Dyson Cinetic Big Ball Parquet 2 - Reviews

zakloos
A energieklasse

5,3

Dhr. Yuzgulen 10-10-2018

Zeer slechte zuigkracht, zeer veel spijt van aankoop

Het apparaat is enorm zwak, zuigt voor geen meter. Het is enorm zonde voor het geld. Kan niet anders zeggen dan dat dit de grootste miskoop is ooit. Totaal geen waar voor mijn geld! Ik ben zeer teleurgesteld.

Pluspunten

• Vanzelf rechtop
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Weinig zuigkracht
  • Snoer rolt niet goed terug
  • Zeer duur in vergelijking met kwaliteit

Dyson Benelux 11-10-2018

Beste Meneer Yuzgulen,

Bedankt voor uw review.
Het is zeer spijtig te lezen dat de Dyson Cinetic Big Ball Parquet niet naar uw wens is. Graag wil ik u vragen om tefelonisch contact op te nemen met de Dyson helpdesk. Die gaan dan met u enkele stappen doorlopen om te achterhalen wat er mis kan zijn. U kunt ze bereiken op het gratis telefoon nummer: Nederland: 0800-0206203 België: 0800-39208.

Bedankt.

Vriendelijke groet,

S. Yuzgulen 12-10-2018

Beste Dyson,

Dit heb ik een maand geleden al gedaan, waarna er naar mijn toestel is gekeken. Het duurde een maand voordat ik een reactie kreeg!! EEN MAAND! Als reden wordt gebruikt dat de EU richtlijnen zijn aangepast en dat ze nu geen sterke motor mogen plaatsen. Met alle respect maakt mij de reden niet uit, ik wil gewoon een goede stofzuiger voor dat geld. Ik betaal voor kwaliteit toch, niet voor de lol? Nu krijg ik een vervangend toestel van hetzelfde model, nadat ik eerst een ouder model kreeg aangeboden omdat deze motor toen nog meer vermogen mocht hebben. Je snapt wel dat ik dit niet heb geaccepteerd.. Nogmaals de grootste miskoop ooit.. Bedankt!

Richard en Sigrid 03-06-2018

Valt erg tegen voor het ‘grote merk Dyson’

Wij waren toe aan een nieuwe stofzuiger en wilde nu wel eens een echte Dyson. De stofzuiger der stofzuigers dachten wij. Hij koste toen nog (paar maanden terug) 450,- euro.

Wat ik ervan vind;

- mooi design
- kan niet omrollen en wendbaar, super goed
- onderhoud vrij en gemakkelijk schoon te maken
- eenvoudig te legen

- maar de slang is erg kort wat erg veel irritatie opwekt, je moet er constant aan trekken
- daarnaast erger ik me enorm aan de constructie van het handvat. Bij het stofzuigen van de eetstoelen / trap en bank zit je constant jezelf in de weg. Hij draait niet lekker/ de verbinding is te groot zegmaar.
- de accessoires die erbij zitten zijn allen net niet goed genoeg om de trap / eetstoelen en bank goed te zuigen.
- snoer had langer gemogen
- hij had harder mogen zuigen

Liefst zou ik hem terug brengen maar het is nu te lang geleden. Voor minder geld koop je een stofzuiger die minder frustratie opwekt.

Pluspunten

• Kan niet omrollen
  • Gemakkelijk te legen
  • Zakloos en onderhoud vrij

Minpunten

• Handvat constructie onhandig. Zit in de weg.
  • Standaard accessoires kun je niet alles mee
  • Slang te kort
  • Snoer te kort
  • Zou harder mogen zuigen

Anneke Rinia 21-08-2018

Zuigmond

De zuigmond bij mijn dyson functioneerd niet ! Is een andere dan hier bij de stofzuiger staat beschreven , erg vervelend voor zo’n dure aankoop !

Pluspunten

• Zuigt prima

Minpunten

• Zuigvoeten zijn onhandig !

Dyson Benelux 22-08-2018

Beste Consument,

Bedankt voor uw bericht. Als het goed ie heeft u 2 vloerzuigmonden erbij gekregen de Flexibele parketborstel en de pneumatische vloerzuigmond ook heeft u er 2 accessoire erbij gekregen, de Combinatie-accessoire met kierenzuiger en de trapzuigmond. mocht dit niet het geval zijn dan raad ik u aan om telefonisch contact op te nemen met de Dyson helpdesk (0800-0206203). Alvast bedankt.

