Tefal GV9720 Pro Express Ultimate II GV9720 Stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV9720 Pro Express Ultimate II GV9720 Stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

c**************@h********** 29-02-2024
Mooi design, gebruiksaanwijzing mag wat duidelijker/uitgebreider. Strijkresultaat is perfect! Ik moest even eraan wennen dat ik geen standen hoef in te stellen voor de stof. Terugzetten op het station moet je wel goed doen, anders staat het ijzer er niet goed op. Krachtige stoomstoot, zelfs nog een turbostand, snel gebruiksklaar, groot waterreservoir. Alleen mis ik het dat je de stoom niet op continu kunt zetten voor grote stukken.

y***********@h********** 16-02-2024
Hoe blij kan een mens zijn met een strijkmachine... over het algemeen wordt ik er niet zo blij van, want wat een rotklus iedere keer.
Deze machine heeft meteen de goeie vibe bij het uitpakken. Het reservoir is goed stevig en robuust, dat trek je niet zo snel van de tafel.
De strijkbout zelf is heerlijk licht en beweegt goed over je wasgoed heen. Niet te zwaar voor je pols waardoor je daar weer last van zou kunnen krijgen. Dus wat dat betreft dikke prima. Ook de optie om te stomen met de strijkbout is hierdoor mega makkelijk. Super licht en makkelijk te bewegen ook in de vrije lucht om even snel de kreukels uit je jurk of jasje te halen. Zeker aan te bevelen.

Wat ik heel fijn vind zijn de verschillende opties voor de delicate stoffen en de zwaardere katoenen stoffen en het grovere werk. Je kunt de hitte en de stoomkracht met een druk op een knopje super makkelijk aanpassen en ook weer terug stellen.

Oh en het reservoir is mooi groot, je kunt er bergen mee strijken voor je helemaal de knuppel in het hoenderhok wil gooien en als "trees strijkloos" door het leven wil. Dus prima te doen voor zeker 2 of 3 volle wasmanden met strijk.
En als je toch moet bijvullen. Even kort de machine uitzetten, reservoir eruit vullen en je kunt weer verder.

Verder ideaal is de klem aan de voorkant van de machine om te voorkomen dat je strijkbout van het reservoir af valt.

Heeft de machine dan helemaal geen nadelen?
Helaas toch wel wat nadelen ontdekt hoor:
- de kabel kun je niet wegwerken in de onderkant van het reservoir, er zit wel een kabelbinder bij waardoor je de kabel lekker bij elkaar kunt houden, maar je kunt die uitstekende bundel niet wegwerken.
- Er is een opening om de slang van je strijkbout weg te werken, maar deze is eigenlijk te smal, dat is dus een uber vervelend klusje en zeker een nadeel voor een dure machine als deze. Ik ben daardoor altijd bang dat ik de strijkbout per ongeluk van de houder af trek omdat ik achter de stroomslang blijf hangen.

Al met al... zeker een aanrader.

Pluspunten

• Lichte strijkbout
  • Groot reservoir
  • Krachtige stoom
  • Bijstellen per stof

Minpunten

• Kabel wegwerken

ReneW8 15-02-2024

Deze strijkijzer is echt geweldig voor mijn blouses. Kan ze gewoon op de hanger met stoom super strak krijgen. De kracht en het gemaak van de stoom had ik niet verwacht. Zie er nu niet meer tegenop om deze te strijken. Hij is super licht, en heel handig even neer te zetten. Het reservoir vullen doe ik met het condens water van de droger omdat hier weinig kalk in zit. Het heeft mijn verwachtingen overtroffen, en kan niet anders dan deze strijkijzer aanraden.

