Philips AquaTouch S 5420/06 - Reviews

Trimmerfunctie/tondeuse

8,1

Arie 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Arie

Een geweldig scheerapparaat,pas een paar dagen in bezit maar zeer tevreden hiermee.
Nu nog even nat scheren uitproberen,maar tot nu toe top product.

Tienko 06-10-2016 Product paar weken in bezit

Wat een scheerapparaat

Alle verwachtingen worden overtroffen, zie de pluspunten. Zekere aanrader als je op zoek bent naar een scheerapparaat met mogelijkheden.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • vormgeving
  • Accuduur
  • Nat en droog te gebruiken

Minpunten

• niet gevonden

Lorenz vantomme 05-10-2016 Product paar weken in bezit

Een leuk apparaat

Scheert vlotjes , snel en stil batterij gaat lang mee ligt zeer goed in de hand is ook gemakkelijk om mee te nemen onderweg

Pluspunten

• Bijna geluid loos
  • Snel,vlot

Minpunten

• Scheert minder vlot bij een natte baard

Waviestofke 05-10-2016 Product paar weken in bezit

Goede scheerbeurt, goede accuduur, goede prijs

Het apparaat ligt makkelijk in de hand, is ook makkelijk uit te spoelen en scheert veel makkelijker dan zijn broers of zusters. Het is een voordeel om te kunnen scheren met scheergel/schuim alsook onder de douche.

Pluspunten

• Makkelijk te spoelen
  • Ergonomisch
  • Nat en droog een goed scheerresultaat
  • lange accuduur

Minpunten

• trimmer is een apparte kop

HD66 01-10-2016 Product paar maanden in bezit

Scheert super glad

Gebruik de Philips AquaTouch S 5420/06 onder de douche met scheerschuim.
Het scheerresultaat is uitmuntend glad en geen trekkende of rode huid. Wat je wel eens hebt als je een scheerapparaat met scheermesje gebruikt.

Pluspunten

• Scheerresultaat glad.
  • accuduur gaat lang mee als de accu is opgeladen.

Dennis 30-09-2016 Product paar maanden in bezit

Fijn apparaat, kan hem aanbevelen. Positief verrast

Ik gebruik de Philips 5000 serie nu een paar weken en ben uitermate tevreden. Mijn oude klassieke Philips model heb ik jaren tevreden gebruikt maar nu ik deze nieuwe generatie gebruik voel ik pas het verschil. Bijneemt klassieke serie had ik vaak bij een baardje van een paar dagen last van happen en pijnlijk scheren. Echter is de 5000 serie een stuk wendbaarder en vormt beter om de contouren van het gezicht. Hiermee scheert hij comfortabel en durf ik ook met een baardgroei van een paar dagen gewoon direct met het apparaat te scheren. Hij scheert ook een stuk sneller en gladder dan mijn oude model. Door het veer mechanisme van de kop is het leegmaken van de kop eenvoudiger en doe ik dit nu dagelijks. Helaas kun je bij dit model niet scheren wanneer deze aan de laadsnoer hangt. Voorlopig nog geen last van gehad maar ik kan mij voorstellen dat dit lastig is wanneer je halverwege bent en de batterij op zou raken. Met mijn oude Philips model kon ik dit wel. Maar deze heb ik dan ook al een jaar of 8 en moest dan ook vaker aan de lader. Vorige week ook voor het eerst nat geschoren na een paar dagen een baardje te hebben laten staan. Zeer frisse ervaring om dit op mijn gemakje in bad te kunnen doen. Kan het apparaat zeker aanbevelen.

Groet,

Dennis

Pluspunten

• Scheert glad
  • Confortabel
  • nat scheren mogelijk
  • batterij gaat lang mee
  • volgt contouren van gezicht goed.

Minpunten

• kan niet scheren tijdens opladen

Rene Gerritsen 28-09-2016 Product paar weken in bezit

lekker glad!

Bij de test de 7000 serie gekozen als voorkeur en de 5000 ontvangen. Dat was even jammer, want ik gebruik momenteel al een shaver die redelijk lijkt op de 5000. Toch driftig uitgepakt en de 'strijd' met het baardhaar aangegaan. Ik grbuik momenteel een baardtrimmer die mijn baard zon'n 3mm laat staan. Eerst de tondeuse erop geklikt en de grootste hoeveelheid haar geschoren, daarna de scheerkop erop en de rest met water een (scheer)zeep geschoren. Het moet gezegd, na maanden met baardgroei te hebben gelopen en daarna 'cold turkey' ineens alles eraf, was ik wel een beetje bang voor jeukerige, rode uitslag. Maar, niets aan de hand! een gladde kop en geen centje pijn. Mooi resultaat dus. Rest natuurlijk dat deze 5000 serie erg lijkt op mijn Senso touch die ik al een tijd heb. Had veel liever de 7000 uitgetest, maar ik ben erg tevreden met het resultaat van deze stoere shaver!

