Philips 5000 series HC5632 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 5000 series HC5632 op Kieskeurig.nl.

8,1

Mark Lems 17-09-2020

Goede trimmer

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Trimmer doet goed zijn werk. Hoofdhuid op de minimale stand scheren gaat snel en soepel.

Voor het kleine werk, zoals het bijwerken van de randen van de baard, mis ik een precisietrimmer.

Pluspunten

• Draadloos
  • Scherpe messen
  • Afspoelbaar

Minpunten

• Geen precisietrimmer

brammetje50 10-09-2020

fijne tondeuse voor zowel baard als hoofd

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

ik heb deze tondeuse getest voor het trimmen van mijn baardharen en de haren op mijn hoofd. beide zijn heel goed te doen. scheert vrij dicht bij de huid zonder het opzetstuk (ideaal om het hoofd te scheren). en met het opzetstuk kan je de diepte gemakkelijk instellen die je wil.
zit een etui bij om de tondeuse in op te bergen, ook makkelijk

Pluspunten

• scheert vrij dicht bij de huid
  • neemt bijna alle haartjes in 1 keer mee.

Minpunten

• op de keel glijdt de tondeuse niet zo vloeiend.

sjtienuh 09-09-2020

Fijne tondeuse

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Een ideale tondeuse, ligt lekker in de hand en scheert zonder te trekken. Voordeel is dat deze makkelijk schoon te maken is door hem onder de kraan te houden. Opladen gaat via een standaard Philips lader waardoor je niet steeds een andere kabel dient te pakken. De lengtestanden zijn eenvoudig aan te passen en de accuduur is zeker goed.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • scherpe messen

Jello_345 09-09-2020

Voelt licht aan!

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

De Philips Hairclipper voelt licht aan. Hij voelt hierdoor wel een beetje goedkoop aan, maar de tegenstelling is waar. Hij scheert als een malle! Hij is goed schoon te maken en is zo opgeladen. Ik heb hem nog maar een week en in die tijd heb ik hem maar één keer hoeven op te laden. Kortom een goed apparaat!

Pluspunten

• Licht
  • Goede accu
  • Verstelbaar
  • Goed verstelbaar

Minpunten

• Materiaal voelt goedkoop aan

Djricob 07-09-2020

Zeer goede hair clipper voor redelijke prijs!

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Deze hair clipper voldoet aan alle verwachtingen! Ik heb zelf dik haar en met de turbo stand kom ik er zeer gemakkelijk doorheen. Hij is erg makkelijk in gebruik, ligt fijn in de hand. Daarnaar kan hij er naar een oplaadbeurt lang tegen aan. Ik kan hem makkelijk onder de kraan afspelen, zo is het schoonmaken erg gemakkelijk. Met de ruime keuze aan lengtes is er voor ieder wat wils. Hij ligt erg lekker in de hand, ik vind dit een aanwinst! Hij is super redelijk geprijsd, ik raad iedereen deze tondeuse aan!

• Accu duur
  • Vormgeving
  • Turbo stand

Finny1955 06-09-2020

Lekker kort

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

De tondeuse ligt prima en lekker in de hand, het verwisselen van de kopstukken gat erg makkelijk en hierdoor is hij dus ook vrij makkelijk schoon te maken. Het is een handig apparaat om thuis dus lekker w haar te doen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Ligt lekke rin de hand

D.R.E. 05-09-2020

Efficiente tondeuse

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Uitstekende tondeuse die doet wat beloofd wordt en meer. Ideaal dat apparaat afgespoeld kan worden, scheelt vervelende haartjes overal. Scheert snel en goed zelfs na 1x over een plek. Zowel met als zonder draad te gebruiken. Enige minpunt is dat speciale baardstuk niet in hoogte is te verstellen.

