• Test panel 9 sep 2020
Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nest Protect 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j************@z******* 17-05-2022

Problemen met installatie en integratie

Geschreven voor: Nest Protect 2

Een ramp om het apparaat op gang te krijgen en aansluiten op de Hub blijkt niet te doen!

Pluspunten

• mooi
  • veelzijdig

Minpunten

• moeilijk te installeren
  • prijzig

f********@h********** 25-03-2022

Google Nest Protect beschermt !

Geschreven voor: Nest Protect 2

De Google Nest Protect gekocht en in mijn huis op verschillende plekken opgehangen.
Na openen verpakking valt het strakke mooie design op. Je doorloopt een aantal stappen die door een “stem” worden aangegeven en elke nieuwe Nest wordt gekoppeld aan je netwerk in huis.
Grote voordeel is dat als er een melder afgaat in de woonkamer ik dit ook hoor in mijn slaapkamer wanneer ik slaap. De stem zegt dan waar er een melding vandaan komt en of het een rook- of koolmonoxide melding is.
Je voegt in de Nest app opmaken telefoon alle melders toe en geeft ze de naam van de lokatie waar ze zijn geplaatst.
Je kan een lichtpad instellen zodat er een wit licht in een mooie ring oplicht wanneer je in het donker door je huis loopt. Handig als je in het donker naar het toilet gaat.
Je kan dit ook uitschakelen. Net als het oplichten van een groene lichtcirkel wanneer je het licht uitdoet in het donker en de melder met deze groene lichtcirkel aangeeft dat alles in orde is.
Ik lees dat de melders prijzig zijn. Ja dat zijn ze zeker, maar je krijgt er topkwaliteit voor en een duopack kost 199 euro. Mijn buurman heeft goedkopere melders geïnstalleerd die niet aan elkaar gekoppeld zijn. Als je dan een melding krijgt in je woonkamer en je slaapt heel diep dan duurt het langer voor je wordt gewekt door het alarm.

Pluspunten

• Melders koppelen tot een netwerk
  • Makkelijke installatie
  • Rook- en koolmonoxide melder
  • Mooie design melder

Edwin 11-03-2022

Min punt om over na te denken

Geschreven voor: Nest Protect 2

Mooi design, makkelijk te installeren en koppelen.
Er is alleen 1 minpunt helaas is er geen opbouw sokkel voor de nest protect.
Er wordt uitgegaan van gips plafonds of dat overal een doosje zit waar je de nest op kan aansluiten.
Als je deze melder opbouw wilt aansluiten heb je geen mogelijkheid om de draden weg te werken.
Ik heb een sokkel van een Elro rookmelder gekocht om deze onder de nest te bevestigen zodat ik mijn bedrading kwijt kon.

Voor de rest werk het product uitstekend.

• Makkelijk te koppelen
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Geen opbouw sokkel verkrijgbaar
  • liever een lithium accu ipv batterijen

k********@l****** 03-12-2021

Zéér korte levensduur.

Geschreven voor: Nest Protect 2

Zéér goed product, uiterst tevreden.
Maarrrrrrrrrrrrr er wordt nergens bij een verkoper of beschrijving bij vermeld dat hij niet meer werkt na een jaar of drie!!!!!, en dat je hem moet weggooien!!!!!!!!
Kreeg via de app netjes een melding dat het gebeurd was met de geit, en dat ik de “Nest Protect” moest!!!
vervangen.
Dus goed, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr zéér duur.

Pluspunten

• Werkt perfect
  • Melding v. Google dat hij weggegooid kan worden.

Minpunten

• Levensduur is te kort , ong. 3 jaar!!!
  • Daardoor is hij erg duur.

Eric 11-01-2021

Ook na ruim 4 maanden in huis nog 100% tevreden

Geschreven voor: Nest Protect 2

Vier maanden geleden heb ik ook een review over dit product geschreven. Ik kan u vertellen dat wat ik toe opgeschreven heb nog steeds van toepassing is. Wat een geweldig product, zowel qua uitstraling als werkzaamheid. Een absolute aanrader.

Pluspunten

• Werkt zoals hij zou moeten werken
  • Handige en duidelijke App
  • Werkt op batterijen
  • Makkelijk te installeren
  • Licht loop route

Minpunten

• prijzig

JanW111 13-10-2020

Mooie vormgeving met veel axtra's

Geschreven voor: Nest Protect 2

Ziet er goed uit en levert meer dan een gewone rookmelder: ook koolmonoxide, zelftest, lichtpad bij duisternis en melding van alarm op alle aangesloten apparaten door het hele huis

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • melding door het hele huis met stem
  • lichtpad

Minpunten

• duur

Robbert Hoosbeek 27-09-2020

Rookmelder en meer

Geschreven voor: Nest Protect 2

Omdat ik was uitgekozen om deze melders te testen heb ik er 2 in huis gekregen met een busje testspray. Het eerste wat opvalt als je de doos opent is het mooie design, maar ook dat het een groot apparaat is. Ik heb nog 2 slimme rookmelders welke aanzienlijk kleiner zijn.

Na het openen ben ik direct aan de slag gegaan met het installeren. Dit gaat zeer eenvoudig via de Nest App en enkele handelingen op de Nest zelf. Je hebt hier helaas wel een google account voor nodig. het was te verwachten, maar het had ook fijn geweest om zonder account dit apparaat te gebruiken. Tijdens de installatie worden er een aantal vragen gesteld hoe je dingen ingesteld wil hebben, dit is goed en makkelijk. De melder wordt meteen getest tijdens de installatie en klinkt luid en duidelijk. Er is ook een goed hoorbaar verschil tussen een rookmelding en koolmonoxide melding. De ring in het apparaat zelf geeft ook een duidelijk kleurverschil bij meldingen. De functie om aan te geven of je thuis bent of niet is zeer handig. De melding en actie bij thuis of niet thuis verschilt en dit is erg handig.
Een andere fijne functie is gangpad. Hiermee wordt er een fijne nachtverlichting aangezet zodat je kan zien waar je loopt. Ook Nachtwacht is een goede functie die laat zien of er problemen zijn met de Nest melder zodra je het licht uit doet.

