Canon EOS R6 zwart - Reviews

HD type
4K Ultra HD
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS R6 zwart op Kieskeurig.nl.

Marcel 16-11-2020

Verbluffend

Geschreven voor: Canon EOS R6 zwart

Na jaren met de 1D series gewerkt te hebben , heb ik na vele reviews gelezen te hebben uiteindelijk de overstap gemaakt.

Ontwerp
Hij is heel wat kleiner dan mijn vorige 1D-X , maar ik moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind, want het is toch ook wel een heel gesjouw in combinatie met de Sigma 150-600 . Nu scheelt het toch bijna een kilo. Vooral bij lange wandelingen is dat toch wel de moeite Hij ligt erg lekker in de hand, de ergonomie is helemaal in orde.

Beeldkwaliteit
Vergeleken met mijn 1D-X, is het toch wel goed te zien dat de techniek niet stil gestaan heeft, 8 jaar nieuwere technologie is echt terug te zien in beeldkwaliteit, voornamelijk ook in hoge ISO waardes , want daarin is deze camera echt ongekend goed. ISO 12800 is gewoon goed bruikbaar! Ook de 20,1 Megapixels zijn in mijn ogen meer dan voldoende.

Autofocus
Toen ik destijds overstapte van de 1D-III naar de 1D-X wist ik niet wat me overkwam, zoveel beter en accurater was de autofocus. Als ik nu de 1D-X vergelijk met de R6 is dat verschil wat mij betreft nog veel groter! Man man, wat een supersnelle autofocus heeft deze camera, ook de eye detectie bij zowel dieren als mensen is echt verbluffend. Alleen dat al maakt dit voor mij de beste en fijnste camera die ik ooit gehad heb. Bijna alles is nu meteen in focus! Ik maak vaak foto’s tijdens voetbalwedstrijden, dus ik kan niet wachten tot het weer zover is dat we weer langs de lijn mogen zitten om hem eens echt uit te testen.
EVF (electronic viewfinder)
Hier was ik vooraf een beetje sceptisch over, maar dat bleek geheel onterecht. Het is een heerlijk helder beeld en het lijkt zelfs een beetje of je toch door een optische zoeker kijkt. Ook is het geweldig dat je al je settings daar te zien krijgt, en nog veel belangrijker is dat je eigenlijk de foto die je gaat maken al ziet voordat je op de ontspanknop gedrukt hebt!

IBIS
De In Body Image Stabilizer ofwel IBIS is een erg fijn “nieuwtje” voor mij. Nu kan ik o.a. mijn Sigma 85mm Art bij veel langere sluitertijden gebruiken. En in combinatie met andere lenzen die al IS hebben kun je nog veel langer uit de hand fotograferen. Ik ben niet zo’n review schrijver, maar ik heb eigenlijk maar een woord voor deze camera .
Verbluffend!!!!

Pluspunten

• Super snelle autofocus
  • Beeldkwaliteit
  • Gewicht
  • IBIS ( in Body Image Stabilizer)
  • Dual Card Slot

Minpunten

• Adapter nodig om EF lenzen te gebruiken
  • Dure batterijgrip als accesoire

Marie-José 14-10-2020

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon EOS R6 zwart

Jaren geleden met een Canon begonnen, na een tijdelijke overstap naar een ander merk camera weer terug naar Canon. Voelt weer vertrouwd. Mooie kleuren, ligt prima in de hand en is door de instelbare knoppen makkelijk te bedienen en maar eigen wens in te stellen. Beeldstabilisatie is geweldig. Bij de camera ook de Canon RF 24-105 mm F4 gekocht. Geweldig objectief, scherpe foto's en de beeldstabilisatie is super.

Pluspunten

• AF is top
  • Stelt snel scherp
  • Prima prestaties met weinig licht

Minpunten

• Grote handleiding

Anne 08-10-2020

Top camera en top lens

Geschreven voor: Canon EOS R6 zwart

Na een tijdelijke overstap naar een ander merk camera toch weer terug naar Canon. Wat een fijne systeemcamera is dit: licht van gewicht en in te stellen naar eigen wensen. Beeldkwaliteit is formidabel! En zoals van Canon gewend, ligt de camera prima in de hand.
Minpuntje is wel dat de uitgebreide camera handleiding van internet gedownload moet worden aangezien er geen papieren handleiding bij zit.
Bij de camera meteen de canon RF 35 mm F1.8 aangeschaft. Heerlijk compact en lichtgewicht lens die mooie beelden geeft. Ideale combinatie voor straatfotografie.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Geweldige beeldkwaliteit
  • In te stellen naar eigen wensen

Minpunten

• Geen papieren gebruiksaanwijzing