Honeywell Home T6 Slimme thermostaat - Reviews

Overige bijzonderheden
Bediening via de app, OpenTherm communicatie, Geschikt voor Wifi
Temperatuur
7 - 37 °C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Honeywell Home T6 Slimme thermostaat op Kieskeurig.nl.

5,6

Herbert 28-02-2017

Honeywell Lyric T6 thermostaat

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Mooie, makkelijk te bedienen thermosstaat. Het koppelen aan je android telefoon gaat op zijn minst gezegd erg moeizaam. Pas na meerdere pogingen kwam de koppeling tot stand. Met een iphone heb je dit probleem niet.
De temperatuur uitlezing verloopt slordig. Thermostaat vertoont temperatuursprongen van 1 graad terwijl de resolutie .5 graad is. Met name rond het bereiken van de gevraagde temperatuur vertoond het apparaat dit gedrag. Lijkt mij een sofrware probleem. Beetje jammer en slordig.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Makkelijk te installeren
  • Helder display

Minpunten

• Het koppelen aan de app gaat moeizaam
  • Temperatuur uitlezing doet af en toe vreemd

peter 13-11-2016

prima apparaat

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

accuraat, makkelijk te instaleren (op internet genoeg hulp -indien nodig- te vinden, moduleert prima, simpel in te stellen. Ik had een Remeha slimme thermostaat, maar dit werkt prima; ook geofencing werkt 100 %.
Ben blij met deze thermostaat. Trouwens instellen van programma's werkt ook simpel. Opgelet....ik heb de bedrade versie en niet de draadloze versie !!

Pluspunten

• simpel
  • eenvoudig te installeren
  • makkelijk te programmeren

Minpunten

• heb ik niet

slimfreak 22-11-2018

Eenvoudige bediening en een mooi, tijdloos ontwerp

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Ik kan mij niet vinden in de meeste reviews waarin wordt geklaagd over de slechte, instabiele WI-FI verbinding. Waarschijnlijk heeft de nieuwe Honeywell-App de meeste klachten opgelost, want bij mij werkt dit in ieder geval probleemloos. De installatie is echt niet moeilijk, maar je moet de gebruiksaanwijzing gewoon goed lezen. Dan doet hij gewoon wat er verwacht wordt: Zorgen dat de ingestelde temperatuur op tijd wordt bereikt en behouden zonder schommelingen. Ik vind hem ook mooi, eenvoudig strak en onopvallend.....maar smaak is iets persoonlijks.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Op afstand te bedienen
  • Klein en neutraal aan de muur

Minpunten

• zorgvuldig installeren

Slimfreak 13-03-2019

Verdient betere waardering

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Na 3 maanden gebruik nog meer tevreden dan ik al was. Heerlijk apparaat dat eenvoudig en prima werkt, op afstand te bedienen is, en die enkele keer dat er geen verbinding is, volgt snel automatisch een herstel. Ingrijpen is totaal niet nodig. Ik vermoed dat alleen gefrustreerde gebruikers een review hier plaatsen, want behalve dat ik mij helemaal niet kan vinden in de negatieve recenties hier, zie ik dat er op andere sites een gemiddelde score van een 8, meer regel dan uitzondering is. Al met al wordt hier een veel te negatief beeld geschept van een prima product, dat bovendien vriendelijk geprijsd is.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Op afstand te regelen
  • Fraai en duidelijk af te lezen display
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Zorgvuldig installeren kost wat tijd

HJ Bouter 27-11-2017

Honeywell thermostaat funktioneerd niet zoals met aangeeft

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Problemen zijn uitsluitend met bediening via de telefoons wat wij prefereerde en vandaar de aanschaf van een thermnostaat waarbij dit mogelijk zou zijn. De thermostaat zelf geeft geen problemen en werkt perfect.
Wat doet deze niet en wat zijn met regelmaat de storingen die je krijg:
2- Kan geen andere gebruikers toevoegen.
3- De Home kit kan niet ingesteld worden.
4- Krijgen regelmatig bericht geen communicatie
5-Bij instalatie op 2 telefoons werkt de geofence niet deze gaat in afwezig stand terwijl er nog mensen thuis zijn met dit ook op de telefoon.

