Dyson Big Ball Multifloor 2, Sledestofzuiger Grijs/Rood grijs, rood - Reviews

Stofopvang
zakloos
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Big Ball Multifloor 2, Sledestofzuiger Grijs/Rood grijs, rood op Kieskeurig.nl.

8,1

Nele 31-10-2020

Power

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2, Sledestofzuiger Grijs/Rood grijs, rood

Eindelijk mocht ik de Dyson eens testen, met dank aan Insiders! Ik was al jaren nieuwsgierig naar deze stofzuigers maar twijfelde omwille van de hoge kostprijs.
Nu ik hem in levende lijve heb kunnen testen, heeft hij mij twijfels weggenomen. We zaten net in een verhuis wat dus veel stof en vuil met zich meebrengt. Hij is super krachtig. Het handvat is handig en zorgt ervoor dat je overal goed tussen kan! Ik moest wel even aanpassen aan het handvat. Door de sterkte zuigkracht zet de vloerborstel zich extra goed vast op de grond. Na enkele keren oefenen, was ik het wel gewoon!
De vloerborstel past zich aan op de verschillende soorten vloeren, wat heel handig werkt!
Het extra accessoire, de meubelzuiger, zorgt dat je in en onder kleine hoekjes al het stof weg zuigt, handig met al die nieuwe ingemaakte kasten.
Het reinigen gaat ook vlot, met 1 druk op de knop maak je het reservoir leeg.
En plus ziet hij er ook nog mooi uit!

Ik ben fan!

Pluspunten

• Heel wendbaar
  • Makkelijk te reinigen
  • Geschikt voor alle vloeren

Minpunten

• Bedieningsknopjes fragiel

Gaby 30-10-2020

Dyson big ball multifloor

Zuigkracht 10
Gebruiksgemak 8
Filter is gemakkelijk schoon te houden, doordat deze uitneembaar is. Opvangbak is ook eenvoudig te legen.

Alle hulpstukken heb je binnen handbereik. Omdat ze allemaal aan de stang vastzitten. En door middel van een handig opbergsysteem vastgeklikt zitten.

Ik ben erg te spreken over de zuigkracht, echt veel power heeft deze stofzuiger.

Zelfs de kinderen willen nu graag hun kamer stofzuigen.

ikbenbianca 30-10-2020

echte krachtpatser met veel zuigkracht

Ik heb deze machine mogen testen, wat een luxe is dat geweest .. Bij het openmaken van de doos verrast, wat ziet hij er leuk en anders uit dan andere stofzuigers, je word er direct blij van. Snel in elkaar steken wat heel simpel is en iedereen kan. Stekker in en zuigen maar ... oei, wat een kracht, hij plakt bijna aan de laminaat vloer vast. Het is wel ff wennen aan de stang en het handvat, de eerste keren vloog hij alle kanten op. Dan op het kleed, jee wat haalt hij daar uit ... schaam momentje Maar ook hier plakt hij wel erg aan vast. Leeg gooien is een makkie, super makkelijk en handig. De aan en uit knop en het knopje voor het snoer zijn wel erg fragiel en hier had ik zeker meer van verwacht. Het snoer is zeker lang genoeg, ik kom er bijna de hele woonkamer mee door. De machine heeft een grote zuigkracht wat voor tapijt een beetje lastig kan zijn. Voor de plavuizen en laminaat is hij ideaal. De machine is helemaal van kunststof en daarom twijfel ik wel wat aan de levensduur van de knopjes. Het handvat is echt wel even wennen. Klein minpuntje waar ze nog wat aan kunnen doen is het weg zetten van de machine. De stang blijft niet makkelijk staan en valt snel van de machine af. Al met al een hele goede machine als je er een met super zuigkracht zoekt, ideaal voor een huishouden met kids en/of dieren !

