Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha A-S301 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan Willem 10-07-2020

Vier keer zijn prijs waard

Geschreven voor: Yamaha A-S301

Heerlijk apparaat. Doet gewoon wat ‘t moet doen en dat dan heel erg goed. Zonder surround poespas. De € 1.000 die je uitspaart op een veel duurdere versterker kun je beter in in je speakers steken. Yamaha doet het goed met engelse luidsprekers of met Dali. Ik gebruik ‘m met ‘simpele’ Dali Oberon 1 luidsprekers en dat geeft al een verbluffend helder en gedetailleerd resultaat.

Pluspunten

• Fraaie vormgeving
  • Gedetailleerd, helder geluid
  • Topkwaliteit voor een bescheiden prijsje

Minpunten

• Ledje op de volumeknop had ‘t afgemaakt

Ericthegreat 29-07-2017

Goed geluid, digitale ingangen, voldoende vermogen

Geschreven voor: Yamaha A-S301

Na lang wikken en wegen is het toch de yamaha as301 geworden. Alle andere versterkers missen OF vermogen OF digitale ingangen OF zijn meer dan 500 Euro . Al met al was het de enige passende versterker. Mijn polk audio rtia3 hebben een belastbaar vermogen van 2x 150watt topvermogen (2x75 watt RMS) en 8 ohm. De versterker 2x 120 watt (2x60 watt RMS) bij 8 ohm. Past dus perfect. Het geluid was formidabel voor voor 285 euro. Ook handig is de variabele loudness bij lagere geluidsvolumes.

Pluspunten

• Prima geluid
  • 2 digitale ingangen
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen voor deze prijs

BadChaker 08-06-2017

Allround versterker old skool meet new skool

Geschreven voor: Yamaha A-S301

Ben van surround weer naar stereo gegaan, de liefde voor vinyl deed het hem.
Deze versterker is werkelijk sensationeel, kan het gewoon niet geloven heb er B&W CDM7se speakers achter hangen en is een ideale combinatie, had een Marantz die 5x zoveel kostte maar de Yamaha doet echt niet onder.
Ook de analoge en digitale aansluitingen zijn een must, tv via de optische ingang de phono ingang voor vinyl, streamen via m,n phone met de optionele bluetooth unit, kortom allround. Mooie plaatsing van de instrumenten, crisp helder geluid, maar toch warm, gebruik geen loudness wel de pure direct schakeling, echt top.
Jazz en klassiek klinken prachtig, dat luister ik het meest, maar ook popmuziek word fraai weergegeven.
Ik kan deze versterker van harte aanbevelen, gewoon luisteren en je bent om.