Samsung HW-Q950A (2021) zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q950A (2021) zwart op Kieskeurig.nl.

Anoniem 23-07-2021

Samsung Q950A

Beste soundbar van 2021.

Voor de duidelijkheid van stemmen bij films en muziek zit je met deze soundbar helemaal goed.

Films kijken met Dolby Atmos is alsof je in de bioscoop bent. Soms lijkt het geluid van deze soundbar misschien nog wel beter als in de bioscoop want je kunt alles precies naar je eigen wens instellen. Trebble, bass, center speaker, achter speakers, hoogte van het geluid, zelfs de breedte van het geluid (mocht je een wel hele grote woonkamer hebben).

Bij muziek hoor je de gitaarsnaren en de drums alsof ze in jou woonkamer een live concert geven.

Het bedieningsgemak is ook heel eenvoudig. Met de meegeleverde afstandsbediening stel je alles naar hartewens in. Wil je er nog dieper induiken voor nog meer instellingen dan kun je Samsung Smartthings app downloaden. Hier kun je een persoonlijke equalizer instellen om een nog diepere bas of trebble te krijgen.

En mocht je een samsung televisie hebben vanaf 2020. Dan kun je ook nog eens gebruik maken van Q-Symphony, waardoor jou speakers van je televisie exact gelijk lopen met het geluid van je soundbar waardoor je nog eens een aantal extra speakers krijgt. En dit werkt gewoon goed. Al heeft deze soundbar al 22 speakers van zichzelf in totaal. Dus extra speakers van je televisie zijn echt helemaal niet nodig maar het is leuk dat het kan.

Deze Q950A is zeker een aanrader voor de liefhebber van films en muziek.

Anoniem 16-07-2021

mooi diep geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A (2021) zwart

in de winkel meerdere soundbar's van verschillende merken uitgeprobeerd welke blikkerig aanhoorde, maar deze totaal niet. mooi diep geluid met een goede bas, ontzettend tevreden met onze aankoop

Theovink 15-07-2021

Waanzinnig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A (2021) zwart

We zijn helemaal weg van deze soundbar en zeker in combinatie met mijn Samsung qled 4k tv een toe gevoegde waarden helemaal top!!!!

Bas555 06-07-2021

Super geluid en daar gaatt het om!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A (2021) zwart

Geluid super (daar kan je genoeg over lezen op review site)
waar moet je op moet letten, doe eerst een firware upgrade (usb port aan de onderkant van de soundbar) Belangrijkste punt komt nu, als je de optie "bass enhancement" aanzet in de app doen je achter speakers niet mee mee (tenzij je je geluid bron op 2.0 zet, maar dan hebben ze natuurlijk geen nut) het heeft niets met elkaar te maken maar toch is dit het geval! los daarvan is het instellen (calibreren) van de set wel een dingetje dat Samsung je niet persee heel makkelijk heeft gemaakt. In de app is wel een auto tune optie, maar dit is alleen voor subwoofer (bass) niet voor je suround sound. hier moet je dan weer kijken op de display van de soundbar (die zit boven op de bar dus kan je eigenlijk niet zien tenzij je er boven staat, maar dat maakt het afstellen weer lastiger omdat het niet je zit positie is. Dit is opzich jammer en ik denk makkelijk te verbeteren/ aan te passen door Samsung (firmware update, aanpassen opties van de app).

Het geluid is gewoon super, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken!
samen met mijn samsung tv (2020) is het TV kijken een genot. stekkers er in en alles werkt, wil je daarna de boel verder afstellen moet je via wat "ongemakkelijkheden" om het voor elkaar te krijgen, maar dit kan Samsung hoop ik oplossen in toekomst.

Remc 23-06-2021

Mooie strakke soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A (2021) zwart

De soundbar is samen met de Samsung QLED 8K 65Q950TS geplaatst De installatie was erg makkelijk waarbij de sub en achter speakers meteen werkten. Via de Samsung SmartThings app alles goed in kunnen stellen. Het geluid is voor mij prima. De spraak verbeter functie werkt ook erg goed. Als minder goed punt vindt ik de stof op de sounbar zelf wat van mij ook hard plastic had mogen zijn. Andere reviews geven aan dat het schermpje erg klein is voor het instellen. Ik heb deze tot vandaag nog niet hoeven gebruiken.

