Samsung HW-Q990C Cinematic Q-series Soundbar 2023

• Best Reviewed 2 keer dec 2023
  • Test panel 8.6 jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q990C Cinematic Q-series Soundbar 2023 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

f************@h********** 12-02-2024

Afgaande op de geweldige reviews, kocht ik deze soundbar. En jammer genoeg niet in een online shop, dan had ik hem per direct teruggestuurd. Nu ben ik al uren bezig geweest om er een min of meer aanvaardbaar geluid uit te krijgen. Helaas, hoeveel luidsprekers er ook in verwerkt zijn, het blijft onnatuurlijk blikkerig klinken (wat het in wezen ook is). De treble staat nu op -6 en spijtig genoeg kan het niet lager. De onnatuurlijke galm is irritant. Dialogen zijn nauwelijks verstaanbaar. Ik dacht dat de "Q-symphony" functie iets zou toevoegen, maar dat maakt het enkel nog erger. Doe jezelf een plezier en koop dit niet. Voor die prijs kun je een versterker en 5 echte luidsprekers kopen. En dan heb je iets fatsoenlijk.
peters.henk 10-03-2024

Wat een waardeloze ervaring . . . je bent inmiddels een paar weken verder en vraag ik mij af of er niet iets anders aan de hand was . . . wellicht een defect iets dat inmiddels opgelost is?
Anders zou ik een keer naar de KNO-arts gaan (grapje)

j************@h********* 18-01-2024

Meer dan goede soundbar voor films en muziek

Deze Samsung soundbar met subwoofer en achterspeakers gekocht in december 2023 als vervanger van mijn Bose systeem. Hoewel ik eerst wat sceptisch was over het idee van een soundbar in plaats van losse speakers, heeft dit systeem mij positief verrast. Wat een geweldig geluid, met name bij Netflix films met Dolby Atmos geluid. Een prachtige, diepe, bas die niet alleen hoort, maar ook voelt. Zonder dat het dreunend of overheersend wordt. Het geluid van de soundbar werkt perfect samen met de subwoofer. Ook de weergave van muziek via bijvoorbeeld Spotify is prima. Het systeem past de weergave van het geluid aan aan de ruimte en aan de soort muziek. Dit 'adaptive' systeem werkt erg goed en ik heb nog niet de behoefte gehad het systeem verder handmatig te tweaken (wat overigens wel kan).
Het installeren is een makkie, de achterspeakers en subwoofer koppelen direct draadloos met de soundbar en dan is het systeem direct klaar voor gebruik. Alleen zijn de netsnoeren aan de achterspeakers een beetje kort als je deze speakers aan de wand wilt monteren, zoals ik. De soundbar beschikt naast HDMI aansluitingen ook over een optische ingang. Handig om in mijn geval een DAB+ tuner met netwerkschijf aan te sluiten. Verder werkt het systeem goed samen met mijn google home en kun je draadloos streamen. Spotify connect is ook inbegrepen. Al met al ben ik erg tevreden met dit systeem (en de rest van het gezin ook) door de goede geluidsweergave en het bediengemak. Niet goedkoop, maar het geld wel waar wat mij betreft.

Pluspunten

• Prachtige Dolby Atmos weergave
  • Ziet er strak uit
  • Bediengemak
  • Connectiviteit

Minpunten

• De soundbar is erg breed onder de televisie
  • Niet goedkoop

JeroenDL 16-01-2024

Wat een beest!

Dit product kunnen testen om een vergelijk te hebben met mijn huidige soundbar.
Deze soundbar kan samen met mijn tv Q-Symphony genereren.

De soundbar komt in 1 grote zware doos, uitpakken inpluggen en klaar.
plug&play dus. Enige ergernis is dat de voedingskabels van de surround speakers aan de korte kant zijn, dus nog 2 verlengsnoeren moeten zoeken om de speakers op de gewenste plaats te kunnen zetten.

De soundbar en speakers zijn fors qua formaat, maar groots in prestatie.
Volume kan heel hoog zonder ook maar iets vervorming, ook de Bass is goed aanwezig en makkelijk via de afstandsbediening aan te passen.

Het Q-Syphony voegt echt wat toe aan de filmervaring, ondanks dat mijn set-up niet ideaal is, het geluid komt langs alle kanten en door de flinke Bass speaker ook te voelen.
Voor de film kijkers een aanrader!!!

De bediening via de SmartThings vind ik niet super, ook de display op de soundbar slecht te lezen door het kleine formaat. Afstandsbediening heb ik amper gebruikt.
Meeste aanpassingen gedaan via mijn TV (Samsung QE75q90), dit gaat stukken beter.