In de 2 weken dat ik het product heb getest is hij niet 1 keer spontaan af gegaan zonder reden. Dit is een probleem wat ik eerder vaak heb gehad met andere goedkope melders. Tijdens het testen met de testrook ging de melder al snel af en gaf deze een goed en duidelijk signaal en gesproken melding wat er aan de hand was. Ook de app gaf een push melding om aan te geven wat er gebeurde. Het was voor mij alleen eerst niet helemaal duidelijk hoe ik de melding weg kreeg na het drukken op de knop, maar dit gebeurt na een tijdje vanzelf.

Al me al is het een goede en fijne melder die er mooi uitziet en z’n werk goed doet. Wel is hij wat groot, maar heeft hij goede en handige functies. Ik zou hem zeker aanraden, want een goede rookmelder heeft elk huis nodig.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Handige functies
  • Notificaties via de App
  • Zowel rook als Koolmonoxidemelder

Minpunten

• Meldingen wegkrijgen in het begin onduidelijk
  • Aan de grote kant

Bianca O 27-09-2020

Nest Protect V2

Geschreven voor: Nest Protect 2

De Nest protect is erg makkelijk te installeren. Je download de app en scant hiermee de QR code achter op de Nest Protect. Hierna komt deze in je app te staan en kan je verder gaan met installeren. De app geeft duidelijk aan om wat voor rook het gaat. Hij maakt goed onderscheid tussen bijvoorbeeld sigaretten rook of brand rook. Dit zodat je niet meteen in paniek schiet. Zelfs als je niet thuis bent kan je de melder testen en zien wat er aan de hand is.
De app en de melder zijn beide super makkelijk in gebruik. De melder is wat zwaarder maar dat vond ik niet vervelend.
Enige minpuntje vond ik dat hij met schroeven aan het plafond bevestigd dient te worden.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Makkelijk in gebruik
  • App gestuurd
  • Goede meldingen

Minpunten

• Alleen plafond bevestiging dmv schroeven.

Serge145 27-09-2020

Indrukwekkend resultaat

Geschreven voor: Nest Protect 2

Wij hebben de Nest combo pack nu een tijd in huis en deze uitbundig kunnen testen. We hebben een Nest melder op Zolder en een nest Melder beneden.

De installatie ging erg makkelijk door ze aan elkaar te koppellen, het Nest apparaat praat tegen je met een uitleg hoe je moet installeren.
Bij het testen reageerde het product direct op rook, bij het houden van het product in de buurt van de douche gaat hij niet zomaar af op damp dit omdat het apparaatje slim genoeg is dit te onderscheiden.

Wel eens waar heb ik het ook getest met een brand simulatie te creëren en dit werkte en het alarm ging zowel boven als beneden af met een tekst melding en een alarm wat luid genoeg is.
In de app kan je aangeven dat je niet thuis bent of wel thuis zodat de Nest apparaten weten hoe ze moeten reageren bij brand en ook betreft de push up melding.

Het enige nadeel aan het apparaat is dat ik het nog een vrij groot apparaat is. Darain tegen voel je wel de zwaarte en kwaliteit terug in het apparaat wat natuurlijk in prijs kwaliteit verhouding wel belangrijk is!

De nest apparaten beschikken ook over een handige licht functie. Dat als je voorbij loopt er een lamp vanaf boven aangaat (op het apparaat) zodat ze een looproute creëeren.

Tot slot
Het apparaat heeft een zelftest functie. Een keer in de maand kan hij het alarm testen. Maar om de dag test het apparaat (terug te zien in de app) lf alle sensoren functioneren, dat geeft een extreem veilig gevoel zodat je weet het altijd goed is. En als kers op de taart! Doe je beneden het licht uit, dan geeft de nest een groen licht signaal (1x) met de aanduiding dat alles onder controle is! Als dit niet zo zou zijn geeft hij geel.

Al met al veel voor weinig geld. En voor veiligheid ben je zeker bereid deze twee Nest Protects aan te schaffen!

Pluspunten

• Licht looproute
  • Zelfcontrole
  • Brand & Koolmonoxide in een
  • Sprekend alarm
  • Koppellen aan Google Home

Minpunten

• Wat aan de grote kant

Eric 22-09-2020

Degelijk, mooie vormgeving en werkt goed.

Geschreven voor: Nest Protect 2

Mooi, degelijk en makkelijk in te stellen en in gebruik, Nest Protect rook- en koolmonoxidemelder 2e generatie 3-pack (batterij)

1) installatie: Bij het uitpakken van de Nest Protect heb je al meteen een gevoel van degelijkheid. Na het downloaden van de Nest App wijst alles zich vanzelf en is het instellen kinderspel. Om de Nest Protector op te hangen zit er een montageplaatje bij met 4 schroeven, makkelijk te monteren en hier klik je de Nest Protect in. Nu heb je een prachtige Rook-/Koolmonoxidemelder aan het plafond hangen. Als de Nest Protect inschakelt hoor je eerst de Franse taal en hierna de Nederlandse taal, wil je Nederlands instellen, druk je op de knop en vanaf nu gaat alles in het Nederlands.

