stap voorwaarts

Ik heb jaren plezier gehad van m'n Alecto ACH-210, maar wilde wat meer. Heb gekeken naar verschillende opties maar kon geen keuze maken. Ik wilde in ieder geval wat grafiekjes kunnen maken. Via de Rentepuntenwinkel aangeschaft voor ongeveer de helft van de hier genoemde prijzen. Het loont dus om even te googelen voor een scherper aanbod. Volgens mij is het dezelfde als de Eurochron EFWS2900 / Ambient Weather WS-2902 / Ventus W830. Die hebben ook een wat uitgebreidere handleiding. Het is de moeite waard om die te downloaden. De montage was wat lastiger maar dat heb ik opgelost met een stelling buis van CanDo. Was nog in de aanbieding ook dus uiteindelijk ongeveer € 25 kwijt. Het systeem hangt aan de schuur in een woonwijk dus de windrichting en kracht is niet representatief. Ik dacht eerst dat het problematisch zou zijn als het vol in de zon hangt, maar ik moet zeggen dat dat meevalt. De temp is dan slechts iets te hoog. In ieder geval veel minder te hoog dan mijn oude ACH-210. Eventuele standaard afwijkingen kunnen ook worden gecorrigeerd. Het station werkt op zonnecellen, maar batterijen (Lithium) zijn aan te bevelen als reserve. Aanmelding via Wunderground.com bleek mee te vallen. Het duurde wel een paar uur voor de bevestigingslink ook daadwerkelijk was verwerkt. Via Wunderground zijn alle gegevens om de 5 minuten af te lezen in tabelvorm of grafiek. Gegevens zijn ook weer te downloaden voor eigen gebruik (Excel of wellicht ander weerprogramma). Op de website kun je ook kijken naar omliggende weerstations die ook verbonden zijn met Wunderground. Enige nadeel vind ik dat het display lastig af te lezen is als je er niet recht voor staat. Al met al een fijn weerstation voor iemand die net even wat meer wil maar geen al te hoge eisen stelt.

Pluspunten

• Extra opties t.o.v. eenvoudig weerstation
  • Data af te lezen via APP of website.

Minpunten

• Display lastig af te lezen onder een hoek.