Conclusie:
Aanrader, zeker met een TV die de Q-Syphony ondersteunt.

+zeer hoog volume mogelijk zonder vervorming
+Q-symphony voegt echt wat toe

-voedingskabels surroundspeakers kort
-groot qua formaat (maar ook in prestaties )

Pluspunten

• volume
  • Q-syphony heeft echt meerwaarde
  • design
  • ruimtelijk geluid
  • redelijk duur, maar zeker het geld waard

Minpunten

• groot en zwaar
  • voedingskabels achterspeakers te kort
  • bediening via app en afstandsbediening niet super

Emma 04-01-2024

Echt fantastische thuisbioscoop

Wat een fantastische ervaring qua geluid hebben wij mogen ervaren afgelopen weken. De soundbar kwam in een groot pakket binnen. De installatie is makkelijk, plug en play. Installatie proces om draadloos te verbinden kan gebruiksvriendelijker wat ons betreft. Tijdens de testperiode waan je je echt in een bioscoop. De dolby atmos is werkelijk waar super. Het design is mooi, strak en degelijk zoals we gewend zijn van Samsung. Een goede ondervloer en isolatie voor de buren is wel aan te raden.

Pluspunten

• Dolby atmos fantastisch
  • Plug en play installatie

a***********@h********** 04-01-2024

Top Soundbar

De Samsung HW-Q990C Soundbar heeft mijn verwachtingen overtroffen. De geluidskwaliteit is fenomenaal, met een diepe bas en heldere hoge tonen die een meeslepende ervaring bieden bij het bekijken van films of luisteren naar muziek.

De installatie was eenvoudig en de soundbar integreert naadloos met mijn TV via Bluetooth. Deze is ook makkelijk in te stellen via de Samsung SmartThings . De meegeleverde subwoofer en speaker zorg voor een diepe bass en rijke geluid, waardoor de ruimte wordt gevuld met rijke audio.

Wat ik zelf minder vind is de kwaliteit van de afstandsbediening, deze voelt goedkoop aan. Is wel makkelijk te bedienen.

• Gebruiksgemak
  • Installatie
  • EQ settings
  • Draadloos

Minpunten

• Afstandsbediening voelt goedkoop
  • Ingeboude display (klein)
  • Valt af en toe weg van Netwerk

m**********@o********** 30-12-2023

Kwaliteits soundbar met geweldig geluid

Tijdens mijn testperiode met de nieuwe soundbar was ik behoorlijk onder de indruk. Vanaf het moment dat ik het uit de doos haalde, was het eenvoudig in gebruik – gewoon aansluiten en klaar. Het geluid was geweldig, alsof ik midden in de film zat, versterkt door de Q-Symphony die mijn TV-speakers inschakelde voor een nog rijker geluid.

Het design van de boxen was stijlvol en stevig, maar ik merkte dat ze voor mijn kleine woonkamer nogal groot waren. De technologie achter de soundbar, zoals SpaceFit, paste het geluid automatisch aan mijn kamer aan en de Bluetooth-verbinding zorgde voor een fantastische muziekervaring.

Hoewel de grootte een klein minpuntje was, woog dit niet op tegen de uitstekende geluidskwaliteit en het gebruiksgemak. Deze soundbar maakte mijn film- en muziekervaring thuis veel intenser.

h*********@l****** 29-12-2023

Nu 3 weken de top Samsung hw990-c soundbar mogen testen via review.nl en laat ik maar gelijk de eerlijk zijn; ik was zeer positief verrast en eigenlijk om ver geblazen door de de prestaties van deze set. Zelf heb ik een flagship soundbar van de concurrent uit 2022, maar na deze sound ervaren te hebben kan ik toch stellen dat ik eigenlijk niet meer terug zou willen naar mijn huidige set.

Vanuit de doos is het een eitje om de soundbar incl sub en rear speakers aan te sluiten en met met elkaar in verbinding te brengen. Plug and play laten we zo maar zeggen. Instellingen zijn aan te passen met de bijgeleverde afstandbediening, of de smart things app die gratis te downloaden is uit de App Store.

Muziek uit de soundbar ( i.c.m rear en sub) is erg goed. Je moet een beetje spelen met de geluidsinstellingen maar dan krijg wel een geweldige persoonlijke luister ervaring. Ook zou je de spacefit sound pro aankunnen vinken in de app, hiermee monitort het systeem middels een microfoon het geluid in de kamer om dit te compenseren bij veranderingen.