Pluspunten

• Stoomkracht
  • Gewicht

k*******@h********** 13-02-2024

Prima eerste indruk, nu verder

Een heel fijne stoomgenerator. Het totaal is behoorlijk groot, maar het strijkdeel waar je mee werkt is prima te hanteren en niet heel zwaar. De bediening die hierop zit is voor de stoom regeling en de instelling van het werkniveau. Prima voor elkaar dus, je kan lekker doorwerken.
Ander gemak is het afneembaar waterreservoir. Hierdoor is vullen en legen erg makkelijk te doen. Een minpuntje is wel de stugge slang. Hierdoor werkt het geheel net wat minder fijn dan je zou willen en het opbergen in de hiervoor bestemde ruimte is wat lastig. Dit wordt naarmate er meer gebruik is waarschijnlijk (hopelijk) wel beter.
Alles bij elkaar een prima apparaat.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • verschillende werkniveaus

Minpunten

• stugge slang
  • enigszins groot

a**********@g******** 12-02-2024

Veel kracht en opties!

Al eerder een Tefal stoomgenerator gehad, maar ik miste daar toch kracht en mogelijkheden om standen in te stellen. Dat is met deze echt geen probleem! Je hebt 3 standen: delicate, normal en max. Elke stand geeft zijn eigen hoeveelheid stoom, waardoor elke kreukel er tot nu toe vrij makkelijk uit ging. Het waterreservoir is ruim EN recht bij het vullen, waardoor je direct ziet of je al aan de maximale hoeveelheid water zit. Het opwarmen gaat lekker snel, maar er is ook een automatische uitschakeling voor het geval je even niet actief bent. Veilig dus. Al met al: ik ben echt positief verrast en tevreden!

Pluspunten

• Meerdere standen
  • Snel opgewarmd
  • Ruim reservoir

Knilleske 11-02-2024

Strijken een vervelende klus?

Nu echt niet meer, met deze stoomgenerator! Het is even wennen: in plaats van alleen een strijzer staat er een hele bak op je strijkplank, maar dat is dan ook het enige! De rest went zo snel: het strijkijzer zelf is licht en daardoor strijkt alles fijn, het resultaat is prima! Er zit genoeg lengte aan de slang om alle uiteinden van je strijkgoed te kunnen bereiken, de stoom is gericht en je kunt een extra stoomboost geven bij wat hardnekkiger vouwen in je kleding. (Ook handig als er een echte plooi gestreken moet worden) Het enige minpuntje zou kunnen zijn dat de ooening voor het bijvullen van het water ietwat aan de kleine kant is, maar dat is dan ook alles.
Nee, strijken is nu niet meer de vervelende klus, die het tot voor de komst van dit apparaat was! Ik ben er blij mee en raad dit product zeker aan!

Pluspunten

• Licht strijkijzer
  • Goede stoom

Minpunten

• Kleine vulopening waterreservoir
  • Het risico dat ik strijken leuk ga vinden!

MBalm 10-02-2024

Ik heb deze stoomgenerator mogen testen en ben er zeer tevreden over.
Je kan met de normale stand en het stoomknopje heel goed je was goed glad strijken. Ik was op hoge toeren en hang mijn was te drogen en hierdoor krijg ik sneller kreukels in mijn was. Ideaal dus.
Hij heeft een grote waterbak en ik kan hier veel was mee wegstrijken en dit is ook echt nodig met 4 wasmanden per week.
Het strijkijzer is erg licht en ook dat is een groot pluspunt. Dit maakt het een stuk fijner strijken.
Het nadeel vind ik dat je voor de stoom wel de hele tijd een knopje moet indrukken. ik gebruik dit eigenlijk standaard en 1 keer indrukken waardoor je het automatisch aanzet mis ik wel.

Pluspunten

• grote waterbak
  • lichte strijkijzer
  • strijkt kreukels er goed uit

Minpunten

• geen knopje om automatisch de stoom aan te zetten
  • vrij prijzig

Mauzia 08-02-2024

Wat een super strijkervaring. Wat een genot om mee te strijken, heel erg blij mee! Het strijkijzer zelf is ook superlicht omdat er geen water in zit, en geen ruzie meer met het snoer!

Ik zou iedereen een steam generator aanraden , hij glijdt heerlijk over de kleding en is super licht!

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Super licht

youssef22 05-02-2024

Top strijk prestatie!

