Alecto WS-2300 - Reviews

Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid
Tendens weergave
thermometer

Beoordeling op basis van 56 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

jaapm 11-04-2016 Product paar weken in bezit

Strak weerstation

Na jaren stopte oude weerstation ermee. Deze Alerto heeft alle functies die we zochten. Buiten-meter heeft geen draadje naar buiten, maar je monteert buitenmeter als draadloos kastje op buitenmuur. Heeft ook eigen display met temperatuur en luchtvochtigheid. Op weerstation temperatuur en luchtvochtigheid van binnen en buiten netjes naast elkaar. Barometerplaatje (wolken etc) groot daarboven. Alleen de tijd die bovenaan staat had wel wat kleiner gemogen. Als je direct bovenaan op de achterkant drukt gaat licht aan. Staand model.

Ronald 08-04-2016 Product paar dagen in bezit

Review overzicht

handleiding heb je eigenlijk niet nodig zo makkelijk is het te installeren. Na een paar minuten werkt alles naar behoren en de klok stelt zich automatisch incl. de buitensensor.

Piet 29-02-2016 Product paar weken in bezit

Het product is degelijk uitgevoerd en wordt keurig afgeleverd incl. de 4 benodigde batterijen. Het heeft een erg duidelijk display waardoor alle gegevens goed leesbaar zijn, zelfs op 5 meter afstand. Na input van de batterijen stelt de klok zich automatisch in en worden binnen 5 minuten de gewenste gegevens zichtbaar. De handleiding is duidelijk dus na ruim 1 week ben ik zeer tevreden.

P Huijsmans 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk instaleren

Na diverse andere stations via reviews op kieskeurig deze gekocht en doet inderdaad wat hij belooft. Batterijen erin en de zaak is klaar. Andere merken is er iedere keer gehannes als er batterijen moeten worden vervangen.

Pluspunten

• Goed afleesbaar
  • Temperatuur geheugen

Ed Smit 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk afleesbaar, makkelijke installatie

Ik had een weerstation en deze was aan vervanging toe. Na zoeken kwam ik bij Alecto, met goede reviews.
Het apparaat voldoet compleet aan mijn verwachtingen, en het makkelijke is dat als je buiten bent ook de temperatuur en luchtvochtigheid kan aflezen. Het apparaat heeft een mooi design en is duidelijk afleesbaar.
Ik kan hem van harte aanbevelen

Pluspunten

• temperatuur op zender af te lezen
  • duidelijk groot scherm

Leo 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Een goed product voor een schappelijke prijs.

Binnen vijf minuten had ik het weerstation gereed ,batterijen geplaatst,buitenunit geplaatst in de tuin,je moet alleen even wachten tot ie de juiste temperatuur doorgeeft.Ik heb hem al een aantal dagen in gebruik en ben erg tevreden.

Yomina 10-07-2016 Product paar weken in bezit

Prima product

Aan de hand van Kieskeurig en de goede reviews plus het feit dat dit weerstation best revierde was in december 2015 was de keuze al snel op dit weerstation gevallen.
De installatie gaat vanzelf, dus geen gedoe met lastige instellingen. Het weerstation ziet er mooi uit. Bovendien kun je alle waarden heel goed aflezen (lukt mij zelfs zonder leesbril).
Al met al een goede koop, erg blij mee.

bart01 17-03-2016 Product paar dagen in bezit

mooi apperaat

Net een paar dagen in mijn bezit.
Mooi apperaat met een groot display.
Nadeel vind ik als het schemerig is en je verlichting wilt aanzetten, die knop zit op de achterkant.. onhandig
Verder was het instaleren simpel. batterij erin en klaar. en met nederlands talige handleiding!

Eddy 29-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een goed product als er alleen behoefte is aan de temperatuur en de luchtvochtigheid binnen en buiten.
Zeer makkelijk te installeren, duidelijk display, goede draadloze verbinding van de buitensensor.

stefan 24-02-2016 Product kwartaal in bezit

goede weerstadion zeer goede draadloze verbinding ik heb de buitensensor buiten hangen beneden en de stadion staat op zolder en nog sterke verbinding makkelijke in gebruik super ding

snelle 07-01-2016 Product paar dagen in bezit

Een super aankoop. Geen gedoe met installatie. Batterijen er in, klaar. Bovendien zeer makkelijk af te lezen, ook van een afstandje.

RvG 02-01-2016 Product paar weken in bezit

Leuk en goed weerstation.
Soms is het "buitensignaal"weg maar dit wordt weer door het systeem zelf opgepakt.