Films kijken in de bioscoop is voor mij persoonlijk niet meer van toepassing. Deze set icm met een goeie film geeft mij die zelfde beleving. De dolby atmos , de doordringende bass, kraak helder stem geluid maakt het dat wanneer je een film kijkt je jezelf in de film waant.

Super product !

Pim 17-12-2023

Topgeluid.

Eerst getwijfeld over de 930c of de 990c. Is uiteindelijk de 990c geworden.
Je moet wel een beetje met de geluidsinstellingen spelen maar wat komt er dan een geluid uit.

Pluspunten

• Top geluid

Minpunten

• Groot
  • Tweaken van instellingen

Erwin 06-12-2023

Zeker een aanrader

Modern systeem voor een geweldige film- en geluidservaring. Met de juiste instelling is muziek luisteren ook een genot. Verder is het systeem makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• het geluid
  • de uitvoering

Minpunten

• geen HDMI 2.1

K.W 25-11-2023

Top apparaat voor film, gaming & muziek

Goed geluid voor zowel muziek als film & gaming. Eenvoudige installatie en fintuning met de Samsung app. Werkt prima i.c.m. Google Home. Het Dolby Atmos geluid is indrukwekkend

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Google home integratie
  • muziek ook fantastisch

Minpunten

• korte snoeren speakers
  • korte HDMI kabel

MaKi 20-11-2023

Zeker een aanrader.

Op advies gekocht. Mooi warm en helder geluid welke de kamer tot het plafond vult. Ziet er mooi en degelijk uit.

Pluspunten

• Looks
  • Geluid

Minpunten

• klein display
  • boxen niet oplaadbaar

Peter 17-11-2023

Hou je van goed geluid: doen

We hebben vandaag het product ontvangen en geïnstalleerd, dus ik kan alleen een eerste indruk geven. We hebben Dolby Atmos aangezet en het geluid is echt overal om je heen met deze soundbar set. Het klinkt geweldig. Met de subwoofer heb je ook mooi basgeluid. Je hoeft niet meer naar de bios!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Uiterlijk

j***********@g******** 15-11-2023

J Breda

Het geluid van deze soundbar is voortreffelijk. Zonder soundbar moet het geluid van de TV bij bepaalde zenders aangepast worden, dat is nu niet meer. Mooi product.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Fantastische geluid

Arie 15-11-2023

Uitstekende aankoop

Na ontvangst in een zeer stevige verpakking bleek installeren een fluitje van een cent!

Het uitpakken was eigenlijk wel het moeilijkste (lol).

Inmiddels enkele dagen in gebruik: wat een geluid.

Aangesloten met de HDMI kabel op Samsung TV, je weet echt niet wat je meemaakt!

Wat mij betreft een absolute aanrader!

Pluspunten

• zeer gemakkelijk installeren
  • uitstekend geluid
  • aanwinst in woonkamer

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

v*****************@g******** 14-11-2023

Samsung HW Q-990C Soundbar

In vergelijking met de B-serie is er aan het uiterlijk niets veranderd.
Het geluid van de C-serie is beter geworden, vooral de Bass is beter.
Qua installeren is het vrij eenvoudig en bij het opstarten gaat die zelf configureren, dus een kind kan de was doen.
Het is zeker een aanrader om deze aan te schaffen. Mag je nog in het bezit zijn van de B-serie dan zou ik het afraden, omdat het verschil niet erg groot is en zou ik nog een jaar wachten op de opvolger van de C-serie.

m*************@g******** 13-11-2023

Zeker een aanrader

Samsung is een betrouwbaar merk ,hele goede kwaliteit en prachtig geluid vandaar deze keuze

Pluspunten

• Mooi model
  • Heel mooi geluid

Ismail 13-11-2023

Zeer zeker

Wat een geweldig sounbar set. Het aansluiten is plug & play. Alleen stroom stekkers en de rest gaat van zelf. Alle opties ook via de smartphone te bedienen via smartthings app, spotify streamen en wat een geweldig geluid. Bass zeer zuiver en het lijkt alsof je midden in een live concert of orkest zit thuis. Netflix: lijkt wel alsof je in de film bent. Je moet het zelf ervaren om te begrijpen wat samsung heeft ontwikkeld.

