Philips AquaTouch S5420 - Reviews

roterend
Wasbaar
Oplaadtijd
1 uur

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 101 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AquaTouch S5420 op Kieskeurig.nl.

Lesley 26-07-2016

Maakt scheren weer leuk!

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

De grote pluspunten aan het Philips scheerapparaat waren vooral: de lange accuduur, het gladde scheerresultaat en vrijwel geen irritaties aan de huid.

Ik heb het product inmiddels 3 weken en heb het in die tijd geen enkele keer op hoeven te laden. Ik scheer gemiddeld 5 tot 10 minuten per dag. Hier ben ik dan erg over te spreken. Ik was altijd sceptisch over draadloos scheren, omdat ik altijd dacht dat je de scheerapparaat elke dag moest op laden. Gelukkig is dat bij deze scheerapparaat niet het geval.

Mijn vorige scheerapparaat was nog een oude van Philips, deze scheerapparaat had altijd moeite met het vinden van de haartjes op de onderkant van de kin en de zijkant. Bij dit product past het zich aan aan de oppervlakken van de huid en beweegt daarin mee, waardoor geen haartje gemist word!

Bij mijn oude scheerapparaat had ik al snel last van scheer irritaties aan de onderkant van de kin dit omdat ik een gevoelige huid heb. Bij het eerste scheerbeurt viel al meteen op dat de scheerkop lekker zacht is waardoor je nauwelijks meer iets voelt van het scheren.

Naast de bovengenoemde top punten is het ideaal dat het product tegen water kan waardoor het ook tijdens het douchen gebruikt kan worden. Daarnaast is het product zeer gebruiksvriendelijk, wanneer bijvoorbeeld het product dient opgeladen te worden geeft het een signaal door middel van een tekentje dat brand, hetzelfde geld voor het afspoelen van de scheerkop dan knippert er een lampje met een spoel teken.

Al deze dingen bij elkaar zorgen ervoor dat dit een geweldige scheerapparaat is en ervoor zorgen dat scheren in de ochtend weer leuk word!

wilbert06 22-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik heb het scheer apparaat nu een paar weken in gebruik en het bevalt uitstekend.
De scheerkoppen volgen prima de gezicht contouren, de motor maakt weinig geluid en het scheer resultaat is goed.
Helaas is het resultaat nog niet dat van nat scheren met een mesje, maar het komt in de buurt.
Uiteindelijk is elektrisch toch een makkelijkere en snellere van scheren op de vroege ochtend in half slapende toestand.
Prettig is ook dat die eenvoudig schoongespoeld kan worden wat vroeger altijd een lastige klus was.
Kortom veel lof voor dit scheerapparaat.

HD44 10-05-2017

Scheert perfect

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Scheert na een aantal maanden nog steeds super glad. En is gemakkelijk in onderhoud.
Ook na een aantal dagen niet scheren toch een blad resultaat. Tondeuse opzetten voor de bakkebaarden en nekharen is gemakkelijk te monteren.

Pluspunten

• Scheert glad
  • makkelijk schoonmaken
  • Volgt uitstekend de contouren van het gezicht.

Minpunten

PSCH 06-01-2016

Als fervent natscheerder ben ik nu dan toch gezwicht voor een scheerapparaat. Maar dan wel één die ook nat mag worden, zodat de scheerbeurt gewoon onder de douche gedaan kan worden. Het gemak van een apparaat met het resultaat van nat scheren, dat was mijn ideaalbeeld!

Het scheerresultaat is prima. Niet zo glad als het resultaat va nat scheren, dat niet. Maar voldoende. Het apparaat ligt makkelijk in de hand, en is gebruiksvriendelijk. Het is jammer dat je de scheerkop er eerst af moet halen voordat je de trimmer kunt gebruiken.
Een mooi apparaat voor een prima prijs!

FBuiter 27-07-2016
  • Product maand in bezit

Fijn om mee te scheren

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Bij droog scheren goed en glad scheerresultaat. Onder de douche scheren gaat wat minder maar dit geldt voor scheren meestal.
Weinig geluid. Dat wat je hoort is het scheren van de baard. Is de huid glad dan hoor je niks meer.
Door de flexibele scheerkop kom je goed op alle plekken.
Dus al met al een goed apparaat

Mario1971 26-08-2018

Mooi apparaat, matige prestaties

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Ik heb het apparaat nu twee maanden dagelijks in gebruik. Hij oogt mooi, ligt lekker in de hand en de accu gaat lang mee. Maar de prestaties vallen me tegen. Ik heb na het scheren nooit een echt lekker gladde huid zoals ik met nat scheren heb. En in de hals heeft het apparaat moeite om alle haren weg te krijgen. Daar blijven haren staan die je voelt en ziet.
Jammer dat zo'n mooi apparaat zo matig scheert.

astronout 08-12-2017

bijna niet bruikbaar voor linkshandige scheerders

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Voor linkshandigen zit de schakelaar helemaal verkeerd.
Tijdens het scheren druk je regelmatig ongewenst de schakelaar in.

Arie 19-11-2016

Arie

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Een geweldig scheerapparaat,pas een paar dagen in bezit maar zeer tevreden hiermee.
Nu nog even nat scheren uitproberen,maar tot nu toe top product.

Zjeulke 29-10-2016

Zeer goed

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Met een paar woorden philips maakt zij naam waar wat ook betreft scheer apparaten zoals nat en droog scheren.

