De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ZV-E10L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

KALab 21-09-2021

Krachtpatser in zakformaat

Geschreven voor: Sony ZV-E10L

Al jarenlang fotografeer ik professioneel met spiegelreflex en systeem-camera's. Mijn eisen voor een camera liggen dus altijd vrij hoog. Omdat ik op vakanties niet altijd zo'n zware camera bij wil hebben maar wel mooie beelden wil vastleggen (een aantal foto's, maar tegenwoordig steeds vaker film), zocht ik een compactere camera voor dit soort momenten.
Toen mijn dochter een tijdje geleden ook nog eens bij me kwam om te zeggen dat ze zo graag eens wilde vloggen, was het een uitgelezen kans om deze sony camera te testen. Samen met mijn dochter van 6 heb ik dus een aantal vlogs gemaakt, zowel binnen als buiten. Vanuit mijn kennis van camera's heb ik deze sony getest op slechte licht-omstandigheden en op een locatie met wat meer wind. In beide gevallen presteert de camera prima en de beeldkwaliteit valt me alles mee!

Opvallend is dat de huidtinten zo precies worden opgepakt, en indien gewenst, ook nog eens wat verzacht. Best wel vergevingsgezind deze camera dus ;-)
Ook de opties in de camera zoals versneld of vertraagd opnemen zijn leuke extra's en zorgen ervoor dat je achteraf net iets minder bezig hoeft te zijn met het editen van je film; en dat is precies wat ik nodig heb voor privégebruik!

Pluspunten

• goede beeldkwaliteit
  • veel mogelijkheden
  • goede geluidsopname kwaliteit
  • uitbreidbaar met losse lenzen

Minpunten

• je hebt even de tijd nodig om alle opties te weten

smooth-vikash 21-09-2021

Review: Test Sony ZV-E10

Geschreven voor: Sony ZV-E10L

De Sony ZV-E10 is een compacte lichtgewicht systeemcamera, ligt lekker in de hand schiet prachtige plaatjes maar is beter geschikt om mee te filmen.
De camera werd geleverd inclusief een statief, deze is te koppelen via bluetooth.
Dit statief is zeer handig om mee te vloggen/filmen, ligt lekker in de hand en heeft fysieke knoppen om foto’s te maken en te filmen

Deze camera is uitermate geschikt voor online content zoals Facebook, Instagram en Tiktok.
Na het schieten van je foto of film kun je de content direct en gemakkelijk overbrengen naar je smartphone via de wifi functie van de camera.
Door de camera een kwart te kantelen zal er automatisch portrait mode worden geselecteerd, dit is handig voor je uploads naar je favoriete online platform

In de 2e week heb ik de camera beter kunnen testen en zijn en een aantal zaken die toch wat minder goed bleken te werken bij veelvuldig gebruik.
Zo bleek het statief dat vrij makkelijk te koppelen was via het menu toch vrij vaak z’n verbinding te verliezen en was daardoor tijdens cruciale momenten niet beschikbaar waardoor er plaatjes niet geschoten werden.
Ook is er geen fysieke (snel) draaiknop waarin je van snel tussen verschillende modus kunt wisselen.
Deze functie miste ik pas in de 2e week toen ik meer buitenshuis ging fotograferen.
Bij deze camera zitten deze functies in het menu en is het even zoeken en duurt het wisselen van modus in het begin erg lang, wellicht dat het in de toekomst beter gaat naarmate je meer met de camera werkt.

Pluspunten

• Veel Functies
  • Compact en licht

Minpunten

• geen all in one camera

ABAL 17-09-2021

Stevig, stabiel en scherp.