Pluspunten

• App bediening
  • Plug and play
  • SmartManager
  • Spotify
  • Bass

l******@g******** 11-11-2023

Wat een power geluid, bioscoop gevoel i.c.m. Dolby Atmos

Op zoek naar een nog betere geluidservaring, heb ik mijn allereerst aangeschafte soundbar, de HW-Q90R vervangen voor de HW-Q990C. De Q90R gaf al een prachtig geluid, met een diepe bas, met name bij het afspelen van Dolby Atmos / Dolby Vision content. De HW-Q990C doet daar nog een schepje bovenop. Dit is een positieve doorontwikkeling, wat een fantastisch vol geluid. Ik ben blij met mijn keuze, niet omdat de Q90R niet voldeed, in tegendeel, maar het geluid van de Q990C is nog weer beter. Ik hoop binnenkort de soundbar te kunnen combineren met hun OLED TV S95C (ben benieuwd). De Sonos ARC met sub en ero 300 was een tijdje voor mij de concurrent. Maar het prijs verschil is groot, ten gunste van de HW-Q990C, maar de kwaliteit van het geluid van de Samsung gaf voor mij tenslotte de doorslag.

Pluspunten

• Top geluid
  • Snelle installatie
  • Meerdere (eARC/ARC) HDMI poorten

Minpunten

• Bron selektie niet direct (1-HDMI, etc.)
  • Alleen wifi

k*********@g******** 10-11-2023

SAMSUNG Q-series Soundbar HW-Q990C (2023) Aanrader !!!

Tijd over nagedacht om de SAMSUNG Q-series Soundbar HW-Q990C te kopen en nu ik hem heb ben ik er echt heel blij mee .
makkelijk aan te sluiten met HDMI/ARC .
Dit is echt geweldig voor mijn muziek , films en games .
Ik wilde eerst de SAMSUNG Q-series Soundbar HW-Q930C kopen maar nadat ik in de winkel het verschil hoorde met de HW-Q990C was ik verkocht .
Aanrader !!!!!!

Pluspunten

• makkelijk aan te sluiten HDMI ARC
  • Aantal kanalen 11.1.4
  • Draadloos

m****@h********** 09-11-2023

Echt een mooi apparaat met top geluid en makkelijk te installeren. Ik ben er erg blij mee.

ruud 08-11-2023

goede soundbar

hoogwaardige kwaliteit. Zowel het geluid als het design. Geld zeker waard. Aanrader

Pascal 06-11-2023

Aanrader, bevalt erg goed

Na een lange zoektocht en vele luistersessies uitgekomen op deze soundbar. Vandaag opgehaald en gelijk aangesloten. Zoals gezegd een makkie in 15 minuten hadden wij geluid. Het afstellen ging ook snel. Nu genieten. 1ste indruk thuis geweldig. Blij met deze aankoop.

Pluspunten

• snel geïnstaleerd
  • simpel bedienbaar
  • mooi warm geluid

Minpunten

• heb ik nog niet

GerardP 31-10-2023

Top geluid

Super geluid voor een redelijk compacte soundbar. Hoewel de basbox groot is, is deze omdat het draadloos verbind op een prettige plaats neer te zetten.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• omvang basbox

r**************@u********* 29-10-2023

bevalt mij erg goed een aanrader

Vind het een strak design en zeer mooi en strak geluid.
ideaal is het dat je geen draden nodig heb voor de achter speakers en de woofer .
gecombineerd met mijn samsung tv echt een super combi een aanrader.
zolang je de stappen volg heel simpel in bedrijf te stellen

Pluspunten

• Super geluid
  • makkelijk te installeren
  • geen kabels nodig alleen 230V

Minpunten

• instel scherm komt niet op de tv

Rotterdammer 29-10-2023

Vergelijk en je wordt zeker enthousiast!

Ik was naar de winkel om een ander merk systeem te horen en aan te schaffen omdat ik al wat van dat merk had. In de winkel liet de verkoper me de Samsung HW-Q990C horen omdat ie daar zelf enthousiast over was. Ik werd overdonderd. Uiteindelijk besloten om voor de Samsung te gaan.
Thuis was alles eenvoudig aangesloten. Kreeg niet direct dat overweldigende gevoel als in de winkel. Na (met de app) wat gespeeld te hebben met de instellingen en nadat spacefit sound zijn werk had gedaan werd ik iedere keer nog enthousiaster. Wat een super mooi geluid komt er uit de speakers. Zowel bij audio als geluid van de tv en films.

Nu nog alleen wachten tot de VEBOS speakerstandaards binnenkomen die je bij de set krijgt van Samsung (2023 actie).

Pluspunten

• Geluid! Power!
  • Strak design
  • Bediening / installatie
  • Bediening / instellen dmv App