Tefal SV9202 Express Protect SV9202 stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV9202 Express Protect SV9202 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Jaella 16-11-2023

Goede aankoop!

Ik heb voor het eerst een stoomgenerator gekocht. Fijn dat het water nu in de tank zit en niet meer in het strijkijzer zelf, waardoor het strijken een stuk lichter gaat. Krachtige stoom, waardoor het strijken een stuk sneller gaat. Fijn apparaat!

Pluspunten

• licht in gebruik
  • krachtige stoom

Minpunten

• geen

M.Baars 29-04-2023

Tefal sv9202

Zeer praktisch en gebruiksvriendelijk strijkijzer. Zeer aan te bevelen. Licht in gewicht en door de eco stand ook milieubewust in stroomgebruik.

Gwen76zz 20-11-2020

Hèhè, eindelijk een strijkijzer dat werkt!

Ik heb de neiging om teveel was tegelijk in de droger te stoppen. De was komt er dan enorm gekreukt uit en is eigenlijk niet glad te strijken. Tot dit strijkijzer. Deze werkt als een trein. Snel en effectief. Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Efficient
  • Snel

Minpunten

• Is niet heel stil

Sylvia 18-11-2020

Prettig strijkijzer met een sterke stoomkracht

Het strijkijzer is gemakkelijk in gebruik: stekker er in en gaan. Je hoeft niets in te stellen. Ik vind het ideaal, maar wellicht dat mensen die wel van strijken houden liever zelf meer instellen.

Één van mijn grootste ergernissen bij het strijken - behalve het strijken zelf - is een leeg stoomreservoir. Je moet heel wat strijkwerk hebben om het grote reservoir bij dit apparaat leeg te krijgen. De stoomkracht is fantastisch, kreukels gaan in no-time uit kleding en lakens. Ook de verticale stoomfunctie werkt prettig, al is de effectiviteit daarbij wel heel afhankelijk van de stof.

Het duurt door het grote reservoir weliswaar langer om het strijkijzer op de juiste temperatuur te krijgen, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt doordat ik niet broeken 4x hoef te strijken voor de kreukels er écht uit zijn of het stoomreservoir moet bijvullen. En door het losse reservoir blijft het strijkijzer zelf goed handelbaar en heeft het zelfs een langere kabel dan mijn huidige strijkijzer.

Wat ook érg prettig is, is de ontkalkingsfunctie. We hebben hard water en daardoor veel last van kalkafzet. Ontkalken is erg gemakkelijk gemaakt bij dit apparaat!

Al met al ben ik super tevreden over deze set! Geen 10 omdat ik nog steeds geen fan ben van strijken, maar absoluut een hele verdiende 9.

Pluspunten

• Stoomkracht
  • Strijkresultaat
  • Gebruiksgemak

Henkdrik87 08-11-2020

Overhemd stoomgenerator

Goede stoomgenerator om veel overhemden achter elkaar te kunnen strijken. De stoomgenerator geeft voldoende stoom om de kreukels na een beweging uit het overhemd te krijgen. Verder heeft hij een groot water reservoir waardoor deze niet snel leeg zal zijn. Het enige nadeel aan dit apparaat is dat er geen mogelijkheid is om de temperatuur hoger of lager in te stellen. Voor overhemden is dit geen probleem maar met ander strijkwerk zou dit wel handig zijn.

Pluspunten

• genoeg stoom
  • groot water reservoir

Minpunten

• temperatuur niet instelbaar

Danielle181 06-11-2020

Super fijn

Wat een super fijn apparaat. In eerste instantie was ik wat huiverig, omdat hij er zo fancy uitzag. Maar al snel bleek heel hee gemakkelijk in het gebruik. Reservoir vullen, stekker erin, aanzetten en modus kiezen, strijken maar. Een kind kan de was doen en laat mij maar lekker strijken. Hij is glijd gemakkelijk over het strijkgoed met goed resultaat en is erg licht. Een topper in zijn soort.

