Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450 - Reviews

hoofd
Voeding
batterij/netstroom, netstroom, accu/batterij
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 87 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450 op Kieskeurig.nl.

Koreman4 25-06-2015

moet verplicht dit veld in vullen om verder te kunnen gaan met de cash back actie van philps heb hem net opgehaald en nog nooit gebruikt.

s van der Poel 18-06-2015

De haartjes blijven opgehoopt in het kammetje vast zitten moet ik elke keer dat ding eraf klikken en de haartjes verwijderen had ik bij die andere hair clipper geen last van . Het merk wat ik hiervoor had is een kappers merk wahl. Mijn kapper kon het merk dit keer niet leveren en heb ik een philips gekocht.Maar hij is lekker ligt in de hand ik heb dat apparaat pas een paar dagen dus is het misschien even wennen prachtig apparaat om te zien in ieder geval.En leuk dat ik 20 euro terug krijg anders had ik het apparaat niet gekocht. Met vriendelijke groeten Soraya van der Poel

Peter Kind 07-02-2017

Zonder kam niet te doen

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Deze tondeuse had ik aangeschaft vanwege de 0.5mm hoogte, lekker kort. Dat betekent zonder kam, met kam begint bij 1.0mm. Bij de 2e keer heb ik het apparaat kapot op de grond gegooid, zonder kam glijd hij namelijk niet over je hoofd maar hobbelt. En dat kan echt behoorlijk pijnlijk zijn als ie ineens "hapt". En een knalrode hoofdhuid. Ik heb gelukkig nog steeds mijn oude Babyliss die wel soepel glijdt.

Willem 16-12-2016

kwalitatief rotzooi

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

apparaat eind januari 2016 gekocht, in maart weer terug gestuurd omdat de swipe functie om de lengte instelling niet meer werkte, nieuw apparaat gekregen (garantie) maar nu begin december weer het zelfde probleem helaas. apparaat op zich was ik zeer te spreken over maar kwalitatief gezien is het dus rommel

Paul 25-11-2016

Uitstekende kwaliteit

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Werkt perfect en glijdt zo door je haar heen. Je kunt de lengte erg nauwkeurig instellen. Het enige nadeel dat ik vond is dat het haar achter het opzetstuk blijft hangen waardoor ik hem verschillende keren schoon moet maken onder het scheren.

Pluspunten

• werkt snel

Minpunten

• regelmatig tussendoor schoonmaken

Joris Hemelaar 02-01-2016

Zojuist de eerste keer gebruikt. Erg fijn, houdt prettig vast en mesjes zijn goed scherp. Mijn vriendin is erg tevreden over het resultaat. Kan hem aan iedereen aanbevelen. Goede prijskwaliteitsverhouding.

chof 26-06-2015

werkt goed makkelijk in gebruik en is vrij degenlijk
instelbaarheid is goed en is in een uur opgeladen en klaar voor gebruik van minimaal anderhalf uur en uitleg van het apparaat is ruim voldoende

topic 31-07-2019

Voldoet niet helemaal

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Waarom het niet helemaal voldoet is omdat de verwisselbare koppen te groot zijn en dus onhandig voor gebruik

Spreeuw1985 07-05-2019

Design voor mij niet prettig, verder goed product.

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Het apparaat werkt op zich goed en is lekker stil. Ik gebruik het apparaat echter niet graag omdat de positie van de kam voor de messen niet goed is. Wanneer de tondeuse te scherp op het kapsel komt scheert het korter af. Hierdoor is het ook lastig om de ronding van het hoofd te volgen zonder per ongeluk te kort te knippen.

Kortom, werkt goed, mechanisch in orde, maar qua design voor mij ongeschikt.

Pascy 04-05-2019

krachtig

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Deze tondeuse kan zowel gebruikt worden voor haar als baard. Het is een krachtig machientje dat vlot door de haren gaat. Leuk design en vlotte aanpassing van de lengtestand. Eén minpunt in mijn ogen zijn de haarkammen. Het haar blijft in de haarkammen vastzitten tijdens het scheren. Zeker als je wat langer hebt, moet je continue het haar uit de haarkam verwijderen.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

PvdA 01-05-2019

Geweldig apparaat.

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

De tondeuse doet volledig zijn werk eer aan, doet waar ik hem voor gekocht heb, dus ik vind hem fantastisch zijn werk doen !

Henkyg 20-04-2019

Mooi product, maar na 2 jaar ook op

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Na 2 jaar verliest de motor zijn vermogen en zijn de mesjes ook bot. Ondanks dat ze zelfslijpend zijn

Cees50 22-03-2019

Matig apparaat

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Ligt lekker in de hand, maar.... het toestel schakelt bij een lichte aanraking al over van stand 2 naar 1 zodat je goed moet opletten hoe je het toestel vasthoudt.
Verder gaat het toestel na enkele scheerbeurten stroef lopen zodat een druppeltje olie op de mesjes geen overbodige luxe is.
Dit ondanks het feit dat Philips zegt dat het niet gesmeerd
hoeft te worden.

