De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG 914500901 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dion Amsterdam 06-06-2023

uitstekende wasmachine, erg blij met waterontharder

Geschreven voor: AEG 914500901

Zeer tevreden, vooral het softwater systeem bevalt erg goed. Heb de wasmachine nu 2 weken in gebruik en ben uitermate tevreden tot nu toe. Ik moest wel even uitvinden hoeveel wasmiddel je moet gebruiken in combinatie met de waterontharder. Door het zachte water werkt wasmiddel beter, maar bij de eerste paar wasbeurten bleek ik er toch te veel van te gebruiken waardoor er veel te veel schuim ontstond. Na wat pogingen en steeds iets minder, kwam ik tot de conclusie dat ik nog maar de helft hoef te gebruiken van wat ik bij mijn vorige wasmachine er in deed.

Wasresultaten zijn uitstekend. Het programma voor synthetische was spoelt ook erg goed, zelfs zonder extra spoelbeurt. Bij het katoenprogramma gebruik ik het extra spoelen wat vaker (ik heb een parfumallergie), maar ook dan is het resultaat uitstekend. Wat ik wel jammer vind is dat er geen extra spoelbeurt kan worden ingesteld bij het eco 40-60 programma, het zal dan waarschijnlijk te veel water verbruiken voor een eco programma. Het korte absolute programma van 49 minuten wast ook uitstekend schoon, maar hier stel ik dan wel altijd een extra spoelbeurt in, want anders blijven er nog wat wasmiddelresten over.

Het apparaat centrifugeert uitstekend en dat zonder al te veel geluid. Ik heb nu al een paar keer het stoomprogramma gebruikt en dat werkt ook verrassend goed. Zeker als je kreukels uit de kleding wilt krijgen dan is het erg nuttig. In 25 minuten zijn shirts opgefrist en weer helemaal glad. Om kreukels te voorkomen kun je ook een kort stoomprogramma toevoegen aan het einde van een wasbeurt.

Al met al erg tevreden en zeker een 10 waard! Kan dit apparaat zeker aanraden aan mensen met een allergie, doordat je minder wasmiddel kunt gebruiken door de waterontharder in combinatie met de extra spoelfunctie, maakt het de ideale wasmachine voor mensen met een gevoelige huid.

Pluspunten

• Waterontharder
  • Wast en spoelt erg goed
  • Veel minder wasmiddel nodig
  • Vrij stil apparaat

Minpunten

• Geen extra spoelen mogelijk bij Eco programma

Hanna_B 29-05-2023

Hele fijne programma's - stomen, 20 en 49 minuten.

Geschreven voor: AEG 914500901

Door de bomen het bos niet meer zien is wel gebleken in de zoektocht naar een nieuwe wasmachine. Uiteindelijk aanbeland bij AEG vanwege de stoomfunctie, welke je niet vaak tegenkomt bij andere merken. Daarna gekozen voor een 9000 serie zodat ik ook effectieve wasjes van 49 minuten kan draaien en deze is toch wat vriendelijker voor je wasgoed dankzij de wateronthardingstechniek en je portemonnee dankzij zijn energiezuinigheid.

De korte programma's van 20 en 49 minuten zijn erg fijn. 20 minuten gebruik ik veel voor 1 a 2 kledingstukken of net gedragen sportkleding. Vlekken (voorbehandeld) en zweetgeurtjes (verse) krijg je er echt makkelijk mee weg. 49 minuten absolute wash programma wordt hier vaak ingezet voor de kleinere wasjes, dus niet beddengoed, waar we even niet zoveel tijd voor hebben om op te wachten. Beddengoed kan je hier ook niet indoen, de wasmachine geeft ook aan dat je er echt maar 5 kg in kan doen.
Beddengoed was ik op het eco of katoen programma eindelijk goed droog dankzij de 1600 toeren en het hygiene programma, waarbij je op het einde van de wascyclus nog een stoomprogramma hebt zodat alle bacteriën er echt uit zijn.

