De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon R6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

edwin0402 27-06-2022
Geschreven voor: Canon R6

Eigenlijk in één woord geweldig, zeer snel, zeer goed AF systeem en hoop mogelijkheden om de camera naar je eigen hand te zetten. Ok de camera is redelijk prijzig maar je krijgt er zoveel moois voor terug. Ideaal voor sportfotografie en vogelfotografie. Nagenoeg geen missers meer met dit nieuwe focus systeem.

Aad Hofman 25-06-2022

Perfecte aanschaf.

Geschreven voor: Canon R6

Ik heb deze fantastische camera gekocht als 2e body naast mijn 1Dx mkII. Ik ben er nu al van overtuigd dat dit mijn 'hoofdcamera' wordt. Wat een geweldig toestel! En met de Canon RF 100-500mm heb ik nu een systeem in handen dat mijn 1Dx mkII met de Tamron 150-600mm G2 in alles overtreft.
Zelden ben ik zo blij geweest met nieuwe apparatuur. De eerste resultaten zijn fantastisch en ik ga erg veel plezier krijgen van de mogelijkheden die deze combinatie mij biedt. Supersnelle AF, vlijmscherpe plaatjes, zeer accurate eye-tracking-AF en ga zo maar door.

Pluspunten

• ergonomisch
  • supersnelle AF
  • IBIS
  • snel
  • ontelbare mogelijkheden/instellingen

liekevdgriendt@gmail.com 24-03-2022

zeker een aanrader

Geschreven voor: Canon R6

Prachtige camera. Licht gewicht, vele opties en zoveel mogelijkheden binnen fotografie en videografie. voor mij was zowel foto als video erg belangrijk en daar blinkt deze camera in uit. erg blij met mijn aankoop

Pluspunten

• licht gewicht
  • goede video en foto kwaliteit
  • stabilisatie top
  • vele scherpstelpunten
  • gezichtsherkenning

Minpunten

• raakt mogelijk oververhit bij langdurig filmen

Henk 19-02-2022

Super fijne camera

Geschreven voor: Canon R6

Heb de camera nu 3 maanden kan geen echte min punten b denken alleen het batterij gebruik is hoog dus al tijd extra batterijen mee. De autofocussysteem en het eye volgsysteem is heel fijn je kan bijna geen onscherpe foto’s maken. De knoppen zitten goed dus ik ben alleen maar positief.

Pluspunten

• Autofocussysteem
  • Bediening

Minpunten

• Batterij

l*********@q********** 15-12-2021

Juweel van een Camera.

Geschreven voor: Canon R6

De Canon EOS R6 stond al een tijdje op mijn verlanglijst en met een mooie aanbieding van op 11-11 deze ook gelijk gekocht. Geen seconde spijt gehad van deze aankoop.
Heel veel mogelijkheden en supper snelle autofocus . Ook bij weinig daglicht gaat dit nog prima. De EF lenzen die ik ook nog heb passen hier met de adapter prima op.
Nu de camera nog even een firmware upgrade geven en dan stelt de camera ook op auto’s scherp.
F.Weidema

