Honeywell Lyric T6 - Reviews

tile-bediening
bediening via app
Functies
OpenTherm, zelflerend

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Honeywell Lyric T6 op Kieskeurig.nl.

Samenvatting

Dit is de derde generatie slimme thermostaat van Honeywell. De thermostaat is te bedienen met iOS en Android-apparaten en ondersteund Apples Homekit. De T6 beschikt over een fraaie app die goed te bedienen is. Via de app kun je schema’s instellen, vakantie-modus aanzetten en gebruik maken van geofencing. Hierbij bepaalt de locatie van je smartphone de temperatuur. Met het lange snoer is dit apparaat overal in huis plaatsbaar. De Honeywell kampt echter wel met verbindingsproblemen en de geofencing werkt niet met een klokprogramma. Daarnaast mist de T6 zone-regeling. De thermostaat is ook te bedienen zonder smartphone of tablet. Het apparaat is erg eenvoudig te installeren.

Pluspunten

Minpunten

+ Geofencing

+ Goedwerkende app

+ Overal plaatsbaar

- Verbindingsproblemen

- Geofencing niet mogelijk met klokprogramma

- Grof Design

Herbert 28-02-2017

Honeywell Lyric T6 thermostaat

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Mooie, makkelijk te bedienen thermosstaat. Het koppelen aan je android telefoon gaat op zijn minst gezegd erg moeizaam. Pas na meerdere pogingen kwam de koppeling tot stand. Met een iphone heb je dit probleem niet.
De temperatuur uitlezing verloopt slordig. Thermostaat vertoont temperatuursprongen van 1 graad terwijl de resolutie .5 graad is. Met name rond het bereiken van de gevraagde temperatuur vertoond het apparaat dit gedrag. Lijkt mij een sofrware probleem. Beetje jammer en slordig.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Makkelijk te installeren
  • Helder display

Minpunten

• Het koppelen aan de app gaat moeizaam
  • Temperatuur uitlezing doet af en toe vreemd

peter 13-11-2016

prima apparaat

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

accuraat, makkelijk te instaleren (op internet genoeg hulp -indien nodig- te vinden, moduleert prima, simpel in te stellen. Ik had een Remeha slimme thermostaat, maar dit werkt prima; ook geofencing werkt 100 %.
Ben blij met deze thermostaat. Trouwens instellen van programma's werkt ook simpel. Opgelet....ik heb de bedrade versie en niet de draadloze versie !!

Pluspunten

• simpel
  • eenvoudig te installeren
  • makkelijk te programmeren

Minpunten

• heb ik niet

slimfreak 22-11-2018

Eenvoudige bediening en een mooi, tijdloos ontwerp

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Ik kan mij niet vinden in de meeste reviews waarin wordt geklaagd over de slechte, instabiele WI-FI verbinding. Waarschijnlijk heeft de nieuwe Honeywell-App de meeste klachten opgelost, want bij mij werkt dit in ieder geval probleemloos. De installatie is echt niet moeilijk, maar je moet de gebruiksaanwijzing gewoon goed lezen. Dan doet hij gewoon wat er verwacht wordt: Zorgen dat de ingestelde temperatuur op tijd wordt bereikt en behouden zonder schommelingen. Ik vind hem ook mooi, eenvoudig strak en onopvallend.....maar smaak is iets persoonlijks.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Op afstand te bedienen
  • Klein en neutraal aan de muur

Minpunten

• zorgvuldig installeren

Slimfreak 13-03-2019

Verdient betere waardering

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Na 3 maanden gebruik nog meer tevreden dan ik al was. Heerlijk apparaat dat eenvoudig en prima werkt, op afstand te bedienen is, en die enkele keer dat er geen verbinding is, volgt snel automatisch een herstel. Ingrijpen is totaal niet nodig. Ik vermoed dat alleen gefrustreerde gebruikers een review hier plaatsen, want behalve dat ik mij helemaal niet kan vinden in de negatieve recenties hier, zie ik dat er op andere sites een gemiddelde score van een 8, meer regel dan uitzondering is. Al met al wordt hier een veel te negatief beeld geschept van een prima product, dat bovendien vriendelijk geprijsd is.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Op afstand te regelen
  • Fraai en duidelijk af te lezen display
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Zorgvuldig installeren kost wat tijd

