Philips 5000 Series HR2683/00 Staafmixer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 5000 Series HR2683/00 Staafmixer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Hilda 13-05-2024

Fijne staafmixer, accessoires zijn niet doordacht.

Het grote voordeel van deze staafmixer is dat hij krachtig is, stevig in de hand ligt en een goed vermogen heeft. Ook als je hem langere tijd achter elkaar gebruikt wordt hij niet warm en gaat hij niet stinken. (Dat euvel heeft mijn andere staafmixer, die overigens ook de functie heeft dat als je de knop harder indrukt hij harder gaat werken).
Wat me bij Philips producten de laatste tijd wel opvalt is dat ze kennelijk in grote haast worden ontwikkeld (of door een team van niet nadenkende types), want de details worden steeds vergeten, en daardoor geef ik een zeven. De accessoires die bij deze set zitten zijn namelijk niet doordacht. Er zit een garde bij die niet bruikbaar is, behalve als je er melk mee wilt opkloppen. Maar de garde is dun, niet stevig en doet het gewoon niet goed bij wat zwaardere materialen. En de bakjes die er bij zitten zijn ook veel te klein. Dat betekent dus dat als je voor meer dan een persoon kookt je in batches moet werken. Als praktisch mens denk ik dan: wat kost zo'n bakje nou helemaal, zorg gewoon dat het goed is. Ook het materiaal van de bakjes voelt niet stevig aan, ik durf het niet eens in de vaatwasser te doen, omdat ik bang ben dat het smelt, zo dun is het.

Pluspunten

• Stevig
  • Krachtig

Minpunten

• Kleine bakjes
  • Niet goed werkende garde
  • Over de accessoires is niet nagedacht.

c**********@g******** 06-05-2024

Deze machine wordt met een aantal accessoires geleverd.
Zo zit er een garde bij, maar die heb ik nog niet getest. Is in mijn ogen niet sterk genoeg om bijvoorbeeld beslag mee te kloppen. Slagroom zal waarschijnlijk wel lukken.

Ook zit er een bakje bij met mesjes om bijvoorbeeld uitjes te hakken. Fijn om te kunnen doen zonder tranende ogen. Helaas is de snelheid van de staafmixer lastig te doseren, dus langzaam hakken is mij niet gelukt. Het bakje is te klein om er veel in 1 keer in klaar te maken.

Met de 'originele' staafmixer heb ik een soep gepureerd. Dit gaat lekker makkelijk, alles was gelijkmatig gepureerd. Het schoonmaken is wel wat lastig, omdat de mesjes (gelukkig) goed beschermd zijn en het dus wat lastiger is om daarboven schoon te maken.

Al met al een fijne machine om in de keuken te hebben.

Merlijn1 06-05-2024

Goed, maar niet de beste.

Deze staafmixer is qua looks en kwaliteit zeker een aanrader. Wel blijft het met het metalen blender oppassen in pannen.

Het verwisselen van opzetstukken gaat erg prettig en snel en ook de variabele snelheid is een handigheid en voorkomt geklieder.

Wel had ik voor dit geld wat meer opzetstukken verwacht en ook het feit dat een deel niet vaatwasser bestendig is, is een nadeel.

• Degelijkheid

Minpunten

• Schoonmaken
  • Prijs extra opzetstukken

ms789 04-05-2024

Krachtige staafmixer

Afgelopen weken heb ik deze Philips staafmixer mogen testen. Het is een superfijne keukenhulp. Allereerst ben ik erg tevreden over het gebruiksgemak. Doordat het scherm aangeeft hoe hard je de machine laat draaien werkt hij erg intuïtief.
De staafmixer is erg krachtig. Dit merkte ik meteen bij het pureren van soep. Het ging duidelijk sneller en makkelijker dan bij mijn ouder staafmixer. Daarnaast vind ik het erg prettig dat hij van roestvrijstaal is. Hierdoor hoef je geen rekening te houden met de temperatuur van het eten dat je wilt pureren.
De opzetstukken zijn ook erg fijn. De garde kan zelfs door een 8-jarige worden bediend om pannenkoeken mix mee te mengen. De hakmolen is ook een fijne extra. Het is erg gemakkelijk om er even snel een saus of spread in te maken. Ik gebruik zelf vaak keukenmachine voor spreads. Maar deze staafmixer is net zo makkelijk al dan niet makkelijker. Hij heeft genoeg kracht en is een stuk fijner voor kleinere porties.
Het is fijn dat bijna alle onderdelen in de vaatwasser kunnen wat het gebruiksgemak verhoogd. Helaas kan alleen de bovenkant van de hakmolen er niet in en mag hij alleen worden afgenomen met een natte doek. Zonder iets geks te hebben gedaan had ik de eerste twee keer al viezigheid in die bovenkant gekregen. Met alleen een natte doek krijg je dat niet goed schoon.