Blitz 21-06-2021

Overtuigende bioscoopervaring met deze Dolby Atmos sounbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A (2021) zwart

Na altijd een aparte receiver en luidsprekers gehad te hebben, nu, na lang wachten en onderzoek gedaan te hebben, deze soundbar gekocht.

Materialen zijn zakelijk, degelijk en functioneel. Goede bouwkwaliteit.

Installeren en herkennen van de wireless speakers gaat vlekkeloos. Aansluiting met de LG G1 Oled gaat via eArc en zonder problemen.

De soundbar past perfect onder de 65 inch Oled en wordt aangevuld met een aparte subwoofer en 2 achter surroundspeakers met Dolby Atmos functie.

De eerste test is met muziek en de verwachtingen zijn hoog gespannen. Muziek op deze sounbar is niet slecht, maar op geen enkele manier te vergelijken met een aparte receiver met speakers. Het valt wat tegen en klinkt vlak met vaak duidelijk hoorbaar dat het uit de sounbar komt. Het is ok, maar niet muzikaal.

De tweede test is met een Netflix 4k film met Dolby Atmos. Nu wordt eindelijk duidelijk waar deze krachtpatser de hoge verwachting aan te danken heeft! Als een raceauto die eindelijk op het circuit mag rijden, laat de soundbar in al z'n lagen zien waartoe het in staat is: het geluid vliegt door de kamer, ondersteund door een krachtige, overtuigende maar gecontroleerde bas uit de subwoofer. Stemmen, explosies en achtergrondgeluiden worden heel zuiver en theatraal overgebracht zonder overdreven of over the top over te komen. Zelfs met een enorm volume blijft de soundbar gecontroleerd een échte bioscoopervaring creëren. Het is lastig voor te stellen dat dit allemaal door die soundbar wordt geproduceerd, heel indrukwekkend! In dit opzicht is de Samsung soundbar zonder twijfel te vergelijken met een serieuze Atmos receiveret losse speakers, maar dan zonder alle kabels en volle huiskamer.

Samengevat erg verrast en blij met deze aankoop en voor diegene die een overtuigende bioscoopervaring zoekt een absolute aanrader!

Pluspunten:
- Bioscoopgeluid met Dolby Atmos (zeer goed)
- Earc aansluiting
- Overtuigende en gecontroleerde Subwoofer
- Wireless aansluiting zonder signaalverstoring
- Bouwkwaliteit
- Werkt ook prima samen met niet Samsung tv
- Totaalbeleving Films & Series
- Zeer krachtig geluid zonder vervorming

Minpunten:
- Prijzig, maar z'n prijs zeker waard, zeker met cash-back 200 E
- Minder geschikt voor muziekliefhebber
- Samsung app lijkt wat beperkt en traag in gebruik
- Update installatieproces wat omslachtig en niet automatisch

m4r1k 18-06-2021

Amazing immersive sound

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A (2021) zwart

After trying many soundbar over the years, I'm literally impressed by the amazing quality of the Q950A. During movies you can clearly pinpoint where the sound comes from. During music the immersion is mind-blowing.

Knowing how good this bar is, I’d strongly recommend it to anybody’s looking for a strong home theater

Wspeerstra 09-06-2021

goed geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A (2021) zwart

er komt een goed geluid uit de soundbar samen met de subwoofer en achter speakers.
het stof dat om de soundbar heen zit trekt wel makkelijk deeltjes uit de lucht aan.
ik heb het idee dat de up fireing speakers iets harder gemogen hadden. en er zit geen hdmi 2.1 op de soundbar dus gamen via de soundbar kan alleen op 4k 60fps.
verder een prima soundbar met goede functies en een fijne afstandsbediening. ook is de soundbar makkelijk te verbinden met een telefoon, zelfs met een iphone.

whyworry 06-06-2021

Geweldige super Soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A (2021) zwart

De HW-Q950A is een beest van een soundbar. Dolby Atmos, DTS X etc Echt alles zit er op. Hiervoor hadden we de HW-Q90R. Ik was sceptisch over de rear speakers. De bijbehorende rear speakers van de HW-950A zijn echt geweldig met geluid naar alle kanten. De SpaceFit Sound+ zorgt voor een geweldig calibratie zodat het geluid van de soundbar, subwoofer en de rear speaker goed afgestemd zijn op mekaar. Ik mis alleen de google assistant.