Reviews
Gek design, goede verkoeling, maar te luid
Reviewscore7.0
Na gebruik van de Dyson HushJet ben ik vooral onder de indruk van de verkoeling. De lucht voelt echt koud aan en dat merk je direct, zeker vergeleken met een gewone ventilator. Voor zo’n klein apparaat levert hij verrassend veel vermogen. Hij ligt fijn in de hand, is compact en daardoor makkelijk mee te nemen. Het opladen verloopt snel en de accuduur is voldoende voor dagelijks gebruik.
Wel vind ik hem echt aan de luidruchtige kant, zelfs op de laagste stand. Ook heeft het ontwerp een vorm waardoor hij uit een tas gehaald even voor wat grappige opmerkingen kan zorgen. Ondanks die punten werkt hij uitstekend als draagbare mini airco. Maar door het geluid is deze retour gegaan.
Pluspunten
- Koelt echt
- Draagbare airco
Minpunten
- Luid!
- Gek design
Voor mij een tegenvaller
Reviewscore3.0
Ik heb de Dyson HushJet™ Mini Cool nu een tijdje gebruikt. Voor mij persoonlijk een tegenvaller, ik licht graag toe waarom. Ik heb hem zelf vooral op het bureau gebruikt tijdens het werk. Dat kan, omdat ik in mijn eentje thuis werk. Hij maakt echter zo ontzettend veel lawaai, zelfs op de laagste stand, dat ik hem liever niet meer gebruik. In een openbare ruimte kun je hem dan ook echt niet gebruiken, tenzij er voldoende (en hard genoeg) omgevingsgeluid is. Het verschil tussen stand 1 en stand 2 is ook direct heel groot. In stand 1 is de luchstroom te laag, maar het geluid wel al relatief hoog. De volgende stand, stand 2, is echter meteen een stuk hoger. Als je hem dus goed wilt kunnen gebruiken, heb je direct last van het harde (en voor mij enorm storende) geluid. Het is ook een geluid dat je niet kunt negeren. Als je belt of zoals mij in een overleg zit, dan moet je hem uitzetten vanwege de geluidsoverlast. Maar genoeg geklaagd, want het blijft een Dyson, dus er zijn ook pluspunten 😊 Het ontwerp is echt heel mooi. Een straks design van hoge kwaliteit. Het is een slank apparaat en licht van gewicht. Hij ligt dan ook makkelijk in de hand. De kop kan worden gedraaid in een gewenste positie. De luchtstroom is echter recht vooruit, tenzij je hem op de hogere standen hebt staan. Je moet hem over het algemeen dus wel dichtbij en recht voor je houden. Hij wordt geleverd met enkele accessoires, wat gepast is voor deze prijs. Kortom: prima voor een festival of concert, maar daarbuiten zou ik hem niet aanraden. Er zijn vast betere alternatieven die minder doordringend geluid maken.
Pluspunten
- Mooi design en goede kwaliteit
Minpunten
- Maakt veel lawaai
Krachtige en compacte ventilator
Reviewscore9.0
Ik keek er echt heel erg naar uit om dit product te ontvangen en het heeft me zeker niet teleurgesteld.
Zoals gewend van Dyson is het design heel erg mooi en voelt het kwalitatief heel erg goed aan, echt een kleine eyecatcher.
Het apparaat zelf doet waarvoor deze bedoeld is zonder extra poespas.
Je hoeft je geen zorgen te maken of per ongeluk je vinger of neus tegen de roterende bladen aankomt dus deze ventilator is super veilig voor iedereen.
Er komt een hoop kracht uit zo'n klein apparaatje, op de hoogste stand kun je op grote afstand het effect zelfs nog voelen.
Er had van mij wel een nog zachtere, in kracht en geluid, fluisterstand aanwezig mogen zijn.
Het opbergetui is ook erg handig, al passen de accessoires er niet bij.
Je kunt de ventilator stevig rechtop zetten, zowel met als zonder met de stekker aangesloten te zijn.
De houder waarmee je de ventilator om je nek kunt hangen zit ook erg fijn en zo heb je de ventilator altijd bij de hand. Je moet deze wel nog met één hand de goede kant uit richten.
Over het algemeen zullen stand 1 en 2 voldoende zijn in de praktijk en hierdoor gaat de accu best behoorlijk lang mee en het opladen gaat ook best vlot.
Pluspunten
- Zeer krachtig
- Mooi design en kwaliteit
Minpunten
- Opbergetui te klein
Ja, ik beveel dit product aan