Pluspunten

• nat en droog

Daniel Breuers 26-09-2016 Product paar weken in bezit

Scheerapparaat Philips chrooming

Ik heb hem een paar weken mogen testen en over het algemeen zeer tevreden het enige is dat ik vind dat als je hem bij droog scheren gebruikt ik niet zoveel verschil merk dan een ander degelijk scheerapparaat bij nat gebruik is het een heel goed apparaat en zeker de moeite waard

Peter 26-09-2016 Product paar weken in bezit

Goed produkt met goede eigenschappen

Ik heb het scheerapparaat een aantal weken uitgeprobeerd. In eerste instantie scheerde mijn oude Philips apparaat beter. Maar de tweede keer scheren was het resultaat vele malen beter dan bij het oude apparaat. Mijn huid moest er dus gewoon aan wennen en is ook minder geïrriteerd. Verder ligt het apparaat lekker in de hand en volgt de contouren van je gezicht erg goed.

Pluspunten

• gewicht
  • geluid

Jo 26-09-2016 Product paar weken in bezit

Gladder dan vroeger

Net de eerste keer met de Philips 5000 series toestel geschoren. Toegegeven mijn baard stond redelijk dik (2 weken niet geschoren). Ik ben toch eerst even met de tondeuse op 1,5 mm erover gegaan want als ik rechtstreeks met het scheerapparaat probeerde voelde het aan alsof mijn haartjes er uitgetrokken werden. Dit was ook wel met mijn vorige toestel van Braun. Na de tondeuse dan begonnen met het scheerapparaat en het ging wel vlot. Wat me vooral opvalt is het enorm gladde resultaat, beduidend beter dan mijn Braun. In de buurt van de bakkebaarden wel iets moeilijker om dicht ertegen alles goed weg te krijgen. Misschien nog wat ervaring opdoen en niet te lang wachten tussen 2 scheerbeurten. Het opzettrimmertje was ook wel handig, eens ik het er opgekregen had. Voorlopig besluit na eerste scheerbeurt: glad resultaat, maar niet te lang wachten tussen scheerbeurten. Licht en stiller toestel dan mijn Braun.

Pluspunten

• gladder scheren
  • handige trimmer
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• moeilijk scheren aan rand

Paul 23-09-2016 Product paar weken in bezit

scheert lekker

Het scheerapparaat scheert goed en is erg stil. Ik had hiervoor ook een Philips scheerapparaat maar deze scheerde niet zo goed en maakte, in vergelijking, veel meer lawaai. De kop vind ik persoonlijk erg groot hierdoor ligt hij niet zo fijn in de hand. Wat ik jammer vind is dat de precisie trimmer niet in het apparaat zit maar een los onderdeel is. Het schoon maken gaat zeer gemakkelijk.

Pluspunten

• goed scheren
  • stil
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• scheerkop erg groot
  • trimmer los onderdeel

Kristof 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Prima toestel

Ondertussen zijn we 2 scheerbeurten ver met de Philips 5000 serie.
Bij het eerste gebruik had ik een stoppelbaard van 6 dagen. Zonder al te veel problemen raakte hij overal door, terwijl ik met mijn vorig toestel eerst nog moest trimmen voor ik kon beginnen scheren.
Ook de tweede scheerbeurt nog 3 dagen later was dan uiteraard ook geen probleem.
Na 2 scheerbeurten lijkt het in ieder geval wel dat het resultaat gladder is, en het ook langer glad blijft. De scheerkoppen zijn ook beweeglijker dan bij mijn vorig toestel waardoor ook de moeilijkere haartjes makkelijker verdwijnen.
Het is wel moeilijker om preciezer te scheren (bijvoorbeeld tot aan de bakkebaarden) door de brede rand rond de scheerkoppen.
Ondertussen heb ik ook nat proberen te scheren maar dat bevalt me minder. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

Pluspunten

• gladder
  • goede levensduur batterij
  • makkelijk schoon te maken
  • koppen bewegen soepel

Minpunten

• rand rond scheerkoppen

HuPe70 22-09-2016 Product paar weken in bezit

Scheert snel en glad bij niet te zware baardgroei

Dit apparaat test ik nu een aantal weken naar tevredenheid. Bij een baard van meerdere dagen heeft de S5420 er toch wat meer moeite mee. Ik had daarom graag een type met turbo-functie willen testen. De aparte trimmer vind ik geen probleem. Ik ben wel benieuwd hoe lang het dagelijks wisselen van scheerkop en trimmer goed blijft gaan. Dit zal Philips goed getest hebben.......al met al tevreden!

Marcel 22-09-2016 Product paar weken in bezit

Glad resultaat

Fijn scheerapparaat met een goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Over de levensduur kan ik nog niets zeggen, maar het voelt degelijk aan.
Scheert soepel over de huid en is ook nat te gebruiken.

Pluspunten

• prijs
  • scheerresultaat

bart 21-09-2016 Product paar weken in bezit

Philips AquaTouch S 5420

Erg makkelijk apparaat waarmee je droog, maar ook nat kunt scheren. Ligt goed in de hand.
Het enige nadeel is dat het "trim" gedeelte apart bevestigt moet worden.