Pluspunten

• thermostaat aan wand werkt perfect
  • Mooi apparaat duidelijk

Minpunten

• werkt niet met mobiele telefoon
  • Support leverancier en Honeywell slecht
  • Uitleg is voor techneut niet voor particulier

JWKSCH 26-02-2019

Ik ervaar het apparaat als waardeloos. Spijt dat ik het heb gekocht. Beloofd veel meer dan dat het kan.
Support is bar slecht. Ze begrijpen het probleem niet of ze willen het niet begrijpen. Hun uitleg is niet de uitleg in de handleiding.
Niet aanschaffen dus.

Niet aanschaffen dus.

Gait 07-12-2018

Mooi om te zien slecht in gebruik

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Ik raad dit apparaat niemand aan werkt niet via de telefoon, honeywell geeft de schuld aan de router of aan wat anders maar deze thermostaat is verre van goed, iedere dag is ie het Internet wel een paar keer kwijt en nu doet hij het helemaal niet meer WAARDELOOS, ze gooien hun naam te grabbel door dit product te verkopen erg jammer zal mij benieuwen als ze mij tegemoet komen want ik wil weer wat anders

Pluspunten

• Mooi ding om te zien daarom heb ik hem gekocht

Minpunten

• Doet niet wat hij doen moet
  • Eigenlijk alles

Hhk 01-05-2018

Lyric T6r

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Aangeschaft vanwege de mogelijkheid te bedienen via smartphone.

Waardeloos systeem. Meerdere malen per week en soms zelfs per dag een nieuwe verbinding maken met smartphone omdat deze op miraculeuze wijze verbroken wordt.
Soms is het niet eens mogelijk een nieuwe verbinding tot stand te brengen.

Na veel getob terug naar mijn isense thermostaat.
Dure grap voor iets dat niet naar behoren werkt. Je zou wat anders verwachten van een merk als honeywell.

Pluspunten

• Draadloos

Minpunten

• Duur
  • Verliest erg vaak connectie
  • Soms onmogelijk verbinding tot stand te brengen

Herbiek 14-02-2018

Niet bepaald "slim"

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Wij hebben overal in huis vloerverwarming liggen en dat heeft redelijk lang nodig om om te warmen. Deze "slimme thermostaat" zal echter nooit eerder dan een half uur voor het gewenste tijdstip aanspringen. Elke dag is de thermostaat nog minstens een uur na gewenst tijdstip bezig om de gewenste temperatuur te bereiken. Noodgedwongen het tijdstip in het programma maar een uur eerder gezet, maar dat kan niet de bedoeling zijn en dan nog is de gewenste temperatuur niet bereikt. Honeywell support hier over gebeld, maar die kunnen niet aangeven waarom de thermostaat niet eerder de ketel opdracht geeft te beginnen met stoken.

Daarnaast komt het vaak 2 tot 3 keer per week voor dat ik (ook door anderen aangegeven) melding krijg op mijn Android app dat de verbinding met de thermostaat kwijt is (waarschijnlijk communicatie via de Honeywell server)

Ondanks dat ik geen digibeet ben (werk in de IT) vond ik de aanmeld procedure erg omslachtig. Als je de app geen toestemming geeft om je locatie te bepalen, dan krijg je geen koppeling met je Lyric T6. Daarnaast waren er wat meer toestemmingen nodig waarvan mij ontging waarom deze nodig waren voor een correcte werking (word ook niet uitgelegd)

Ook het maken van sprongen van een hele graad in de aangegeven temperatuur heb ik gezien, ondanks de resolutie van 0,5 graad.

Pluspunten

• Duidelijke interface
  • Ziet er fraai uit

Minpunten

• Niet geschikt voor vloerverw. (niet slim genoeg)
  • Aanmeld procedure omslachtig
  • Gegevens lopen via Honeywell server (locatie?)

djokie 11-12-2016

Mooi qua bediening en stijl. Verliest contact internet

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Wij hebben deze gekocht om onze stacaravan vorstvrij te houden. Controle via de app echter hij verliest steeds contact met internet en dat is niet te resetten via de app.
Telefoonnummer voor service blijkt een nummer in Amerika te zijn. Als de thermostaat zou doen wat hij beloofd dan zou het een mooi product zijn maar nu is hij waardeloos voor ons.