Zouhairk81 05-11-2020

Geweldig apparaat

Het is een geweldig apparaat dat zeer makkelijk in gebruik is. Ik ben veel sneller klaar met het strijken en het eindresultaat is ook stukken beter. Hij maakt nauwelijks geluid en is snel warm. De kalkopvang is een handige aanvulling

Pluspunten

• Snel warm
  • Stelt zelf temp af voor desbetreffende kleding
  • Stoomkracht
  • Strijkkwaliteit

Lotte Wijnheijmer 04-11-2020

Super strijkgenot

Een fijn en snel apparaat om kreukloos door het leven te gaan. De bout is licht door het waterreservoir dat apart zit. Hierdoor is dit ook flink groot en strijk je makkelijk veel weg.
Nadeel is dat de bout niet uit zichzelf rechtop blijft staan; maar dit went ook weer. De kracht en het gemak maakt dat weer helemaal goed, ik ga strijken nog bijna leuk vinden!
Wel duurt het soms even voor de stoom op stoom komt, maar wellicht ben ik gewoon te ongeduldig, als hij het eenmaal doet, dan kun je ook lekker door, en hoeft hij tussendoor niet meer op te warmen.

Pluspunten

• Snel
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Bout blijft niet rechtop staan

PatrickV. 03-11-2020

Lichtgewicht krachtpatser

Deze Tefal Express Protect sinds enkele weken in gebruik, ter vervanging van mijn oude Tefal (4jaar oud) en je voelt het verschil in gewicht, maar vooral in de kracht van deze stoomgenerator. De stoom wordt bijzonder krachtig over de strijk verdeeld, gaat nog makkelijker dan voorheen, zonder zelf iets te hoeven instellen, zoals soort materiaal. Het lijkt of deze strijkzool nog makkelijker strijkt dan mijn oude, benieuwd of deze ook na jaren nog zo glad blijft. Ook makkelijk is de extra oranje standaard om bij te plaatsen, de kalkverzamelaar heb ik nog niet nodig gehad in deze weken, maar deze gaat wel weer makkelijker dan bij mijn oude Tefal.

Pluspunten

• krachtige stoomstoot
  • zelf aanpassen aan soort materiaal
  • gladde strijkzool
  • licht gewicht

Minpunten

• 2 puntjes onderaan de houder

Nikky 03-11-2020

fijn strijken

Een kind kan letterlijk de was doen.
Het strijkijzer zelf voelt wat zwaar en het water reservoir is wat moeilijk uit zijn houder te halen.
Maar door de grote hoeveelheid water wat er in kan, doe je hier lang mee. De kabel van de stoomgenerator is wat stug maar dit zal geleidelijk wel soepeler worden.
Door de grote stoomkracht is strijken een koud kunstje geworden. Enkel de voor of achterkant strijken van een kledingstuk is meer dan genoeg. Hij doet wat hij moet doen. En het strijken is een koud kunstje geworden kabels helaas naast het toetel blijven hangen.

Pluspunten

• groot water reservoir
  • veel stoom
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• kabels zijn stug
  • kabels zijn slecht opbergbaar

karin 03-11-2020

Fijn strijken

Het strijken wordt zo steeds makkelijker met zo'n stoomgenerator. Zelfs mijn kinderen zouden het nu zelf kunnen strijken als ze dat willen. Ik heb altijd met een stoomstrijkijzer gestrijkt die je elke keer bij moest vullen. Nu met dit ding gaat het lekker snel het strijken. Je zet hem aan en na een enkele minuten kan je al beginnen. Als het water op is heb je een reservoir om eruit te halen en bij te vullen. Wat ook heel fijn is dat je de temperatuur niet hoeft te veranderen als je met andere stof gaat strijken, want die staat altijd goed. Je hoeft ook niet de broeken om te draaien om de andere kant te strijken want 2 kanten pakt die goed. Super. Het stomen op een hanger werkt ook goed. Alleen het jammere is dat het een groot apparaat is die je niet zomaar even ergens neer zet en dat is wel makkelijker met een stoomstrijkijzer. Ik had al veel eerder deze stoomgenerator moeten kopen want het scheelt veel tijd.