Pluspunten

• Afspoelbaar
  • Met en zonder draad te gebruiken
  • Zelfslijpende messen
  • Goed en scheerresultaat
  • Makkelijk te bedienen, ligt goed in de hand

Minpunten

• baardstuk niet in hoogte te verstellen

Frans233 05-09-2020
  • Product gekregen

Goede tondeuse

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Fijne tondeuse, ligt fijn in de hand. Daarnaast erg fijn dat die draadloos is. Ook de opzetstukken zijn makkelijk in gebruik, dik of dun haar bij beide werkt het prima. Daarnaast fijn dat je er een kammetje en schaar bij krijgt om zo de moeilijke plekken nog wat bij te knippen indien nodig. Ook de opberghoes is handig om de tondeuse veilig op te bergen. Ook is de tondeuse erg makkelijk schoon te maken, je kunt hem gewoon afspoelen, dit is zeker een pluspunt

Pluspunten

• Draadloos
  • Makkelijk te reinigen
  • Scheert goed
  • eventuele turbo stand

Svenn 04-09-2020

Handige tondeuse

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Sinds een aantal weken een nieuwe tondeuse in gebruik. Een gemakkelijk in te stellen tondeuse waarbij niet voor iedere lengte een apart opzetstuk nodig. Daarnaast handig dat er ook een optie voor de haardikte opzit en de turbo functie voor net iets meer power.
Een aan te raden tondeuse wat betreft kwaliteit/prijs verhouding.

Pluspunten

• Korte laadtijd
  • Turbofunctie

Jomin 04-09-2020

Tondeuse 5000

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Het is een superfijne tondeuse die soepel scheert en onwijs makkelijk schoon te maken is. Wat ook fijn is is dat hij geen hard geluid maakt. Hij ligt fijn in de hand, laad snel op en is draadloos te gebruiken. Er zitten verschillende standen op, en zodra je klaar bent met scheren kun je hem zo afspoelen onder de kraan, ideaal!

Pluspunten

• Laad snel op
  • Onder de kraan afspoelen
  • Geen lawaai
  • Heel veel standen

Minpunten

• Kapjes zijn wat slap

Bob25 03-09-2020

Fijne trimmer

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Fijne trimmer waarbij je je haren snel en gemakkelijk op de gewenste manier kan scheren.
Ook gezichtshaar/baard is er prima mee te scheren.
Het scheerapparaat is snel opgeladen en gaat lang mee op de batterij. Wat ik ook heel fijn vind is dat hij snoerloos is. Zo kan je overal nog beter bij zonder met de snoer in de knoop te liggen.
De trimmer maak je makkelijk schoon onder de kraan waarbij je alles gemakkelijk eraf klikt om schoon te maken.
De afgeschoren haren vallen mooi over het handvat heen en als je optijd stopt blijft het er netjes op liggen om gemakkelijk te verwijderen
De bijgeleverde accessoires waaronder de schaar, en opzet stukken maakte het gemakkelijk om het haar helemaal af te maken zoals ik dit wilde.
Daarna was alles gemakkelijk op te bergen in het tasje. Zeker een aanrader

Pluspunten

• Afspoelbaar
  • Makkelijk schoon te maken
  • Geen snoer

Michel 03-09-2020
  • Product gekregen

Prima apparaat om snel goed voor dag te komen

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

De hairclipper is eenvoudig in gebruik, makkelijk schoon te maken en heeft enorm veel mogelijkheden om je haar of baard op de gewenste lengte te krijgen.

Met de turboknop ging het bijwerken nog sneller.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Vele instelopties
  • Snel schoon te maken

Moos 02-09-2020

Philips Hairclipper

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Prijs kwaliteit verhouding van de Philips hairclipper is goed.
De fijne eigenschappen van dit apparaat zijn het afspoelen onder de kraan, de verstelbare opzetkammen, de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat.
Het enige minpunt: het materiaal mede als het geluid voelt wat goedkoop aan.

Pluspunten

• afspoelen onder de kraan
  • Verstelbare opzetkammen

Minpunten

• Hoort en voelt wat goedkoop aan

Nikkeitim 02-09-2020

Heerlijk licht apparaat.

