Alecto WS5200 - Professioneel 6 in 1 wifi weerstation met app en draadloze buitensensor, zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Alecto WS5200 - Professioneel 6 in 1 wifi weerstation met app en draadloze buitensensor, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

b***************@z******* 10-10-2022

Doet wat ik ervan verwacht

Ik heb voor dit model gekozen omdat het de goedkoopste versie van Alecto is die verbinding met een app en internet kan maken. Het installeren van het apparaat zelf ging vrij gemakkelijk, er was vrijwel direct een verbinding tussen het sensor-gedeelte en de binnen-console. Ik heb het sensorgedeelte bevestigd aan een (witte) pvc buis met een doorsnede van 40 mm, het geheel ziet er op die manier netjes uit.
Ik had het apparaat eerst gekoppeld aan een Wifi netwerk met Mesh technologie, maar dat werkte niet echt goed, kreeg meestal geen verbinding vanuit de app met de console. Vervolgens overgezet naar een aparte Wifi-router. Als ik de telefoon met diezelfde Wifi-router verbind heb ik wel snel verbinding.
Tevens heb ik het apparaat gekoppeld aan Weather Underground (wunderground.com). Dit lukte pas na de tweede poging. Op deze wijze kun je de meetgegevens vanaf elke willekeurige locatie opvragen.
Apparaat werkt nu naar behoren, dus ik ben er tevreden mee.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Redelijk makkelijk in het gebruik

Minpunten

• Toegankelijkheid via Wifi kent beperkingen