HTRS 06-12-2018

Schoonmaken is lastig

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Schoonmaken met water, ook krachtige straal, gaat niet goed. De haartjes klonteren in het scheermesje samen. ik snap dat het schoonmaken met een borsteltje, zoals vroeger, niet meer gaat gezien de kwetsbaarheid van de mesjes. Ik maak het nu schoon door krachtig te blazen. Is erg lastig maar het is dan wel beter schoon dan met water straal.

Philip60 28-11-2018

Gebruik van Philips AquaTouch Elektrisch scheerapparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Ik scheer mij altijd droog met het scheerapparaat. Het omwisselen, de smartclick is wel wennen. Moet elke ochtend er aan denken om het scheerapparaat EN de tondeuse mee te nemen naar de badkamer waar ik mij scheer, dat vind ik wel lastig. Heb altijd een drie kops Philips scheerapparaat met geïntegreerde tondeuse gebruikt en dat was wel erg praktisch. Tijdens het scheren even tussen door de tondeuse open klikken om iets bij te werken vond ik wel ideaal. Dit nieuwe apparaat scheert super fijn. Moet wel zeggen toen de messen nog nieuw waren dat het SUPER scheerde. Nu, na een maand moet ik al harder drukken. De losse scheerkop met de losse scheerkopjes lijken erg kwetsbaar. Vroeger moest je heel voorzichtig met de scheerkopjes omgaan, de kopjes waren erg kwetsbaar, flinterdun metaal. Nu (rammelt) de hele scheerkop en dat geeft mij het idee dat het wat gammel is. Een schoonmaak borsteltje was niet bijgeleverd en die mis ik.

sooy 24-08-2018

hij scheert prima glad

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

dit scheerapparaat ligt prettig in de hand, maar tijdens het scheren druk ik af en toe op de aan/uit knop. dit omdat de schakelaar nogal groot is en ver bovenin zit.

Dracht11 22-08-2018

Eerste half jaar goed, daarna messen niet meer scherp

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Sinds juli 2017 in het bezit van dit scheerapparaat. Het eerste half jaar een goed apparaat met goed resultaat, daarna werden de messen minder scherp. De beloofde 2 jaar dat de messen mee zouden moeten gaan wordt niet waargemaakt. Vooral een baard van meer dan 1 dag (Max 3 dagen) is een probleem. In de hals en de grijze baardharen worden niet goed meer meegenomen tijdens het scheren. Ik ga er met een apparaat met een snoer achteraan om het glad te krijgen. Dit is een apparaat van meer dan 10 jaar oud (ook Philips) met de originele messen er nog in. Dit is het tweede oplaadbare scheerapparaat van Philips dat ik heb gehad waarvan de messen binnen zeer korte tijd versleten zijn. Ondanks dit ben ik wel tevreden over de accuduur en het algemene gebruiksgemak maar omdat de messen zeer snel stomp zijn wordt mijn volgende apparaat geen Philips meer.

Eggens 16-08-2018

is z'n geld waard

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Heb expres gewacht met deze review tot de accu helemaal leeg was om de duur daarvan te kunnen beoordelen; nou die zit helemaal goed, ik scheer mij om de 3 a 4 dagen en de accu ging 2 maanden en 2 dagen mee, wat betekend dat ik me ca. 17 keer geschoren heb met 1 lading.
Hij scheert droog glad maar niet zo glad als nat scheren met scheerschuim, maar als het een keer droog moet bereik je het beste resultaat met pré-shave. Een nadeeltje bij nat scheren (met schuim) is dat je de huid niet bij de kaken omhoog kunt trekken vanwege gladde vingers/huid, op die manier heb je een gladder resultaat, maar los ik op door mijn hand eerst te drogen.
Er zit geen etui bij om alles bij elkaar te houden, maar ik had nog van een vorig apparaat één.

ZwerverDrw 25-07-2018

scheert niet echt glad

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

ligt goed in de hand, glijdt soepel over het gezicht. na slechts 1 uurtje opgeladen. zou best aan te raden zijn indien apparaat echt glad zou scheren. (zelf alleen droog geschoren).

Anoniem 23-07-2018

Goed apparaat

Apart, sprekend, apparaat.
Door de totaal meebewegende kop gemakkelijker te hanteren dan alle voorgaande modellen (inclusief mijn eerste ' Staaf-model '.
Maar tevens heb ik de -- voorlopige -- indruk dat door dat gemakkelijk meebewegen het bereiken van alle haar-punten iets minder is.
Ik ben tevreden met dit voor mij weer nieuwe apparaat.

Slootje51 21-07-2018

Uitstekend apparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

altijd al Philips scheer apparaat gehad , nu deze uitvoering.
In het begin was het ff wennen met die bewegende kop, maar dat went heel snel.

dutchie53 19-07-2018

doet wat het moet doen

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

dit apparaat scheert goed, een volle accu is goed voor 2-3 weken.
losse tondeuze/trimmer is minder handig.

Tevreden gebruiker 25-06-2018

scheert bijzonder glad

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

Vervanging van mijn oude scheerapparaat. Dit scheerapparaat volgt beter de contouren van het gezicht waardoor het gladder aanvoelt.

Pluspunten

• ook met scheercreme te gebruiken
  • makkelijk af te spoelen
  • snel oplaadbaar

ejames 18-06-2018

gemiddeld

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5420

gebruik mijn leven lang al Phillips scheerapparaten. uit reviews lijkt het dat hij zou moeten voldoen aan mijn lichte baard groei, helaas vind ik de motor niet sterk genoeg hiervoor en moet je lang scheren om een glad resultaat te krijgen.
zou hem het liefst inruilen voor een zwaardere type.