Marcel 10-03-2019

Geen konstante resultaten

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Ik heb de Philips HC9450 al voor een paar maanden en ik ben er niet tevreden over. Ik dacht dat het gewenning was (daarom ook niet direct een review geschreven) maar de problemen met het resultaat blijven. Het probleem is, de tondeuse knipt niet egaal in lengte. Je kunt op 14mm knippen en je hebt stukken die vele malen korter zijn. Dat heeft misschien te maken dat de haren steeds vast komen te zitten in de opzet kammen. Ik maak deze steeds schoon tijdens het knippen maar de verschillende snij lengte blijft. Ondanks dat de tondeuse nog niet oud is toch besloten om deze te vervangen.

Pluspunten

• Veel verschillende snij lengtes
  • Snel oplaadbaar

Minpunten

• Knipt niet egaal op de zelfde lengte
  • Snij lengte verstelling niet erg handig
  • De accu is snel leeg

Braadhenk 16-02-2019

Ontworpen op levensduur van 2 jaar. Consumptiegoed.

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Heel weinig gebruikt. Na 20 X keer gebruik ging krukwiel van motoras. Loctite moeten gebruiken. Jaar later doet het aanraakvlak het vrijwel niet meer, kan nauwelijks door lengte instellingen meer lopen.

weergave 03-09-2018

uitsteken

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

ik heb deze Tondeuse gekocht ik vind enkel het nadeel dat dat niet door dik haar kan scheren want het zit snel vast tussen te kamen dan moet je eerst uit kuisen voor je verder kan doen dan is u haar niet meer gelijk moet je toch nog bij knippen. in deze prijs klass zou je toch meer verwachten van deze Tondeuse
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Jouke1942 07-07-2018

gebruiksgemak

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

eenvoudig in gebruik, trimstanden eenvoudig in te stellen, gemakkelijk schoon te maken en mooi design

Siemxxx 21-06-2018

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Ik gebruik de shaver om het haar van mijn man te knippen. Er kunnen verschillende standen ingesteld worden. Deze shaver gaat twee maal zo snel als de oude die ik had. Ik ben er blij mee!

ArjanT 05-06-2018

Net geen goede tondeuse

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Tondeuse werk goed; goed en eenvoudig instelbaar (digital)
Hairclipper verschuift tijdens gebruik; lastig en vervelend! Vraagt oplettendheid die je eigenlijk niet wilt.

daniël18051602 16-05-2018

werkt goed

Geschreven voor: Philips HAIRCLIPPER Series 9000 HC9450

Ik knip al ruim 15 jaar mijn eigen haar, en heb altijd voor een Philips tondeuse gekozen. De eerste had een NiMH-accu, en die heb ik na een jaar of 10 vervangen met een Philips QC5390/80 met LiIon-accu, omdat die veel sneller opladen en op een volle accu langer meegaan. Na een paar jaar ging die haperen, en Philips heeft die vervangen (geweldige service!), maar na weer een paar jaar ging die ook haperen. De fout zat volgens mij in de kop-/aandrijvingsconstructie omdat die volledig wasbaar moest zijn. Maar goed, ik heb alles vergeleken en kwam nog steeds uit op Philips, en heb ik voor deze gekozen. De kop-/aandrijvingsconstructie ziet er veel solider uit en ik heb daardoor vertrouwen dat het langer mee zal gaan. I.i.g. mooi dat door het product online te registreren, ik een extra jaar garantie kreeg - 3 jaar totaal - en wetend hoe goed Philips service is, is dat een geruststelling.

De tondeuse knipt héél goed - beter dan de laatste - misschien door de betere constructie of misschien vanwege de titanium (ipv stalen) mesjes. De kammen verzamelen veel minder haar dan de laatste, en je kan het haar er uitschudden ipv dat je de kam hoeft te verwijderen. Ook heel mooi dat de minimum kniplengte met kam nu 1mm is (ipv 3mm bij mijn oude model).

Ik heb voor de 'swipe' (HC9450) ipv de 'wiel' versie (HC9490) gekozen omdat het volgens mij makkelijker schoon te houden is.

De 'swipe'-functie en gemotoriseerde kammen hoefden van mij niet... geef mij liever een handmatige/mechanische instelling... het probleem met de swipe is dat je erg goed moet opletten dat je de lengte niet per abuis hebt veranderd. En anders hadden ze een fysieke 'lock'-schakelaar erop moeten zetten.

De kleinste kam (met deels open onderkant) kan veel beter de contouren van je hoofd volgen dan de kammen van oudere modellen, waardoor die ook strakker langs rondingen kan gaan. Mijn advies is daarom om de eerste paar keer te beginnen met een lengtesetting 2mm langer dan je gewend bent.