Philips AquaTouch S5420 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 216 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

Lesley 26-07-2016

Maakt scheren weer leuk!

De grote pluspunten aan het Philips scheerapparaat waren vooral: de lange accuduur, het gladde scheerresultaat en vrijwel geen irritaties aan de huid.

Ik heb het product inmiddels 3 weken en heb het in die tijd geen enkele keer op hoeven te laden. Ik scheer gemiddeld 5 tot 10 minuten per dag. Hier ben ik dan erg over te spreken. Ik was altijd sceptisch over draadloos scheren, omdat ik altijd dacht dat je de scheerapparaat elke dag moest op laden. Gelukkig is dat bij deze scheerapparaat niet het geval.

Mijn vorige scheerapparaat was nog een oude van Philips, deze scheerapparaat had altijd moeite met het vinden van de haartjes op de onderkant van de kin en de zijkant. Bij dit product past het zich aan aan de oppervlakken van de huid en beweegt daarin mee, waardoor geen haartje gemist word!

Bij mijn oude scheerapparaat had ik al snel last van scheer irritaties aan de onderkant van de kin dit omdat ik een gevoelige huid heb. Bij het eerste scheerbeurt viel al meteen op dat de scheerkop lekker zacht is waardoor je nauwelijks meer iets voelt van het scheren.

Naast de bovengenoemde top punten is het ideaal dat het product tegen water kan waardoor het ook tijdens het douchen gebruikt kan worden. Daarnaast is het product zeer gebruiksvriendelijk, wanneer bijvoorbeeld het product dient opgeladen te worden geeft het een signaal door middel van een tekentje dat brand, hetzelfde geld voor het afspoelen van de scheerkop dan knippert er een lampje met een spoel teken.

Al deze dingen bij elkaar zorgen ervoor dat dit een geweldige scheerapparaat is en ervoor zorgen dat scheren in de ochtend weer leuk word!

wilbert06 22-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik heb het scheer apparaat nu een paar weken in gebruik en het bevalt uitstekend.
De scheerkoppen volgen prima de gezicht contouren, de motor maakt weinig geluid en het scheer resultaat is goed.
Helaas is het resultaat nog niet dat van nat scheren met een mesje, maar het komt in de buurt.
Uiteindelijk is elektrisch toch een makkelijkere en snellere van scheren op de vroege ochtend in half slapende toestand.
Prettig is ook dat die eenvoudig schoongespoeld kan worden wat vroeger altijd een lastige klus was.
Kortom veel lof voor dit scheerapparaat.

HD44 10-05-2017

Scheert perfect

Scheert na een aantal maanden nog steeds super glad. En is gemakkelijk in onderhoud.
Ook na een aantal dagen niet scheren toch een blad resultaat. Tondeuse opzetten voor de bakkebaarden en nekharen is gemakkelijk te monteren.

Pluspunten

• Scheert glad
  • makkelijk schoonmaken
  • Volgt uitstekend de contouren van het gezicht.

FBuiter 27-07-2016
  • Product maand in bezit

Fijn om mee te scheren

Bij droog scheren goed en glad scheerresultaat. Onder de douche scheren gaat wat minder maar dit geldt voor scheren meestal.
Weinig geluid. Dat wat je hoort is het scheren van de baard. Is de huid glad dan hoor je niks meer.
Door de flexibele scheerkop kom je goed op alle plekken.
Dus al met al een goed apparaat

PSCH 06-01-2016

Als fervent natscheerder ben ik nu dan toch gezwicht voor een scheerapparaat. Maar dan wel één die ook nat mag worden, zodat de scheerbeurt gewoon onder de douche gedaan kan worden. Het gemak van een apparaat met het resultaat van nat scheren, dat was mijn ideaalbeeld!

Het scheerresultaat is prima. Niet zo glad als het resultaat va nat scheren, dat niet. Maar voldoende. Het apparaat ligt makkelijk in de hand, en is gebruiksvriendelijk. Het is jammer dat je de scheerkop er eerst af moet halen voordat je de trimmer kunt gebruiken.
Een mooi apparaat voor een prima prijs!

Arie 19-11-2016

Arie

Een geweldig scheerapparaat,pas een paar dagen in bezit maar zeer tevreden hiermee.
Nu nog even nat scheren uitproberen,maar tot nu toe top product.

Zjeulke 29-10-2016

Zeer goed

Met een paar woorden philips maakt zij naam waar wat ook betreft scheer apparaten zoals nat en droog scheren.

astronout 08-12-2017

bijna niet bruikbaar voor linkshandige scheerders

Voor linkshandigen zit de schakelaar helemaal verkeerd.
Tijdens het scheren druk je regelmatig ongewenst de schakelaar in.

opajoop1 09-11-2017

Hr.

prima apparaat, ligt lekker in de hand, zeer tevreden over, alleen jammer dat er geen houder bij is om hem in te zetten.

Marco Lucas 13-09-2017

Scheert geen dunne haartjes

Mooi apparaat. Goede vormgeving, allemaal in orde. Scheert iets beter dan nat. Moet heel lang scheren om een glad resultaat te evenaren.

Te dunne haartjes pakt het apparaat gewoon niet. Heel irritant. In mijn hals heb ik dikkere baardharen waar hij ook moeite mee heeft. Je wordt wel glad, maar het gaat wel moeizaam.
Scheermesje blijft nodig om de dunne of te dikke haren weg te halen.