Pluspunten

• Krachtig
  • Veelzijdig
  • Gemakkelijk

Minpunten

• Bovenkant hakmolen moeilijk schoon te maken

Devrs 03-05-2024

Prima staafmixer

Fijne staafmixer om soepen mee te blenden. De staafmixer heeft een degelijke bouwkwaliteit en is met 1200 watt echt wel krachtig te noemen. Dat vertaalt zich in een fijne en consistente textuur voor dressings en of soepen. Het vermalen van noten is in een handomdraai gedaan en ook het choppen van groenden gaat super makkelijk.

De niet-vaatwasserbestendige opzetstukken zoals de chopper en staafmixer zelf, vormen mij mij wel een duidelijk minpunt. Bovendien is de garde niet erg handig in gebruik. Dit komt omdat de knop aan de bovenkant continu ingedrukt moet worden. Daardoor heb je 'm wat onhandig vast. Het kloppen van een romige slagroom voor op je pudding doet ie overigen prima.

Niettemin, blijft de Philips HR2683 een degelijke keuze voor wie een krachtige staafmixer zoekt zonder te veel poespas.

Pluspunten

• Krachtig
  • Veel accessoires
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• niet-vaatwasserbestendig
  • Garde onhandig in gebruik

Ritskes 01-05-2024

krachtig gebruik

Een krachtig apparaat , perfect om geblendde soepen mee te maken. We hebben ook gesnipperde ui geprobeerd, maar het mix bakje is aan de kleine kant en hij hakselt wel erg flink. We zijn erg tevreden over zijn design en krachtigheid. De koppen zijn makkelijk te verwisselen en tijdens het testen, bevalt hij prima in huis. We gebruiken hem vaker dan we dachten. Ook het maken van beslag of slagroom, is prima te doen. De garde maakt wel ontzettend veel schel geluid, ik vraag me af of dit nou hoort of niet.

Pluspunten

• veel vermogen

Minpunten

• klein mix bakje

dk18 01-05-2024

Fantastisch!!

WAUW, wat een fantastische machine. Machine doet echt perfect waar die voor gemaakt is. ZIt ontzettend veel kracht in de machine en zorgt voor de perfecte bereiding van mijn eten. Geen uren meer spenderen aan het klein snijden van mn ui, of het pureren van mijn advocado. In 1 handomdraai heb ik perfect gesneden ui, of gepureerde advocado zonder dat alles vast zit in de staafmixer en ik overal stukjes heb. Ik had niet verwacht dat het wat zou zijn maar ik ben meeeeer dan tevreden. Wat een fantastische machine en zeker een aanrader!!

Pluspunten

• Makkelijk
  • compact

Reijer 29-04-2024

Gebruiksvriendelijk en Compact

Ik heb de Philips HR2683/00 staafmixer getest en was blij met het gebruiksgemak en het compacte ontwerp. De 1200 watt motor zorgt voor krachtige prestaties, en de ProMix-technologie voorkomt spatten tijdens het mixen en blenden.

De accessoires zijn praktisch en maken het product veelzijdig. Het compacte hakmolenhulpstuk is ideaal voor kleine keukentaken, en het gardehulpstuk is perfect voor het kloppen van slagroom. De SpeedTouch-technologie maakt het aanpassen van de snelheid eenvoudig.

Het schoonmaken is een fluitje van een cent dankzij de antispat mesbeschermer. Het compacte ontwerp is perfect voor kleine keukens, en de One Touch-knop maakt het wisselen van accessoires eenvoudig.

Pluspunten

• krachtig
  • Snel bruikbaar
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• kleinere hakmolen

Esmaytje96 29-04-2024

Fijne staafmixer

Ik had het genoegen om de Philips HR2683/00 uit de 5000-serie te testen, en ik moet zeggen dat het een echte alleskunner is als het gaat om mixen, blenden en choppen. Met zijn krachtige motor van 1200 watt en ProMix-technologie, is deze staafmixer perfect voor het bereiden van allerlei lekkernijen, van romige soepen tot zijdezachte sauzen. Het hulpstuk voor de compacte hakmolen is ideaal voor het hakken van uien en kruiden, terwijl de garde perfect is voor het maken van zachte slagroom of pannenkoekenbeslag. Dankzij de SpeedTouch-technologie kan ik de snelheid aanpassen voor een betere controle tijdens het mixen. De LED-snelheidsindicator maakt het nog eenvoudiger om nauwkeurige resultaten te behalen. Met de Philips HR2683/00 is het bereiden van gerechten moeiteloos en leuk, en het schoonmaken is een fluitje van een cent dankzij het ontwerp en de materialen. Kortom, deze staafmixer is een onmisbare aanwinst voor elke keuken.