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Het apparaat is heerlijk licht en daardoor fijn in gebruik. Top dat je het opzetstukken in hoogte kunt verstellen. Hierdoor hoef je niet steeds van opzetstuk te wisselen. Gemakkelijk af te spoelen na gebruik. Meegeleverde etui is handig om alles in op te bergen. Maakt wel redelijk lawaai, maar dit is niet storend. De meegeleverde schaar voegt niet veel toe, maar daar koop je dit product ook niet voor.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Goede accu
  • Verstelbaar opzetstuk

Minpunten

• Redelijk wat geluid

Anoniem 16-01-2020

Top, overtreft mijn verwachtingen

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

In de eerste plaats wil ik zeggen dat ik niet zo ben van het schrijven van reviews, maar voor dit apparaat maak ik graag een uitzondering.
Ik weet niet hoe het kwam, maar mijn oog viel met de Kerst op dit apparaat. Alvorens ik overga tot kopen lees ik ik altijd reviews en kijk video’s op YouTube.
De meningen over de Philips Prestige Lumea waren over het algemeen heel goed, met hier en daar een wat slechtere ervaring. Philips gaf ten tijde van de koop “90 dagen op proef” bij het apparaat, wat voor mij de doorslag gaf om tot aankoop over te gaan. Let wel, de bri956/00 is nogal prijzig!
Dan nu mijn ervaring.
Ik startte een tweetal weken geleden met flitsen, wat erg makkelijk ging. Het apparaat ligt goed in de hand, flitst snel, is niet zwaar. Enige nadeel dat al eerder is gezegd, is dat je niet precies weet waar je al geweest bent. Maar ik verwacht dat je daar handigheid in krijgt, naarmate je het vaker gebruikt hebt.
Vandaag was de 2e keer aangebroken (volgens het behandelschema in de handige app) en Philips adviseert om eerst de gebieden die je gaat behandelen te scheren. Ik was zeer verbaasd toen ik mijn benen en oksels ging scheren, er viel namelijk bijna niks te scheren, nu al! Kortom, ik ben meer dan tevreden en vind het resultaat na slechts één behandeling al verbluffend!
Rest mij nog om erbij te zeggen dat ik denk dat resultaten er heel erg van afhankelijk zijn hoe trouw je bent aan het behandelschema (het vergt wat discipline) en of je de behandeling volgens aanwijzingen uitvoert. Doe je dat, dan kun je volgens mij niet meer dan tevreden zijn over dit apparaat!

xlianex 28-06-2017

Flits flits

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Best spannend zo een eerste flitsbeurt. Doet het pijn? Is het veilig? Houd ik er niets aan over? En zou het wel werken? Op 3 vragen kan ik met een gerust hart antwoord geven. Het doet geen pijn, mits je echt goed hebt geschoren. Anders voel je het best warm worden. Inmiddels 4 dagen verder en ik heb er niets geks aan over gehouden. Dan zal het dus wel veilig zijn. Het apparaat doet het in ieder geval niet als de hem niet goed vlak zet. Opzich positief!
Of het helpt? Dat gaan we nog zien!
Ik ben reuze benieuwd!!

Tjop tjop, twee weken later dus tijd voor een nieuwe scheer- en flitsbeurt. Jeetje mijn benen weten niet wat ze meemaken :). Gister tijdens het douchen goed scheren en vandaag geflitst. Vind ik een ideale volgorde. Kan de huid mooi een dagje rusten.
De tweede keer flitsen geeft al iets meer handigheid met de beauty van een Lumea prestige. Want dat is het! Echt een heel mooi exemplaar. Hij maakt weinig geluid en het flitslicht is goed scherp. Waar nodig kun je dus prima een zonnebril opzetten. Na een tijdje flitsen wordt het apparaat wel wat zwaarder. Je moet je soms even in een bocht wringen om hem goed te houden en dan kun je best een lamme arm krijgen...
Wat ik dan weer wel heb ondervonden is dat het flitsen veeel sneller gaat aan het stroom. De accu houdt het bij mij net geen 2 onderbenen lang vol. Nu heb ik nogal lange stelten dus op zich niet zo heel gek. En aan het stroom dus sneller, goede voor de volgende beurt.
Wat ik wel lastig vind is waar ik nu ben gebleven. Welk stukje heb ik nou wel/niet precies gehad? Omdat je benen al geschoren zijn voel je niet wat je hebt overgeslagen. Omdat dubbel flitsen ook niet heel goed schijnt te zijn durf ik dat ook niet zo goed...
Vraagstuk voor de volgende keer. Nu weer 2 weken flitsrust :).