Pluspunten

• zuigkracht
  • snoerlengte

Minpunten

• lastig opbergen stang
  • knopjes fragiel

KDHOO 30-10-2020

Fantastische stofzuiger voor dagelijks gebruik

We waren al een tijdje aan het twijfelen om een Dyson aan te schaffen. Na het eerste gebruik waren we reeds overtuigd. De haren van onze viervoeters, kruimels van de kinderkoekjes en dagelijks vuil worden in een mum van tijd opgezogen. Het product werkt uitstekend op verschillende ondergronden.
Zoals parket,tapijt tegels,..De zuigkracht wordt automatisch aangepast naarmate de ondergrond.
Zeer krachtig voor zijn grootte.

Het réservoir is ook zeer gemakkelijk schoon te maken. Gedaan met het geklungel met stofzuigerzakken en de muffe lucht. Ook nog een extra pluspunt je. De stofzuiger draait mooi mee wanneer je poetst. De bal zelf komt automatisch weer op zijn « pootjes » terecht indien je hapert.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Verschillende ondergronden
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Handige opzetstukken

Minpunten

• Iets langer snoer

Jana123 28-10-2020

Zeer gebruiksvriendelijke stofzuiger

Wat een handige stofzuiger is dit! Alle accessoires blijven binnen handbereik en hangen stevig vast. Ook de zuigkracht van de stofzuiger was een aangename verrassing. En toch blijft de stofzuiger compact en heel vlot in gebruik.

Pluspunten

• krachtig
  • gemakkelijk in gebruik
  • past zich aan aan verschillende vloeren

Minpunten

• vrij kort snoer

Arjan 27-10-2020

Goed maar groot

Ik gebruik de Dyson nu zo'n week of twee, wat betreft zuigkracht is het echt een verbetering t.o.v. mijn vorige stofzuiger. De 'bezem' zuigt zich echt vast aan de oppervlakte als je aan het zuigen bent. (Dat had ik nog nooit zo meegemaakt!) Opeens blijkt het hendeltje om de luchtstroom te onderbreken ook relevant, die heb ik bij andere stofzuigers nog nooit hoeven gebruiken... We hebben nog steeds moeite met het stoffilter, openmaken is geen enkel probleem, even het rode hendeltje, en voilà, hij is open. Echter is het daarna onduidelijk hoe dit weer vast te klikken, ben bang dat ik het kapot maak als ik doordruk. Een snelle scan van de handleiding brengt geen soelaas, moet we er dus nog echt even in verdiepen. Het grootste nadeel van deze zuiger vind ik toch wel de grootte, als ik de 'bezem' zoals voorgeschreven, vastmaak achterop het handvat, neemt de Dyson heel wat grond oppervlak in gebruik. Wel een ding om rekening mee te houden bij aanschaf. Hij is zeker grover en ‘lomper’ dan ik had verwacht.

Pluspunten

• Zuigt goed

Minpunten

• Groot

Gizmos 27-10-2020

Super stofzuiger

Het is zoals geschreven een Dyson is toch niet zoals elke andere stofzuiger ... wat een zuigkracht en gebruiksgemak ongelofelijk alsook gemakkelijk in onderhoud en qua geluid ook veel minder dan mijn vorige stofzuiger maw ik ben volledig overtuigd en kan deze enkel aanraden ..

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak
  • Onderhoud

Sandra1979 27-10-2020

wat een zuigkracht, ongelooflijk!

Wij hebben deze stofzuiger nu al een paar weken in gebruik en zijn steeds enorm tevreden. Hij zuigt enorm goed. Wat ook extra handig is dat de extra stukken aan de arm zitten dus moet je effe iets kleins doen, kan het direct, je hebt het bij de hand. Ook het leegmaken is leuk ontworpen. 1 klik en het ligt in de vuilbak. Je moet je handen echt niet vuilmaken.

Pluspunten

• zuigkracht
  • extra stukken steeds bij de hand

Minpunten

• luid zoals de andere stofzuigers

eskabe 26-10-2020

Mooie en fijne stofzuiger

Wat fijn dat deze stofzuiger zo'n zuigkracht heeft. Hij is makkelijk wendbaar en met de opzetstukken kun je overal bij. Jammer dat de steel wat lastig te verstellen is. De stofcontainer is makkelijk te legen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • design
  • legen container

Minpunten

• steel verlengen
  • kleine knopjes

GoGoGo 26-10-2020

Power Stofzuiger!