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Niet zwaar

Minpunten

• Prijs wat aan de hoge kant

Kees Streefkerk 11-12-2021

Canon EOS R6 is prima overgang naar spiegelloos

Geschreven voor: Canon R6

Ik ben hobby sportfotograaf en sta in de regel langs de lijn bij korfbal en handbalwedstrijden. Met mijn Canon EOS 80D (APS-C, 24 Megapixel en 7 beelden p/s.) samen met een Sigma 18-200mm lens ben ik tevreden over de resultaten, zeker in het buitenseizoen, met voldoende licht, lage ISO waarden en diafragma 8 of kleiner. Probleem zit hem in het zaalseizoen met slechte TL verlichting, hoge ISO waarden en een groot diafragma van 3,5 -5,6. Heb uren naar YouTube reviewfilms gekeken om uit te zoeken welke Canon dit laatste probleem kan oplossen. Heb goed nagedacht over een EOS R5 met 45 Megapixels voor € 4500 of de EOS R6 met 20 Megapixels voor € 2500. Verder zijn dit identieke camera’s met beiden max. 20 beelden p/s. Canon levert voor omstreeks € 140 een EF-RF adapter, waarmee ik mijn EF lenzen kan blijven gebruiken. Canon heeft recent de EOS R3 gepresenteerd met 24 Megapixels en max. 30 beelden p./s. voor € 6000. Begrijp niet dat die camera geen 45 of 50 Megapixels heeft meegekregen voor die prijs. Als je een vogel wilt spotten heb je niet snel een vullend beeld en moet je in de nabewerking croppen. Dan is 45 Megapixels zoals bij de EOS R5 wel heel erg handig. Tussen de EOS R5 en R6 zit 2000 euro verschil en dat is het mij niet waard. Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en de EOS R6 aangeschaft. Ik kan melden dat mijn problemen met zwak licht zijn opgelost. Met de fantastische scherpstel mogelijkheden van deze camera zijn 9 van de 10 actiefoto’s scherp. De camera volgt de ogen van de spelers en dan is een groot diafragma en een hogere ISO geen enkel probleem meer. Tot slot “12 tot 20 beelden per sec.” wat een luxe. Heel veel plaatjes om na te kijken maar altijd zit het juiste moment ertussen. Voor nog betere resultaten overweeg ik om een Sigma 70-200mm 2.8 lens voor € 1399 aan te schaffen. Nog ff sparen of misschien kom ik hem 2e hands ergens tegen. Nog wel twee nadelen te melden m.b.t. de EOS R6 en R5. Canon vraagt voor een batterygrip de belachelijke prijs van 400 Euro. Jupio leverde normaal voor alle type Canons een grip voor minder dan € 100. Zij leveren echter geen grip voor R5 en R6. Canon mogelijk wat ingebouwd, waardoor de grip niet is na te maken. Daarnaast mis ik een ingebouwd flitsertje voor even snel een beetje extra licht. Bij fullframe camera’s is dat blijkbaar te min en dan moet ik mijn reportage flitser tevoorschijn toveren. Al met al is de R6 een prima overgang van de spiegel naar de spiegelloze generatie.

Pluspunten

• 20 beelden per seconde
  • Gebruik hoge ISO geen probleem
  • Probleemloos oude lenzen gebruiken, met adapter

Minpunten

• Dure batterygrip

R.Janss 18-11-2021

hele leuke camera die Canon R6

Geschreven voor: Canon R6

lang over gedacht,maar superblij dat ik m nu heb gekocht. hij is lekker snel en het mooie is dat hij de ogen van mens en dier kan volgen.

Pluspunten

• ogen volgen
  • super snel

Minpunten

• nvt.
  • nvt.

b****@b********** 02-08-2021

Aanrader

Geschreven voor: Canon R6

Hele fijne camera! Vooral de autofocus op dieren of mensen in beweging werkt echt geweldig! Heel blij mee.

Pluspunten

• Snelheid
  • scherpte
  • gebruiksgemak
  • gewicht

Minpunten

• even zoeken soms

r*******@x******** 11-06-2021

Canon R6 met 50mm 1.8 - super camera

Geschreven voor: Canon R6

Ik heb de Canon R6 aangeschaft als vervanging van mij canon 650D. Weer terug naar full frame en gelijk een lichtgevoeliger objectief aangeschaft, de 50mm f1.8. Als basis objectief de 24-105mm L.
Na een paar weken fotograferen kan ik alleen maar zeggen: super camera. De vele reviews op internet zijn juist als zij stellen dat dit een heel goede camera is.
Snelle auto focus, heel scherp.
Als ik de oude foto's met de 650D vergelijk (inzoomen) is dit een wereld van verschil, maar ook logisch, we zijn al een aantal jaar verder en de R6 is een flinke stap omhoog zowel de body als de objectieven.
Handig is ook dat je (bijna) alle knoppen kan koppelen aan een functies.
Nog geen dag spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• zeer scherp
  • snelle autofocus
  • volledig instelbaar
  • licht samen met de 50mm 1.8

Minpunten

• prijs
  • geluid aoto focus bij video opnemen
  • verder niet gevonden

Gerryke 24-12-2020

Top camera!

Geschreven voor: Canon R6

De canon R6 vind ik een prachtig toestel. Ik heb de overstap gemaakt vanaf mijn spiegelreflexcamera Canon 5 mark III. Ik wil nu niets anders meer. Het scherpstellen met eye focus werkt fantastisch en scheelt me kostbare tijd tijdens het fotograferen. Ook vind ik het super fijn dat er voor elk onderdeel van de belichtingsdriehoek een eigen wiel is op de camera, waardoor ik binnen no time de juiste instellingen heb. Ik ben er super blij mee!

