WMF KITCHENminis Glazen Waterkoker 1 Liter roestvrijstaal - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF KITCHENminis Glazen Waterkoker 1 Liter roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

w***********@h********** 15-12-2023

WMF waterkoker lekte snel.

Waterkoker lekte in het begin heel klein beetje, maar later steeds harder. Met WMF contact gehad maar moest er mee terug naar de winkel vertelde ze mij. Probleem was gekocht op vakantie en winkel niet in de buurt. Dus nu na 1 jaar maar ander merk gekocht, daar de service niet erg best is wat jammer is want design is wel mooi.

Pluspunten

Minpunten

• Lekte al snel in het begin

barryvdh 25-08-2019

Prima waterkoker

Het design van de waterkoker is erg mooi, de blauwe led-verlichting geeft een luxe uitstraling.
Het helder glas is ook mooi strak, nadeel is wel dat je de kalk op de bodem ziet zitten...

Verder is de waterkoker bescheiden van formaat zodat deze niet erg opvalt in de keuken.
Het gebruiksgemak is prima in orde, de waterkoker doet wat hij moet doen, water koken. De waterkoker slaat af wanneer het water klaar graden is.
De capaciteit is 1 ltr. dit lijkt niet veel echter is dit voor ons voldoende, je kookt in ieder geval niet steeds teveel water.
Aan de buitenzijde zit een externe waterniveau-indicator handig wanneer je minder dan een ltr. nodig hebt.
Er zit in de schenktuit een uitneembare anti-kalkfilter deze is gemakkelijk te reiniging.
In het voetstuk kun je het snoer opbergen dit is handig wanneer je de koker dicht bij een stopcontact hebt staan.

Qua veiligheid is er nog wel wat te winnen, de koker wordt heet aan de bovenzijde en wanneer deze vol zit kookt het water best lang door voordat deze uitslaat (stoom uit de machine).

Al met al een fijne degelijke waterkoker met een strak design.

Pluspunten

• design
  • stil
  • snel klaar

Minpunten

• inhoud

Praktischereviewer 23-08-2019

Dit is een uitstekende waterkoker. De waterkoker doet precies wat je ervan zou verwachten en in een 'goede tijd'. Eigenlijk alles wat je ervan zou verwachten in deze tijd. Zodra je de waterkoker aan hebt geeft deze een duidelijk blauwe gloed en maakt deze uiteindelijk ook 'lawaai' van het koken. Al moet ik zeggen dat het lawaai ansich meevalt, mijn vorige waterkoker was aanweziger wat dat betreft.

Pluspunten: Design; Compact; Snel
Minpunten: Niet geschikt voor vele drinkers

• Compact
  • Snel

Minpunten

• Niet geschikt voor vele drinkers

Cindy 22-08-2019

Mooie en prima waterkooker

Ik heb deze waterkooker mogen testen.
Door de naam minis had ik hem eigenlijk kleiner verwacht.
Het is best een mooie waterkoker om te zien met het rvs en glas.
Alleen het chrome randje boven en de deksel vindt ik jammer dat maakt het weer een beetje goedkoper kwa uitstraling.
Het snoer kan je langer of korter maken door het op te rollen onder de voet zo heb je geen lange kabel op het aanrecht hangen.
Hij is niet zwaar en makkelijk in gebruik.
Als je hem aan zet gaat er blauw licht branden onderop dat ziet en mooi uit met het water als het gaat koken en hij slaat vanzelf als het heet genoeg is.
Hij wordt best snel heet dat vindt ik echt wel een pluspunt.
Het deksel gaat soepel open met een druk op de knop
Kwa inhoud is de maat goed vindt ik 1 liter is genoeg
Door het glas en de waterniveau indicator kan je goed zien hoeveel je er in heb.
Ik heb elke keer 1l water gekookt en het is fijn dat er geen kokend heet water uit komt spetteren.
Ik ben zeer tevreden er over het enige minpuntje vindt ik het chrome gedeelte.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Snel heet
  • Lampje tijdens koken
  • Lekt of spettert niet
  • Snoer aanpasbaar

Minpunten

• Chrome delen ipv rvs

Pukkie 22-08-2019

Mooi design

Omdat de waterkoker een permanente plaats op het kookeiland heeft, is het mooie design wel belangrijk. het glazen waterreservoir met maatverdeling is superhandig. Na gebruik wel leegmaken en deksel even openlaten totdat hij droog is en het glas ook helder blijft. Door blauwe verlichting rondom, als het apparaat in werking is, is veiliger dan een miezerig klein lichtje. Je ziet duidelijk wanneer de waterkoker dus warm/heet is.