• Makkelijke bediening
  • Controle via app

Minpunten

• Verliest steeds contact met internet

Sander 10-11-2016

waardeloos toestel....

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

ik ben al 1,5 week bezig met consumentenservice om mijn Lyric aan "de praat" te krijgen.
Zelfs het gewone klokprogramma werkt niet, laat staan dat bediening via de App lukt.
Iedere keer weer krijg ik een foutmelding dat er een "Registratiefout" is. Consumentenservice beloofd van alles, maar weet ook niet wat er mis mee is. Begin van de week had ik zelfs een medewerker aan de lijn die zei "het apparaat is zo nieuw dat wij zelf nog niet weten hoe het werkt".............
Gelukkig komt vanmiddag de installateur een ander merk thermostaat monteren.........
Honeywell.......bedankt voor niks !!

Pluspunten

• Beloofd veel
  • ziet er gelikt uit

Minpunten

• maakt niet waar wat wordt beloofd
  • slechte service
  • veel te beknopte handleiding

Wilfred 09-02-2017

Deze ervaring kan ik niet delen, alles wat honeywell beloofd doet de thermostaat gewoon. 3 weken in gebruik, na 1 dag 1 keer een instelling gewijzigd, (laag aan-uit regeling uitgezet en op de ketel de minimale temperatuur op 35 graden gezet om de ketel minder vaak aan uit te laten gaan) en ben vanaf dat moment continue online.
Echt geen kennis van de cv werking? laat iemand met kennis van zaken helpen de thermostaat te installeren.
De app trekt de batterij leeg van mijn telefoon, is al wel iets beter na de laatste update van deze app.

JWKSCH 26-02-2019

Dezelfde ervaring en Honeywell snapt het totaal niet.

Teleurgesteld 28-02-2019

Grote vergissing

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Dacht goed product maar werkt niet zoals beloofd!!
Programeren is zinloos. Thermostaat doet wat hij zelf wil. Heel milieu onvriendelijk en slecht voor je energierekening!

Minpunten

• Programeren werkt niet
  • Geofence met 2 personen werkt ook niet

Honey is niet well 03-12-2018
  • Product gekregen

Waardeloos!!!

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Kreeg m van mn vriend zodat ik via de app de temperatuur kon regelen op afstand. Je MOET terug op 2.4gh op 5gh werkt deze al niet!!! Nadeel 1! En dan nog krijg je m niet aangesloten op je app, vervolgens zoek je contact met honeywell, krijg je als antwoord, staat te dicht bij de router :/ ... normaal pakken de meeste apparaten dan JUIST het beste signaal... waardeloze prul... temperatuur blijft op 19 graden staan al zet ik de achterdeur open... goh, wat een slimme thermostaat! TROEP!

Pluspunten

Minpunten

• Werkt alleen op 2.4gh
  • App werkt niet
  • Honeywell website in beschrijving niet beschikbaar
  • Klantenservice onkundig advies

Wilfred 10-02-2017

Duidelijk scherm, geen batterij meer, doet wat ie beloofd.

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Ik was op zoek naar een opentherm thermostaat en waarom dan geen smart thermostaat met wifi? De prijs verschilt niet veel met de chronotherm, maar die heeft dan wel een lcd scherm probleem.
Installatie verliep prima, heb wel enige kennis (is ook wel nodig) heb je die kennis niet vraag een handige vriend/kennis te helpen om teleurstelling te voorkomen. gebruik de thermostaat 3 weken zonder problemen, instellen een eitje op de app, een paar instellingen (installateur instellingen) moeten op de thermostaat zelf.
Wat wel opvalt is dat een thermostaat ongeveel 1.5 meter van de vloer gemonteerd moet worden waarna het scherm bij de draadloze versie slechter is af te lezen. (helt achterover, dit kan beter!, b.v. adapter voor wandmontage vertikaal)
App gebruikt nog steeds te veel van de batterij, is na een update wel al beter.