De Dyson Big Ball ziet er mooi futuristisch uit en is gemakkelijk in elkaar te zetten. Heb je geen handleiding voor nodig. Heeft super veel zuigkracht! Dat is echt even wennen! Bij manoeuvreren en op tapijt 2 handen nodig gezien de zuigkracht. Neemt alles goed mee op de laminaatvloer en wordt superschoon. Ik denk dat het wel beter is om een speciale parketborstel te gebruiken (die zit hier niet standaard bij). Reservoir is gemakkelijk te legen. Nog een pluspunt is dat de stofzuiger niet omvalt! Dit is echt ideaal. Al met al een power stofzuiger die positief verrast!

• Valt niet om
  • Geen stofzuigerzak nodig
  • Super veel zuigkracht!
  • Snoerlengte

Minpunten

• Soms lastig maneuvreren door zuigkracht
  • Stofreservoir moet je goed dichtklikken
  • Geen bijgeleverde parketborstel
  • Niet echt handig op trap i.v.m. ronde vorm

Yvhen 25-10-2020

Dyson Big Ball

Ik heb deze stofzuiger mogen testen en bij het eerste gebruik merkte ik meteen dat hij erg krachtig is, rolt makkelijk achter je aan en heeft een mooi design. Doordat hij zo krachtig is kun je de voet lastig sturen, dit is voor mij wel een nadeel. De hulpstukken zijn erg handig maar dat ze aan de stang opgeborgen moeten worden vind ik niet fijn. Als je de hangreep van de stang haalt moet eigenlijk al een hulpstukje gebruiken want alleen met de handgreep zuigen is onhandig. Voor mij is de Dyson Big Ball Multifloor 2 helaas niet wat ik zoek.

Pluspunten

• Krachtig
  • Lang snoer
  • Aanpasbaar aan ondergrond

Minpunten

• Niet compact op te bergen
  • Aan/uit en snoer knop
  • Stuurt zwaar

stokkoe 25-10-2020

Sterke zuigkracht, vlotte volger

De Dyson Big Ball Multifloor zuigt uitstekend, heeft praktische accessoires en volgt fijn bij het schoonmaken in huis. Zeker voor de grote vlakken is de uitstekende zuigkracht heel prettig, er blijft niets anders. In gaatjes en hoekjes is het manoeuvreren door dezelfde zuigkracht soms wat lastiger. De steel is heerlijk lang, zodat ook het plafond of hoekjes achter de bank goed bereikbaar zijn. En met het lange snoer kom ik de hele kamer door.

Pluspunten

• zuigkracht
  • lange steel
  • lang snoer
  • goede accessoires
  • voelt degelijk

Minpunten

• mond zuigt erg vast in kleine hoekjes
  • kleine knopjes voor snoer en aan/uit
  • verlenging steel aan onderzijde

Sjietah 24-10-2020

Enorme zuigkracht!

De stofzuiger zit in een stevige doos, compact verpakt. Het in elkaar zetten verliep heel erg makkelijk. In ruststand is hij echter niet zo compact. Hij neemt veel ruimte in. Wel ben ik aangenaam verrast door de handige hulpstukken. Heb hem nu drie weken gebruikt en wat me opvalt dat door de grote voet de kleinste hoeken niet goed schoon worden. Als ik de woonkamer stofzuig, ga ik eerlijk gezegd niet meteen met de hulpstukken in de weer, wellicht dat dit wel moet. Ook vind ik het stofzuigen met 1 hand 'zwaar'. Dit went niet, ook niet bij onze werkster en mijn partner. Daarnaast klikt de slang bij ruststand niet lekker, waardoor hij regelmatig niet goed zit. Ook vind ik het snoer vrij kort. Maar....wat een zuigkracht! Dit is echt enorm. Soms iets te, waardoor het vloerkleed moeilijk is te stofzuigen. Hij zuigt meteen vast. Het reservoir is wel makkelijk te legen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • reservoir makkelijk te legen