2) instellen: Het instellen, ook als je een leek bent op digitaal gebied gaat erg gemakkelijk. Er zit een duidelijke gebruikershandleiding bij, een kind kan de Nest Protector instellen. Ook het instellen via de Nest App gaat door middel van een paar simpele vragen en handelingen erg gemakkelijk. Je gaat door het menu en de Nest Protect stelt zich geheel zelf in. Door de QR-code achterop het de Nest Protect te scannen herkent de App de Nest Protect. Zorg wel dat je de batterijen bescherming eruit gehaald hebt anders kan de App de Nest Protect niet vinden. Als je dit vergeten bent helpt de App je hier aan te herinneren. Ook het wachtwoord van je Wifi netwerk moet je bij de hand hebben. De tweede Nest Protect instellen gaat nog gemakkelijker, en de App koppelt de tweede Nest Protect meteen aan de eerste al ingestelde hoe makkelijk is dat.

3) controle: Tijdens het instellen voert de Nest Protector ook een controle uit, dit kun je ook later doen want tijdens het controleren kun je eenvoudig door op de knop te drukken de controle annuleren. Je woord spraak gestuurd door de controle heengeleid, erg makkelijk allemaal. De Nest Protect voert zelf controle uit van zijn werking, je kunt dit ook handmatig doen door op de knop te drukken.

4) bedieningsgemak: De Nest Protect is gemakkelijk te bedienen via de Nest App zo kun je heel eenvoudig, nachtwacht, lichtpad, stoomcontrole en de helderheid instellen. Hierdoor bepaal jij of de Nest Protect aangeeft of hij nog juist werkt middels een lichtsignaal, of het lampje aanspringt als er iemand langsloopt of dat je bij het douchen door de stoomvorming niet meteen een melding krijgt, ook hoe fel het lampje gaat branden is in te stellen. Al deze functie kun je apart aan of uit zetten.

5) test: Werking met test gas, de Nest Protect reageert vrij snel nadat ik het test gas in de ruimte had gespoten, er geen meteen een sirene af en er werd gemeld waar de rookontwikkeling zich bevond. Ook de tweede aangesloten Nest Protect waarschuwde meteen war de rookontwikkeling zich bevond zodat er adequaat opgetreden kan worden. In de App is precies te zien wat er gebeurt, waar het gebeurt en je krijgt ook nog tips waar je rekening mee moet houden.

Ik had al in gedachten deze Nest Protect aan te schaffen maar na deze test weet ik het zeker dat ik een 3-pack aan ga schaffen voor elke verdieping één.

Pluspunten

• Werkt zoals hij zou moeten werken
  • Makkelijk te installeren
  • Werkt op batterijen
  • Voert met regelemaat zelftest uit
  • Handige en duidelijke App

Minpunten

• prijzig

Dennis19802020 17-09-2020

Veiligheid en gemak in 1

Geschreven voor: Nest Protect 2

De Google Nest Protect is als eerste een mooi apparaat!! Een mooi vormgegeven en in het oog springende gadget die veiligheid garandeerd!!! Hoe mooi het design ook is toch valt het ook weer niet op bij mij in de gang en in de woonkamer. De installatie en koppeling met de app is echt heel makkelijk en zo gedaan. Ook de meerdere Nest Protects koppelen zichzelf makkelijk aan elkaar!! De app werkt ook nog eens goed makkelijk en overzichtelijk! Als het apparaat opgehangen en geïnstalleerd is heb je er geen omkijken meer naar. De melder doet wat ie moet doen en de app geregistreerd alles. De melder test zichzelf en is geheel terug te lezen op je mobiel. Ook heeft de Nest Protect duidelijke kleurenringen die aangeven welke melding er is of wat er aan de hand is. Tevens kan je ze zo instellen dat ze in het donker licht geven zodat je weet waar je loopt. Dit is echt heel erg handig en makkelijk!! Dus dit alles genoemd is dit product van Google een echte aanrader en een must to have!

• Nacht/loop licht
  • Duidelijke meldingen

L. Jansen 05-07-2020

Batterijen gaan erg snel leeg!

Inmiddels hangen deze (2 st.) Een jaar in huis en en heb ik nu al 5 keer de batterijen moeten vervangen! Iedere rookmelder telt 6 AA batterijen welke goed vol moeten zijn om meldingen te voorkomen! Ik heb er 6 duracel plus in zitten welke een 1,5 maand meegingen voordat ik de eerstemelding; batterij leeg kreeg!

Positief over de online meldingen dat je deze vlot binnen krijgt.
Negatief is dat ik ze meestal in de nacht binnen krijg en de rookmelden in de nacht gaat piepen en dus je nachtrust even wat minder is!

Positief is dat deze handig, overzichtelijk en snel te installeren is!

mikki81 15-05-2021

Volgens mij moeten er ook lithium en geen alkaline batterijen in.

Karin 07-02-2020

Nest protect

Geschreven voor: Nest Protect 2

Mooi produkt, makkelijk te installeren en duidelijke, vriendelijke stem die exact aangeeft wat de status is of waar er wat aan de hand is. Je kan nl aangeven waar de rookmelders hangen en dit wordt ook gesproken aangegeven.
Het nachtlampje met sensor is een pre want ze hangen boven op de overloop en beneden in de gang en licht aan doen voor een toiletstop, is dan niey nodig.
Het is een rook- en koolmonoxide melder in één dus e voor de prijs van 1.
Verbinden en koppelen dmv Wi-Fi en je google account, is simpel alleen jammer dat het nog niet zichtbaar is in de google home app oc op de google home hub max die wij gebruiken om alles te zien en te bedienen. Dit omdat Nest dit met Google heeft samengevoegd alleen werkt het koppelen hiervan nog niet en heb je per gebruiker de Nest app nodig voor de melders. Ze zijn bezig dit op te lossen (google home en Nest) en hopelijk is dat snel geregeld want dan krijgt het product een 10.