Pluspunten

• snel
  • groot waterreservoir

Minpunten

• groot apparaat

CvWBL 02-11-2020

Fijne strijkhulp

Sinds korte tijd mag ik deze stoomgenerator testen. Nog nooit eerder een stoomgenerator gehad, dus kon niet vergelijken.
Deze generator heeft een groot reservoir van 1,8 liter. Hierdoor kan je lang doorstrijken zonder bij te hoeven vullen.
Het gebruik is simpel. Wat gaat mijn strijk nu snel, je hoeft maar aan 1 kant te strijken en alle kreukels zijn er toch uit.
Voor de zwaardere/dikkere stoffen zoals jeans kan je de extra power gebruiken.
Ook het verticaal stomen gaat erg makkelijk.
Al met al ben ik erg tevreden met dit apparaat.

Pluspunten

• continu stoom
  • groot reservoir

Wouters013 02-11-2020

Goede stoomgenerator!

Fijn in gebruik, warmt snel op, strijkt mooi glad door stoomuitgifte. Groot waterreservoir zorgt er voor dat je een berg weg kunt strijken (en dan is hij nog niet leeg). Schakelt automatisch uit als je hem even niet gebruikt. Enige nadeel is dat hij wat lawaai maakt als je turbo stoom gebruikt

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Past warmte aan kledingstuk automatisch aan
  • Groot waterreservoir
  • Strijkbout kun je op de plank laten staan

Minpunten

• Maakt wat lawaai bij "turbo" stoom
  • Grootte van het apparaat

Priscillww 01-11-2020

Te hoge verwachtingen

Eerste indruk is top. Snel installeren, snel opwarmen, groot reservoir. Echter de stoomkracht is niet consistent en water moet ook snel weer aangevuld worden. Daarnaast te weinig ofwel geen opties om temperatuur in te stellen. Ook jammergenoeg is het strijkijzer niet rechtop te zetten.

Pluspunten

• Snel opwarmen
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Niet consistente stoomkracht
  • Niet rechtop staan
  • Niet een volledige strijksessie met het reservoir

Ecolampje 30-10-2020

Snel strijkijzer

Een heel fijn strijkijzer. Het strijkijzer is snel op temperatuur en ligt prettig in de hand. Het eerste strijkijzer waar ik niet aan heb moeten wennen. Handig in gebruik gewoon 1 druk op de knop en je hebt de goede instelling. Een keer drukken een beetje stoom en drie keer drukken een echte stoom boost. De strijkzool is super glad en glijdt over de was heen. Het waterreservoir is echt heel groot. Dus je doet makkelijk een flinke strijk met een water tank. Ik ben heel tevreden over het strijkijzer. Het kalk verwijder mechanisme moet ik nog uit proberen. Wij hebben gelukkig niet zoveel kalk in het water.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Ligt fijn in de hand
  • Warmt snel op

Minpunten

• Kan niet recht op staan opmde strijkplank

Dinolientje 29-10-2020

Handig in gebruik, wel even wennen dat hij niet kan staan

Ik heb deze strijkbout pas uitvoerig getest. Eigenlijk kun je dit geen strijkbout meer noemen het is een compleet systeem om te strijken.
Hij is groter dan mijn oude" Tefal stoomgenerator. En geeft ook meer en krachtigere stoom.
Het waterreservoir kun je er aan de achterkant uithalen, iets wat ik niet meteen door had. Onder de kraan bij mijn wastafel is de kraan net te kort om hem meteen in de opening te vullen, maar met een maatbeker die ik hiervoor ook altijd gebruikte om mijn vaste reservoir te vullen lukte dit prima omdat de bak op de plank blijft staan.