Mir*1974 19-08-2019

Moderne, snelle waterkoker

Het is op het eerste gezicht een mooie, degelijke waterkoker. Hij heeft een inhoud van max. 1 liter, dus het water kookt snel. Het nodigt uit om ook voor 1 kop thee de waterkoker aan te zetten, zonder dat je meteen teveel water kookt. Er zit in de houder een lang snoer, wat je onder de houder op kan rollen zodat het snoer korter wordt. Handig, dan heb je niet zo'n lang snoer op je aanrecht liggen. De kan is van glas met RVS. Door middel van een knop gaat de bovenkant open. Dit werkt soepel. Als je de waterkoker aanzet gaat er een blauw ledlicht aan. Dit geeft wel een leuk effect. Hij kookt snel en zonder al te veel geluid. Er zit voor de schenktuit een uitneembaar filtertje dat, als er kalk inzit, schoon kan maken. Het nadeel van deze waterkoker is:
1. dat er na 1 x waterkoken al kalkaanslag op de bodem zit. Dit wordt naar mate je de waterkoker vaker gebruikt, steeds erger. Dit is ook duidelijk zichtbaar als hij op de aanrecht staat. Dit is niet zo'n fraai gezicht. En om de waterkoker nu na ieder gebruik te ontkalken is ook zoiets;
2. Het glas van de waterkoker en de bovenste RVS rand worden erg heet tijdens het gebruik. Dit vindt ik niet veilig. Ik zou het product niet aanraden voor mensen met kleine kinderen.

Pluspunten

• uiterlijk met ledverlichting tijdens gebruik
  • snoerhouder
  • kalkfilter

Minpunten

• de buitenkant wordt erg heet tijdens het gebruik

sas 19-08-2019

goede mooie waterkoker maar niet erg gebruiksvriendelijk

De glazen waterkoker heeft een mooi strak design. Door de glazen buitenkant kan je goed zien hoeveel water er in de waterkoker zit. Het water in de waterkoker kookt erg snel. Het enige nadeel is het gebruiksgemak, de deksel die reageert soms minder goed op de open-knop en daarmee gaat deze deels open of valt weer dicht wanneer de waterkoker een beetje word gekanteld. Hiermee is het inschenken van water in de waterkoker niet erg gebruiksvriendelijk. Het strakke design zorgt er daarnaast voor je niet erg goed kan zien waar je het water naartoe schenkt. De waterkoker is makkelijk te reinigen door het anti-kalk filter. Doordat de waterkoker klein is, is deze ook makkelijk op te bergen in kastjes. Het is een goede waterkoker alleen de deksel zie ik wel als een erg groot nadeel.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• deksel die dichtklapt

Waardenbon 19-08-2019

Handige waterkoker

Het gebruiksgemak van deze waterkoker is heel simpel en werk snel, water erin doen en de knop aanzetten. Binnen een minuut kookt het water en slaat deze automatisch af. Let wel op de deksel wordt erg heet dus oppassen met kleine kinderenHet design is nice en strak, zeker door het glas dan zie je ook precies hoe het water kookt. Capaciteit voor mij is prima omdat ik dit voornamelijk voor thee en bamisoepen gebruik, de waterkoker geeft op het glas duidelijk aan hoeveel erin zit. Het snoer is makkelijk weg te werken in het voetstuk dus je zit niet met teveel snoer wat in de weg ligt. Wanneer je het water er uit schenkt vind ik het gat net iets te klein dit had van mij wel iets groter gemogen. Al met al een prima waterkoker die doet waarvoor je hem nodig hebt en voldoet aan mijn verwachten. Voor mij is het design een echte plus punt.