Minpunten

• Korte snoer
  • kleine hoeken door grote voet onhandig

Miranda 23-10-2020

Dyson stofzuiger

De Dyson nu een aantal weken in huis en hij bevalt goed en ziet er mooi en hufterproof uit. Hij gaat soepel over vloer heen en heeft 2 standen - voor het lichtere werk en + voor het zwaardere werk. Goede zuigkracht en fijne accessoires.
Reservoir legen gaat makkelijk, ideaal geen stofzuigerzakken meer!
Erg blij mee!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Wendbaar
  • Fijne accessoires
  • makkelijk reservoir te legen
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• redelijk kort snoer

Jessike 23-10-2020

Top stofzuiger

Zuigkracht is heel goed heel krachtige
Hondenharen zijn zo weg.
Handige in gebruik
Zonder zak heel handige grote bak
Enkel de snoer vind ik wel niet lang.
Steel is wil heel goed lang.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zonder zak

Minpunten

• Klein snoer

MrSilly 23-10-2020

Dyson perfecte zuigkracht, daardoor zwaar om te hanteren

Uitpakken dan maar, genoeg onderdelen die makkelijk in elkaar klikken en ja je kunt ook de stofzuigerstang omdraaien. En dan komt het, stofzuigen!

Ik heb in de gehele woning harde vloeren en alleen het voorportaal heeft een uitloop mat. Wat een zuigkracht heeft die en wat loopt die makkelijk. Het is even wennen qua stugheid van de kop om goed en regelmatig te stogzuigen.

Voors:
- Redelijk stil
- Duidelijke zichtbaar wat je opgezogen hebt
- Alles wordt opgezogen zonder problemen

Tegens:
- Kabel rolt niet makkelijk op, vooral als die voor langs het apparaat ligt. Een iets sterkere veer had uitkomst geboden.
- Waar kan ik al die accesoires kwijt?

Een kleine update na een paar weken gebruik.. Wat stuurt die zwaar zeg. Mijn vrouw klaagt er over dat ze last van haar polsen heeft. Ik moet ook af en toe wat moeite doen. Kabel lengte is te kort. Positieve is dat de bak nog lang niet vol is (3x in de week stofzuigen)

Pluspunten

• Krachtig
  • Blijft rechtop staan

Minpunten

• stuurt zwaar
  • kort snoer

Biekjeskiekjes 22-10-2020

verrassend!

zeer stille motor en voldoende zuigkracht. past zich makkelijk aan aan de vloer zonder dat je zelf ergens op moet drukken. Legen gaat ook zeer makkelijk

Pluspunten

• stil
  • aanpasbaar aan vloer

Minpunten

• snoer mag langer
  • aan uit knopjes zijn nogal fragiel

Yverhofs 20-10-2020

Compact en toch powerful!

De Dyson multifloor 2 ziet er compact uit maar je mag hem niet onderschatten: Hij heeft power! Door zijn ronde vorm is hij erg praktisch om te dragen in huis, trap op en trap af is geen probleem. Hij heeft handige hulpstukken, die gelukkig heel makkelijk aan de stang te bevestigen zijn waardoor je ze altijd bij de hand hebt voor de kleine hoekjes en de zetels bijvoorbeeld. De hulpstukken geraken effectief in bepaalde hoekjes in huis die tot hiertoe nog nooit gestofzuigd waren en vooral ook de traptredes reinigen gaat super hiermee! De stang kan je makkelijk bevestigen in een voorziene gleuf aan de stofzuiger, zodat hij niet steeds omvalt wanneer je hem ergens neerzet. De stang is trouwens in verschillende hoogtes instelbaar. Het snoer is voldoende lang, alleen jammer dat je de knop ingedrukt moet houden tijdens het oprollen van het snoer. Deze knop en de aan/uit-knop zien er een beetje fragiel uit, hopelijk zijn ze sterk genoeg en breken ze niet af na verloop van tijd. Ik durf ze in ieder geval niet met mijn voet in te drukken, wat even wennen is want bij mijn oude stofzuiger deed ik dat altijd zo. Hier in huis hebben we allerlei vloeren: (donker moeilijk te stofzuigen) vast tapijt, tegels, linoleum, losse tapijtjes. En dat is met deze Dyson geen probleem. Je hoeft niet steeds van stand te verwisselen, de Dyson past zich automatisch aan aan de vloer waarop je stofzuigt. Dat vind ik persoonlijk zijn grootste pluspunt! Verder zuigt hij heel krachtig, is hij veel stiller dan onze vorige stofzuiger, voldoende wendbaar, zet hij zich effectief zelf weer rechtop als hij omver valt en na afloop is het stofcompartiment superhandig te ledigen in de afvalbak zonder dat je je handen hoeft vies te maken. Het feit dat je de filter enkel maandelijks hoeft uit te spoelen is ook een groot pluspunt, dat scheelt veel kosten. Dit alles bij elkaar maakt dat ik de Dyson multifloor 2 helemaal geweldig vind!