Pluspunten

• Nachtlampje (nachtwacht)
  • Lange levensduur
  • Spraakbestuurd
  • Status dmv verschillende kleuren

Minpunten

• Nog niet zichtbaar in de home app

Jolanda Leeuwerke 03-02-2020

Mooi design en duidelijke gebruiks instructie via app

Geschreven voor: Nest Protect 2

De rook- en koolmonoxidemelder heeft een mooi design, geeft indien nodig duidelijke spreek instructies en heeft een fijne en goed hoorbare “stem”.
De verschillende kleuren ringen, geven goed aan wat er aan de hand is. Ook handig dat hij oplicht, als je er in het donker langs loopt. In de bijbehorende gebruikshandleiding, staat ook alles duidelijk omschreven.

• Duidelijke installatie procedure
  • Goed hoorbaar

Tom Boeren 03-02-2020

Klasse product Nest protect

1e indruk:
na het openen van de doos werd ik verrast door het design van de nest protect. Behuizing voelt erg degelijk aan. Mooie design.Logische indeling van de doos met heldere installatie vooruitzichten.

Installatie: ophangen
Omdat het prettig is om niet om regelmatig (dure, Nest raadt een specifiek type aan) AA batterijen te vervangen ben ik voor de Wired versie. Wat veraste was het feit dat het niet mogelijk is om direct de 230 volt vast te schroeven in het apparaat. Nest levert een stekkertje op een stukje kabel mee die met meegeleverde lasdoppen gekoppeld moet worden aan de bestaande kabels. De stekker moet haaks in de Nest gestoken.
Als je dus geen lasdoos onder de Nest hebt dan is het fysiek onmogelijk om de Nest tegen het plafond te krijgen. De bevestigings ring die Nest meelevert is slechts een paar millimeter dik en geeft niet de ruimte die je nodig hebt.

Installatie connecten via de Nest app

Zeer gebruiksvriendelijk. Erg eenvoudig en binnen 3 minuten is de Nest Protect geintegreerd in je wifi netwerk. De Nest protect geeft met heldere stemgeluiden duidelijk aan dat het installatieproces gelukt is en klaar voor gebruik.

Bevinding Nest Protect in gebruik
Na een test met testspray geeft de nest protect via stem meldingen aan waar/op welke verdieping zich het gevaar bevindt. Wat erg prettig is is dat de melder in het donker oplicht als je er onderdoor loopt. Het apparaat detecteert wanneer je in de buurt komt op de overloop en licht mooi op. Geeft een fijn gevoel dat alles werkt. Tevens geven de melders door middel van verschillende kleuren de status/paraatheid aan. Wat erg veilig is, is dat je via de Nest app een melding krijgt dat er een melder thuis afgaat. Wanneer je van huis bent wordt je dus ook direct en goed geïnformeerd over een mogelijk onveilige situatie met brand of rook.

Conclusie:
Top apparaat. Zijn geld gewoon waard. Ontzorgd je in het dagelijks leven. Geeft veilig gevoel. Wel vooraf even je huidige situatie bekijken als je hem op het netstroom wil installeren.

• Betrouwbaar
  • Veilig

Minpunten

• Montage plafond

Ginkels, T. 29-01-2020

Mooie smarthome gadget voor extra veiligheid

Geschreven voor: Nest Protect 2

Als je van Smart Home producten houdt is de Nest Protect echt een mooie aanwinst. Wij hebben thuis al veel lampen van Philips Hue, een slimme Tado thermostaat en nu 2 rook- en koolmonoxide melders van Nest.

Ik heb de producten mogen testen vanuit een testpanel. We kregen 2 stuks thuisgeleverd en in het weekend gelijk aan de slag gegaan met de installatie. 1 x in de hal beneden en 1 x op de overloop boven. We hadden al 2 rookmelders op netstroom hangen, die heb ik dus eerst verwijderd. Vervolgens de Nest houder geïnstalleerd. Je moet er even de tijd voor nemen, maar als je de gebruiksaanwijzing even doorleest dan kom je er gemakkelijk uit. Binnen een half uur had ik de 2 oude rookmelders verwijderd en de 2 Nest Protect melders opgehangen en volledig geïnstalleerd.

Eerste indruk was gelijk goed. De verpakking is mooi en degelijk, de apparaten voelen zwaar en solide aan en de looks zijn top. De gekleurde Led ring heeft verschillende toepassingen. Als je 's avonds de lichten uitdoet dan geeft hij een groene ring als signaal dat alles goed werkt en dat we met een gerust hart kunnen gaan slapen. Als je 's nachts naar de WC moet dan geeft hij een witte led ring waardoor je geen lampen aan hoeft te doen. Een ideaal nachtlampje dus.

Ook de tests die die uit zichzelf uitvoert zijn ideaal en geven je een veilig gevoel. Met een duidelijke stem wordt verteld dat er een test wordt uitgevoerd. Ook in de Nest app zie je precies wanneer de sensoren voor het laatst getest zijn. Ideaal!

De app werkt overigens ook erg prettig. Je kunt instellen hoe helder je het licht wil hebben, mooi genoemd de nachtwacht. Maar je kunt ook instellen wanneer je de automatische tests wil laten
uitvoeren.

Bij de test kreeg ik ook een testspray meegeleverd om rook na te bootsen. Conclusie: de rookmelder werkt uitstekend! Het alarm was niet te missen, evenals de meldingen op je iPhone.