• Snelheid

Minpunten

• Deksel wordt erg heet
  • Schenk gat

Lauraberkeveld 19-08-2019

Slank postuur

De WMF KITCHENminis Glazen Waterkoker 1Liter is een product met een prachtig design.
Hij is recht en strak en neemt niet meer ruimte in als nodig, hierdoor voor de eerste maal een waterkoker gevonden die naast mijn inductie kookplaat op het kleine stukje beschikbare granieten weekblad past, super blij mee!!!
Het mooie glimmende materiaal van de behuizing laat prachtig het heldere glas uitkomen waardoor ook de heldere witte markeringen van de inhoud goed zijn af te lezen. Heeft ook met het zwart graniet te maken op aanrecht en wand natuurlijk maar maakt het daardoor wel een eyecatcher in zijn kleine hoekje. Doordat het snoer in de bodem is verborgen kan het naar behoefte worden gebruikt en ligt er geen lang rommelsnoer op de aanrecht maar een fraai recht snoer naar de wandcontactdoos. Mijn man zet s’ochtends altijd thee voor mij en is verrukt van het mooie blauwe licht bij gebruik, het gemak, hij hoeft niet meer naar de bergruimte waar de oude koker staat en de snelheid en de geluidsarmheid van de koker.
Wij gaan hem noch meenemen volgende week naar ons hotel en de camping maar denk dat hij daar ook prima functioneerde.
Ter vervanging van de oude dompelaar die in de koffer meegaat, daarvoor is hij helaas te grot, in Nederland met de auto kan hij lekker overal mee naar toe met onze thee.

• Klein formaat
  • Mooi kleurlicht tijdens gebruik
  • Snel en geluidsarm
  • Mooi snoer

Minpunten

• Iets te groot voor de koffer

DS 18-08-2019

Ideaal voor een kleine keuken

Compacte waterkoker met luxe uitstraling door zijn glazen buitenkant met waterniveau-indicator en led verlichting als je hem aanzet. Er past 1 liter water in en is daarom ook snel opgewarmd. De water koker heeft een klein formaat (+/- 20 cm hoog en 10 cm breed) en hij is dus perfect voor wanneer je alleen of met zijn tweeën woont of voor als je weinig ruimte hebt in je keuken. Ideaal ook voor studenten! De waterkoker is makkelijk schoon te maken door het uitneembare anti-kalk filter. Daarnaast is het ook een veilig product: de deksel wordt vergrendeld tijdens het koken en hij kan niet oververhit raken of droogkoken. Een aanrader!

Pluspunten

• Compact, neemt weinig ruimte in beslag
  • Luxe en moderne uitstraling
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Er kan 1 liter in

Martijn189 17-08-2019

Bijna de ideale waterkoker

De WMF KITCHENminis glazen waterkoker valt op door zijn uitstraling en kleine formaat. Omdat de buitenkant van glas is kan je zien hoe mooi schoon en fris je water kookt (maar achtergebleven kalk en waterdamp is dus ook zichtbaar). Er is een Nederlandstalige handleiding aanwezig. Opvallend is het blauwe licht als de waterkoker aan staat. Het koken van 600 ml. (3 koppen thee) duurt ongeveer 2,5 minuut. De waterkan heeft een kleine tuit, het schenken gaat hierdoor prettig. Het glas wordt erg heet, het handvat zit beschermd maar het plastic dat de waterkan raakt wordt wel warm. Snel achter elkaar water koken is ook geen probleem.

Na het koken blijft de waterkan lang beslagen en nat (tenzij de deksel openblijft), de deksel piept bij het openen (als het nat is). De stroomkabel kan een slag korter gemaakt worden (door het onder de voet op te rollen), doordat de voet van plastic is en erg licht aanvoelt lijkt dit niet goed te gaan maar blijft uiteindelijk goed zitten.

