Bosch PSM 100 A - Reviews

Stofafzuiging
stofzak
Max. toerental onbelast
26000 tpm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSM 100 A op Kieskeurig.nl.

BabyH 07-05-2017

Handig voor kleine, moeilijke oppervlakten

Geschreven voor: Bosch PSM 100 A

Een fijn apparaat om lastige, kleine oppervlakten mee te schuren. Minder geschikt voor grote oppervlakken, het schuurpapier zit dan snel vol. De handgreep is wel wat fors voor een vrouwenhand. In de twee schuurbladen zit een licht hoogteverschil, bij het schuren gaat het schuurpapier daardoor snel kapot.

Pluspunten

• Goed in kleine, lastige hoekjes

Minpunten

• Hoogteverschil in 2 schuurbladen
  • Forse handgreep voor kleinere handen

WRutten 22-07-2015

ook al is het lang niet het zwaarste model in de serie, geen problemen met de power.
als je de tijd neemt en niet te hard drukt op het te schuren oppervlakte kun je een mooi resultaat krijgen. let wel dat je niet een kant opduwt, dan focus je snel op 1 van de 3 hoekjes.
sowieso heel gemakkelijk in gebruikt, totaal niet zwaar en ligt fijn in de hand.
opvangbakje werkt ook best goed. zal altijd wel wat langs blijven gaan. stofzuigeraansluiting nog niet gebruikt.
duurzaamheid kan ik niet veel over zeggen, heb hem daar nog niet lang genoeg voor.

Julie 30-10-2018

Fijne schuurmachine

Geschreven voor: Bosch PSM 100 A

Deze schuurmachine heb ik een paar maanden geleden gekocht voor het schuren van de trap, maar ondertussen al voor meerdere klusje gebruikt. Fijn apparaat, ligt goed in de hand, ondanks dat ik zelf kleine handjes heb. De tip van iemand om niet te hard te duwen is een hele goeie! Gewoon de machine het werk laten doen. Het enige nadeel is het stofbakje, die krijg ik er met geen mogelijkheid af om te legen, dat is jammer. Verder prima apparaat, zeker voor die prijs!

Pluspunten

• Schuurt goed
  • Ligt goed in de hand
  • Komt in de kleine hoekjes

Minpunten

• Stofbakje is niet goed te legen

Eikhoudt 09-05-2017

Lichtgewicht, makkelijk hanteerbaar

Geschreven voor: Bosch PSM 100 A

Goede kwaliteit schuurmachine, het overtreft mijn verwachtingen. Ik heb nooit met plezier geschuurd ( en al heel veel) en met dit apparaat schuur ik wel met plezier. Hij werkt super, makkelijk wendbaar en door zijn lichte gewicht goed langdurig achter elkaar met plezier te gebruiken. Het schuurpapier blijft goed kleven en is makkelijk te wisselen. Top product!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Precies

Hjalmar71 08-05-2017

Zeer handzame schuurmachine

Geschreven voor: Bosch PSM 100 A

Machine ligt perfect in de hand en het wisselen van schuurpapier is zeer eenvoudig. Door de vorm van de schuurmachine, kom je ook in de hoekjes.

Pluspunten

• past perfect in de hand
  • Makkelijk wisselen van schuurpapier
  • afvoer van stof

Minpunten

• snoer ipv accu,maar is ook voordeel,geen lege accu

Annika68 02-05-2017

Handzaam, stil en redelijk trillingsvrije schuurmachine

Geschreven voor: Bosch PSM 100 A

De Bosch PSM 100A is zeer geschikt voor aflak klusjes en kleinere schuurprojecten, door de vorm van de zool zijn alle hoekjes makkelijk bereikbaar en door het afzuigsysteem kan dit zonder al te veel stof te veroorzaken. Voor het grote zwaardere werk adviseren we een zwaarder model, hier schiet de PSM 110A tekort in kracht. De machine is lekker licht, ligt fijn in de hand, maakt minder lawaai dan de machines die wij gewend zijn, en brengt weinig trilling over naar de hand/arm (getest door iemand met reuma).

Pluspunten

• licht, handzaam
  • stil
  • stofvrij

Minpunten

• mist kracht voor zwaardere klus
  • koffersluiting gaat moeilijk dicht

roel r 21-11-2015

5,3
Ik weet niet waarvoor ze dit apparaat hebben ontworpen, misschien voor de modelbouw? Zelfs met grof schuurpapier 80 een oud verflaagje lekker voorbereiden voor een nieuw verflaagje is een tijdrovende klus en een mager resultaat. Wat wel naar behoren werkt is de stofafzuiging, het stofbakje is zeer moeilijk te openen, denk aan je vingers!