Honeywell Lyric T6 - Reviews

Afstandsbediening

6,2

Herbert 28-02-2017

Honeywell Lyric T6 thermostaat

Mooie, makkelijk te bedienen thermosstaat. Het koppelen aan je android telefoon gaat op zijn minst gezegd erg moeizaam. Pas na meerdere pogingen kwam de koppeling tot stand. Met een iphone heb je dit probleem niet.
De temperatuur uitlezing verloopt slordig. Thermostaat vertoont temperatuursprongen van 1 graad terwijl de resolutie .5 graad is. Met name rond het bereiken van de gevraagde temperatuur vertoond het apparaat dit gedrag. Lijkt mij een sofrware probleem. Beetje jammer en slordig.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Makkelijk te installeren
  • Helder display

Minpunten

• Het koppelen aan de app gaat moeizaam
  • Temperatuur uitlezing doet af en toe vreemd

Herbiek 14-02-2018

Niet bepaald "slim"

Wij hebben overal in huis vloerverwarming liggen en dat heeft redelijk lang nodig om om te warmen. Deze "slimme thermostaat" zal echter nooit eerder dan een half uur voor het gewenste tijdstip aanspringen. Elke dag is de thermostaat nog minstens een uur na gewenst tijdstip bezig om de gewenste temperatuur te bereiken. Noodgedwongen het tijdstip in het programma maar een uur eerder gezet, maar dat kan niet de bedoeling zijn en dan nog is de gewenste temperatuur niet bereikt. Honeywell support hier over gebeld, maar die kunnen niet aangeven waarom de thermostaat niet eerder de ketel opdracht geeft te beginnen met stoken.

Daarnaast komt het vaak 2 tot 3 keer per week voor dat ik (ook door anderen aangegeven) melding krijg op mijn Android app dat de verbinding met de thermostaat kwijt is (waarschijnlijk communicatie via de Honeywell server)

Ondanks dat ik geen digibeet ben (werk in de IT) vond ik de aanmeld procedure erg omslachtig. Als je de app geen toestemming geeft om je locatie te bepalen, dan krijg je geen koppeling met je Lyric T6. Daarnaast waren er wat meer toestemmingen nodig waarvan mij ontging waarom deze nodig waren voor een correcte werking (word ook niet uitgelegd)

Ook het maken van sprongen van een hele graad in de aangegeven temperatuur heb ik gezien, ondanks de resolutie van 0,5 graad.

Pluspunten

• Duidelijke interface
  • Ziet er fraai uit

Minpunten

• Niet geschikt voor vloerverw. (niet slim genoeg)
  • Aanmeld procedure omslachtig
  • Gegevens lopen via Honeywell server (locatie?)

djokie 11-12-2016

Mooi qua bediening en stijl. Verliest contact internet

Wij hebben deze gekocht om onze stacaravan vorstvrij te houden. Controle via de app echter hij verliest steeds contact met internet en dat is niet te resetten via de app.
Telefoonnummer voor service blijkt een nummer in Amerika te zijn. Als de thermostaat zou doen wat hij beloofd dan zou het een mooi product zijn maar nu is hij waardeloos voor ons.

• Makkelijke bediening
  • Controle via app

Minpunten

• Verliest steeds contact met internet

peter 13-11-2016

prima apparaat

accuraat, makkelijk te instaleren (op internet genoeg hulp -indien nodig- te vinden, moduleert prima, simpel in te stellen. Ik had een Remeha slimme thermostaat, maar dit werkt prima; ook geofencing werkt 100 %.
Ben blij met deze thermostaat. Trouwens instellen van programma's werkt ook simpel. Opgelet....ik heb de bedrade versie en niet de draadloze versie !!

Pluspunten

• simpel
  • eenvoudig te installeren
  • makkelijk te programmeren

Minpunten

• heb ik niet

HJ Bouter 27-11-2017

Honeywell thermostaat funktioneerd niet zoals met aangeeft

Problemen zijn uitsluitend met bediening via de telefoons wat wij prefereerde en vandaar de aanschaf van een thermnostaat waarbij dit mogelijk zou zijn. De thermostaat zelf geeft geen problemen en werkt perfect.
Wat doet deze niet en wat zijn met regelmaat de storingen die je krijg:
2- Kan geen andere gebruikers toevoegen.
3- De Home kit kan niet ingesteld worden.
4- Krijgen regelmatig bericht geen communicatie
5-Bij instalatie op 2 telefoons werkt de geofence niet deze gaat in afwezig stand terwijl er nog mensen thuis zijn met dit ook op de telefoon.

Pluspunten

• thermostaat aan wand werkt perfect
  • Mooi apparaat duidelijk

Minpunten

• werkt niet met mobiele telefoon
  • Support leverancier en Honeywell slecht
  • Uitleg is voor techneut niet voor particulier