Tefal Stoomstrijkijzer - FV5718 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomstrijkijzer - FV5718 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Elly 01-07-2022

Slechte ervaring mee

Heb het strijkijzer nu 2 jaar. Gebruik het niet veel maar heb nu al (wéér) bij Tefal dat er veel water tussen bout en zool uitloopt. Al voordat ik de stekker insteek. Ik durf daar dan niet meer mee te werken. In het verleden 2x een strijkijzer op druk (stoomgenerator) gehad (ook vanTefal)
Ik ga nu toch maar over op een ander merk.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Prijs is gunstig

Minpunten

• Zwaar om te hanteren
  • Snoer is te kort
  • onbetrouwbaar door waterlekkage
  • Snoer komt klem te zitten

Lon1 16-01-2020

Strijkt fijn

Ik vind het een prettige strijkijzer om mee te strijken. Hij komt snel op temperatuur , heeft een grote vulopening voor het water en veel functies . Het meest prettig is de stabiliteit van de strijkijzer en je zet deze dus gemakkelijk neer zonder dat deze direct omvalt. Ook de prijs is aantrekkelijk .

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Vulopening

mimi 09-01-2020

Wel ok

Ik heb dit strijkijzer nu een tijdje in mn bezit,maar ik merk niet echt heel veel verschil met mijn oudere model van tefal.
Wat mij vooral opvalt is dat wanneer ik deze aanzet en op stomen ook heb staan dan komt er ontzettend veel stoom en water uit en is mijn kledingstuk meteen nat, dat vind niet heel erg prettig.
Verder klopt het wel dat kreukels er meteen uit zijn en dat je daarmee weinig moeite hoeft te doen. Het is bijna hetzelfde model als de vorige modellen dus daar is weinig aan veranderd.
Het is op zich dus wel een goed apparaat maar voor mij te weinig nieuwe functies.

Pluspunten

• strijkt goed glad

Minpunten

• bij het aanzetten wordt alles nat door de stoom

friezin01 02-01-2020

super strijkijzer

wat strijkt deze strijkijzer voortreffelijk soepel en goed. Weinig kracht voor nodig en soepel in gebruik

Y.M 01-01-2020

Strijkt easy glad

Ik had vitrages vol met kreukels en ik was op zoek naar een goed strijkijzer. Nou dat is deze hoor! Dit strijkijzer met krachtige stoomstoot strijkt super snel glad. Mijn vitrages zijn weer als nieuw. Het strijkijzer een aantal malen moeten vullen maar dat gaat heel eenvoudig via de grote opening bovenin het apparaat. Ook staat het apparaat mooi stabiel door de ring aan de achterkant. Tot nu toe heel tevreden.

• Strijkt super snel glad

Minpunten

• Veel vocht in de ruimte

Marlisha 30-12-2019

Stevig strijkijzer met veel stoom!

Ik heb dit strijkijzer mogen testen voor de reviewclub. Mijn eerste indruk van het strijkijzer was goed. Stevige behuizing en ook de standaard waarmee je hem rechtzet is goed stabiel. De draad is lang genoeg en het strijkijzer ligt prettig in de hand. Het was alweer even geleden dat ik met stoom had gestreken (want mijn eigen stoomstrijkijzer is kapot) en het is toch wel een verademing. Het strijken gaat zo veel makkelijker. Je kiest op het strijkijzer de soort stof die je gaat strijken en dan verwarmt het strijkijzer zichzelf naar de juiste stand met de bijbehorende hoeveelheid stoom. Het schuifje bovenop het strijkijzer, om de stoomhoeveelheid mee aan te passen, vind ik wat lastig te bedienen. Bij de stand katoen en volledig stoom heb je wel echt een stoomwalm in de kamer en worden de kleren vochtig, helemaal als je dan ook nog de turboknop indrukt om een extra stoomstoot te geven. Gordijnen strijken/stomen gaat fantastisch! De punt van het strijkijzer is erg fijn om goed hoekjes mee te strijken. Wel heeft het strijkijzer nog wat nadelen, persoonlijk vind ik hem te zwaar en ik vind dat de turboknop op een onhandige plek zit, je knijpt hem te makkelijk in bij gewoon strijken. Het waterspayen heb ik niet nodig gehad, de stoom deed al het werk al.

Pluspunten

• stevig
  • groot vulgat water
  • veel stoom

Minpunten

• zwaar
  • stoom lastiger te regelen
  • turboknop op onhandige plek

zwaantje1970 30-12-2019

Glijdt soepel

Het strijkijzer ligt lekker in de hand en glijdt makkelijk over de te strijken stof heen. De stoomstand om rechtstandig te strijken moet je niet aanzetten als hij horizontaal op de plank staat om op te warmen. Dan stoomt hij heel erg en lekt. Je kan hem wel gebruiken tijdens het strijken, dan werkt het super.

Er zit een losse stoom boost op, deze werkt fijn.
Ruime vulopening voor het water en groot reservoir.
Ik moet even wennen aan een strijkijzer met snoer, bij mij komt het steeds tussen de plank en het plateau hoop dat dit een kwestie van wennen is.
Strijkbout is erg snel opgewarmd en werkt fijn.