De opwarm tijd is 2 minuten precies zoals aangegeven (nagekeken) en dat is dan wel wat langer als mijn huidige Tefal, deze is met 1 min 15 klaar om te gaan. Natuurlijk heeft de Express Protect meer kracht dus duurt dat waarschijnlijk daarom iets langer.

Wat ik een groot nadeel vond tijdens het strijken is dat je de bout niet staand even op de plank kunt laten staan. Op dat punt zit het handige ontkalk systeem, en het is te smal om te blijven staan. Omdat de generator zelf op een kastje voor de plank staat moet je hem dus steeds in de houder terug zetten iets wat ik echt niet fijn vond en niet aan kon wennen. Groot plus punt is dat ik met deze bout gewoon over printjes kon strijken, dat scheelt enorm veel tijd en vond ik echt heel erg fijn! Het reservoir is groot genoeg om lekker door te strijken. Het pompen van het water uit het reservoir maakt wel wat herrie, en trilt door naar de bout. Toen dit de eerste keer gebeurde dacht ik echt dat hij stuk was. Maar het blijkt te horen. Mijn Tefal van nu maakt ook een pompend geluid maar dat klinkt weer heel anders. Wel jammer dat je niet met minder geluid kunt strijken, als de kids op bed liggen is dit niet fijn.

Al met al is het een goed systeem wat lekker strijkt alleen mijn gewoontes met mijn oude Tefal systeem moeten er nog even uit .

Pluspunten

• Ruim reservoir
  • Genoeg power
  • Strijkzool ideaal met diverse stoffen en prints

Minpunten

• niet recht op even laten staan
  • vulbak niet heel handig

Tammy75 27-10-2020

Tefal is de strijkspecialist. Aanrader!

Hoi, Dit is mijn tweede stoomstrijksysteem. De eerste was van Philips. Grote voordeel van deze is dat hij super snel opwarmt. In twee minuten kan je aan de gang. Door het super grote waterreservoir, wat je onder de kraan vult hoef ik tussentijds niet meer bij te vullen. Zelfs niet bij de vakantie strijk! De strijkzool is wat kleiner dan mijn vorige en dat vind ik ideaal. Zonder problemen kom je bij alle hoeken en gaten van je stof.
Het apparaat is gebruiksvriendelijk en spreekt voor zich. De drie standen van eco, normaal en verticaal stomen zijn ook van grote toegevoegde waarde voor me. Ik hoef nu mijn colbertje niet meer naar de stomerij te brengen. Dus wat mij betreft heeft Tefal zich bewezen als strijkijzer specialist. Enige nadeel vind ik het wat zwaardere strijkijzer t.o.v. mijn vorige van Philips. Maar dat weeg niet op tegen alle voordelen van dit fijne apparaat!

Pluspunten

• Warmt super snel op in 2 minuten
  • Groot makkelijk te vullen water reservoir.
  • Fijne strijkzool
  • Gebruiksgemak
  • 3 standen voor eco normaal en verticaal stomen

Minpunten

• Iets zwaarder strijkijzer

Suus 26-10-2020

Makkelijk strijken

Ik gebruik deze nog maar kort, maar vind het wel waard om hier een review achter te laten
Ik vind het een super apparaat. Ik was al een stoom strijkijzer gewend , maar de tijd heeft niet stil gezeten.
Mijn oude was een log apparaat, een dichte water reservoir en weinig mogelijkheden.
Dit apparaat heeft een fijne ligging op de plank. In plaats van kreukels er in te strijken strijkt deze het echt er uit. En met een gemak. Daar word ik wel blij van met de hoeveelheden die ik soms moet wegstrijken. En het is niet mijn hobby. Maar dit apparaat is het geen uitstel klusje meer.
Verder is het makkelijk te zien of er nog voldoende water in zit. Ik vind het bijvullen tijdens nooit handig. Ook de zwaarte van het ijzer is fijn. Deze is wat zwaarder dan ik gewend ben maar juist daardoor ligt en strijkt het makkelijker.