Ik ben razend enthousiast over de Steam Generator Pro Express Vision GV9810. Als fervent strijker was ik al een tijdje op zoek naar een betrouwbare steam generator. De resultaten die deze stoomgenerator oplevert, zijn werkelijk indrukwekkend. Na slechts enkele dagen gebruik ziet mijn kleding er weer fris en perfect gestreken uit, klaar om gedragen te worden. Wat meteen opvalt, is de solide kwaliteit van het apparaat zelf. Het voelt stevig en duurzaam aan, wat de algehele ervaring versterkt. Bovendien is het gebruiksgemak van deze steam generator opvallend. De meegeleverde documentatie is duidelijk en informatief, waardoor het leren omgaan met de functies een fluitje van een cent is. Het apparaat werkt snel en efficiënt, en de moderne uitstraling voegt een vleugje stijl toe aan mijn strijkruimte. Kortom, ik kan deze steam generator ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een kwalitatief hoogstaand apparaat met geavanceerde functies. Het is werkelijk een topproduct waar ik geen spijt van heb.

a**************@g******** 03-02-2024

Ben een man maar strijken is een hobby van mij, misschien een beetje raar maar met strijken kom ik helemaal tot rust, doe het vaak als de kinderen op bed liggen en dan oordopjes in mijn oren en luisteren naar muziek of een podcast Nu heb ik sinds kort deze strijkijzer in huis en nu ben ik wel erg snel klaar en het strijkt erg snel, soepel en glad ik moet wel wennen aan de draad die aan de strijkijzer zit maar daar ben je vlug aan gewend. in plaats van twee keer in de week te strijken hoef ik nu nog maar een keer in de week te strijken en hier door heb ik wel meer tijd over voor andere dingen om te ontspannen, Maar even naar het strijkijzer terug het werkt fantastisch de overhemden zijn weer als nieuw en het is een fluitje van een cent, het is wel wat duurder maar dan heb je ook een fantastisch strijkijzer dat jaren mee gaat.

Pluspunten

• snel
  • handig
  • kreukvrij

Minpunten

• even wennen

Jvz76 02-02-2024

Fantastisch!

Heel blij mee!
Warmt snel op, strijkt kreukvrij.
Ligt goed in de hand en eindelijk watertank van goed formaat!

Pluspunten

• Kreukvrij
  • Warmt snel op

Base202 08-02-2023

Blij verrast!

Heb deze Tefal mogen testen en was blij verrast. Twijfelde al een tijd om een stoomgenerator aan te schaffen maar had hier nog geen ervaring mee. Moet zeggen dat hij aan mijn verwachting voldoet! Grote reservoir is erg handig. Erg krachtige stoomfunctie. Hij kan ook gebruikt worden om kleding te stomen maar hier heb ik (nog) geen gebruik van gemaakt. Hij is licht in gebruik ondanks de kabel. Ik zou hem zeker aanraden!

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Licht in gebruik
  • Krachtige stoomfunctie

Minpunten

• hoge prijs

JanP74 05-01-2023

Krachtige stoomgenerator

Ik gebruik de stoomgenerator al een tijdje en ben er erg erg tevreden over. Het apparaat heeft een stevige aanschafprijs, maar is het zeker waard. De grote, gladde strijkzool strijkt bijna vanzelf. Het spitse puntje van de strijkzool is erg handig om in de kleine hoekjes te kunnen strijken. Het waterreservoir is afneembaar zodat je het makkelijk aan de kraan kan bijvullen. De strijkbout heeft 3 strijkopties, max, normaal en delicaat, ipv temperatuurinstelling. In het begin was dit wennen, maar is erg handig in gebruik. Bij de stevigere, dikke stoffen strijk ik op max en verdwijnen de kreukels al sneeuw voor de zon. Bij gevoelige fijne stoffen strijk op delicaat en kan ik er op vertrouwen dat de kleding niet te heet wordt gestreken. Het apparaat op zich is vrij zwaar, zeker bij het opbergen, maar de strijkbout ligt lekker en niet te zwaar in de hand. De stoomgenerator is erg krachtig en haalt alle kreukels uit mijn wasgoed. Ik ben erg tevreden over het strijkresultaat en kan deze stoomgenerator zeker aanraden!