HJ Bouter 27-11-2017

Honeywell thermostaat funktioneerd niet zoals met aangeeft

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Problemen zijn uitsluitend met bediening via de telefoons wat wij prefereerde en vandaar de aanschaf van een thermnostaat waarbij dit mogelijk zou zijn. De thermostaat zelf geeft geen problemen en werkt perfect.
Wat doet deze niet en wat zijn met regelmaat de storingen die je krijg:
2- Kan geen andere gebruikers toevoegen.
3- De Home kit kan niet ingesteld worden.
4- Krijgen regelmatig bericht geen communicatie
5-Bij instalatie op 2 telefoons werkt de geofence niet deze gaat in afwezig stand terwijl er nog mensen thuis zijn met dit ook op de telefoon.

Pluspunten

• thermostaat aan wand werkt perfect
  • Mooi apparaat duidelijk

Minpunten

• werkt niet met mobiele telefoon
  • Support leverancier en Honeywell slecht
  • Uitleg is voor techneut niet voor particulier

JWKSCH 26-02-2019

Ik ervaar het apparaat als waardeloos. Spijt dat ik het heb gekocht. Beloofd veel meer dan dat het kan.
Support is bar slecht. Ze begrijpen het probleem niet of ze willen het niet begrijpen. Hun uitleg is niet de uitleg in de handleiding.
Niet aanschaffen dus.

JWKSCH 26-02-2019

Niet aanschaffen dus.

Herbiek 14-02-2018

Niet bepaald "slim"

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Wij hebben overal in huis vloerverwarming liggen en dat heeft redelijk lang nodig om om te warmen. Deze "slimme thermostaat" zal echter nooit eerder dan een half uur voor het gewenste tijdstip aanspringen. Elke dag is de thermostaat nog minstens een uur na gewenst tijdstip bezig om de gewenste temperatuur te bereiken. Noodgedwongen het tijdstip in het programma maar een uur eerder gezet, maar dat kan niet de bedoeling zijn en dan nog is de gewenste temperatuur niet bereikt. Honeywell support hier over gebeld, maar die kunnen niet aangeven waarom de thermostaat niet eerder de ketel opdracht geeft te beginnen met stoken.

Daarnaast komt het vaak 2 tot 3 keer per week voor dat ik (ook door anderen aangegeven) melding krijg op mijn Android app dat de verbinding met de thermostaat kwijt is (waarschijnlijk communicatie via de Honeywell server)

Ondanks dat ik geen digibeet ben (werk in de IT) vond ik de aanmeld procedure erg omslachtig. Als je de app geen toestemming geeft om je locatie te bepalen, dan krijg je geen koppeling met je Lyric T6. Daarnaast waren er wat meer toestemmingen nodig waarvan mij ontging waarom deze nodig waren voor een correcte werking (word ook niet uitgelegd)

Ook het maken van sprongen van een hele graad in de aangegeven temperatuur heb ik gezien, ondanks de resolutie van 0,5 graad.

Pluspunten

• Duidelijke interface
  • Ziet er fraai uit

Minpunten

• Niet geschikt voor vloerverw. (niet slim genoeg)
  • Aanmeld procedure omslachtig
  • Gegevens lopen via Honeywell server (locatie?)

djokie 11-12-2016

Mooi qua bediening en stijl. Verliest contact internet

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Wij hebben deze gekocht om onze stacaravan vorstvrij te houden. Controle via de app echter hij verliest steeds contact met internet en dat is niet te resetten via de app.
Telefoonnummer voor service blijkt een nummer in Amerika te zijn. Als de thermostaat zou doen wat hij beloofd dan zou het een mooi product zijn maar nu is hij waardeloos voor ons.