Yes... de haartjes worden lichter en zachter. Voornamelijk op mijn benen. Of ze echt helemaal verdwijnen kan ik zelfs na 8 weken nog niet helemaal zeggen. Bij mijn oksels zie ik nog niet heel veel verschil helaas.
Het vergt ijzeren discipline. Iedere 2 weken de erste periode. Maar het is voor een goed toch?

Algemene indruk? Ja het doet zeker wel wat met je haartjes. Of ze helemaal 'verdwijnen'? Dat weet ik nog niet. Het apparaat zelf zou ik daarom wegens de prijs niet zo snel aanschaffen.

Zhila 26-06-2017

Voor de geduldige vrouw!

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Wat was ik blij toen ik mijn Philips Lumea Prestige in ontvangst mocht nemen. Mijn wildste dromen over zijdezachte benen, oksels en bikinilijn zonder elke twee dagen te hoeven scheren zouden eindelijk in vervulling gaan!! De eerste keer proberen was ik wat huiverig, het is immers toch een flinke bundel licht, zal het zeer doen, kan mijn huid het wel aan, wordt het niet heet? Ik had meteen de App gedownload en ingesteld en hup, proberen. Ik dorste het niet om meteen op de sterkste stand te flitsen, dus ben gewoon op stand 1 begonnen. De flits van het apparaat is erg fel, je moet echt zorgen dat je in een goed verlichte omgeving zit of je ogen dichtdoen, of zoals ik anderen heb horen zeggen een zonnebril opzetten. Na de eerste flitssessie heb ik niet heel veel resultaat gezien. De tweede sessie toch maar de stoute schoenen aangedaan en op vol vermogen (want dat heeft het apparaat zelf beoordeeld aan de hand van de huidanalyse) geflitst. Op sommige plekken werd het wel een beetje warm, maar het heeft absoluut geen pijn gedaan. De app houdt handig bij wanneer de volgende flitssessie plaats moet vinden en geeft daar een seintje van. Als je het apparaat zonder stekker gebruikt is het wel trager dan wanneer je wel het netsnoer hebt ingeplugd. Als je niet veel geduld hebt zoals ik, zou ik zeker aanraden om altijd het netsnoer ingeplugd te hebben. Al met al een apparaat voor mensen met geduld (het resultaat laat even op zich wachten), maar het is fijn in gebruik en erg handig.
Na slechts twee sessies was het resultaat al duidelijk zichtbaar! Er waren beduidend minder haartjes dan ik gewend was na een week mijn benen niet scheren. Echt een wonder apparaat!

MissFennoman 26-06-2017

Voor de geduldige vrouw!

famvandijk 22-06-2017

fraai design apparaat met resultaat

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Ik was skeptisch over het apparaat maar voor dit bedrag moest het toch wel werken.
Ik heb netjes elke twee weken geflitst.

Handig dat je de huidskleur eerst kunt laten scannen, en daarna verder kunt op basis van je huidskleur op dat moment.

Het was wel even wennen, je schrikt toch een beetje van de flits, maar het is een klein warm gevoel wat heel snel went en niet zeer doet.

Ik heb het eerst veilig onder de oksel en in de bikini lijn getest en dat was na drie keer flitsen duidelijk veel minder en gladder.

Daarna mijn benen en ook deze zijn langer glad en haren groeien veel minder snel terug.

Alleen jammer dat als je onderaan je benen donkere haren hebt en naar boven toe wat lichtere haren je duidelijk kunt zien dat de blonde haartjes wel blijven groeien.

mhelen 17-06-2017

Keigoed ontharingstoestel!

Geschreven voor: Philips 5000 series HC5632

Dit toestel doet wat het belooft: het reduceert de haargroei tot een minimum en doet dit op een eenvoudige manier.
Weinig pijnprikkels, snel gedaan en de mogelijkheid om in tussentijd nog steeds te ontharen.