Pluspunten

• Snel klaar voor gebruik
  • Gladde zool

Minpunten

• snoer zit klem

SuzanneLT 29-12-2019

Mooi strijkijzer

Een heel mooi design heeft deze strijkijzer en een groot gebruiksgemak. De blauwe kleur is mooi intens en de knoppen duidelijk. Ideaal is ook het grote vulgat en grote waterreservoir. Ik kan prima de strijk van een gezin van 5 strijken zonder bij te vullen. Ik vind ook de stoom functie erg fijn! En dan die boost die je kan geven, super fijn als een blouse oid lang op de stapel heeft gelegen en wat gekreukter is geworden. Het snoer is ook lekker lang!
Waarom hij van mij een lager cijfer krijgt is dat ik het vergeleken met mijn oude strijkijzer een erg zwaar strijkijzer vind. En als hij gevuld is is het helemaal zwaar! Dan is een stapel strijk ondanks dat het snel en gemakkelijk gaat toch een heel werk!
Ik vind het een gebruiksvriendelijk strijkijzer met een mooi design maar voor mij net te zwaar.

• Stoomfunctie
  • Stoom boost
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Zwaar

Heid2020 28-12-2019

Prima strijkijzer voor een prima prijs

Ik mocht dit product testen voor de Reviewclub. Ik had in geen jaren gestreken, omdat ik het een rotklus vind. Maar in een gezin waar overhemden gedragen worden is het eigenlijk wel een must, uitbesteden is duur immers. En dus gingen we dit strijkijzer testen. Het ligt prima in de hand, ik vind hem niet te zwaar. De strijkzool is mooi glad en glijdt prima over de stof. Het gebruiksgemak is meer dan prima, het apparaat is snel opgewarmd en klaar voor gebruik (2500 watt maar liefst). Het strijkijzer doet ook exact wat het moet doen, de kreukels uit de stof verwijderen. Dit gaat snel en bijna moeiteloos, ik was aangenaam verrast hoe makkelijk het ging. Je kan een extra stroomstoot geven, bij mij gingen de meeste kreukels daar goed mee weg. Het bijvullen gaat ook makkelijk, er zit een druppelstop op. Kortom, een prima apparaat voor een prima prijs.

Pluspunten

• 2500 watt
  • gladde strijkzool

Minpunten

• geen

Elskje 27-12-2019

Fijne strijkijzer

Wat een fijne strijkijzer! Vanuit de doos even snel de korte gebruiksaanwijzing lezen, vullen met water(wat onwijs makkelijk gaat, zonder knoeien, door de grote vulopening) en strijken maar. Binnen 5 minuten na het openen van de doos stond ik te strijken. Door via de draaiknop aan te geven om wat voor strijkgoed het gaat past deze strijkijzer zich helemaal automatisch aan. Echt zonder moeite glijdt deze strijkijzer dankzij de durium airglide strijkzool over mijn was. Grote stukken was als beddengoed waren in een mum van tijd mooi glad gestreken. Daarnaast doet hij het juist ook ontzettend goed rondom knoopjes en de kragen van blouses door de precisiepunt. Ook ideaal voor de kleine kledingstukken van mijn kinderen. En een kwetsbaar jurkje werd weer mooi glad door de verticale stoomfunctie. Wel een beetje uitkijken met de stoom die vrijkomt, want die is uiteraard flink heet. Van te voren verwachtte ik niet heel veel verschil met mijn eigen(8 jaar oude Tefal ) stoomstrijkijzer. Het design is ook vrijwel hetzelfde. Maar ik merk toch echt wel dat dit product zich enorm ontwikkeld heeft in positieve zin!

Pluspunten

• Snel in gebruik te nemen
  • Glijdt moeiteloos over elk kledingstuk

A Kolkman 27-12-2019

Doet lang met het water, strijkt kreukels makkelijk weg

Fijn strijkijzer met een gorte inhoud voor het water. De functies op het apparaat zijn erg duidelijk, het kan niet missen. Eenmaal aan hoor je wel even veel gesis maar dit wordt minder als je aan het strijken bent. Blousjes vind ik altijd vreselijk om te strijken maar het lukt met dit apparaat heel makkelijk doordat de kreukels er zo snel uit gaan.
Een flinke bult strijk kan zonder het water bij te vullen, dat vind ik handig want dan hoef je niet nog een keer te lopen.
Apparaat heeft een goede stevige onderkant zodat hij stevig staat. Echt een fijn apparaat!

Pluspunten

• Grote inhoudt watervoorraad
  • Makkelijk kreukels verwijderen
  • Veel verschillende standen

Wietse 27-12-2019

Mooi design, effectief apparaat

Strijkijzer 2 weken in bezit en enkele malen gebruikt. Bevalt erg goed! Met name de automatische stoomfunctie waarvan de intensiteit zich aanpast aan het materiaal (wol/katoen etc). En een turbo functie voor de moeilijkere gedeeltes. Alles probleemloos kunnen strijken. Verticale stoomfunctie heb ik nog niet kunnen testen. Ook makkelijk dat apparaat gewoon onder de kraan te vullen is door de grote vulopening. De kwaliteit is uitstekend en design mooi. Door de ring aan de onderzijde blijft het strijkijzer stabiel staan. Tot nu toe dus erg tevreden.