De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Polk Audio SIGNA S4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Ollie 02-05-2022

Eerste soundbar

Geschreven voor: Polk Audio SIGNA S4

We wouden graag een soundbar en hebben de Signa 4 kunnen testen. Nou wij zijn blij! De installatie is super makkelijk: HDMI aansluiten, stekkers in de stopcontacten, subwoofer koppelen en gaan! Wij hebben de soundbar op de televisiekast gezet dus kunnen niet zeggen hoe het is als hij aan de muur hangt. De soundbar gaat daarna automatisch aan en uit als je de televisie bedient. Ook kun je met dezelfde afstandsbediening van de televisie het volume regelen. Verder kun je makkelijk schakelen tussen de verschillende standen (Bluetooth, tv, Aux). Zoals wij bijv. doen van de platenspeler naar de tv, of weer Spotify op je telefoon. De verlichting op de soundbar is aangenaam doordat deze niet fel is. Fijn als je in het donker een film aan het kijken bent. Het enige wat wij jammer vonden is dat er geen "sport" modus was naast de film, nacht en muziek modus. Wij kijken namelijk veel sport.

Pluspunten

• Snelle en eenvoudige installatie
  • Gemakkelijke bediening

Minpunten

• Geen sportmodus

Li@atje 25-04-2022

Mooie soundbar, goed geluid en makkelijke installatie

Geschreven voor: Polk Audio SIGNA S4

Ik ben al een tijdje op zoek om mijn huidige soundbar te vervangen voor een nieuwe die beter past
bij mijn huidige wensen. De VoiceAdjust functie van de Polk Signa S4 wekte mijn nieuwsgierigheid
omdat ik wel eens bij een mix van geluid, bijvoorbeeld publiek bij sportwedstrijden of
achtergrondmuziek bij docu’s, het gesproken commentaar niet goed versta. Eenmaal besteld en in
huis was de soundbar in no-time aangesloten en via een paar doelmatige knoppen op de
afstandsbediening genoot ik al snel van het kamervullende warme geluid. Een mooie balans tussen
bas, hoge en middentonen bij muziek en duidelijke hoorbare spraak bij films. Niet alleen de
VoiceAdjust werkt perfect, ook het aanpassen van het geluid via de Movie, Music en Night knoppen
geven een mooi resultaat. Met name bij mensen zoals ik, waar het gehoor wat minder wordt, zorgt deze soundbar voor een geweldige kijk- en luisterervaring.
Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat wat zwaardere muziek , zoals van gitaren, ook bij deze soundbar niet echt uit de verf komt. Misschien dat we daarvoor zijn grotere broer moeten hebben.
Ondanks dat ben ik blij verrast en kan ik deze gebruiksvriendelijke soundbar met
VoiceAdjust bij iedereen aanraden.

Pluspunten

• VoiceAdjust
  • gebruiksgemak
  • strak design

M@rlies 19-04-2022

Mooi setje voor een betere beleving van jouw geluid

Geschreven voor: Polk Audio SIGNA S4

Ik was erg benieuwd naar het geluid van deze Polk Signa S4. Met de aanschaf van een nieuwe tv was mijn verouderde, vertrouwde 5.1 surround set niet meer aan te sluiten. Balen, want het geluid van de tv zelf hield te wensen over.

Ik was wel wat sceptisch over een soundbar met slechts één bassbox ernaast. Maar het geluid valt zeker niet tegen! De kamer wordt goed gevuld en het geluid is een feestje om naar te luisteren. Voordeel is dat je het geluid eenvoudig aan kunt passen naar muziek, film of gesproken tekst. Zo is de tekst in bijvoorbeeld een musical ineens een stuk beter te verstaan, zonder dat de muziek moet inleveren op het geluid. Fijn!

Het aansluiten van de mooi, strak vormgegeven set is vrij eenvoudig, alhoewel ik wel even moest puzzelen in welke HDMI ingang ik deze het beste kon steken. Even goed opletten dat je een HDMI ARC uitgang pakt in je tv. Je kunt de set ook aansluiten met een optische kabel, maar dan mis je de Dolby-Atmos ervaring en haal je dus niet het optimale geluid eruit. Dat is toch jammer.

Pluspunten

• makkelijk aan te sluiten
  • strakke vormgeving
  • geen gaten in de bassbox
  • ophangen mogelijk
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• alleen Dolby Atmos met HDMI
  • niet te koppelen met Google Home
  • Geen Dolby Atmos met optische kabel

Berna.K. 18-04-2022

Goede prijs kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Polk Audio SIGNA S4

We waren al een poos op zoek naar een soundbar en kwamen uiteindelijk bij deze terecht. Mede dankzij 15.000+ voornamelijk positieve reviews op amazon.com en een score van 4.5.

Op het eerste gezicht een ziet de soundbar en subwoofer en goed uit. Mooi strak design. Wireless subwoofer die zelf automatisch contact maakt met de soundbar dus geen gedoe met kabels.

Diezelfde strakke uitvoering hebben ze in de handleiding doorgevoerd waardoor ik hem erg beperkt vindt. Ziet er mooi uit maar had liever meer info gehad. Je moet de knoppen een beetje zelf uitvogelen of raden van de kleurtjes van de lampjes betekenen.

Kwaliteit geluid is super! Voornamelijk bij films kijken. Klinkt 3D, maar het surround sound is beperkt. Gaat toch beter met losse speakertjes in elke hoek van de kamer. Mooi helder geluid, mooie bass, bij films dus, bij muziek komt die niet helemaal tot zijn recht.

