Tefal Stoomstrijkijzer - FV5715 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomstrijkijzer - FV5715 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

i*********@h******** 05-06-2023

Slechtste koop ooit

Vorige week gekocht. Het water loop er zo al uit zonder dat je hem gebruikt.
Terug naar de winkel gebracht, bleek dat ik niet de enigste was.
Er waren er al meer terug gebracht met het zelfde euvel.
Dus......

Minpunten

• Water loop er zo uit
  • Als je hem aanzet, veel gesis en lawaai

Sjoukje84 24-01-2020

Strijkt goed! Handig in gebruik.

Super leuk dat ik ben uitgekozen om dit Tefal stoomstrijkijzer te testen! Mijn oude strijkijzer streek wat zwaar en moeizaam, dus dit kwam als geroepen! Ik kan je vertellen, ik ben erg tevreden over dit product. Het strijkijzer wordt erg snel warm, zelfs op de hoogste stand, dus je kan bijna direct aan de slag. Het strijkijzer glijdt makkelijk over de stof en strijkt de kreukels er keurig uit. Door wat extra water te sprayen met het strijkijzer gaat het nog makkelijker en als je de stoomfunctie aan zet ben je helemaal snel klaar. Bij flinke kreukels kun je een krachtige stoomstoot gebruiken. Het knopje voor de stoomstoot zit onder het handvat. In het begin drukte ik er per ongeluk wel eens op. Later ging dit beter (zal even moeten wennen).
In het waterreservoir kan veel water en door de brede vulopening is het ook makkelijk te vullen.
Het strijkijzer voelt stevig aan, maar is niet zwaar. De kleuren (blauwe met wit) en het design vind ik mooi (het oog wil ook wat natuurlijk). De smalle punt is ook erg handig, zodat je goed tussen de knoopjes en kleine hoekjes kunt strijken.
Het enige minpuntje is voor mij het snoer. Dat had wel wat langer gemogen, maar is natuurlijk ook op te lossen met een verlengsnoer. Ondanks dat ben ik verder erg tevreden over het product!

Pluspunten

• Krachtige stoomfunctie
  • Licht
  • Glijdt makkelijk over de stof

Minpunten

• Lengte van het snoer.

therenzz 21-01-2020

Super fijn strijkijzer!

Dit strijkijzer heb ik inmiddels een aantal weken mogen testen. En ik ben positief verrast. De Durilium airglide strijkzool doet wat hij beloofd. Het strijkijzer glijdt soepel over het wasgoed heen en haalt de kreukels er moeiteloos uit. Bij wat hardnekkige kreukels kun je de stoom boost gebruiken, en ook die worden moeiteloos strak gestreken. Het strijkijzer heeft een grote vulopening waardoor het makkelijk is om het waterreservoir te vullen. Wel vind ik het strijkijzer wat aan de zware kant, maar daar staat tegenover dat je hem dan ook heel stabiel neer kan zetten. Kortom ik vind het een aanwinst in het huishouden en zou het dan ook zeker aanraden.

Pluspunten

• krachtige stoomstoot
  • staat heel stevig
  • Durilium airglide technology
  • grote vulopening

Minpunten

• iets aan de zware kant

Corinnes 17-01-2020

erg fijn strijkijzer

Ik heb de Tefal FV5715 nu al een paar weken in huis en ben er enthousiast over. Vooral de combinatie van het lichtgewicht apparaat met de supergladde strijkzool geven me veel gebruiksgemak. Hij is makkelijk in te stellen op de juiste temperatuur door de soort stof te kiezen. De precisiepunt helpt om ook de lastigere plooien en kragen in toom te krijgen en de stoomafgifte helpt me zonder tussendoor te druppelen. Hij is door de grote opening makkelijk bij de kraan te vullen én te legen. Ook heeft 'ie een turbostoomstoot voor als er extra power nodig is. De plaatsing van die knop vind ik persoonlijk wat minder handig: precies onder het handvat. Ik heb zeker in het begin erg moeten wennen en gaf vaak onbedoeld extra stoom aan mijn meeste strijkgoed, maar goed ik ben nu dus extra kreukvrij....Kortom: een makkelijk in te stellen lichtgewicht maar krachtig stoomstrijkijzer.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • Durilium airglide strijkzool
  • grote vulopening
  • extra krachtige turbo stroomstoot

Minpunten

• onhandige plaatsing van de turbo bediening

Djulie 17-01-2020

Super fijne strijkijzer!

Ik heb dit product mogen testen en ik was gelijk onder de indruk toen ik de strijkijzer had uitgepakt. De strijkijzer is erg gebruiksvriendelijk en alles wijst zichzelf. Er is zit een beschrijving bij maar deze heb je absoluut niet nodig. Het waterreservoir is groot en ook makkelijk te openen en te sluiten. Duidelijk te zien hoeveel water er in zit. Wel vond ik 'm daarna gelijk vrij zwaar. Ook tijdens het uitpakken.
De strijkijzer is wel echt heel stevig, je kunt 'm erg makkelijk neerzetten en staat ook stevig. Een klein stootje tegen de strijkplank bijvoorbeeld is niet heel erg ;-)
Verder is strijken nu een genot geworden, haalt echt hele stevige kreukels er uit. De optie om stoom en aan uit te zetten gaat door middel van een schuif knopje.

