ZEISS Terra ED Pocket 10x25 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ZEISS Terra ED Pocket 10x25 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

WLH 02-06-2019

Helder, scherp en degelijke bouw, maar eerst uitproberen.

Geschreven voor: ZEISS Terra ED Pocket 10x25

Mooi, degelijk gebouwd klein kijkertje met helder en scherp beeld. Wat mij wat tegenviel was de onrust bij het kijken. Niet door de vergrotingsfactor van 10, maar door de kleine uittrede-pupil. Die is 25/10 = 2.5 mm en dat blijkt te betekenen dat je de kijker heel precies voor je ogen moet positioneren. Bij de geringste afwijking gaat 1 van de 2 beelden "op zwart", zeker als je met bril kijkt. Je bent ook gedwongen om vooral naar het midden van het beeld te kijken, want "rondkijken" (naar bovenrand of zijrand van het beeld) heeft hetzelfde effect. Dit is, denk ik, de consequentie van een klein, licht kijkertje en ik kan er - gezien de andere goede eigenschappen - wel mee leven. Maar goed om zelf voor een eventuele koop even uit te proberen. Mijn oude 8x24 Pentax (uittrede-pupil = 3 mm) heeft er al minder last van. Het bijgeleverde opberg-zakje en de nek-strap zijn helaas van een treurige kwaliteit, daar heb ik wat anders voor gekocht.

Pluspunten

• scherp en helder
  • degelijke bouw

Minpunten

• wat onrustig kijken
  • opbergzakje en nek-strap

Maarten 16-02-2019

Helder beeld

Geschreven voor: ZEISS Terra ED Pocket 10x25

Zeiss Terra 10x25 is een fijne compacte verrekijker die je gemakkelijk meeneemt. Ik heb ook de 8x25 geprobeerd. Met 10x25 zie je echt meer. Het stilhouden valt ook wel mee.
Vergeleken met andere merken in deze prijsklasse heeft deze Zeiss een mooi helder en licht beeld. Je ziet daardoor veel kleur en ook bij minder zonlicht kan je veel zien. Bij andere merken zie je zeker ook veel details maar net wat minder helder.
Prettige knoppen voor het scherpstellen.
Minpunten: het bewaardoosje is eigenlijk te klein en het halskoord moet je met een lus op de verrekijker zetten waardoor je het halskoord er niet even snel op of eraf haalt.

Pluspunten

• Licht beeld
  • Prettige knoppen

Minpunten

• Halskoord