Enige minpuntje dat ik kan opnoemen, en daarom geen 10, is dat ik de koppeling met de Google Home app nog steeds niet voor elkaar krijg. Dit zou moeten kunnen, want mijn andere Smart Home producten vind ik daar wel al terug. De Nest Protect melders krijg ik op de een of andere manier nog niet goed gekoppeld. Kan aan mij liggen, maar ik kan ook geen goede uitleg vinden hoe dit werkt.

Pluspunten

• Installatie
  • Gebruiksgemak
  • Smart Home toepassing

Minpunten

• Koppeling Google Home app is moeilijk

Fokke 29-01-2020

Een veilig gevoel door Nest Protect

Geschreven voor: Nest Protect 2

Ik heb het product mogen testen door twee exemplaren in ons huis op te hangen. Eentje op de overloop en de andere beneden in de gang.

Het installeren van de Nest Protect middels de Nest app op je smartphone is heel makkelijk. Er wordt een duidelijke en simpele handleiding meegegeven zodat je dit in no-time geregeld hebt. Voor iOS users opgelet: als je een 5GHz Wi-fi verbinding hebt, kun je hier de Nest Protect niet mee verbinden. Dat wordt helaas niet ondersteund al werd dit niet door Nest zelf aangegeven (enkel: verbinding niet mogelijk). Hierdoor moest ik (alleen voor de installatie) wisselen van Wi-fi netwerk (2.4GHz).

Vervolgens is het tijd om ze op te hangen. Ik had al twee oude rookmelders (zonder koolmonoxide herkenning), dus kon ik deze vervangen voor de Nest Protects. Met de bijgeleverde instructie ging dit vrij gemakkelijk. Het enige kleine puntje van kritiek dat ik heb, is dat het niet echt makkelijk is om de Nest Protect perfect recht te laten hangen. Het heeft namelijk geen rond design zoals de meeste rook- / koolmonoxide melders waardoor als je hem niet recht krijgt, je dus een scheve rookmelder aan je plafond hebt hangen. Ik kan er mee leven, maar voor mensen met OCD lijkt me dit minder prettig.

Nadat beide zijn opgehangen werd mij gelijk in de app verteld of beide goed geïnstalleerd waren en of we klaar waren voor een test. De test start en je hoort gelijk dat de twee exemplaren ook met elkaar communiceren. Dit werd ook duidelijk met een test door middel van testgas. De Nest Protect in de gang vertelde bijvoorbeeld dat er rook was gedetecteerd op de overloop boven. Heel cool!

Als laatste zijn er veel functionaliteiten (oa. bestuurbaar in de app) die de ervaring van de Nest Protect nog beter maken. Zo licht de Nest heel even groen op als je het licht uitdoet voordat je naar bed gaat, zodat je weet dat alles goed werkt en goed ingesteld staat. Dat geeft echt een fijn gevoel! Verder is er een functie dat je in het donker een lampje kan laten schijnen door de Nest Protect (lichtpad). Dit is heel fijn voor als je bijvoorbeeld 's nachts naar het toilet moet en niet gelijk het licht volledig wil aanzetten! Verder heb je nog stoomcontrole, deze kun je naar wens aan of uitzetten. Als je dit aanzet, wordt de Protect niet geactiveerd voor het stoom van je douche, toch wel zo prettig.

Al met al een hele fijne rook- / koolmonoxide melder die je een veilig en beschermd gevoel geeft. Met de andere functionaliteiten zoals het lichtpad maakt dit product nog beter dan de gemiddelde rookmelder.

Pluspunten

• Lichtsensor
  • Veilig gevoel
  • Makkelijk te installeren
  • Goede ondersteunende app

Minpunten

• Geen rond design

Monique M. 28-01-2020

Veiligheid, Mooi Deisgn, lichtpad, Super gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Nest Protect 2

De installatie van de Nest is zelfs voor mij (vrouw van 60) gemakkelijk. De gratis app begeleidt je geheel door het installatieproces. Het systeem controleert zichzelf op functioneren en geeft een melding wanneer er iets niet werkt, denk aan wifi, batterij enz. Binnen 10 minuten hing de Nest werkend en wel aan de muur. Naast dat de Nest Protect een rookmelder en Koolmonoxide melder is, heeft hij nog een aantal gave functies waaronder lichtpad. Wanneer ik nu in het donker over de gang loop, wordt deze automatisch subtiel verlicht door de Nest Protect. Dit kun je overigens in de app ook uitschakelen. Ik heb de Nest uitgebreid gecontroleerd met een zogenaamde "smoke detector tester" en zoals verwacht deed hij zijn werk! Niet alleen gaat er een alarm af maar ook de Nest app geeft een duidelijke melding. Ook dit alles is natuurlijk in te stellen in de app. Erg gebruiksvriendelijk en als je het mij vraagt, onmisbaar in elk huishouden!

Pluspunten

• Lichtpad
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk te instaleren
  • Mooi Design
  • WIFI verbinding

Minpunten

• Niet goedkoop

M. Verheagen 30-01-2019

Hoe blij kan je zijn met een rook/koolmonoxidemelder?!

Geschreven voor: Nest Protect 2

Op dit moment heb ik nog maar 1 rookmelder in huis hangen waar de batterij niet eens in zit. De andere melders heb ik al van de muur gehaald. Op de een of andere manier gaan die melders altijd 's nachts piepen. Erg vervelend. Koolmonoxidemelders heb ik helemaal niet.
Ik heb mij aangemeld voor het Nest Protect testpanel en kreeg het nieuws dat ik twee rook/koolmonoxidemelders mocht gaan testen.

Het openen van het doosje is al een heel feestje. Wat een mooie melders.
Ik ben een vrouw alleen en was ergens bang dat de installatie van de melders een hele klus zou worden, maar dat was het echt niet. De schroeven voor het bevestigen van de melders zitten er zelfs bij. Met de duidelijke handleiding erbij hangen de melders binnen no time aan de muur en is de app geïnstalleerd.