Nogmaals de strijkijzer is erg makkelijk in gebruik, enige nadeel vind ik persoonlijk is dat hij best zwaar is (maar dat is persoonlijk) daarin tegen is de strijkijzer wel echt heel stevig!

Pluspunten

• Heel stevig
  • Snel warm
  • Makkelijk in gebruik
  • Stoom aan/uit

Minpunten

• Misschien wat zwaar

Simon 14-01-2020

Mooi, makkelijk en snel

Naast dat dit strijkijzer er mooi uitziet is hij ook erg gebruiksvriendelijk. De functies van het strijkijzer zijn duidelijk vermeld, waardoor je in één oogopslag ziet waar alles te vinden is. Voorop het strijkijzer zit er een klepje waar je water kunt bijvullen. Het gat om het water bij te vullen is groot en hierdoor is de tank snel gevuld. Door het klepje af te sluiten weet je ook zeker dat er geen water verloren gaat.
Door het schuiven van een schuifknop kun je gemakkelijk wisselen tussen strijken met stoom en zonder.
De onderkant van het strijkijzer is stevig en goed in balans. Als je het strijkijzer rechtop zet hoef je niet bang te zijn dat hij snel omvalt.

Het strijkijzer glijdt makkelijk over de was en hierdoor gaat het strijken zeer gemakkelijk.

Pluspunten

• warmt snel op
  • makkelijke/duidelijke functies
  • glijdt goed over het strijkgoed
  • mooi design

MMDBB 13-01-2020

Prettig, handzaam apparaat

Eigenlijk is dit strijkijzer gewoon een ijzer wat doet dat het moet doen. Het strijkijzer strijkt zonder al te veel moeite de was gewoon glad en kreukvrij.

Door de grotere vulopening is het reservoir goed te vullen. De ruime inhoud zorgt ervoor dat je het reservoir ook niet om de paar kledingstukken hoeft te vullen en weer moet wachten tot alles op temperatuur is.

Het apparaat is mooi vormgegeven, al ziet het knopje om de stoomstand aan en uit te zetten er wat kwetsbaar uit. Verder is het wat lastiger te zien op welke temperatuur het strijkijzer staat ingesteld.

Het strijkijzer is niet te zwaar en niet te groot, waardoor deze lekker handzaam is. De snoerlengte is prettig, niet te lang, maar lang genoeg om (eventueel met een verlengsnoer op de grond) goed te kunnen werken.

De stoomstoot daarentegen is erg krachtig, waardoor hardnekkigere kreukels makkelijk zijn aan te pakken.

Al met al is dit gewoon een goed apparaat met een prima prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Krachtige stoomstoot

Minpunten

• Knopje om stoom aan te zetten oogt fragiel

A3V64 12-01-2020

Goed in de hand liggend en niet te zwaar

Strijkijzer is getest door mijn schoonmoeder van 87 via de reviewclub waar wij lid van zijn en ze vind het een ontzettend fijn strijkijzer. Ligt goed in de hand en niet te zwaar. Gebruiksvriendelijk en goede handleiding. Doet wat je verwacht van een goed strijkijzer.

Pluspunten

• Doet wat je verwacht van een strijkijzer
  • Ligt goed in de hand
  • Gebruiksvriendelijke handleiding

manon1985 08-01-2020

Fijne strijkijzer

Een echt Tefal apparaat, doet wat hij belooft. Genoeg stoom op de juiste stof, je stelt dit namelijk zelf heel makkelijk in. Hij glijdt ook mooi over alle kleding stukken, van jeans tot blouses en alles wat er tussen in zit. Er zit ook heel fijn een lang snoer aan dus je hebt ook goed de ruimte met je strijkplank.

Pluspunten

• lang snoer
  • verschillende stoom mogelijkheden

Caat11 07-01-2020

Maakt strijken een stuk minder erg ;-)!

Zie niet meer als een berg op tegen de strijkwas. Mooi, licht, handzaam strijkijzer. Haalt echt gemakkelijker alle vouwen uit de pas gewassen lakens en kleding. En ik maar denken dat ik een goed strijkijzer had, totdat ik deze probeerde..

Pluspunten

• Licht en handzaam
  • Lang snoer
  • Strijkt echt met gemak de kreukels uit de was

Minpunten

• Kan niet op het plateau aan de strijkplank staan.

Jeroentjec 07-01-2020

Snelle stroomstrijkijzer

Een nieuw jaar en een nieuw strijkijzer om ook in 2020 weer glad gestreken voor de dag te komen (mijn kleding dus) En deze strijkijzer gaat simpel om met de kreukels in mijn jeans en overhemden. Nog wat theedoeken glad en strak en het kussensloop is ook geen probleem. Het snoer is lang genoeg. De stoomtoevoer is echt ideaal. Weinig aan te veranderen en bij wat grovere kreukels is extra stoom zo geregeld met één druk op de knop (of twee)

Pluspunten

• stoomgemak
  • snoerlengte
  • vulopening waterreservoir

Minpunten

• nog geen