De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 75 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-2300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Gert-Jan van Rooij 17-08-2022

Een aanrader

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Op basis van de vergelijkingsmogelijkheid gekozen uit 3 Alecto weerstations. Het installeren ging zeer eenvoudig. Eerst batterijen in het basisstation, daarna in de buitenunit. Die maakten binnen een minuut draadloos contact met elkaar. Buitenunit buiten ophangen en binnenunit op het dressoir. Dat was alles! Units geven zeer duidelijk temperatuur en luchtvochtigheid weer. Zeer goede keus

Pluspunten

• goed afleesbare display

Hubrecht 27-11-2021

Niet goed afleesbaar weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Dit weerstation valt tegen in het gebruik. De cijfers van de tijd worden heel groot en in vet aangegeven echter de cijfers die met het weer te maken hebben worden juist klein weergegeven. En dat is juist de belangrijkste informatie. Ook is het display erg donker, de verlichting werkt maar enkele seconden.

Sean 26-08-2021

Afrader

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Niet tevreden, vreet batterijen en dan moet je alles iedere keer opnieuw instellen. De buitenzender spant de kroon en is na een paar keer batterijen vervangen lek en defect.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• kwaiteit
  • batterij verbruik

Piet Paulusma 26-12-2020
  • Product gekregen

Duidelijk scherm

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Erg makkelijk te installeren. Tekens op het scherm zijn duidelijk/groot. Goed draadloos bereik tussen binnen en buiten station. De aangegeven verwachte weersomstandigheden kloppen tot nu toe best goed.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Simpel/duidelijk scherm

John. B 24-10-2020

groot scherm schittert wel een beetje

Geschreven voor: Alecto WS-2300

ik heb deze Alecto ws-2300 gekocht omdat deze als een van de betere uit diverse test kwam. Dat kan ik inmiddels beamen heel eenvoudig werkt zeer goed en is betaalbaar.

Pluspunten

• formaat
  • gebruiksgemak
  • prijs

Piet V 12-10-2020

Mooi, duidelijk scherm

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Duidelijk, doet wat ie moet doen, paar dagen in bezit, geen storingen, sensoren werken goed. Tot dusverre een uitstekend apparaatje voor een schappelijke prijs (Gamma)

John Ant 20-05-2020

Dit toestel voldoet aan al mijn wensen, mooie display.

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Duidelijke display met alle juiste gegevens en symbolen. Handige gebruiksaanwijzing, deze is al te downloaden bij de aanbieding. Installatie is klaar in een mum van tijd. Goede prijs/kwaliteit.
Na twee dagen in dienst, zijn de metingen zeer precies in vergelijking met andere meettoestellen.

Pluspunten

• Voeding 2 X 2 AA/1,5V bat.
  • Mogelijke uitbreiding tot drie zendertjes

F. Oskam 09-04-2020

Prima eenvoudig weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Een prima product, ik kocht 'm ook een paar jaar terug voor een familielid. Dit station is beter dan de weerstations die ik heb gehad, vaak waren ze binnen 2 jaar vaak al defect, niet meer leesbaar.

Pluspunten

• Duidelijk leesbaar scherm
  • eenvoudig, niet teveel toeters en bellen
  • uitbreiding met een extra buitensensor

Minpunten

• geen

Han Hilkes 31-03-2020

Duidelijk scherm; zeer goed leesbaar.

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Het weerstation is eenvoudig in te stellen. Duidelijk scherm. Mooie uitvoering. Goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Duidelijk afleesbaar.
  • goede prijs-kwaliteitverhouding.

Minpunten

• Er ontbreekt een barometer.

LambertvdW 18-02-2020

Gemakkelijk te installeren en prima display

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Prima prijs / kwaliteit. Groot en zeer goed leesbaar display. Batterijen erin en alles werkt gelijk, tijd wordt van een radio zender opgehaald en hoeft dus niet ingesteld te worden. De buiten sensor hangt ongeveer 10 meter vanaf het binnenstation maar signaal is prima.