Pluspunten

• droog en nat scheren

Minpunten

• los trim gedeelte

Manuel 21-09-2016 Product paar weken in bezit

Middelmatige prestaties

De 5000 series nu vijftal weken mogen testen en heb een middelmatig gevoel, De shaver scheert echt superglad op makkelijke stukken, Ook totaal geen last gehad van huidirritaties of andere vervelende dingen. Maar op de kaaklijnen en adamsappel heeft hij de grootste moeite, In deze weken heb ik een aantal keren het langer laten groeien om te kijken wat de shaver hiermee kan. de philips had daar toch wel de nodige moeite mee. Dus met de trimmer korter gemaakt (was 3 a 4 mm). Daarna ging het al een stuk beter. Het komt er dus al op neer dat je meerdere apparaten nodig hebt of een duurdere shaver met extra opzet stukken om het eerst te trimmen voordat je kan scheren. Schijnbaar is de 7000 series ook voor zwaardere baard groei en heeft meer opzet stukken misschien was dat meer een match geweest.

Pluspunten

• Lange Accuduur
  • Zeer glad soms
  • Makkelijk schoon te maken
  • Nat te gebruiken

Minpunten

• Weining opzet stukken
  • Lastig bij kaaklijnen

Rkl-Note3 21-09-2016 Product paar weken in bezit

perfect scheerapparaat voor de lichtere baardgroei

heb het product nu een aantal weken en vind het design en gebruikers gemak een groot pluspunt, vooral het natscheren en het onder de kraan schoonmaken is een welkome mogelijkheid. ook de precisietrimmer welke meegeleverde word, werkt goed en is snel wisselbaar met het scheerhoofd. echter ik heb een iets zwaardere baardgroei en daar heeft ie een probleem mee.

Pluspunten

• natscheren
  • precisietrimmer
  • prijs

Minpunten

• zwaardere baardgroei

Patrick 15-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooie scheerunit met lange batterijduur!

Na het apparaat zorgvuldig enkele weken gebruikt te hebben ben ik nog steeds heel tevreden van de kwaliteit. Het systeem geeft een mooie gladde huid en de mesjes blijven na enkele weken nog bijzonder scherp ondanks mijn sterke baardgroei. De lange batterijduur is zeker een positief punt dat niet uit het oog mag verloren worden. Ook de eenvoudige reiniging van het toestel is gewoon top! Kortom mega tevreden en mijn oude toestel wordt dus niet meer gebruikt.😉

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Snel te reinigen
  • Ligt goed in de hand
  • Mesjes blijven scherp
  • Oogt mooi

Minpunten

• Geen standaard bij.

JaMiRi 14-09-2016 Product paar weken in bezit

prettig apparaat, voor een gunstige prijs

enige tijd geleden werd ik door Insiders uitgenodigd om de Philips S5420 enige tijd thuis te gaan uitproberen. na deze thuis te hebben uitgepakt en de bijgeleverde informatie te hebben door genomen, ben ik er mee aan de slag te gaan.
Nu ben ik niet iemand die zicht iedere dag scheert maar ik pak in de regel 2 á 3 keer per week het apparaat en dan meer 2 dan 3 keer.
Gewoon de luie scheerder!
De eerste keer heb ik het apparaat droog geprobeerd en zo als ik al zei hij doet wat hij moet doen scheren en pijnloos, dus geen getrek aan haartjes, ook had ik weinig irritatie wat ik met mijn oude apparaat wel heb. (Philips speed XL)
De tweede keer was een nieuwe manier van scheren voor mij, elektrisch maar dan met scheerschuim, het apparaat gleed over mijn hoofdhuid als een curlingssteen over de ijsbaan.
Voor mensen met een gevoelige huid is dit zeker aan te bevelen, maar de huid heeft natuurlijk ook gewenningstijd nodig aan het apparaat.
De derde keer heb ik mij weer droog gescheerd en ook nu ondervond ik geen tot zeer weinig irritatie.
waar ik minder enthousiast over ben is het kliksysteem, de scheerkop kan je er aftrekken en dan kan je er een kop met een precisietrimmer op plaatsen, leuk bedacht, maar hoe stevig is dit systeem vraag ik mij (stiekem) af?
Buiten dan kliksysteem durf ik dit apparaat dan ook zondemeer aan te bevelen aan een ander.

Pluspunten

• scheert glad
  • weinig irritatie
  • groot scheerhoofd
  • scheert daardoor snel
  • gebruik met scheerschuim

Minpunten

• kliksysteem wisselbarekop

Bart 14-09-2016 Product paar weken in bezit

Overtreft de verwacthingen

Op het eerste gezicht keek ik uit naar het nat scheren met dit toestel. Uiteindelijk vond ik dit een beetje tegenvallen.
Wat ik echter niet had verwacht is dat het toestel mijn verwachtingen voor het droog scheren sterk overtreft. De scheerkop volgt de rondingen / hoekingen van het gezicht mooi. Bij andere toestellen heb ik dit resultaat nooit eerder gehad. De pihilips 7000 series is voor mij persoonlijk een toptoestel!

Pluspunten

• Batterij
  • flexibele kop

Minpunten

• Geen houder