Nu aan de slag! De melders hangen en de app is geïnstalleerd.
Via de app kun je diverse instellingen wijzigen. Waaronder een lichtpad wat aan gaat wanneer je er in het donker onder door loopt of in de buurt komt. Je kan zelfs de sterkte van dit licht instellen.
Geniaal!
Op de melders kunnen diverse kleuren ringen verschijnen. Elke kleur staat weer voor een aparte melding. Op die manier weet je snel en gemakkelijk wat er aan de hand is.

Maar nu, het daadwerkelijk testen van de melders.. Met een speciaal gas, wat ik ook ontving via het testpanel, ben ik echt gaan testen.
Een duidelijke stem vertelt je precies waar rook gedetecteerd is in huis. Doordat de melders met elkaar verbonden zijn slaat de melder boven ook aan wanneer het gevaar zich beneden bevind.
De melders geven zelfs aan wanneer het gevaar/ de rook verdwenen is. Maar de melders kunnen ook uitgeschakeld worden via de app op de telefoon.

Wat nog het aller prettigst is van deze melders is dat ze zichzelf 1 keer in de maand testen.
En dit hoeft nooit meer 's nachts! Je kunt namelijk een voorkeur tijd instellen wanneer de melders zichzelf testen. Ideaal moment als ik op mijn werk ben.

Al met al, er is een wereld voor mij open gegaan. Ik ben weer veilig met deze geweldige melders.
De prijs is aan de hoge kant, maar je veiligheid staat toch voor alles?
Bovendien gaan de melders, als het goed is, 10 jaar mee. Dus wat is dit bedrag in 10 jaar op een heel leven.

Pluspunten

• Melding op je telefoon
  • Makkelijk te bedienen
  • Melding op alle melders bij gevaar

Melissa Aaldriks 27-01-2019

Zeer betrouwbare rook/koolstofmonoxide melder

Geschreven voor: Nest Protect 2

Ik heb twee exemplaren van dit product uitvoerig getest, op elke verdieping in mijn huis heb ik één opgehangen.

De installatie en vervolgens het ophangen ging vlot en gemakkelijk. De NEST Protect maakt snel verbinding met je Wi-fi , zodat je meldingen kunt ontvangen via de Nest-app en eventueel het alarm ook op zeer simpele wijze via deze app kunt uitschakelen. Ik wist alleen niet meteen of beide apparaten met elkaar verbonden waren, maar dat bleek wel zo te zijn toen ik ging testen met de bijgeleverde testspray.

De (zelf)testfunctie
Ik heb de zelftest uitgevoerd via de app en via het knopje op de ‘NEST protect’. Middels een spraakmelding uit het product hoor je dat eerst de rookfunctie en vervolgens de koolmonoxidefunctie getest wordt. De piepjes zijn even kort maar duidelijk te horen en er gaat een lampje branden op de NEST Protect. De app test beide producten achter elkaar, zonder dat ik dat zelf hoefde aan te geven. Prettig.

Tevens heb ik een getest met een busje testspray. Ik heb vanaf circa een meter afstand een seconde met de spray gespoten en het alarm ging onmiddellijk af. De sensor is dus gevoelig en reageert vrijwel meteen. Een veilig gevoel!

Tijdens het douchen hoorde ik een spraakmelding uit de Nest Protect over rookontwikkeling op de gang bij de douche. Dat klopte, want ik was de afzuiger vergeten aan te zetten. Zeer eenvoudig kon ik via de app aangeven dat het loos alarm was en voorkomen dat het alarm daadwerkelijk afging.

De app is intuïtief te gebruiken. Je klikt een paar keer overal op en het wordt meteen duidelijk waar welke info te vinden is en wat je er mee kunt. Je kunt andere gezinsleden toevoegen, zodat ook zij de app kunnen gebruiken en er worden zeer nuttige tips gedeeld over wat te doen bij brand of als er koolmonoxide vrijkomt. Verder kun je alles instellen zoals jij dat prettig vindt. Bijvoorbeeld of je eerst een spraakwaarschuwing wilt krijgen, voordat het alarm afgaat.

Samengevat kan ik alleen maar zeggen dat ik dit een zeer positieve vooruitgang vindt in de ontwikkeling van de rook/koolmonoxide melders. Vooral omdat nu alles op afstand via de app te besturen is en ook als je niet thuis bent, kun je via de app zien of alles in orde is. Dat vind ik een fijn en veilig idee. En je hoeft geen trapje meer op om de melder fysiek uit te zetten. Persoonlijk vind ik het een erg fijne extra dat je de Nest Protect zo kunt instellen, dat hij ‘snachts even licht geeft als je er langs loopt.

Pluspunten

• betrouwbaar
  • op afstand te bedienen via een app
  • lichtsensor
  • mooi design
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• jammer dat hij best prijzig is

Ralph 25-01-2019

Strak design en makkelijk in gebruik (te nemen)

Geschreven voor: Nest Protect 2

De 2 te testen melders werden afgeleverd in strak en stevig verpakkingsmateriaal. Zoals het hoort. Met uitpakken duidelijk wat de handleiding is (FR en NED) en geen overbodig papierwerk meegezonden. Om te gebruiken dient eerst het plastic lipje te worden verwijderd zodat de batterijen contact kunnen maken met het inwendige deel. Een druk op de knop in het midden en het inschakelen/opstarten gaat geheel vanzelf. Wanneer gereed wordt er met luide stem gezegd dat het apparaat klaar is voor gebruik en een led-ring kleurt eventjes groen. Kind kan de was doen.