Pluspunten

• voor alle vloeren
  • compact
  • stil
  • handig stofcompartiment om te ledigen

Minpunten

• knoppen lijken wat fragiel

NathalieJ4 20-10-2020

Een topper!

Wij hebben deze stofzuiger nu twee weken in bezit en vinden het echt een topper!

Het in elkaar zetten is reuze makkelijk. Zo ook het legen van het reservoir, zonder dat je handen vuil worden. Er is veel plastic verwerkt in de stofzuiger. Je zou denken dat dat de stofzuiger kwetsbaar maakt, maar ik heb er vertrouwen in dat dat niet het geval is bij dit merk. Het snoer had voor mij wel iets langer mogen zijn. De accessoires vind ik erg fijn in gebruik en kunnen heel handig aan de steel bevestigd worden.

Het stofzuigen op ons laminaat vond ik te zwaar. Het was alsof het mondstuk steeds vacuüm zoog, wat weliswaar heel veel zuigkracht betekent maar ten koste gaat van de wendbaarheid. Ik heb daarom de parketborstel besteld. Wat een uitkomst! Het stofzuigen gaat nu super licht zonder dat er veel op zuigkracht ingeboet is.

Nog even op een rijtje:
Voordelen:
- weinig geluid
- groot en heel gemakkelijk te ledigen reservoir
- fijne accessoires, aan de steel te bevestigen
- grote zuigkracht
- rijdt gemakkelijk achter je aan en is ook gemakkelijk aan het handvat op te tillen
- door de platte zuigmond makkelijk onder bed, kast, bank etc. stofzuigen

Nadelen:
- de multifunctionele zuigmond maakt stofzuigen van ons laminaat een zware klus
- snoer is aan de korte kant
- opbergen in de parkeerstand neemt veel ruimte in beslag
- redelijk zwaar om bijv. de trap op te tillen

Pluspunten

• groot en heel gemakkelijk te ledigen reservoir
  • weinig geluid
  • fijne accessoires, aan de steel te bevestigen
  • grote zuigkracht
  • rijdt gemakkelijk achter je aan

Minpunten

• de multi floor zuigmond werkt te zwaar
  • snoer had langer gemogen
  • groot wanneer opgeborgen in de parkeerstand

Loes 20-10-2020

Mooi design en sterke zuigkracht

Wat ziet de stofzuiger er mooi uit! Het in elkaar zetten ging erg makkelijk, de onderdelen klikken gemakkelijk in elkaar en het voelt stevig en degelijk aan. De stofzuigermond die zich automatisch aanpast aan de vloer vind ik persoonlijk niet ideaal voor een parketvloer, hij zuigt zich op de laagste stand regelmatig vast en dit stofzuigt wat zwaar. Misschien is dit ook even wennen. De zuigkracht is erg goed, ook op de laagste stand, aan het handvat zit een ringetje die je naar je toe kunt trekken om tapijten en matten te stofzuigen, heel handig! Het legen van het reservoir gaat erg gemakkelijk en snel.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Reservoir legen gaat gemakkelijk en snel

Minpunten

• Stofzuigt wat zwaar op een parketvloer