Gerard 08-11-2019

Alecto WS-2300

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Ik heb dit weerstation pas gekocht hij doet het naar behoren, met een duidelijk en overzichtelijk display.
Hij is makkelijk in te stellen de klok stel zichzelf automatisch in een super weerstation.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • makkelijk in te stellen
  • Overzichtelijk

Anneke bosmans Kaijser 14-10-2019

weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-2300

het is een goed weerstation en makkelijk bedienbaar en goed leesbaar en verlicht met wekker is heel leuk

Frans 13-02-2019

Prima weerstation ziet er keurig uit.

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Prima weerstation. doet wat het moet doen. in witte uitvoering een mooi apparaat. ook de buitensensor werkt prima. Instellen was heel gemakkelijk.

Pluspunten

• duidelijk overzicht

annafiat! 02-02-2019

Duidelijk!

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Duidelijk,prima prijs kwaliteit verhouding!
Misschien een dingetje,ik had hem ook graag op willen hangen,maar dat is niet mogelijk😅

Pluspunten

• Duidelijk
  • Automatische klokinstelling,na batterijwissel

Minpunten

• Weerstation kan niet opgehangen worden!

Thea Mannaart 26-12-2018
  • Product gekregen

Mooi duidelijk scherm

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Mooi uiterlijk en makkelijk leesbaar zodat we weten of we das handschoen en muts aan moeten doen voordat we naar buiten gaan.

Jan 26-02-2018

Prima weerstation, makkelijk te installeren

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Zojuist gekocht en in gebruik genomen en wat direct op viel was dat de in gebruik name wel heel gemakkelijk ging. Duidelijke aanduidingen op het scherm. Jammer dat er geen 24u tijdsweergave op zit. En in de beschrijving wordt nog gerept over weergave van de datum maar dat zit er helaas niet op. Niet alleen in de Nederlandse handleiding maar ook in de Franse en Duitse handleiding. Verder niks op aan te merken.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Duidelijk afleesbaar

Minpunten

• Geen 24u klok

Gio Ali 03-01-2018

Onpraktisch-niet kopen

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Nadat de digits op onze oude weerstation slecht werden hebben we de reviews op Kieskeurig gelezen voor een goede vervanger. Dat moest de Alecto WS-2300 worden. Goede reviews en op de foto een duidelijke oranje achtergrond met zwarte digits.

Batterijen: de Alecto werkt alleen op batterijen, hetgeen in ons geval betekende dat er elke 3 weken weer 2 nieuwe AA batterijen in moesten, omdat de digits grijs en onleesbaar werden.
De buitenunit geeft ook de temperatuur aan en deze batterijen hebben wij in het gebruikte half jaar niet hoeven te vervangen. Deze doet zijn werk prima.
Lamp: het lampje dat op elke foto brand, brand maar 3 seconden en gaat dan uit, Brand dus niet permanent. Als het display niet goed leesbaar is kun je het lampje aan zetten, echter als je dichtbij genoeg bent om het lampje aan te zetten is het display leesbaar. Lampje is dus overbodig.
Afleesbaarheid: als er nieuwe batterijen in zitten is de Alecto bij daglicht op 3 meter afstand goed af te lezen. In de avond niet meer.
Tijd en temperatuur: indien afleesbaar geeft de Alecto de tijd en temperatuur goed aan. Dat is een pluspunt.
Conclusie: een weerstation die elke 3 weken nieuwe batterijen nodig heeft en alleen op de dag afleesbaar is, is onpraktisch. We hebben binnen een half jaar weer een nieuwe gekocht die op netstroom werkt, zoals onze oude ook deed. Helaas duur leergeld betaald.
Advies: koop een weerstation die je aansluit op netstroom.