Als eerste uiteraard een zelftest laten doen, dit duurt nog geen 2 minuten. Licht en geluid worden getest, handen bij de oren en eventueel de buren waarschuwen dat het loosalarm was.
Het apparaat heeft een led-ring om met diverse kleuren iets weer te geven:
- Groen; alles ok en in gebruik.
- Geel; Er dreigt gevaar en er wordt verteld waar in huis.
Rood; Direct gevaar en ook waar in huis. Uiteraard ook bij de kleur rood een akoestisch signaal met een Decibel waar je geheid wakker van wordt wanneer dit 's nachts zou gebeuren. Top.

Als tester kreeg ik ook een flesje Purcheck om de rookmelder te testen. Na 2 keer spuiten werd de ring eerst geel om vrij snel daarna rood te kleuren en met een oorverdovend lawaai te laten weten dat er wat aan de hand is. Vervolgens wordt er in het Nederlands verteld dat er in de woonkamer direct gevaar is. Niks aan het handje natuurlijk dus gelijk de knop ingedrukt. Ring bleef nog wel even rood knipperen, maar na een 10-tal seconden werd deze groen en vertelde de stem dat alles weer OK was. Goed over nagedacht en mooi vormgegeven d.m.v. licht en geluid.

'S nachts gaat de ring ook branden (wit) voor als je een keer naar het toilet moet. Deze nachttijd kun je zelf instellen (bv van 23:00 tot 7:00 uur).

Ook nog de Nest-app op de telefoon geïnstalleerd en de rookmelders aangemeld, ook dit gaat erg makkelijk. Even je wifi-router selecteren, wachtwoord invoeren en hij is gekoppeld. Nu kun je ook als je afwezig bent zien wat de status is maar ook meldingen krijgen als er wat aan de hand is.

Al met al een puik apparaat. Het gaat er uiteraard om dat hij zijn werk doet, maar het oog wil tegenwoordig ook wel wat. En het op afstand uitlezen kan verdomd handig zijn al hoop ik het nooit mee te hoeven maken.

Pluspunten

• Strak design
  • Gewicht, geeft vertrouwen (geen platic troep)
  • Led-ring, leuk
  • Spraak, nederlands. Superhandig
  • Meerdere communiceren met elkaar.

Minpunten

• Zijn er niet.

Tom van den B 25-01-2019

Mooi design, veiligheid boven alles en licht in het donker

Geschreven voor: Nest Protect 2

Pracht product waar niet alleen aan veiligheid is gedacht, maar ook aan design en dagelijks gebruiksgemak. Detecteert rook en koolmonoxide met weinig kans op foutalarm (stoomcontrole). Werkt ook super in de keuken!

APP:
Makkelijke installatie en koppeling met de NEST App en NEST thermostaat (bijv. bij alarm schakelt de CV uit). Bij alarm een melding van de plaats door alle Protects en de App.

GEBRUIKSGEMAK:
Wij wonen splitlevel en in het donker naar de kids is makkelijk met de nachtverlichting. Het testen doet hij zelf (zacht) en bij uitschakelen verlichting wordt hij groen (alles werkt).

Pluspunten

• Veiligheid boven alles!
  • Gebruiksgemak (makkelijke app en installatie)
  • Melding op alle Protects bij gevaar en in de app
  • Integratie in app met andere producten
  • Nachtwacht en nachtverlichting

Minpunten

• Prijs, maar kan meer dan conventionele

Joyce 24-01-2019

Veiligheid die ook mooi is

Geschreven voor: Nest Protect 2

Na een lange periode zonder rook-/koolmonoxidemelders in huis kwam dan eindelijk de bezorging van de 2 Nest Protect rook-/koolmonoxidemelders. De verpakking oogt direct goed en verzorgd, een pluspunt vind ik altijd.

Inhoud:
Wanneer je de doos opent zie je eerst de nest zoals hier afgebeeld is op de foto. Daaronder zit een rond plaatje met de schroefjes netjes apart verpakt waarmee je deze rook-/koolmonoxidemelder bevestigd. Ook zit er een duidelijke handleiding bij. In de handleiding staat een duidelijke beschrijving hoe, maar ook waar je de Nest Protect rook-/koolmonoxidemelders het beste kan installeren.

Gebruiksgemak
De melder is makkelijk in gebruik. Om het te installeren heb je wel een mobiele telefoon nodig waar je apps op kan instellen. Via deze app stel je de melders los van elkaar in. Beide synchroniseren met de wifi om een verbinding te maken. De melder heeft 1 knop waardoor de bediening simpel is. Door het uitvoeren van een test met rook kom je er achter dat wanneer melder 1 afgaat duidelijke instructie geeft wat er aan de hand is. De melder geeft aan of het rook signaleert en of koolmonoxide signaleert. Daarbij wanneer de 1e melder zijn bericht heeft afgerond herhaald de andere melder die verder van het gevaar af is wat er aan de hand is en waar. Dit heb je vooraf ingesteld via de app. Daarnaast ontvang je ook een bericht op je telefoon dat er gevaar is en wat het gevaar in houd. Ook adviseert het wat je moet doen.
De Nest protector rook-/koolmonoxidemelders hebben ook een licht signalering bij gevaar. blauw staat voor veilig, Geel knipperend licht voor gevaar waarin je nog een actie kan uitvoeren zoals de bron van de rook doven of de ruimte ventileren. Rood staat voor het pand verlaten bij rook en bij koolmonoxide zijn er verschillende opties. Ben je niet thuis maar wordt er wel een test uitgevoerd kan je dus ook direct zien of er thuis een gevaar dreigt.