Eindoordeel: matig/redelijk

Pluspunten

• accuduur
  • vormgeving

Minpunten

• pakt geen dunne én dikke haren
  • glad scheren duurt lang

Bram17 26-08-2017

Niet zo goed als mijn oude power touch

Scheren duurt langer dan met mijn oude Phillips power touch van ongeveer dezelfde prijs toen.
Verder geen waarschuwing bij laag opladingsniveau (mankement?) en werkt niet rechtstreeks op netstroom (mankement)

moustache 12-08-2017

na 5 min. scheren nog steeds stoppeltjes

na 5 min. scheren nog steeds stoppeltjes
tijdens het scheren geeft hij al heel snel aan om schoon te spoelen maar omdat ik altijd droog scheer, zie ik dat pas als ik stop met scheren

Rapanea 09-08-2017

Fijn scheerapparaat om snel nat te scheren

Ik scheer mij normaal nat met een scheermesje. Tijdens mijn vakantie heb ik het scheerapparaat gebruikt. Vooraal voor nat scheren. Dat is mij goed bevallen. Het is minder gevoelig dan echt netscheren.

Peter 27-01-2017

Gewoon slecht

Bij een beetje baard scheer je minimaal 5 minuten en je bent nog niet glad, een onvoldoende wat scheerapparaat betreft een echte miskoop.

Minpunten

• scheerresultaat
  • accu duur

StratFan 21-11-2016

Prima scheerapparaat

Na jarenlang een Philips Arcitec te hebben gebruikt heb ik besloten in plaats van een nieuw scheerhoofd, voor de Arcitec, een nieuw scheerapparaat te kopen. Ik gebruik deze Philips Aquatouch S5420/06 nu een week en ben er tevreden over.
Hij is mooi vormgegeven en ligt lekker in de hand en hij scheert net zo goed zo niet beter dan de Arcitec.
Al met al een prima scheerapparaat. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Tienko 06-10-2016

Wat een scheerapparaat

Alle verwachtingen worden overtroffen, zie de pluspunten. Zekere aanrader als je op zoek bent naar een scheerapparaat met mogelijkheden.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • vormgeving
  • Accuduur
  • Nat en droog te gebruiken

Minpunten

• niet gevonden

Lorenz vantomme 05-10-2016

Een leuk apparaat

Scheert vlotjes , snel en stil batterij gaat lang mee ligt zeer goed in de hand is ook gemakkelijk om mee te nemen onderweg

Pluspunten

• Bijna geluid loos
  • Snel,vlot

Minpunten

• Scheert minder vlot bij een natte baard

Waviestofke 05-10-2016

Goede scheerbeurt, goede accuduur, goede prijs

Het apparaat ligt makkelijk in de hand, is ook makkelijk uit te spoelen en scheert veel makkelijker dan zijn broers of zusters. Het is een voordeel om te kunnen scheren met scheergel/schuim alsook onder de douche.

Pluspunten

• Makkelijk te spoelen
  • Ergonomisch
  • Nat en droog een goed scheerresultaat
  • lange accuduur

Minpunten

• trimmer is een apparte kop

HD66 01-10-2016

Scheert super glad

Gebruik de Philips AquaTouch S 5420/06 onder de douche met scheerschuim.
Het scheerresultaat is uitmuntend glad en geen trekkende of rode huid. Wat je wel eens hebt als je een scheerapparaat met scheermesje gebruikt.

Pluspunten

• Scheerresultaat glad.
  • accuduur gaat lang mee als de accu is opgeladen.

Dennis 30-09-2016

Fijn apparaat, kan hem aanbevelen. Positief verrast

Ik gebruik de Philips 5000 serie nu een paar weken en ben uitermate tevreden. Mijn oude klassieke Philips model heb ik jaren tevreden gebruikt maar nu ik deze nieuwe generatie gebruik voel ik pas het verschil. Bijneemt klassieke serie had ik vaak bij een baardje van een paar dagen last van happen en pijnlijk scheren. Echter is de 5000 serie een stuk wendbaarder en vormt beter om de contouren van het gezicht. Hiermee scheert hij comfortabel en durf ik ook met een baardgroei van een paar dagen gewoon direct met het apparaat te scheren. Hij scheert ook een stuk sneller en gladder dan mijn oude model. Door het veer mechanisme van de kop is het leegmaken van de kop eenvoudiger en doe ik dit nu dagelijks. Helaas kun je bij dit model niet scheren wanneer deze aan de laadsnoer hangt. Voorlopig nog geen last van gehad maar ik kan mij voorstellen dat dit lastig is wanneer je halverwege bent en de batterij op zou raken. Met mijn oude Philips model kon ik dit wel. Maar deze heb ik dan ook al een jaar of 8 en moest dan ook vaker aan de lader. Vorige week ook voor het eerst nat geschoren na een paar dagen een baardje te hebben laten staan. Zeer frisse ervaring om dit op mijn gemakje in bad te kunnen doen. Kan het apparaat zeker aanbevelen.

Groet,

Dennis

Pluspunten

• Scheert glad
  • Confortabel
  • nat scheren mogelijk
  • batterij gaat lang mee
  • volgt contouren van gezicht goed.

Minpunten

• kan niet scheren tijdens opladen