Miele Complete C3 Silence EcoLine - SGSK3 - Reviews

stofzak
A+ energieklasse

visser7884 17-02-2018

Veel stiller!

Deze stofzuiger gekocht, omdat de oude (miele black pearl) 80 db is en mij veel te luid tegenwoordig. Toen ik deze aanzette, was ik ontzettend blij verrast over hoe veel minder geluid deze maakt. En nog veel minder met de extra stille stand. Heel fijn! En hij zuigt nog beter schoon ook (betere reinigingsklasses). Alleen op tapijt/kleedjes moet ik de stand van de stofzuiger zelf ook echt veranderen naar tapijt. Dat kon voorheen op dezelfde stand, maar dan alleen met de borstelharen van de stofzuigermond ingetrokken. Verder heeft hij weer alle fijne dingen van Miele: de stootrand, gemakkelijk veranderen van de stofzuigermond van hard naar tapijt, fijn handvat, verstelbare hoogte van de steel, fijne accessoires. Hij lijkt ook beter achter je aan mee te komen.

Pluspunten

• stil
  • stootrand
  • fijne steel/handvat, uitschuifbaar
  • hopelijk duurzaam
  • extra stille stand

Minpunten

• stand veranderen is knop drukken ipv draaien
  • stofzakken en filters zijn weggooi

Willem 20-08-2018

Fijne stille stofzuiger met lang smoer

Fijne stille stofzuiger met een lang snoer. Wieltjes lopen licht maar de parketborstel ontbreekt. De borstel die er bij zit vind ik te lomp. De losse borstel kost nog eens €45

• Rijdt soepel

Minpunten

• parket borstel ontbreekt en is duur

Helga 17-07-2018

Stil

Stofzuiger is zeer stil. Laatste keer in een winkel een AEG stofzuiger laten aansmeren. Wat een waardeloos ding. Op basis van goede ervaring uit verleden dus weer een Miele stofzuiger aangeschaft. Wat een genot. Degelijke materialen en koppelingen. Praktisch in gebruik. Groot bereik.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Groot bereik
  • Degelijke materialen
  • Degelijke koppelingen
  • Goede zuigkracht op harde vloer

Minpunten

• Zuigkracht op vloerkleed