Errol

Dyson Benelux

Gitte 28-01-2018

Dyson turbo borstel voor huisdierharen.

Jammer dat je niet kan reageren op een status van een andere koper. Wij hebben ook een Dyson gekocht en tevens zijn wij in het bezit van een geweldige ruwharige Jack Russell. Zij verliest zoveel haar, dat wil je niet weten. De turboborstel aangeschaft en het haar vliegt van de kussens, vloerbedekking en onze stoffen boxspring. Ik zou zeggen ..... schaf did borstel aan en de blonde haren van je vrouw zijn zonder problemen van de vloerbedekking verdwenen.

Justintime 18-12-2017

Een mooie krachtige stofzuiger.... maar he wacht eens even?

Na jarenlang een Philips te hebben gehad. EIgenlijk naar volle tevredenheid alleen is er concessies gedaan aan de zuigbuis welke in eens inklapt en bloedblaren krijg omdat je vel er tussen zit,
Dyson altijd in het oog gehad maar ik dacht ga geen 400 euro voor een stofzuiger betalen. Toch wat reviews bekeken en een keer overstag gegaan.
Qua features en design is het echt een top apparaat. Alhoewel het plastic overkomt voelt alles toch heel stevig aan.
Wij hebben over het algemeen een plavuizen vloer met een hoogpolig kleed en op de slaap kamer zwart laag polig.
Het kleed beneden is een Fluffy kleed wat veel stoft. MAN MAN wat zag ik het reservoir gevuld worden met stof en de Pneumatic zuigmond kreeg ik amper in beweging wat een zuigkracht!!!
Het geluid viel mensen tegen?!?!?! Snap ik niet wat hij is stiller dan een Philips FC9176 Althans naar gehoor.
De Dyson geeft weinig warmte af aan de uitlaat wat indicatie geeft dat hij goed omgaat met energie.

Maarrrrrrr..... toen kwam ik boven zwarte vloerbedekking en de blonde haren van mijn vrouw. Altijd weer een uitdaging. Mij benieuwen.........he?!?!?! wat schetst mij verbazing?!?! de Dyson laat het allemaal liggen. De vloerzuigmond kleeft aan de vloer en laat het liggen ik kon het niet geloven. De Philips was het ook hard werken maar daar verdween het wel mee. De Big Ball dus niet...
Echt een teleurstelling....... Nu zag ik dat er wel accessoires te koop zijn. Maar de Dyson website is daar erg vaag in. Als ik het model raadpleeg dan zou ik niet weten welke accessoire ik nodig heb?
Erg jammer van zo'n premium product met matige informatie.

Ik moet helaas mijn Philips boven blijven gebruiken en de Dyson beneden....beetje een tegenvaller.

• makkelijk legen
  • Degelijk
  • Veel mogelijkheden
  • Doordacht

Minpunten

• Slechte vloertool? Krijgt geen haren van tapijt.
  • Duur in aanschaf

Daan 26-01-2018

Zet zich rechtop, parquetborstel alleen voor gladde vloeren

Na dik 10 jaar een andere Dyson te hebben gehad en veel vergelijk op internet, weer een Dyson gekocht. Aangezien wij overal gladde vloeren hebben in huis, deze Cinetic Big Ball Parquet2 gekozen. De Big Ball Absolute 2 is dezelfde, maar met meer zuigmonden erbij. Bij mijn vorige Dyson (Allergy Parquet), was de parketborstel ook te gebruiken voor de deurmat of een stoffen stoel. Dat is helaas nu niet zo, de parketborstel is "slap" en werkt absoluut niet op niet-gladde oppervlakken. Daar zul je dus een ander mondstuk voor moeten gebruiken. Jammer, dit was met een eenvoudig schuifje om het mondstuk vast te zetten, zo verholpen geweest. Verder maakt hij evenveel herrie als andere stofzuigers, maar minder dan mijn vorige. Geen filters meer hoeven reinigen of vervangen lijkt me ideaal. De levensduur moet zich natuurlijk nog bewijzen. Wel handzaam apparaat. Mijn vorige Dyson had een telescoopsteel, voordeel was compacter opbergen, nadeel was dat de slang vaak dubbelsloeg. Al met al tevreden, maar ik houd me aanbevolen voor een herziene parketborstel die te fixeren is.

Pluspunten

• Zet zichzelf overeind
  • Mooi design, redelijk compact
  • Geen filters reinigen
  • Zakloos

Minpunten

• Parketborstel is niet te fixeren
  • Aanschaf is duur