De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netatmo NWS01-EC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ton 07-01-2016
Geschreven voor: Netatmo NWS01-EC

Ik heb de Netatmo aangeschaft vanwege een verkeerd aangesloten "luchtterugwinsysteem". Hierdoor werd het te vochtig in huis en ik had bewijslast nodig om de leverancier in beweging te krijgen.

Uiteindelijk de leverancier in beweging gekregen met feiten i.p.v. observaties, hier heeft de Netatmo mij perfect mee geholpen.

Als toegevoegde waarde heb ik meer inzicht gekregen in de hoeveelheid CO2 in huis. Grootmoeder zei altijd dat je af en toe een raampje open moet zetten, maar dat blijkt in de praktijk ook echt nodig te zijn. De CO2 buiten is +/- 400 en in huis hou ik een maximum aan van 1000 (op scholen ook ongeveer de max). Als je gaat koken of je hebt veel visitie, dan zie je de CO2 snel oplopen.

Ik kan de natatmo erg waarderen en ik zou het iedereen aanraden, zeker mensen met kinderen om grip te houden op de kwaliteit van de lucht in je huis (co2, luchtvochtigheid, temperatuur, enz).

MariusR 29-07-2014
Geschreven voor: Netatmo NWS01-EC

De twee modules zijn prachtig verpakt in een kleine doos met een leaflet waarin de te nemen stappen voor installatie zijn beschreven. Installatie stappen zijn uiterst simpel en na korte tijd draaide mijn Netatmo weerstation. De modules zijn prachtig vormgegeven en passen prima op onopvallende plaatsen in huis en in de tuin. Mijn huisgenote heeft zich er nog geen moment aan gestoord. ( ik denk dat ze het nog niet gezien heeft)
De bijbehorende App is simpel te installeren en na contact via WIFI een uiterst informatief instrument over de temperatuur buiten en binnen.luchtdruk, Luchtvochtigheid, luchtkwaliteit binnen, aantal decibel binnen. Nu ik de juiste plaats binnen en buiten heb gevonden is de informatie uiterst nauwkeurig en zeer informatief. Erg compleet. Ik overweeg een tweede binnen module aan te schaffen voor de luchtkwaliteit en de overige gegevens in de slaapkamer. Leuk is ook dat je de overige stations in je omgeving kunt raadplegen op de App. Het is een hele investering maar ik vindt het de moeite waard maar ik ben een gadgetfreak en kan niet genoeg van dit soort apparaten hebben.

krazny 02-04-2014
Geschreven voor: Netatmo NWS01-EC

Zeer mooi weerstation zonder veel toeters en bellen.
Alle informatie is via de APP uit te lezen (Android en/of iOS). Helaas is er (nog) geen windows app.

Installatie is zeer gemakkelijk en wordt stap voor stap uitgelegd via het scherm.

De informatie die je via de app kunt ophalen is zeer uitgebreid en overal is een beschrijving van hoe de getallen/waardes tot stand komen.

De geregistreerde gegevens (CO2 waarden, decibels, temperatuur en luchtvochtigheid) worden netjes opgeslagen en bijgehouden in grafieken welke op elk moment zijn te zien.
Regengegevens worden via internet opgehaald.

Er zijn voor alle sensoren alerts in te stellen. Als het bijvoorbeeld onder de 5 graden is buiten kun je hier een bericht van krijgen. Nadeel is alleen dat je hier niet een specifieke tijd voor kunt instellen. Je kunt dus ook om 2 uur 's nachts een melding krijgen terwijl de informatie op dat moment er niet toe doet.

Al met al ben ik dik tevreden over het product.
Enige nadeel die ik kan bedenken is de hogere prijs in vergelijking met andere weerstations. De Netatmo kost een stukje meer, maar de app maakt erg veel goed.