Functies:
De Nest Protect rook-/koolmonoxidemelders hebben een nachtwacht functie die controleert of je producten nog goed werken, of dat er een batterij bijvoorbeeld vervangen moet worden.
Je hebt het lichtpad wat je kan instellen of je product oplicht wanneer je in het donker er langs loopt. De helderheid van dit licht kan je instellen. Testfunctie om te controleren of alle verbindingen nog goed zijn.

Onderhoud
De nest Protect rook-/koolmonoxidemelders zijn simpel te onderhouden, met een licht vochtige doek zonder schoonmaakmiddelen kan je deze afnemen. Het beste kan je ze dan demonteren. Daarnaast kan je ook de binnenkant schoonmaken door de achterkant even los te schroeven.

Batterijen:
De batterijen zijn ook simpel te vervagen, deze rook-/koolmonoxidemelders gebruikt 6 AA batterijen. Die kan je wanneer je de melder van de houder haalt via de achterzijde vervangen.

De Nest app:
Ik wil dit even apart uitlichten. Je koppelt namelijk je producten simpel, door ze in te scannen. Op de achterzijde zit een QR code die je via de app inscant en toevoegt aan je huis. Daarna krijg je verschillende mogelijkheden om je melders in te stellen. Wil je iets wijzigen dan klik je op je melder zodat je het na de tijd ook nog kan aanpassen. Zaken die je kan zien is de rapportage die de nachtwacht maakt. Of je gebruik wilt maken van het lichtpad en hoe helder dit dan moet zijn. Of je gebruik wilt maken van een voorsignaleringsfunctie etc.

Ik ben enthousiast en ben blij met deze 2 melders in mijn huis een kleine toevoeging, onze hond reageert normaliter snel op alarmen met enorm gejank, na het afgaan van het alarm was hij alert maar jankte hij niet.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • duidelijke handleiding
  • mooie vormgeving
  • Gesproken boodschap
  • koppeling met de app

Minpunten

• je hebt smartphone of een tablet nodig

rob 24-01-2019

Een slimme rookmelder waar goed over nagedacht is

Geschreven voor: Nest Protect 2

Ik heb gedurende 1 week een duo set getest.
De Nest Protect voelt erg degelijk aan. De installatie is erg gemakkelijk en kan zonder handleiding worden uitgevoerd.
Ik heb beide melders een aantal keer getest met smoke detector spray. Gevoeligheid is goed. Wanneer er rook gedetecteerd wordt gaat het alarm (sirene+stem) af na ongeveer 10sec. Na 20sec later krijg je een melding via de app. De timing hiervan was zeer constant tijdens mijn testen. Weergave van batterij status etc. via de app is ook erg prettig.
Een premium product met veel functionele opties, maar wel voor een premium prijs..

Pluspunten

• koolmonoxide melder
  • melding via de app
  • meerdere melders werken samen
  • werkt ook met Nest thermostaat (niet getest)

Minpunten

• prijs

Tessa 24-01-2019

Mooi design en eenvoudige installatie

Geschreven voor: Nest Protect 2

Er hangen al jaren rookmelders in ons huis maar koolmonoxide detecteren ze niet en dat is juist een gevaarlijk gas wat je niet ruikt. Ik was dus blij dat ik de rook- en koolmonoxidemelders van Nest mocht testen.

App downloaden
Voordat de melders opgehangen moeten worden, moet je eerst de Nest App downloaden. Daarmee kan je de melders instellen en met elkaar verbinden. Als de dame in het Frans begint te praten, word ik een beetje zenuwachtig maar gelukkig verschijnt er vrij snel daarna een Nederlandse stem die de uitleg geeft.

Ophangen
Na het instellen haalt mijn man de oude rookmelders van het plafond. Het is maar goed dat er nieuwe komen te hangen, want deze zijn ver over datum. Ik wist niet dat dit kon dus weer wat geleerd. Bij de Nest rook- en koolmonoxidemelder zit een duidelijke omschrijving hoe hij opgehangen moet worden. En inderdaad het gaat makkelijk en snel. In de beschrijving staat ook dat de melder allerlei kleuren heeft en waar ze voor staan. Hopelijk zie ik de rode kleur nooit verschijnen maar als het wel zo is weet ik dat er koolmonoxide in de lucht hangt of heel veel rook is. Ook handig is dat de melder oplicht als je er in het donker onderdoor loopt. De overige kleuren zijn groen (alles is in orde), geel (er is een rook- of koolmonoxidewaarschuwing maar is er geen onmiddelijk gevaar) en dus rood dat er een noodgeval met rook of koolmonoxide is.

Testen
Met het bijgeleverde gas test ik de melders. Dat heb ik ik geweten ook, want om dit lawaai kan je niet heen. Eerst vertelt een vriendelijke damesstem dat er gevaar is en licht de gele kleur op. Als ik nog wat meer gas spuit komt de rode kleur tevoorschijn. Zowel uit de melder boven als beneden komt geluid dus de verbinding werkt goed. Via de App zet ik het apparaat uit. Je kunt dit ook doen om op de Nest knop op het apparaat zelf te drukken. Direct krijg ik ook een melding in de App wat de status is en op welke locatie in huis. Erg handig! De App werkt dus makkelijk en ook als je niet thuis bent weet je of er gevaar dreigt in je woning en kan je actie ondernemen.

Ik ben blij dat er weer veilige melders aan het plafond hangen en over 10 jaar weer vervangen dus!

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • handige indicatie met kleuren
  • melders uit te schakelen via App
  • melding in App waar gevaar dreigt
  • werkt op batterijen dus geen geknoei met elektra

Minpunten

• werkt alleen als je een smartphone of tablet hebt
  • zes batterijen nodig, wel erg veel