Geschreven voor: Sony ZV-E10L

Het is een hele fijne camera, zowel voor foto's als voor video's. Erg stevig gebouwd, niet zwaar en zit goed in de hand. Het scherm is scherp, makkelijk te draaien en de touchscreen is gevoelig. Hierdoor kan je makkelijk het menu bedienen. Het instellen gaat heel vlot en is zeer eenvoudig te verbinden met Wi-Fi. Er zitten veel opties op, voor ieder wat wils. Voornamelijk gebruikt voor het filmem. Beeld is erg scherp en met een mooie hoge resolutie. Jammer dat er na 30 minuten filmen, de video in tweeën wordt gesplitst. Dit werkt een beetje in het nadeel, voor de video bewerking. Over de audio ben ik zeer te spreken. Normaal is dit met camera's wat minder in het algemeen, maar deze Sony doet het uitstekend. Al met al zeer tevreden over deze camera, en zeer ideaal voor de vloggers met handzame selfiestick.

Pluspunten

• Zeer scherp
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Video split na 30 minuten

Mitch 15-09-2021

Geweldige auto focus

Geschreven voor: Sony ZV-E10L

De Sony ZV-E10 is een systeem camera die vooral bedoeld is voor vloggers echter door de verwisselbare lenzen ook interessant voor amateur filmers/fotografen. Echter door het missen van een vizier zullen veel professionele fotografen hier geen interesse in hebben.

Een van de minpunten is wel dat de camera geen sensor shift stabilisatie heeft maar digitale stabilisatie die incropt op de sensor.

Wat voor vloggers en amateur filmmakers wel echt ideaal is is de geweldige autofocus. Je kan hier echt op vertrouwen doordat deze gebruik maakt van eye en object tracking.

Voor de rest is de camera degelijk genoeg gebouwd. En lekker compact, zeker aangezien de kitlens inschuitft als je de camera aanzet. Het ‘Flip-out’ scherm is ideaal voor de vloggers maar ook voor filmmakers die een vanuit een moeilijke hoe moeten filmen.

Voor het geld is het een leuke camera

Pluspunten

• Autofocus
  • Compact
  • Betaalbaar

Minpunten

• Enkel digitale stabilisatie

Jorissmo 10-09-2021

Fantastische camera voor beginner en expert.

Geschreven voor: Sony ZV-E10L

Ik heb deze vlogcamera intensief gebruikt om dingen te filmen tijdens de GP in Zandvoort en ik kan niet naders zeggen dat ik een tevreden gebruiker ben.
In eerste instantie ben ik het meest onder de indruk van de filmkwaliteit voor een relatief goedkope camera.
Met gemak film je in 4K en zelfs voor een leek als ik wordt filmen een peulenschil.

Daarnaast is de camera ook perfect voor als je veel vlogt. door de inkeping in de camera houdt je hem gemakkelijk voor lange tijd en stabiel tast.

ook voor als je al vervorderd bent in filmen, biedt deze camera voldoende mogelijkheden. Honderden opties kun je instellen om jouw perfecte filmsetting te creëren.

Pluspunten

• gewicht
  • kwaliteit
  • geluid
  • Beeld
  • gebruiksgemak

Minpunten

• wordt geleverd zonder tasje

Michael Hoogendijk 09-09-2021

Een topper voor een top prijs!

Geschreven voor: Sony ZV-E10L

Ik was op zoek naar een goede combinatie van een video en foto camera. De Sony ZV-E10 is naar mijn mening die camera met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

De camera film perfect in 4K en door de goede stabiliteit en geluid is dit de ideale vlogcamera. Het schermpje is in alle richtingen te draaien dus perfect voor vloggen maar ook voor foto's maken in moeilijke hoeken.

De standaard lens is goed voor het maken van video's waarbij vooral personen de hoofdrol hebben, dit door de groothoek lens. Wanneer je wat specificere locaties wilt fotograferen of filmen, ben je toch wat beperkter is de meegeleverde lens. Gelukkig heeft deze camera een afneembare lens en is de keuze van lenzen enorm groot waardoor je de camera perfect naar wens kan maken.

Ook maak ik gebruik van de draadloos bestuurbare shooting grip. Dit is echt een aanrader. De grip houd lekker vast en is super stabiel wanneer je de grip uitklapt en neerzet op bijvoorbeeld een tafel.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • voelt degelijk

Minpunten

• lens is beperk wanneer je niet vlogt