Al met al blij met de aankoop en was de lange zoektocht zeker waard.

Pluspunten

• Hygiënisch stoomfunctie
  • 20 minuten voor losse kledingstukken/sport
  • 49 minuten voor grondige kleine wasjes

Minpunten

• Niet smart

Julien 24-05-2023

Uitstekende wasmachine

Geschreven voor: AEG 914500901

De AEG LR9586BN4 Wasmachine van 8 kg is een gebruiksvriendelijke en energiezuinige wasmachine met handige functies. Met de stoomfunctie worden kledingstukken snel opgefrist en kreukels verminderd. Verschillende wasprogramma's zijn geschikt voor diverse soorten was, waaronder een fijn wasprogramma van een uur en een snel programma van 49 minuten. De wasmachine produceert weinig geluid, wat zowel voor mijzelf als mijn buren prettig is. De uitgestelde starttijd is handig om het wassen op een later tijdstip te plannen. Het enige minpuntje is dat er geen zout wordt meegeleverd, maar dit is eenvoudig apart aan te schaffen. Al met al is de AEG LR9586BN4 een aanbeveling waard voor iedereen die een kwalitatief hoogwaardige en efficiënte wasmachine zoekt.

yeth 11-05-2023

Gebruiksvriendelijke wasmachine

Geschreven voor: AEG 914500901

Ik heb de wasmachine nu een aantal weken in gebruik. Heb daarnaast de wasmachine aangesloten op een slimme stopcontact om zo het energie verbruik te kunnen meten.

De wasmachine is makkelijk en fijn in gebruik. Het heeft één grote draai knop om het wasprogramma te selecteren en een aantal touch-knoppen voor de overige functies, zoals het instellen van de eind-tijd, temperatuur, korte-wasprogramma, etc. In tegenstelling tot andere wasmachines moet hier (vaatwas-)zout toegevoegd worden. Er is hier een aparte vakje voor in de lade voor het wasmiddel. Dit zou in principe de kleding zachter maken omdat het zout helpt met het verlagen van de kalk in het water en hierdoor ook de levensduur van de kleding moeten verlengen. In de korte periode heb ik dit natuurlijk niet uitgebreid kunnen testen, maar ook bij het wassen van baddoeken zonder verzachter is het na het drogen op een rek niet zo hard als dat het vroeger was met mijn oudere wasmachine.

Per dagelijks wasbeurt verbruikt de wasmachine ongeveer 0,8 kWh, wat neer komt op ongeveer € 0,30 met een energietarief van € 0,40/kWh. Bij een extra lange wasprogramma op 60 ᵒC, verbruikte de wasmachine 1,5 kWh aan energie. Dit is naar mijn mening zuinig, en ik maak mij niet druk om het verbruik, maar niet veel zuiniger dan wasmachines van een paar jaar oud.

Voor de rest vond ik buiten de standaard wasprogramma’s fijn dat het ook wasprogramma’s heeft voor stomen en hygiëne, wat kreukels moet verminderen om het strijken te vergemakkelijken en bacteriën/virussen moet doden.

Pluspunten

• Mooie en duidelijke interface
  • Makkelijk in gebruik
  • Vele (handige) wasprogrammas
  • Toevoeging van zout voor zachter was
  • Zuinig

Minpunten

• Duur in aankoop

RichardH 07-05-2023

Stille zuinige wasmachine

Geschreven voor: AEG 914500901

Fijne wasmachine. Is stil tijdens het wassen. En heel zuinig. Centrifuge maakt wel behoorlijk wat geluid maar hij draait dan ook op 1600 toeren en de was komt er nagenoeg droog uit. Ook zit er een stoomoptie op om je kleren op te frissen en voorkomt kreuken.
Aangezien we in een gebied wonen met har water is de ingebouwde waterontharder ook erg fijn!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Stoomfunctie
  • Waterontharder

Minpunten

• Centrifugeren maak veel lawaai