Pluspunten

• Juiste weergave van tijd en temperatuur
  • Buitenunit doet zijn werk goed

Minpunten

• 'Vreet' batterijen
  • In de avond niet afleesbaar
  • Overbodig lampje

Ad 05-12-2017

Mooi scherm

Geschreven voor: Alecto WS-2300

ik heb dit product onlangs aangeschaft ziet er mooi uit en voldoet aan de verwachtingen is zeer nauwkeurig

Pluspunten

• mooi grootdisplay
  • geevt ook halve graden aan

Minpunten

• nog niet gevonden

Jan 24-06-2017

Doet niet waarvoor het aangeschaft is

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Vandaag 24 Juni 2017 gekocht bij de MediaMarkt Westerhaven Groningen voor €54,99
Ik heb dit weerstation getest zoals iedereen die het werkelijk heeft aangeschaft zou moeten doen. Eerst gezorgd voor een temperatuur en vochtigheidsverschil door de beide modules van elkaar gescheiden in een binnen en buitenomgeving te zetten. Daarna gewoon naast elkaar binnen op een hoogte van 1 meter 50 gezet. Het verschil bij aanvang 3 a 4 graden, en het verschil in vochtigheid ongeveer 10 punten. Na 2 uur was het verschil in graden nog steeds 0,5 graden. en de vochtigheidsgraad nog steeds 10 punten verschil.

Daarna de buitenmodule in de koelkast, waar reeds een thermometer 7 graden aangaf. Afstand ongeveer 10 meter Het radiocontact tussen beide modules is uitstekend, ondanks de muur ertussen. Na enige tijd uit de koelkast gehaald weer naast elkaar op een halve meter hoogte, met een verschil in temperatuur van 7 graden en verschil in vochtigheid 15 punten. Na 10 minuten verschil in vochtigheid 1 punt en dat is goed te noemen. Het verschil in temperatuur nog 6 graden.
Na ongeveer 20 minuten is het verschil in temperatuur 4,5 graden, en de vochtigheidsgraad van de buitenmodule is nu 3 punten hoger dan de binnenmodule.

De conclusie is dat dit weerstation voor die prijs gewoon een miskoop is, en gaat morgen direct retour.

Minpunten

• temperatuur verschil tussen beide modules

Philip 23-05-2017

Duidelijk en simpel

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Instellen is een fluitje van een cent. Snel verbinding met de buitensensor en het DCF signaal.
Scherm is groot en duidelijk.
Over de functie weersvoorspelling heb ik weinig illusies: in de mooiste week van het voorjaar voorspelde het apparaat regen... Maar ja, wat mag je er van verwachten?

Pluspunten

• groot en duidelijk scherm
  • goed contact met de buitensensor

Andre 21-04-2017

Helder en duidelijk scherm met basis informatie

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Het is een praktisch weerstation zonder te veel poes-pas. Zelf geen behoefte aan wind en regenmeter dus deze versie voldoet prima. Eenvoudige installatie. Werkt binnen 2 minuten.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Eenvoudige bediening
  • Snelle installatie

Minpunten

• geen

A. Glim 12-04-2017

Scherm niet te groot en niet te klein. Juiste afmeting.

Geschreven voor: Alecto WS-2300

De benodigde informatie voor wat betreft de binnen en buitentemperatuur alsmede de luchtvochtigheid is goed afleesbaar. Tijdsaanduiding goed afleesbaar.

H. van Gils 27-12-2016

Goed afleesbaar weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Dit weerstation is goed afleesbaar.
Ook op afstand is dit het geval.
De aangegeven waarden zijn zeer betrouwbaar.
De batterijen gaan lang mee.
De buitensensor heeft een lcd scherm, zodat je buiten ook direct de temperatuur af kunt lezen.

Pluspunten

• Duidelijk afleesbaar
  • Nauwkeurig

geen idee 14-12-2016

zichtbaarheid info prima. alleen jammer geen datum.

Geschreven voor: Alecto WS-2300

Je hebt een verwachtings patroon van een product en volgens was dat ook zo wat ik verwachtte. Qua prijzen t.o.v. andere merken en kwaliteit is voor mij onbekend. Je moet ondervinden waar je mee werkt. Voor mij is het een product wat bij mijn hobby past, maar daar past een datum wel bij.
Zou het in ieder geval aanbevelen aan anderen.

Ed 13-12-2016

DUIDELIJK!

Geschreven voor: Alecto WS-2300

duidelijk leesbaar scherm, grote cijfers. Weerstation was gemakkelijk instelbaar (gaat helemaal automatisch) Het is heerlijk om in ieder geval 1 klok in huis te hebben die absoluut altijd de juiste tijd aangeeft!

Pluspunten

• duidelijk leesbaar
  • altijd de goede tijd