Pluspunten

• Uitneembare watertank
  • Gladde, grote strijkzool
  • Spitse punt van strijkzool is handig
  • Krachtige stoomuitstoot

Minpunten

• Stevige aanschafprijs
  • Zwaar apparaat
  • Snoer van stoom is niet flexibel

d****************@h********** 26-07-2022

Ik heb nu een aantal weken de Tefal Pro Express Ultimate in gebruik en wat een machine! Het apparaat is snel opgewarmd en voelt stevig en degelijk aan. Je voelt de kracht in je hand liggen en met een druk op de knop geef je een krachtige stoomboost om grote kreukels te verwijderen. Je merkt echt dat het een stuk makkelijker gaat dan een goedkopere versie van een stoomstrijkijzer die ik hiervoor had, met een normale strijkbout is het helemaal een wereld van verschil. Wat ook erg fijn is dat er een grote hoeveelheid water in kan, je kan makkelijk meerdere malen strijken. Wat ook fijn is dat het apparaat zichzelf ook nog ontkalt. Je hoeft dus geen speciaal water in de supermarkt meer te kopen. Een nadeel is wel het stugge snoer aan de machine, ergens is het nodig, maar het is vrij kort en wil nog wel is voor kreukels zorgen aan de zijkanten van je kleding. Zolang het apparaat op een vaste plek staat zijn er verder geen nadelen, anders kan het zo zijn dat je het apparaat wellicht aan de zware kant vindt. Al met al echt een hele fijne machine die ik iedereen van harte kan aanbevelen, ik ga in ieder geval nooit meer voor minder!

Pluspunten

• Erg krachtig
  • Groot waterreservoir
  • Zelf ontkalkend

Minpunten

• Hoog in aanschaf
  • Relatief zwaar
  • Snoer hangt soms in de weg

Es 21-07-2022

Power apparaat!

Wat een apparaat, dacht ik, toen ik het uit de doos haalde. Maar uiteindelijk geldt dat alleen voor het reservoir, het strijkijzer zelf is een lichtgewicht! Maar... geen lichtgewicht in gebruik! Wat een power! Het apparaat is snel op temperatuur, switchen tussen de verschillende standen gaat erg snel. Het apparaat is erg gebruikersvriendelijk, alles spreekt voor zich. En dan het gebruik! Wel even wennen (lees: uitkijken!), want poeh, wat een stoom! Maar alles is in no time gestreken. Stugge stof zoals spijkerbroeken? Even de booster aan en goooo. Het is ook echt goed gestreken, want had ik bij mijn 'simpele' stoomstrijkijzer nog wel eens dat ik na drie dagen mezelf afvroeg of ik het nou echt gestreken had, dat is bij dit apparaat nicht im Frage. Ook de 'strijken-als-mijn-blouse-nog-hangt'-functie werkt prima. Het is een echt degelijk, goed apparaat. Het scheelt mij erg veel tijd qua strijken- ik ben zo door de berg heen :)

Pluspunten

• Krachtig
  • Gebruikersvriendelijk
  • Erg goed resultaat

Minpunten

• Prijzig!
  • Minder makkelijk op te bergen

The Cyberdude 18-07-2022

Fijne stoomgenerator, strijken wordt bijna leuk.

Sinds een paar weken de Tefal pro express ultimate in gebruik. Wat een fijn apparaat! De basisunit is vrij groot wat een nadeel is met het opbergen ervan. De basisunit zet ik op de grond dan heb ik nog genoeg speling in het ‘snoer’. Het strijkijzer zelf is daarentegen weer vrij licht en glijdt makkelijk over de stof. Het ‘snoer’ aan het strijkijzer is natuurlijk in verhouding weer vrij stug en zwaar omdat daar natuurlijk de leiding van de stoom doorheen loopt. Dat betekent dus ook dat de leiding erg heet wordt. Tegen je blote benen niet echt fijn. Het apparaat warmt snel op en bevat een grote hoeveelheid water zodat je niet snel hoeft bij te vullen. Het strijken gaat erg goed door de grote hoeveelheid stoom die je kan gebruiken. Het strijken is op deze manier best een leuke bezigheid in vergelijking met mijn oude stoomstrijkijzer. Ik wil in ieder geval niet meer terug naar een gewoon strijkijzer.