Jan 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Doet niet waarvoor het aangeschaft is

Vandaag 24 Juni 2017 gekocht bij de MediaMarkt Westerhaven Groningen voor €54,99
Ik heb dit weerstation getest zoals iedereen die het werkelijk heeft aangeschaft zou moeten doen. Eerst gezorgd voor een temperatuur en vochtigheidsverschil door de beide modules van elkaar gescheiden in een binnen en buitenomgeving te zetten. Daarna gewoon naast elkaar binnen op een hoogte van 1 meter 50 gezet. Het verschil bij aanvang 3 a 4 graden, en het verschil in vochtigheid ongeveer 10 punten. Na 2 uur was het verschil in graden nog steeds 0,5 graden. en de vochtigheidsgraad nog steeds 10 punten verschil.

Daarna de buitenmodule in de koelkast, waar reeds een thermometer 7 graden aangaf. Afstand ongeveer 10 meter Het radiocontact tussen beide modules is uitstekend, ondanks de muur ertussen. Na enige tijd uit de koelkast gehaald weer naast elkaar op een halve meter hoogte, met een verschil in temperatuur van 7 graden en verschil in vochtigheid 15 punten. Na 10 minuten verschil in vochtigheid 1 punt en dat is goed te noemen. Het verschil in temperatuur nog 6 graden.
Na ongeveer 20 minuten is het verschil in temperatuur 4,5 graden, en de vochtigheidsgraad van de buitenmodule is nu 3 punten hoger dan de binnenmodule.

De conclusie is dat dit weerstation voor die prijs gewoon een miskoop is, en gaat morgen direct retour.

Minpunten

• temperatuur verschil tussen beide modules

Philip 23-05-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk en simpel

Instellen is een fluitje van een cent. Snel verbinding met de buitensensor en het DCF signaal.
Scherm is groot en duidelijk.
Over de functie weersvoorspelling heb ik weinig illusies: in de mooiste week van het voorjaar voorspelde het apparaat regen... Maar ja, wat mag je er van verwachten?

Pluspunten

• groot en duidelijk scherm
  • goed contact met de buitensensor

Andre 21-04-2017 Product paar dagen in bezit

Helder en duidelijk scherm met basis informatie

Het is een praktisch weerstation zonder te veel poes-pas. Zelf geen behoefte aan wind en regenmeter dus deze versie voldoet prima. Eenvoudige installatie. Werkt binnen 2 minuten.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Eenvoudige bediening
  • Snelle installatie

Minpunten

A. Glim 12-04-2017 Product paar maanden in bezit

Scherm niet te groot en niet te klein. Juiste afmeting.

De benodigde informatie voor wat betreft de binnen en buitentemperatuur alsmede de luchtvochtigheid is goed afleesbaar. Tijdsaanduiding goed afleesbaar.

H. van Gils 27-12-2016 Product paar weken in bezit

Goed afleesbaar weerstation

Dit weerstation is goed afleesbaar.
Ook op afstand is dit het geval.
De aangegeven waarden zijn zeer betrouwbaar.
De batterijen gaan lang mee.
De buitensensor heeft een lcd scherm, zodat je buiten ook direct de temperatuur af kunt lezen.

Pluspunten

• Duidelijk afleesbaar
  • Nauwkeurig

geen idee 14-12-2016 Product paar weken in bezit

zichtbaarheid info prima. alleen jammer geen datum.

Je hebt een verwachtings patroon van een product en volgens was dat ook zo wat ik verwachtte. Qua prijzen t.o.v. andere merken en kwaliteit is voor mij onbekend. Je moet ondervinden waar je mee werkt. Voor mij is het een product wat bij mijn hobby past, maar daar past een datum wel bij.
Zou het in ieder geval aanbevelen aan anderen.

Ed 13-12-2016 Product paar weken in bezit

DUIDELIJK!

duidelijk leesbaar scherm, grote cijfers. Weerstation was gemakkelijk instelbaar (gaat helemaal automatisch) Het is heerlijk om in ieder geval 1 klok in huis te hebben die absoluut altijd de juiste tijd aangeeft!

Pluspunten

• duidelijk leesbaar
  • altijd de goede tijd

Nico 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goed produkt.

Deze week het Alecto WS-2300 weerstation aangeschaft, hoefde alleen de batterijen er in te doen en alles ging verder volautomatisch in werking. De buiten-unit opgehangen aan de schutting in de achtertuin, de binnen-unit naast de computer geplaatst, zodat ik het zicht er op heb, en alles werkt direct voor 100 %, het signaal van de buiten-unit wordt door driedubbel glas en muren niet gehinderd. De binnen-unit werkt ook prima op de bovenverdieping, waardoor je het als wekker op je slaapkamer kunt gebruiken. Ben er enorm content mee!

Pluspunten

• Overzichtelijk Display
  • Volautomatisch
  • Radiogestuurde (DCF) Klok
  • Zeer duidelijk afleesbaar, ook zonder leesbril