Pluspunten

• Fijne workflow
  • Nauwkeurige eye focus
  • Tijdbesparend

Minpunten

• Kortere batterijduur vergleken met DSLR

Marcel 16-11-2020

Verbluffend

Geschreven voor: Canon R6

Na jaren met de 1D series gewerkt te hebben , heb ik na vele reviews gelezen te hebben uiteindelijk de overstap gemaakt.

Ontwerp
Hij is heel wat kleiner dan mijn vorige 1D-X , maar ik moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind, want het is toch ook wel een heel gesjouw in combinatie met de Sigma 150-600 . Nu scheelt het toch bijna een kilo. Vooral bij lange wandelingen is dat toch wel de moeite Hij ligt erg lekker in de hand, de ergonomie is helemaal in orde.

Beeldkwaliteit
Vergeleken met mijn 1D-X, is het toch wel goed te zien dat de techniek niet stil gestaan heeft, 8 jaar nieuwere technologie is echt terug te zien in beeldkwaliteit, voornamelijk ook in hoge ISO waardes , want daarin is deze camera echt ongekend goed. ISO 12800 is gewoon goed bruikbaar! Ook de 20,1 Megapixels zijn in mijn ogen meer dan voldoende.

Autofocus
Toen ik destijds overstapte van de 1D-III naar de 1D-X wist ik niet wat me overkwam, zoveel beter en accurater was de autofocus. Als ik nu de 1D-X vergelijk met de R6 is dat verschil wat mij betreft nog veel groter! Man man, wat een supersnelle autofocus heeft deze camera, ook de eye detectie bij zowel dieren als mensen is echt verbluffend. Alleen dat al maakt dit voor mij de beste en fijnste camera die ik ooit gehad heb. Bijna alles is nu meteen in focus! Ik maak vaak foto’s tijdens voetbalwedstrijden, dus ik kan niet wachten tot het weer zover is dat we weer langs de lijn mogen zitten om hem eens echt uit te testen.
EVF (electronic viewfinder)
Hier was ik vooraf een beetje sceptisch over, maar dat bleek geheel onterecht. Het is een heerlijk helder beeld en het lijkt zelfs een beetje of je toch door een optische zoeker kijkt. Ook is het geweldig dat je al je settings daar te zien krijgt, en nog veel belangrijker is dat je eigenlijk de foto die je gaat maken al ziet voordat je op de ontspanknop gedrukt hebt!

IBIS
De In Body Image Stabilizer ofwel IBIS is een erg fijn “nieuwtje” voor mij. Nu kan ik o.a. mijn Sigma 85mm Art bij veel langere sluitertijden gebruiken. En in combinatie met andere lenzen die al IS hebben kun je nog veel langer uit de hand fotograferen. Ik ben niet zo’n review schrijver, maar ik heb eigenlijk maar een woord voor deze camera .
Verbluffend!!!!

Pluspunten

• Super snelle autofocus
  • Beeldkwaliteit
  • Gewicht
  • IBIS ( in Body Image Stabilizer)
  • Dual Card Slot

Minpunten

• Adapter nodig om EF lenzen te gebruiken
  • Dure batterijgrip als accesoire

Marie-José 14-10-2020

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon R6

Jaren geleden met een Canon begonnen, na een tijdelijke overstap naar een ander merk camera weer terug naar Canon. Voelt weer vertrouwd. Mooie kleuren, ligt prima in de hand en is door de instelbare knoppen makkelijk te bedienen en maar eigen wens in te stellen. Beeldstabilisatie is geweldig. Bij de camera ook de Canon RF 24-105 mm F4 gekocht. Geweldig objectief, scherpe foto's en de beeldstabilisatie is super.

Pluspunten

• AF is top
  • Stelt snel scherp
  • Prima prestaties met weinig licht

Minpunten

• Grote handleiding

Anne 08-10-2020

Top camera en top lens

Geschreven voor: Canon R6

Na een tijdelijke overstap naar een ander merk camera toch weer terug naar Canon. Wat een fijne systeemcamera is dit: licht van gewicht en in te stellen naar eigen wensen. Beeldkwaliteit is formidabel! En zoals van Canon gewend, ligt de camera prima in de hand.
Minpuntje is wel dat de uitgebreide camera handleiding van internet gedownload moet worden aangezien er geen papieren handleiding bij zit.
Bij de camera meteen de canon RF 35 mm F1.8 aangeschaft. Heerlijk compact en lichtgewicht lens die mooie beelden geeft. Ideale combinatie voor straatfotografie.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Geweldige beeldkwaliteit
  • In te stellen naar eigen wensen

Minpunten

• Geen papieren gebruiksaanwijzing