Pluspunten

• Handig in gebruik

Minpunten

• Niks

Ineke83 25-04-2024

Bevalt prima

Het is een mooi apparaat. Voelt degelijk aan, ligt wel zwaar in de hand. Pureren gaat prima, hakken ook en eieren klutsen gaat prima. Je kunt de snelheid instellen, wat heel prettig is. Het bakje om te hakken had van mij wel veel groter mogen zijn. Al met al eenmaal weken kunnen testen en tevreden over het product.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Trapsgewijs instellen

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Mixbakje is erg klein

Sander Bender 24-04-2024

Krachtige Staafmixer

Deze Philips Staafmixer de afgelopen tijd getest en ik moet zeggen dat het een degelijk apparaat is. De staafmixer is zeer krachtig en de snelheid is makkelijk aan te passen door de drukknop harder of zachter in te drukken. Ik gebruikte de mixer bij het maken van soep en het pureren ging zeer snel zonder veel gespetter.
De meegeleverde hakmolen werkt ook super, een ui had ik binnen de kortste keren versnipperd en met het maken van pesto had hij ook geen problemen.
De ballongarde die erbij zit had wat steviger gemogen maar buiten dat doet hij zijn werk goed, Slagroom in kloppen en eitje klutsen zonder problemen.
Onderhoud en het verwisselen van de onderdelen gaat heel makkelijk.

Pluspunten

• Krachtig
  • Makkelijk schoon te maken
  • Professionele uitstraling

Minpunten

• Garde niet stevig

RuudvanW 23-04-2024

(net) onvoldoende

Na het testen van dit product bleef ik toch met een niet geheel tevreden gevoel zitten. Het product is van goeie kwaliteit, dit voel je meteen aan hoe zwaar de staafmixer zelf is. Echter laat Philips het voor mij hier in de functionaliteit en accessoires liggen.

De snelheid is in 3 snelheden te regelen, echter moet je hiervoor de knop constant op een te wensen stand vasthouden. Bij stand 1 & 2 kan je de knop dus niet volledig indrukken (of eigenlijk trek je de knop), wat best vervelend wordt als je een langere periode op die stand willen blijven blenden/mixen/choppen.

Daarnaast waren de meegeleverd accessoires naar mijn beleving aan de kleine kant & werden er geen deksels meegeleverd om je creaties direct mee af te sluiten. Als je iets dus wil bewaren moet je het al overhevelen naar eigen bakjes met deksel. De hakmolen heeft geen "locking" mechanisme, waardoor als je deze oppakt het bakje er zo onderuit kan vallen, wat niet handig is maar dus ook nog enigszins gevaarlijk.

Al met al een degelijk product die niet alleen in de accessoires maar wellicht ook in het design verbeterd had kunnen/moeten worden.

Pluspunten

• Kwaliteit

Minpunten

• Kleine accessoires
  • Geen deksel voor accessoires meegeleverd
  • Geen "locking" mechanisme hakmolen
  • Snelheidstand laat te wensen over

Struggle3597 23-04-2024

Na enkele weken testen van de Philips HR2683 Staafmixer, werd ik gevraagd om mijn eerlijke ervaring te delen. De staafmixer wordt geleverd met diverse accessoires, waardoor hij geschikt is voor pureren, groentesnijden en mixen met de garde. De pureerstand functioneert goed, met een eenvoudige bediening en een comfortabele grip. De bijgevoegde maatbeker is perfect voor het pureren van ingrediënten.

Echter, het snijden van groente bleek minder praktisch. Volgens de handleiding moeten de groenten eerst in blokjes van 2 bij 2 centimeter worden gesneden, wat extra werk met zich meebrengt. Dit resulteert in weinig tijdsbesparing ten opzichte van handmatig snijden. Ik voorzie dat ik deze functie alleen zal gebruiken wanneer ik zeer fijn gesneden groente nodig heb.

Al met al functioneert de staafmixer naar behoren, maar ik betwijfel de toegevoegde waarde van de extra accessoires buiten de pureerstand.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Weinig tijdswinst bij meegeleverde accessoires

AreYouSure 21-04-2024

Degelijk maar klein!

Laatst heb ik de kans gehad om de Philips 5000 Series HR2683/00 blender te testen, en ik ben onder de indruk van de veelzijdigheid die het biedt in de keuken. Het is perfect voor het bereiden van een variëteit aan gerechten zoals het gladstrijken van soepen, het mengen van sauzen of het creëren van verse smoothies. De uiteenlopende snelheidsopties bieden mij de flexibiliteit om de consistentie van ieder gerecht nauwkeurig af te stemmen. Een klein nadeel vind ik echter de omvang van het meegeleverde mengbakje; deze is merkbaar kleiner dan de bakjes van sommige goedkopere alternatieven. Dit is een teleurstelling, vooral als je regelmatig grote hoeveelheden zoals kruidenmixen voor in de vriezer maakt.

Pluspunten

• Degelijk
  • Sterk
  • Handzaam

Minpunten

• Klein bakje