Het zou de ideale waterkoker kunnen zijn als de deksel niet piepte en je minder tijd kwijt zou zijn met het schoonhouden van de waterkoker (bij een ouderwetse /gesloten waterkoker zie je de kalk en waterdamp niet, maar is het er wel natuurlijk).

• Met verlichting

Minpunten

• Vaak schoonmaken (damp en kalk)
  • Deksel piept

Jeanine 17-08-2019

Mooi design

Toen ik het apparaat uit de doos pakte vond ik het voetstuk erg licht , ik dacht dat dit onhandig zou zijn bij het gebruik. Dit klopt niet, het is een fijne waterkoker , makkelijk en snel in gebruik! Het is een heel mooi design met een lampje dat brandt tijdens gebruik. De hoeveelheid water staat duidelijk aangegeven. Ideaal voor een kop thee maar ook voor een hele pot!

• Water kookt snel

Minpunten

• Tot nu toe geen minpunt

Pedro M. 17-08-2019

Fraai design

De KiITCHENminis waterkoker ziet er vooral modern uit met een fraai ontwerp, handige deksel en los voetstuk zodat het 360 graden kan draaien. Het belangrijkste is echter dat het juist snel 100 graden kan koken en dat doet deze 'watercooker' zeker. Sneller dan de standaard varianten die je normaal gesproken zou kopen voor zo’n keukenartikel waarvan je denkt dat het nut belangrijker is dan het design. Zodra de deze in je keuken plaatst zie je direct het verschil. Wanneer komt het nu voor dat bezoek in je keuken staat en vraagt of je toevallig een nieuwe waterkoker hebt?
Verder is het antikalk filter handig. Persoonlijk gebruik ik de waterkoker geregeld om water te koken voor het vullen van de wateropslag in strijkijzer en dan is niets zo vervelend als een wit shirt te strijken met een brok kalk…(of het strijkijzer weg te gooien na enkele maanden...).
Afsluitend schijnt de KITCHENminis waterkoker ook nog veilig te zijn maar gelukkig heb ik dat nog niet hoeven ontdekken. Al met al een fraai artikel en wellicht wat duurder dan standaard maar dan wel met extra plezier…

Pluspunten

• leuk blauw ledlampje
  • komt snel tot koken

Minpunten

• keuze uit grotere varianten (1,5 liter) ook handig

Linsey 17-08-2019

Prachtige waterkoker met een mooi modern design.

Omdat de waterkoker doorzichtig is komt hij heel luchtig over op het aanrecht. Ik was in het begin wel bang dat hij er snel vies uit zou gaan zien. Maar de tip met deze water koker is wel dat wanneer je hem heb gebruikt dat je de deksel open moet laten staan zodat hij goed af kan koelen. Zo blijft het glas netjes en zie je geen aanslag.

Deze waterkoker is super snel. Zodra ik het water opzet heb ik precies genoeg tijd om de kopjes te pakken, theezakje uit te zoeken en de koekjes alvast op tafel te zetten. Het fijne is, is dat hij het water ook een paar tellen laat doorkoken. Hij stop niet meteen wanneer het water kookt. Hij kookt ongeveer 5 tellen door en slaat dan keurig af. Het blauwe lampje gaat dan ook uit. heel handig! De deksel word echter wel wat heet aan de bovenkant. Deze hoef je niet aan te raken want je doet hem open met de knop op de bovenkant. Maar als je hem toch weer dicht wil doen moet je wel even oppassen.
Het uitneembare anti-kalkfilter Is eenvoudig te verwijderen voor als je deze wil reinigen.
Het voetstuk inclusief snoeropbergruimte ziet er prachtig uit. Het enige nadeel hiervan is, is dat er maar 1 gat is waar het snoer doorheen kan. Je heb gauw te veel of net te weinig snoer. Als er iets meer gaten waren had je meer opties om te kijken wat past is jouw keuken.
Al met al prachtige waterkoker die fijn werkt! Ik ben er super blij mee.

Pluspunten

• mooi design
  • snel
  • stil

Minpunten

• Hete deksel
  • 1 gat voor het snoer