Pluspunten

• Snel warm
  • Groot waterreservoir
  • Strijkijzer zelf is erg licht
  • Veel stoomopbrengst

Minpunten

• Basisunit vrij groot, lastig opbergen.
  • Stoomleiding wordt erg heet.

StephanieAlmere 18-07-2022

Zelfs een kind kan de was doen

Ik heb de stoomgenerator van Tefal nu enkele weken in gebruik en ik ben blij verrast! Ik heb hiervoor altijd gestreken met een 'normaal' strijkijzer' en het is echt een wereld van verschil!

Zelfs de meest hardnekkige kreukels strijk ik er zo uit!

Pluspunten

• Erg licht
  • Grote watertank
  • Handig vastklik systeem

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing is erg summier

h********@h********** 13-07-2022

Snel, goed resultaat

Deze stoomgenerator zorgt ervoor dat je ontzettend snel de berg wasgoed wegstrijkt. Zelfs op de middelste stand van de 3 standen die er zijn, strijkt het goed, snel en makkelijk alle kreukels weg. Zelfs mijn 100% linnen dikke dekbedovertrek in no time klaar. Iets waar ik altijd tegenop zag omdat met mijn vorige stoomgenerator zelfs op de hoogste stand de kreukels er niet geheel uitgingen. De booster stoom stand heb ik niet nodig gehad, al vele malen mee gestreken, wel uitgeprobeerd, maar overbodig. Misschien met het ouderwets persen van een pantalon wél handig. Heel snel strijkklaar, maar heel soms overkwam het me dat bij het eerste kledingstuk, bruin water uit de stoomgaten komt. Het kledingstuk moet dan echt opnieuw gewassen worden. Het gaat er makkelijk uit, dat wel. In de bijgeleverde gebruiksaanwijzing staat dat dat gebeurd als je het apparaat ontkalkt hebt met chemische middelen. Dit heb ik nooit gedaan, zelfs nooit ontkalkt, het gebeurde al bij de 2e strijkbeurt en is inmiddels een paar keer voorgekomen. Wel jammer, maar als je er op bedacht bent, laat je eerst wat stoom ontsnappen en begint dan pas met strijken. Het gebeurde ook niet iedere keer, geen idee waarom soms wel. Heb al eens geprobeerd ongebruikt watee te legen, zodat er geen restwater achterbleef, en dan strijken met nieuw water, dit maakte ook geen verschil. Verder had het waterreservoir van mij veel groter mogen zijn, ik strijk veel en vaak en vind dat steeds bijvullen niet echt handig. Verder een prima apparaat, beter dan menig ander in zijn genre.

Pluspunten

• Krachtige stoomstoot
  • Snel op temperatuur
  • Wordt goed heet
  • Perfect glad resultaat

Minpunten

• Waterreservoir mag groter
  • Af en toe bruin water uit de stoomgaatjes

i**********@g******** 09-07-2022

Weg met die strijk!

Mooi en elegant design, in hoeverre je dat ven een strijkbout kunt zeggen. Licht in gewicht en makkelijk te bedienen. Strijkt bijna alle kreukels weg, in sommige stoffen blijft een kreukel zichtbaar. Erg fijn is het uitneembare waterreservoir, zelfs als het reservoir tijdens de strijkbeurt leeg is, is deze gemakkelijk bij te vullen. Pas alleen op bij het opbergen/klaarzetten, door de bewegingen kan er water uit het reservoir lopen en dat levert je een nat pak op.

gestreken kleding ziet er weer netjes en verzorgd uit.

Pluspunten

• afneembaar waterreservoir
  • lang snoer
  • makkelijke bediening
  • snel opgewarmd
  • automatische uitschakleing

Minpunten

• kan water lekken tijdens verplaatsen apparaat