Handig dat je het stemgeluid in films kunt aanpassen zodat je beter kan verstaan wat er gezegd wordt als er gefluisterd wordt in scenes of als de filmmuziek te luid staat.

Een mooi apparaat, wij zijn er tevreden mee. Handig dat hij direct op de afstandsbediening van de tv reageert zodat je hem niet apart hoeft aan te zetten met zijn eigen afstandsbediening.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Stemgeluid in films aanpassen
  • Wireless subwoofer

Minpunten

• Handleiding onduidelijk
  • Geluid mooier bij films dan bij muziek luisteren

Edwin 16-04-2022

mooi geluid en goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Polk Audio SIGNA S4

Ik was al een tijdje aan het kijken naar een soundbar.
Deze polk signa s4 kwam toevallig langs bij de reviewclub en stond ook op mijn lijstje. Daarom de kans gepakt om deze te mogen testen.
De installatie ging erg makkelijk. De soundbar aangesloten via de hdmi kabel op mijn tv via de hdmi arc uitgang. De subwoofer aansluiten is nog makkelijker aangezien
draadloos is en je daardoor alleen de stekker maar in het stopcontact te doen.

Daarna mijn tv aangezet. De soundbar ging automatisch aan via de arc aansluiting. Wat gelijk opvalt is dat het geluid erg mooi en vol is. De soundbaar is uitgebreid
in te stellen zoals de bass en verschillende geluidsinstellingen zoals films, muziek en nachtstand.
Voor gewoon tv kijken vond ik echter het geluid wat zwaar. De bass is dan best wel aanwezig. Gelukkig heeft de polk s4 hier ook een mooie oplossing voor. Er zitten namelijk
ook 3 instelmogelijkheden op voor spraak verbetering. Hierdoor worden de stemmen versterkt en de bass iets verminderd wat ook voor gewoon tv kijken een erg mooi geluid geeft.
Dit is allemaal erg makkelijk in te stellen met de meegeleverde afstandsbediening.

Daarnaast kun je via bluetooth je telefoon koppelen en spotify en andere diensten afspelen op de soundbar. Dit geeft echt een super mooi geluid. Met de bass vol open
heb je een echte disco in huis.

Verder maak ik gebruik van de logitech harmony afstandsbediening zodat ik maar 1 afstandbediening nodig ben voor al mijn apparaten. Ook hierin was de polk s4
makkelijk te koppelen(wel de s3 als model moeten kiezen).

Kortom een erg mooie soundbar die qua prijs/kwaliteit verhouding erg goed presteert.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • mooi design
  • mooie diepe bass

Minpunten

• onthoudt de laatste stand van volume

Ghettobass 12-04-2022

Goed voor zn prijs

Geschreven voor: Polk Audio SIGNA S4

Ik mocht van de Reviewclub deze soundbar een maand testen. Prima voor verbetering van je televisie-geluid, geen hoogvlieger voor muziek. Dat komt misschien omdat deze soundbar in een laaggeprijsde audiocategorie valt. Maar als je niet zo’n groot budget hebt dan zal ie je zeker niet tegen vallen. Ik leg hieronder uit waarom dat zo is.
Om te beginnen is de installatie problematisch. Het lukte mij niet de soundbar met de optische- of hdmi-kabel te verbinden. Volgens de handleiding zou je in dat geval beide kabels moeten gebruiken, maar dat werkte dus niet bij mij. Dus kan ik alleen de bluetooth verbinding gebruiken, die dan wel weer een redelijk geluid geeft. Denk dat de oorzaak is dat ik een oude televisie uit 2009 heb.
Ik had bij het uitpakken twijfels over de subwoofer, die echt niet veel weegt. Desondanks produceert hij een oorverdovende diepe bas, waar je buren niet blij mee zullen zijn. Het 360 Surroundgeluid werkt redelijk goed, bij actiefilms vliegen de kogels je om de oren, maar het Dolby Atmos effect kan ik niet echt goed horen. Qua geluid is er keuze uit drie geluidsprofielen: film, nachtstand (waarmee het geluid zodanig wordt gedempt dat je huisgenoten er geen last van hebben) en een muziekstand. Er is een hoorbaar verschil tussen de verschillende standen. Alleen het streamen van muziek vind ik achteraf gezien niet zo’n succes. Het geluid is echt niet mooi en verschilt hoorbaar met mijn eigen audioset. Verder heeft de soundbar ook de mogelijkheid om stemmen in films en televisieprogramma’s te versterken. Daar zijn drie standen voor die je kan selecteren via de afstandsbediening, die eenvoudig maar effectief is.

Pluspunten

• verbetert tv-geluid aanzienlijk
  • enorme bas
  • stabiele bluetooth verbinding

Minpunten

• aansluiting op oudere televisie problematisch
  • niet erg goed voor muziek
  • subwoofer is licht van gewicht

HarrydB 12-04-2022

Positief verrast met wat Polk hier aflevert qua kwaliteit.

Geschreven voor: Polk Audio SIGNA S4

Wat een toegevoegde waarde op het geluid van je TV! Absoluut niet verwacht!

Pluspunten

• gat subwoofer aan onderkant!
  • Geluidsbeleving is perfect
  • Subwoofer is subtiel en niet overdreven
  • Vrijwel alles via TV afstandsbediening

Minpunten

• Chromecast ontbreekt, maar is omheen te werken