Ik moest wel wennen aan de geluiden. En mijn oude apparaat stoomde constant en dat doet deze niet uit zichzelf. Daarvoor moet je drie keer achter elkaar drukken op de knop en dan stoomt deze langer. Maar dit apparaat heeft dat ook niet nodig. Wel zo fijn, minder hitte.

En ik vind het zelf reinigings systeem echt optimaal. Mijn oude is een keer stuk gegaan en dit kwam door kalk. Dus qua levensduur van het apparaat komt dit echt ten goede.

Pluspunten

• zelf reiniging
  • waterreservoir

mariska1809 26-10-2020

Strijken 2.0

Het is wel even een investering, maar naar mijn mening het bedrag volledig waard! De Tefal Express is gebruiksvriendelijk, stekker in het stopcontact en alles wijst voor zich. De strijkbout glijdt erg soepel over de kleding en met 1 keer strijken is de kleding kreukvrij. Met mijn oude strijkijzer was dit echt niet het geval. Het uitneembare waterreservoir is erg handig er kan veel water in en makkelijk te vullen bij de kraan. Het apparaat maakt wel een beetje geluid tijdens het stomen maar dat is even wennen. Voor mij geen irritatie mede omdat het strijken zo gemakkelijk gaat. Ik had hiervoor ook een stoom strijkijzer een goedkope variant maar de Tefal Express is echt veel efficiënter. Ik wil nooit meer anders

Pluspunten

• super stoomkracht
  • schakelt vanzelf uit
  • groot water reservoir
  • robuust apparaat

Minpunten

• het is wel even een investering

Efbee 25-10-2020

Perfect strijkresultaat

Het eerste wat opvalt is het gewicht van het strijkijzer, dit voelt zwaarder dan mijn Philips en blijkt inderdaad 200 gram zwaarder te zijn. Daarnaast ligt het handvat minder goed doordat het niet gegoten is uit een stuk maar met elementen vastgeklikt is en de rand tussen het boven en onderste deel duidelijk voelbaar is. Als je langere tijd achter elkaar strijkt, ontstaat er een drukplek in je handpalm.
Qua bediening is de stoomgenerator heel gemakkelijk, de knoppen wijzen voor zich en de handleiding geeft met tekeningen ook duidelijk de verschillende mogelijkheden aan. Het apparaat warmt snel op en geeft een piepje als hij klaar is. De normale stand voldoet voor het merendeel van de strijk, wil je minder stoom zoals bij gevoelige stoffen is de ecostand fijn en bij hardnekkige kreukels in bv. jeans is de extra stoomstand ideaal. Wat erg fijn is is de continue stoomtoevoer tijdens het strijken, er ontstaat geen onderbreking als het apparaat water pakt, iets wat bij mijn Philips erg hinderlijk is omdat er dan geen stoom meer uitkomt en je steeds moet stoppen. Met deze Tefal kun je moeiteloos blijven doorstrijken, een groot pluspunt. Wel even wennen dat het strijkijzer nog nastoomt als je de knop loslaat. Als je 3x kort achter elkaar de stoomknop indrukt komt er een langere stoomboost uit. Wat minder is het geluid dat het apparaat steeds maakt, weliswaar niet hard maar toch hoorbaar. Als het water bijna op is, gaat ie nog meer trillen. Het waterreservoir gaat wat lastig uit het apparaat en vergt enige kracht, het bijvullen gaat gemakkelijk omdat je het reservoir op de plank kunt neerzetten. De inhoud van 1,8 liter is ruim voldoende. Het schoonmaken van het antikalkfilter is heel gebruiksvriendelijk. Het ontkalken kun je boven de wasbak doen of in de rode houder, in verband met de vele stoom wel aan te raden.
Verbeterpunten zijn wat mij betreft het gewicht van het strijkijzer, het goedkoop aanvoelende handvat met naden en het trillende geluid.
Pluspunt is de continue stoomtoevoer waardoor het strijkresultaat echt top is! Daarmee wint Tefal het voor mij van de concurrent ;-)

