Tefal EasyGliss Plus Stoomstrijkijzer - FV5717 - Reviews

Type
droog & stoom
Kleuren
rood, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal EasyGliss Plus Stoomstrijkijzer - FV5717 op Kieskeurig.nl.

Sylvia 10-01-2020

Prima strijkijzer

Geschreven voor: Tefal EasyGliss Plus Stoomstrijkijzer - FV5717

Ik ben dit strijkijzer nu enkele weken aan het testen en ben er tevreden over. Hij doet wat hij moet doen.
Mijn was ziet er oke uit en door de stroomstoot krijg ik zelfs de meest hardnekkige kreukels uit de was.
Ook het stoomstrijken van de gordijnen doet hij moeiteloos.
Als ik een minpunt zou moeten noemen zou dit zijn dat het snoer ietwat kort is. Voor mij niet storend omdat ik een stekker aan mn plank heb zitten, maar als ik even ergens anders iets snel wil strijken raak ik soms in de knoop met het snoer en moet ik zoeken naar een verlengsnoer.

Pluspunten

• 3 verschillende standen
  • Strijkt snel

Minpunten

• Kort snoer

Amber 10-01-2020

Tefal Easygliss Plus FV5717

Geschreven voor: Tefal EasyGliss Plus Stoomstrijkijzer - FV5717

Dit strijkijzer is voor mij een heel goed strijkijzer. Waarom?
Ik ben niet iemand die al het wasgoed strijkt en wanneer er dan gestreken moet worden wil ik er het liefst zo snel mogelijk vanaf zijn. Het is nou eenmaal niet mijn favoriete bezigheid.
Dit strijkijzer is simpel vormgegeven en is lekker compact waardoor hij niet te groot en te zwaar is. De bediening is makkelijk, zonder ingewikkelde standen en het krachtige stoomvermogen is makkelijk te regelen. Wanneer het je volle vermogen aanzet, is helaas het waterreservoir wel snel leeg, mar tussentijds bijvullen is simpel door de grote bijvulopening.
Ten opzichte van mijn oude strijkijzer zit hier een speciale coating op de onderkant waardoor het strijken een stuk gemakkelijker gaat, het is minder stroef. En kom ik gemakkelijk tussen de knoopjes en in de hoekjes door de spitse punt.
Ik had uiteraard verwacht dat dit strijkijzer het een stuk beter deed dan mijn oude beestje van 10 jaar oud en dat is zeker waar. Al met al voor de prijs een goede aankoop.

Pluspunten

• Speciale coating voor minder wrijving
  • Grote bijvulopening

Minpunten

• Reservoir snel leeg
  • Waterniveau slecht zichtbaar

Renate 04-01-2020

Het leven is een stukje makkelijker

Geschreven voor: Tefal EasyGliss Plus Stoomstrijkijzer - FV5717

Water bijvullen, stekker in het stopcontact, een slinger aan de draaischijf om de juiste stand in te stellen, bakkie koffie en muziekje aan, was pakken en je kunt aan de slag. Wat een vervelend klusje kán zijn met een oud strijkijzer, gaat nu toch wel erg eenvoudig. Het strijkijzer is snel op temperatuur en blijft dit ook. Door de speciale coating die op de strijkzool zit, en de continue stoomafgifte, glijdt het als het ware over het strijkgoed heen. Met de punt kom je makkelijk tussen de knoopjes en kragen. Het water bijvullen gaat ook makkelijk met de grote opening en tijdens het vullen kun je goed zien hoeveel water er nog bij kan. Wat ook een pluspunt is, als het apparaat rechtop staat, kan het snoer niet klem komen te zitten onder het strijkijzer en hierdoor kan hij ook niet omvallen.
De verschillende standen werken goed op verschillende kledingstukken, mijn satijnen blouse ziet er weer als nieuw uit en het beddengoed is prachtig gestreken, hier heeft het strijkijzer overigens geen moeite mee. Met het superboost knopje gaan de meest hardnekkige kreukels er zeker wel mee uit.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Continue stoomafgifte
  • Makkelijk water bijvullen

LINO knows 29-12-2019

Tefal Easygliss plus FV5717

Geschreven voor: Tefal EasyGliss Plus Stoomstrijkijzer - FV5717

Hij is wat aan de zware kant, maar doet wat ie moet doen. Ik heb de kleur rood binnen gekregen en dat is ook mijn favoriete kleur dus was al een plus. Door de grote ligt de strijkijzer heerlijk je hand en helmaal geen last van de snoertje waardoor je lekker door kan strijken. Goede aankoop die zeker lang mee gaat. Het apparaat bevat lekker veel stoom gaten waardoor dus het strijken vlotter gaat en lekker van de ene naar de andere kant glijd. Dikke postuur waardoor je het dus niet overal kan zetten dus daar moet wel mee oppassen dat je het niet laat vallen, maar gebeurt niet snel met z'n mooie ding.

Pluspunten

• Snoer boven en niet onder
  • Veel stoom gaten
  • Druppelstopsysteem

Minpunten

• Dikke snoer
  • Te zwaar

Mar 29-12-2019

Perfect strijkijzer

Geschreven voor: Tefal EasyGliss Plus Stoomstrijkijzer - FV5717

Geweldige strijkijzer doet wat hij aangeeft. Geeft een perfect resultaat. Maakt kleding perfect. Alles ziet er netjes uit en de stoom functie is ook perfect. Geen minpunten.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Perfect resultaat

sabine1991 28-12-2019

De Tefal FV5717 is zeker een aanrader.

Geschreven voor: Tefal EasyGliss Plus Stoomstrijkijzer - FV5717

De Tefal FV5717 is een hele fijne strijkijzer.
Met 2 kinderen word er veel gewassen, dus ook veel gestreken.
Een compact formaat, niet te groot en niet te zwaar. Makkelijk in gebruik, geen moeilijke knopjes of moeilijke gebruiksaanwijzing. De stoomfunctie is ideaal. In 3 standen te gebruiken : vol vermogen, half vermogen of uit. Bij vol vermogen uiteraard het beste resultaat.
Dankzij de precisiepunt kan ik ook hele kleine vouwtjes in moeilijk bereikbare plekjes glad strijken.
En een hele fijne strijkzool waardoor je fijn en gladjes over je was heen glijdt, waardoor je niet door het duwen nog meer vouwen maakt.
Een krachtige strijkijzer, tegen mijn verwachting in.
Plus punten : Grote vulopening waterreservoir – Anti kalk systeem – Flinke power
Klein minpuntje : Bij vol stoomvermogen en een volle wasmand moet je minstens 1x het waterreservoir bijvullen

Pluspunten

• Grote vulopening waterreservoir
  • Anti kalk systeem
  • Flinke power

Minpunten

• Vaker het waterreservoir bij vullen