• Makkelijke bediening
  • Controle via app

Minpunten

• Verliest steeds contact met internet

Peet 11-05-2019

Goed duidelijk afleesbaar makkelijk bedienbaar instelbaar.

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Heb hem aangeschaft omdat ik ook de Chronoterm III heb gehad en deze altijd correct werkte. Had van Eneco de Toon gratis gehad na 1 1/2 jaar eraf gehaald wegens slechte werking op ketel. Deze werk zeer goed kijk naar de tijd van aanvraag en of dit ook word gehaald bij het opwarmen. Als dit niet lukt wegens het weer is omgeslagen naar kouder weer of warmere dagen hij zelf eerder begin of later met het opwarmen dus zelf lerenden is wel zo mooi.

Pluspunten

• Instellingen programmeren
  • Zelf lerenden voor juiste tijd temperatuur.
  • Via wifi eerder of later cv instellingen aanpassen
  • App voor Android goed overzichtelijk menu.

Minpunten

• Nog niet ondervonden werkt zoals het hoort

Harry 01-04-2019

Prima thermostaat!

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Wat een gejammer over de Lyric T6. Ik begrijp het niet. OK, er zijn wat technische acties die je moet ondernemen om het apparaat aan de app te koppelen, maar dan gaat alles ook als vanzelf. Ik heb een Intergas Kompakt Combi HRE 28/24 en had problemen met een ketel die vooral 's nacht zijn eigen gangetje ging. Loeiheet om 4.00 in de ochtend is iets te gortig. De Lyric heeft dit probleem voorgoed opgelost. Met behulp van een blog (https://www.vandomburg.net/bespaar-energie-met-cv-tuning/cv-ketel-instellen-en-afregelen/) heb ik eerst de ketel afgesteld naar mijn specifieke wensen. Daarna heb ik met twee schroeven de module op de muur geplaatst, de oorspronkelijke thermostaat-draad naar de ketel doorgeknipt en bevestigd aan de module. De handleiding is perfect en je moet echt a-technisch zijn om het niet te snappen. Er staan meerdere schema's in voor een aan/uit ketel, een OpenTherm-aansluiting en ook voor stadsverwarming. In de huiskamer heb ik de de thermostaat bevestigd zoals wordt geadviseerd in de handleiding, de module bij de ketel aangesloten op het stopcontact en je krijgt op je Lyric de setup.in beeld. Lees vervolgens de achtereenvolgende stappen ZORGVULDIG. De enige fout die je kunt maken is dat je bij de vraag; welk toestel wil je koppelen aan de te downloaden app op je telefoon of iPad, onder in het scherm van je telefoon vergeet het land te wijzigen. Je krijgt dan namelijk een overzicht van thermostaten, maar daarin ontbreekt de Lyric T6! In het startscherm van de app staat de Lyric T6 niet opgenomen. Als je het land wijzigt in Nederland zie je de T6 in het menu verschijnen. Vervolgens is het een peace of cake.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Makkelijk programmeerbaar

Minpunten

• Koppeling thermostaat aan app

Robertus 13-11-2018

Ziet niet dat ik thuis ben.

Geschreven voor: Honeywell Lyric T6

Installeren van hardware is erg lastig voor mensen zonder technische skills.
Installeren van software (instellen wifi) gaat erg moeizaam: Blijkt dat het product alleen met bepaalde wifi-frequentie kan werken. Verander dat!
Als ik thuis ben en mijn vrouw van huis, gaat de thermostaat in stand "niet thuis".
Alle functies die thermostaten 20 jaar geleden al hadden werken wel goed (Klokfunctie en temperatuurinstelling).
Zonde van het geld geld en de moeite.