Pluspunten

• Strijkresultaat
  • Continue stoom

Minpunten

• Gewicht
  • Handvat

Yolspi 24-10-2020

Binnen enkele minuten nadat je de stekker in het stopcontact hebt gestoken kun je starten.
Geen uitgebreide uitleg, niet uitzoeken waar welke knopjes voor dienen. Gelijk aan de slag.
Een zeer groot waterreservoir waar je uren mee kunt blijven strijken.
Flinke kracht achter de stoom waardoor de kreukels eruit vliegen.
Dikke spijkerbroeken hoef je maar eenzijdig te strijken en je ziet goed resultaat op beide zijden.
Ontkalken was nog niet nodig maar heb al gezien dat dit geen erg moeilijk klusje is.
Enige nadeel is dat er voor de slangen (stekker) geen fijn opbergsysteem aan/in het toestel is verwerkt zodat de kabels helaas naast het toetel blijven hangen.

Pluspunten

• krachtige stoom
  • groot waterreservoir
  • makkelijk in gebruik
  • simpel te ontkalken

Minpunten

• geen opbergsysteem om de kabels in op te bergen

Top apparaat 22-10-2020

Veel stoomkracht, groot reservoir, echt een top apparaat

Het is echt een heel fijn apparaat, geen moeilijke instellingen, gewoon gaan! Het apparaat is snel warm en gebruiksklaar, de stoomkracht is echt heel goed, alle stoffen zijn zo weer strak. De onderkant glijd zo over de stoffen heen, zelfs de koksbuis van mijn vriendin is zo weer netjes, terwijl dit toch echt een dikke stof is. Het reservoir is groot en makkelijk te vullen, fijn als je een grote stapel was hebt liggen.

Pluspunten

• Stoomkracht, zelfs voor koksbuizen
  • Groot waterreservoir
  • Goede zool, dus glijd makkelijk

Rita1979 21-10-2020

Top apparaat

Nu een week in gebruik. En wil niet anders meer. Het is bijna niet nodig de instructies te lezen, aangezien er ook informatie op het reservoir zelf staat.
Na 2 minuten kun je gewoon al op volle kracht strijken.
De strijkijzer is simpel te bedienen en glijdt over het strijkgoed. Voor een nog sneller resultaat kun je de strijkijzer op de maximale stand zetten. Dit vond ik overigens niet nodig. Strijkijzer heeft zo al voldoende kracht.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Je hoeft geen kracht te zetten
  • Glijdt makkelijk over kleding heen
  • Gebruiksvriendelijk
  • Lang snoer

Edwin B 21-10-2020

Dit is mijn eerste strijkijzer met stoomgenerator, eerder maakte ik gebruik van een standaard strijkijzer ... en WOW! Ik weet niet waarom ik zo lang heb gewacht om er een te kopen. Het strijkijzer heeft maar een paar minuten nodig om op te warmen en is dan klaar voor gebruik. Super om bij elke stof te zien hoe de stoomstrijkijzer glijdt zonder de instellingen te hoeven veranderen en het is krachtig genoeg om kreuken aan beide kanten van de kleding glad te strijken zelfs bij spijkerbroeken! Het hebben van een groot waterreservoir is ook fantastisch, want je zit eigenlijk nooit zonder water, zelfs niet na een paar strijkmanden. Het enige nadeel van stoomgeneratoren (ongeacht het merk) is dat ze behoorlijk wat opslagruimte innemen wanneer ze niet worden gebruikt. Dit strijkijzer is qua prestaties zo goed dat het dat kleine minpuntje zeker laat verdwijnen.

Pluspunten

• Geen instellingen nodig
  • Veel power

Minpunten

• Groot

JohanH79 21-10-2020

Niet nadenken, gewoon strijken!

Zeer krachtig (stoom) en regelt alles zelf. Maakt t werk niet leuker, maar wel een stuk makkelijker op deze manier.

Pluspunten

• Veeel stoom
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kan niet los recht op staan
  • Heel stug snoer