Pluspunten

• installatie
  • werking
  • geen batterij
  • vind hem wel mooi (smaak)
  • functies en instellen

Minpunten

• niet zo draadloos
  • scherm bij vaste montage niet te verstellen
  • batterij gebruik app

M. Van den Elskamp 19-08-2019

Wat een slecht geprogrammeerd product

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Als het koppelen niet lukt na meerdere pogingen je WiFi router compleet opnieuw hebt ingedeeld ssid 2.4/ 5ghz en nog niet lukt zonder fout melding heb je een slecht product! Doe het niet alleen maar gezeur niet gebruikers vriendelijk..!

Peet 11-05-2019

Goed duidelijk afleesbaar makkelijk bedienbaar instelbaar.

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Heb hem aangeschaft omdat ik ook de Chronoterm III heb gehad en deze altijd correct werkte. Had van Eneco de Toon gratis gehad na 1 1/2 jaar eraf gehaald wegens slechte werking op ketel. Deze werk zeer goed kijk naar de tijd van aanvraag en of dit ook word gehaald bij het opwarmen. Als dit niet lukt wegens het weer is omgeslagen naar kouder weer of warmere dagen hij zelf eerder begin of later met het opwarmen dus zelf lerenden is wel zo mooi.

Pluspunten

• Instellingen programmeren
  • Zelf lerenden voor juiste tijd temperatuur.
  • Via wifi eerder of later cv instellingen aanpassen
  • App voor Android goed overzichtelijk menu.

Minpunten

• Nog niet ondervonden werkt zoals het hoort

Harry 01-04-2019

Prima thermostaat!

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Wat een gejammer over de Lyric T6. Ik begrijp het niet. OK, er zijn wat technische acties die je moet ondernemen om het apparaat aan de app te koppelen, maar dan gaat alles ook als vanzelf. Ik heb een Intergas Kompakt Combi HRE 28/24 en had problemen met een ketel die vooral 's nacht zijn eigen gangetje ging. Loeiheet om 4.00 in de ochtend is iets te gortig. De Lyric heeft dit probleem voorgoed opgelost. Met behulp van een blog (https://www.vandomburg.net/bespaar-energie-met-cv-tuning/cv-ketel-instellen-en-afregelen/) heb ik eerst de ketel afgesteld naar mijn specifieke wensen. Daarna heb ik met twee schroeven de module op de muur geplaatst, de oorspronkelijke thermostaat-draad naar de ketel doorgeknipt en bevestigd aan de module. De handleiding is perfect en je moet echt a-technisch zijn om het niet te snappen. Er staan meerdere schema's in voor een aan/uit ketel, een OpenTherm-aansluiting en ook voor stadsverwarming. In de huiskamer heb ik de de thermostaat bevestigd zoals wordt geadviseerd in de handleiding, de module bij de ketel aangesloten op het stopcontact en je krijgt op je Lyric de setup.in beeld. Lees vervolgens de achtereenvolgende stappen ZORGVULDIG. De enige fout die je kunt maken is dat je bij de vraag; welk toestel wil je koppelen aan de te downloaden app op je telefoon of iPad, onder in het scherm van je telefoon vergeet het land te wijzigen. Je krijgt dan namelijk een overzicht van thermostaten, maar daarin ontbreekt de Lyric T6! In het startscherm van de app staat de Lyric T6 niet opgenomen. Als je het land wijzigt in Nederland zie je de T6 in het menu verschijnen. Vervolgens is het een peace of cake.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Makkelijk programmeerbaar

Minpunten

• Koppeling thermostaat aan app

Robertus 13-11-2018

Ziet niet dat ik thuis ben.

Geschreven voor: Honeywell Home T6 Slimme thermostaat

Installeren van hardware is erg lastig voor mensen zonder technische skills.
Installeren van software (instellen wifi) gaat erg moeizaam: Blijkt dat het product alleen met bepaalde wifi-frequentie kan werken. Verander dat!
Als ik thuis ben en mijn vrouw van huis, gaat de thermostaat in stand "niet thuis".
Alle functies die thermostaten 20 jaar geleden al hadden werken wel goed (Klokfunctie en temperatuurinstelling).
Zonde van het geld geld en de moeite.