De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rapoo 9000M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Klant 07-01-2021

Mooi design, touchpad reageert erg slecht

Geschreven voor: Rapoo 9000M

Het is qua design een erg mooi toetsenbord, licht lekker in de hand en de toetsen reageren ook erg fijn. Helaas reageert het touchpad helemaal niet goed. Met het bewegen van de muis, reageert het touchpad zo snel dat hij van alles selecteert op het scherm en daardoor ook erg snel ding verplaatst. Dit werkt helemaal niet fijn, aangezien ik hem zou gebruiken voor mijn mediacenter. Na de eerste keer gebruiken, gelijk weer ingepakt en helaas retour moeten zenden. Uiteindelijk een Logitech +K400 aangeschaft, deze werkt zeer prettig!!! Bij Logitech kan je ook software installeren waarbij je bepaalde functies van het toestenbord zelf kan instellen. Zoals bijvoorbeeld het klikken op het touchpad uit schakkelen. Dit zou bij Rapoo zeer wenselijk zijn.

Pluspunten

• Reactie toetsen

Minpunten

• Reactie touchpad

Paul van Adam 26-01-2018

Prima draadloos toetsenbord voor (Android) Smart TV

Geschreven voor: Rapoo 9000M

Prima draadloos toetsenbord voor (Android) smart TV met USA layout (= grote linker shift en smalle enter toets). Perfect voor 10 vingers blind typen. Waar Logitech in NL alleen de UK toets layout levert (met kleine linker shift met " / " ernaast. Mis ik steeds de shift-toets).
Eerst de IT Works KC08 geprobeerd. Maar die stelde zeer teleur (slechte verbinding en dubbele toetsaanslagen), dus snel omgeruild voor dit Toetsenbord. En die werkt prima in mijn eerste ervaringen. Prettige bediening en probleemloze connectie met de Android TV, incl. de Android toetsen.
== Dit toetsenbord kan ik iedereen aan bevelen. Met vergelijkbare kwaliteit en degelijkheid als logitech denk ik, na de eerste indrukken in gebruik.

Pluspunten

• Goede draadloze verbinding met Android TV
  • Prettige toetsaanslaag - 10 vingers blind geschikt
  • Qwerty USA lay-out & gewoon op batterijen
  • Prettig touch pad, met div. functies
  • Compatibel met Android functie toetsen TV

Minpunten

• Geen ledjes voor aan/uit, caps lock, etc

Paul van Adam 26-01-2018

Ter aanvulling:
Logitech levert in NL dus, zover ik weet, alleen de UK-toetsen layout (met kleine linker shift en grote Enter toets). Waarbij de afbeeldingen op internet en doos vaak niet kloppen. Dus wees daar alert op als je een Logitech bestelt.