GPO Passion ED 10x42 verrekijker Zwart/Groen - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de GPO Passion ED 10x42 verrekijker Zwart/Groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martin 25-10-2021

Verrekijker érbij'voor fotograaf

Ging naar winkel om een Bynolyt Stork 8x42 aan te schaffen (omdat deze kijker goed uit verschillende tests was gekomen; verrekijker voor 'erbij' ; primair doel van me is fotograferen). Na persoonlijke assistentie van verkoper, enige verrekijkers uit kunnen proberen... 8x42, 10x42.. en kreeg uiteindelijk de GPO in handen gedrukt (10x42). Het verschil van deze kijker (touch and feel) zowel als de optische eigenschap (zeer scherp, geen vertekening aan randen opgemerkt, erg helder beeld door grote licht doorlating) was mij de iets hogere aanschafprijs meer dan waard.. Ben met GPO naar huis gegaan, en op verschillende dagelijkse veldtrips vanaf (recente) aankoopdatum, is deze kijker mij de prijs meer dan waard.
Doel: vogels, libellen, vlinders en andere natuur observeringen (fotografeer met Canon 100-400 zodat 10x kijker ongeveer gelijke vergroting heeft)

Pluspunten

• Geen vertekening
  • zeer helder en scherp beeld
  • goede scherpstelling regeling
  • ergonomisch goed in de hand

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken