NEST Protect V2 Battery - Reviews

85 dB
Koppelbaar
Soort rookmelder
combimelder

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de NEST Protect V2 Battery op Kieskeurig.nl.

M. Verheagen 30-01-2019

Hoe blij kan je zijn met een rook/koolmonoxidemelder?!

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Op dit moment heb ik nog maar 1 rookmelder in huis hangen waar de batterij niet eens in zit. De andere melders heb ik al van de muur gehaald. Op de een of andere manier gaan die melders altijd 's nachts piepen. Erg vervelend. Koolmonoxidemelders heb ik helemaal niet.
Ik heb mij aangemeld voor het Nest Protect testpanel en kreeg het nieuws dat ik twee rook/koolmonoxidemelders mocht gaan testen.

Het openen van het doosje is al een heel feestje. Wat een mooie melders.
Ik ben een vrouw alleen en was ergens bang dat de installatie van de melders een hele klus zou worden, maar dat was het echt niet. De schroeven voor het bevestigen van de melders zitten er zelfs bij. Met de duidelijke handleiding erbij hangen de melders binnen no time aan de muur en is de app geïnstalleerd.

Nu aan de slag! De melders hangen en de app is geïnstalleerd.
Via de app kun je diverse instellingen wijzigen. Waaronder een lichtpad wat aan gaat wanneer je er in het donker onder door loopt of in de buurt komt. Je kan zelfs de sterkte van dit licht instellen.
Geniaal!
Op de melders kunnen diverse kleuren ringen verschijnen. Elke kleur staat weer voor een aparte melding. Op die manier weet je snel en gemakkelijk wat er aan de hand is.

Maar nu, het daadwerkelijk testen van de melders.. Met een speciaal gas, wat ik ook ontving via het testpanel, ben ik echt gaan testen.
Een duidelijke stem vertelt je precies waar rook gedetecteerd is in huis. Doordat de melders met elkaar verbonden zijn slaat de melder boven ook aan wanneer het gevaar zich beneden bevind.
De melders geven zelfs aan wanneer het gevaar/ de rook verdwenen is. Maar de melders kunnen ook uitgeschakeld worden via de app op de telefoon.

Wat nog het aller prettigst is van deze melders is dat ze zichzelf 1 keer in de maand testen.
En dit hoeft nooit meer 's nachts! Je kunt namelijk een voorkeur tijd instellen wanneer de melders zichzelf testen. Ideaal moment als ik op mijn werk ben.

Al met al, er is een wereld voor mij open gegaan. Ik ben weer veilig met deze geweldige melders.
De prijs is aan de hoge kant, maar je veiligheid staat toch voor alles?
Bovendien gaan de melders, als het goed is, 10 jaar mee. Dus wat is dit bedrag in 10 jaar op een heel leven.

Pluspunten

• Melding op je telefoon
  • Makkelijk te bedienen
  • Melding op alle melders bij gevaar

Melissa Aaldriks 27-01-2019

Zeer betrouwbare rook/koolstofmonoxide melder

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Ik heb twee exemplaren van dit product uitvoerig getest, op elke verdieping in mijn huis heb ik één opgehangen.

De installatie en vervolgens het ophangen ging vlot en gemakkelijk. De NEST Protect maakt snel verbinding met je Wi-fi , zodat je meldingen kunt ontvangen via de Nest-app en eventueel het alarm ook op zeer simpele wijze via deze app kunt uitschakelen. Ik wist alleen niet meteen of beide apparaten met elkaar verbonden waren, maar dat bleek wel zo te zijn toen ik ging testen met de bijgeleverde testspray.

De (zelf)testfunctie
Ik heb de zelftest uitgevoerd via de app en via het knopje op de ‘NEST protect’. Middels een spraakmelding uit het product hoor je dat eerst de rookfunctie en vervolgens de koolmonoxidefunctie getest wordt. De piepjes zijn even kort maar duidelijk te horen en er gaat een lampje branden op de NEST Protect. De app test beide producten achter elkaar, zonder dat ik dat zelf hoefde aan te geven. Prettig.

Tevens heb ik een getest met een busje testspray. Ik heb vanaf circa een meter afstand een seconde met de spray gespoten en het alarm ging onmiddellijk af. De sensor is dus gevoelig en reageert vrijwel meteen. Een veilig gevoel!

Tijdens het douchen hoorde ik een spraakmelding uit de Nest Protect over rookontwikkeling op de gang bij de douche. Dat klopte, want ik was de afzuiger vergeten aan te zetten. Zeer eenvoudig kon ik via de app aangeven dat het loos alarm was en voorkomen dat het alarm daadwerkelijk afging.

De app is intuïtief te gebruiken. Je klikt een paar keer overal op en het wordt meteen duidelijk waar welke info te vinden is en wat je er mee kunt. Je kunt andere gezinsleden toevoegen, zodat ook zij de app kunnen gebruiken en er worden zeer nuttige tips gedeeld over wat te doen bij brand of als er koolmonoxide vrijkomt. Verder kun je alles instellen zoals jij dat prettig vindt. Bijvoorbeeld of je eerst een spraakwaarschuwing wilt krijgen, voordat het alarm afgaat.

Samengevat kan ik alleen maar zeggen dat ik dit een zeer positieve vooruitgang vindt in de ontwikkeling van de rook/koolmonoxide melders. Vooral omdat nu alles op afstand via de app te besturen is en ook als je niet thuis bent, kun je via de app zien of alles in orde is. Dat vind ik een fijn en veilig idee. En je hoeft geen trapje meer op om de melder fysiek uit te zetten. Persoonlijk vind ik het een erg fijne extra dat je de Nest Protect zo kunt instellen, dat hij ‘snachts even licht geeft als je er langs loopt.

Pluspunten

• betrouwbaar
  • op afstand te bedienen via een app
  • lichtsensor
  • mooi design
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• jammer dat hij best prijzig is

Ralph 25-01-2019

Strak design en makkelijk in gebruik (te nemen)

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

De 2 te testen melders werden afgeleverd in strak en stevig verpakkingsmateriaal. Zoals het hoort. Met uitpakken duidelijk wat de handleiding is (FR en NED) en geen overbodig papierwerk meegezonden. Om te gebruiken dient eerst het plastic lipje te worden verwijderd zodat de batterijen contact kunnen maken met het inwendige deel. Een druk op de knop in het midden en het inschakelen/opstarten gaat geheel vanzelf. Wanneer gereed wordt er met luide stem gezegd dat het apparaat klaar is voor gebruik en een led-ring kleurt eventjes groen. Kind kan de was doen.

Als eerste uiteraard een zelftest laten doen, dit duurt nog geen 2 minuten. Licht en geluid worden getest, handen bij de oren en eventueel de buren waarschuwen dat het loosalarm was.
Het apparaat heeft een led-ring om met diverse kleuren iets weer te geven:
- Groen; alles ok en in gebruik.
- Geel; Er dreigt gevaar en er wordt verteld waar in huis.
Rood; Direct gevaar en ook waar in huis. Uiteraard ook bij de kleur rood een akoestisch signaal met een Decibel waar je geheid wakker van wordt wanneer dit 's nachts zou gebeuren. Top.

Als tester kreeg ik ook een flesje Purcheck om de rookmelder te testen. Na 2 keer spuiten werd de ring eerst geel om vrij snel daarna rood te kleuren en met een oorverdovend lawaai te laten weten dat er wat aan de hand is. Vervolgens wordt er in het Nederlands verteld dat er in de woonkamer direct gevaar is. Niks aan het handje natuurlijk dus gelijk de knop ingedrukt. Ring bleef nog wel even rood knipperen, maar na een 10-tal seconden werd deze groen en vertelde de stem dat alles weer OK was. Goed over nagedacht en mooi vormgegeven d.m.v. licht en geluid.

'S nachts gaat de ring ook branden (wit) voor als je een keer naar het toilet moet. Deze nachttijd kun je zelf instellen (bv van 23:00 tot 7:00 uur).

Ook nog de Nest-app op de telefoon geïnstalleerd en de rookmelders aangemeld, ook dit gaat erg makkelijk. Even je wifi-router selecteren, wachtwoord invoeren en hij is gekoppeld. Nu kun je ook als je afwezig bent zien wat de status is maar ook meldingen krijgen als er wat aan de hand is.

Al met al een puik apparaat. Het gaat er uiteraard om dat hij zijn werk doet, maar het oog wil tegenwoordig ook wel wat. En het op afstand uitlezen kan verdomd handig zijn al hoop ik het nooit mee te hoeven maken.

Pluspunten

• Strak design
  • Gewicht, geeft vertrouwen (geen platic troep)
  • Led-ring, leuk
  • Spraak, nederlands. Superhandig
  • Meerdere communiceren met elkaar.

Minpunten

• Zijn er niet.

Tom van den B 25-01-2019

Mooi design, veiligheid boven alles en licht in het donker

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Pracht product waar niet alleen aan veiligheid is gedacht, maar ook aan design en dagelijks gebruiksgemak. Detecteert rook en koolmonoxide met weinig kans op foutalarm (stoomcontrole). Werkt ook super in de keuken!

APP:
Makkelijke installatie en koppeling met de NEST App en NEST thermostaat (bijv. bij alarm schakelt de CV uit). Bij alarm een melding van de plaats door alle Protects en de App.

GEBRUIKSGEMAK:
Wij wonen splitlevel en in het donker naar de kids is makkelijk met de nachtverlichting. Het testen doet hij zelf (zacht) en bij uitschakelen verlichting wordt hij groen (alles werkt).

Pluspunten

• Veiligheid boven alles!
  • Gebruiksgemak (makkelijke app en installatie)
  • Melding op alle Protects bij gevaar en in de app
  • Integratie in app met andere producten
  • Nachtwacht en nachtverlichting

Minpunten

• Prijs, maar kan meer dan conventionele

Joyce 24-01-2019

Veiligheid die ook mooi is

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Na een lange periode zonder rook-/koolmonoxidemelders in huis kwam dan eindelijk de bezorging van de 2 Nest Protect rook-/koolmonoxidemelders. De verpakking oogt direct goed en verzorgd, een pluspunt vind ik altijd.

Inhoud:
Wanneer je de doos opent zie je eerst de nest zoals hier afgebeeld is op de foto. Daaronder zit een rond plaatje met de schroefjes netjes apart verpakt waarmee je deze rook-/koolmonoxidemelder bevestigd. Ook zit er een duidelijke handleiding bij. In de handleiding staat een duidelijke beschrijving hoe, maar ook waar je de Nest Protect rook-/koolmonoxidemelders het beste kan installeren.

Gebruiksgemak
De melder is makkelijk in gebruik. Om het te installeren heb je wel een mobiele telefoon nodig waar je apps op kan instellen. Via deze app stel je de melders los van elkaar in. Beide synchroniseren met de wifi om een verbinding te maken. De melder heeft 1 knop waardoor de bediening simpel is. Door het uitvoeren van een test met rook kom je er achter dat wanneer melder 1 afgaat duidelijke instructie geeft wat er aan de hand is. De melder geeft aan of het rook signaleert en of koolmonoxide signaleert. Daarbij wanneer de 1e melder zijn bericht heeft afgerond herhaald de andere melder die verder van het gevaar af is wat er aan de hand is en waar. Dit heb je vooraf ingesteld via de app. Daarnaast ontvang je ook een bericht op je telefoon dat er gevaar is en wat het gevaar in houd. Ook adviseert het wat je moet doen.
De Nest protector rook-/koolmonoxidemelders hebben ook een licht signalering bij gevaar. blauw staat voor veilig, Geel knipperend licht voor gevaar waarin je nog een actie kan uitvoeren zoals de bron van de rook doven of de ruimte ventileren. Rood staat voor het pand verlaten bij rook en bij koolmonoxide zijn er verschillende opties. Ben je niet thuis maar wordt er wel een test uitgevoerd kan je dus ook direct zien of er thuis een gevaar dreigt.

Functies:
De Nest Protect rook-/koolmonoxidemelders hebben een nachtwacht functie die controleert of je producten nog goed werken, of dat er een batterij bijvoorbeeld vervangen moet worden.
Je hebt het lichtpad wat je kan instellen of je product oplicht wanneer je in het donker er langs loopt. De helderheid van dit licht kan je instellen. Testfunctie om te controleren of alle verbindingen nog goed zijn.

Onderhoud
De nest Protect rook-/koolmonoxidemelders zijn simpel te onderhouden, met een licht vochtige doek zonder schoonmaakmiddelen kan je deze afnemen. Het beste kan je ze dan demonteren. Daarnaast kan je ook de binnenkant schoonmaken door de achterkant even los te schroeven.

Batterijen:
De batterijen zijn ook simpel te vervagen, deze rook-/koolmonoxidemelders gebruikt 6 AA batterijen. Die kan je wanneer je de melder van de houder haalt via de achterzijde vervangen.

De Nest app:
Ik wil dit even apart uitlichten. Je koppelt namelijk je producten simpel, door ze in te scannen. Op de achterzijde zit een QR code die je via de app inscant en toevoegt aan je huis. Daarna krijg je verschillende mogelijkheden om je melders in te stellen. Wil je iets wijzigen dan klik je op je melder zodat je het na de tijd ook nog kan aanpassen. Zaken die je kan zien is de rapportage die de nachtwacht maakt. Of je gebruik wilt maken van het lichtpad en hoe helder dit dan moet zijn. Of je gebruik wilt maken van een voorsignaleringsfunctie etc.

Ik ben enthousiast en ben blij met deze 2 melders in mijn huis een kleine toevoeging, onze hond reageert normaliter snel op alarmen met enorm gejank, na het afgaan van het alarm was hij alert maar jankte hij niet.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • duidelijke handleiding
  • mooie vormgeving
  • Gesproken boodschap
  • koppeling met de app

Minpunten

• je hebt smartphone of een tablet nodig

rob 24-01-2019

Een slimme rookmelder waar goed over nagedacht is

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Ik heb gedurende 1 week een duo set getest.
De Nest Protect voelt erg degelijk aan. De installatie is erg gemakkelijk en kan zonder handleiding worden uitgevoerd.
Ik heb beide melders een aantal keer getest met smoke detector spray. Gevoeligheid is goed. Wanneer er rook gedetecteerd wordt gaat het alarm (sirene+stem) af na ongeveer 10sec. Na 20sec later krijg je een melding via de app. De timing hiervan was zeer constant tijdens mijn testen. Weergave van batterij status etc. via de app is ook erg prettig.
Een premium product met veel functionele opties, maar wel voor een premium prijs..

Pluspunten

• koolmonoxide melder
  • melding via de app
  • meerdere melders werken samen
  • werkt ook met Nest thermostaat (niet getest)

Minpunten

• prijs

Tessa 24-01-2019

Mooi design en eenvoudige installatie

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Er hangen al jaren rookmelders in ons huis maar koolmonoxide detecteren ze niet en dat is juist een gevaarlijk gas wat je niet ruikt. Ik was dus blij dat ik de rook- en koolmonoxidemelders van Nest mocht testen.

App downloaden
Voordat de melders opgehangen moeten worden, moet je eerst de Nest App downloaden. Daarmee kan je de melders instellen en met elkaar verbinden. Als de dame in het Frans begint te praten, word ik een beetje zenuwachtig maar gelukkig verschijnt er vrij snel daarna een Nederlandse stem die de uitleg geeft.

Ophangen
Na het instellen haalt mijn man de oude rookmelders van het plafond. Het is maar goed dat er nieuwe komen te hangen, want deze zijn ver over datum. Ik wist niet dat dit kon dus weer wat geleerd. Bij de Nest rook- en koolmonoxidemelder zit een duidelijke omschrijving hoe hij opgehangen moet worden. En inderdaad het gaat makkelijk en snel. In de beschrijving staat ook dat de melder allerlei kleuren heeft en waar ze voor staan. Hopelijk zie ik de rode kleur nooit verschijnen maar als het wel zo is weet ik dat er koolmonoxide in de lucht hangt of heel veel rook is. Ook handig is dat de melder oplicht als je er in het donker onderdoor loopt. De overige kleuren zijn groen (alles is in orde), geel (er is een rook- of koolmonoxidewaarschuwing maar is er geen onmiddelijk gevaar) en dus rood dat er een noodgeval met rook of koolmonoxide is.

Testen
Met het bijgeleverde gas test ik de melders. Dat heb ik ik geweten ook, want om dit lawaai kan je niet heen. Eerst vertelt een vriendelijke damesstem dat er gevaar is en licht de gele kleur op. Als ik nog wat meer gas spuit komt de rode kleur tevoorschijn. Zowel uit de melder boven als beneden komt geluid dus de verbinding werkt goed. Via de App zet ik het apparaat uit. Je kunt dit ook doen om op de Nest knop op het apparaat zelf te drukken. Direct krijg ik ook een melding in de App wat de status is en op welke locatie in huis. Erg handig! De App werkt dus makkelijk en ook als je niet thuis bent weet je of er gevaar dreigt in je woning en kan je actie ondernemen.

Ik ben blij dat er weer veilige melders aan het plafond hangen en over 10 jaar weer vervangen dus!

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • handige indicatie met kleuren
  • melders uit te schakelen via App
  • melding in App waar gevaar dreigt
  • werkt op batterijen dus geen geknoei met elektra

Minpunten

• werkt alleen als je een smartphone of tablet hebt
  • zes batterijen nodig, wel erg veel

Chris 23-01-2019

Nest Protect rook- en koolmonoxidemelder

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Sinds een paar weken 2 Nest rook-koolmonoxidemelders thuis.
Na het openen van de verpakking zie je al hoe het is ingepakt dat overal aan gedacht is, zelfs de schroefjes zijn speciaal, er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij en de installatie via de Nest-app en het koppelen is een fluitje van een cent.
Als dat gebeurt is kan je ze ophangen met een makkelijke montageplaat, 2 schroefjes om te bevestigen is al voldoende.

Via de app kan je tevens allerlei instellingen doen zoals lichtpad wat oplicht als je in het donker er in de buurt komt, en ook de lichtsterkte is zelfs in te stellen.

Nachtwacht (geen schilderij) maar ook een ring die dan even kort groen oplicht wanner je het licht uitdoet als teken dat alles in orde is en men gerust kan gaan slapen.
Stoomcontrole wanneer je een hete douche neemt hij niet onnodig afgaat en ook de geschiedenis over de hele week kan men inzien hoe vaak de testen zijn geweest, of rookmelding of hoe vaak het lichtpad is aangegaan enz.

Via een duidelijke stem (in te stellen in zeer veel talen) krijg je te horen of er rook wordt gedetecteerd en waar in huis , ook wanneer de rook is opgetrokken wordt je dat verteld.
Het alarm is tevens uit te zetten zowel op de melder zelf als op de Nest-app op de gsm.
De melder test zich zelfs 1 keer in de maand en ook hiervan kan men de voorkeurtijd instellen, zodat men niet s,nachts er van wakker wordt maar bv overdag wanneer je naar het werk bent.
De test is ook niet zo luid dan wanneer er inderdaad rook of koolmonoxide is, en het alarm echt afgaat.

Ondanks de redelijke forse uitgave voor deze 2 rook-koolmonoxidemelders geen seconde spijt van. Als het goed is gaan ze ruim 10 jaar mee en hoop dat ik ze nooit nodig ben.
Maar ben er wel van overtuigd dat deze inderdaad goed hun werk doen.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie via de Nest-App
  • Alle gezinsleden zijn toe te voegen.
  • zowel rook als koolmonoxide melder
  • Te koppelen via thermostaat van Nest

Minpunten

• Niet gevonden

Nico 21-01-2019

Mooi design, makkelijk te installeren

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Zeer mooi ontwerp, mooie en degelijke uitstraling van de melder.
De melder is makkelijk te bevestigen op allerlei ondergronden. Paste bij mij precies op de plek waar mn oude melder hing.
De installatie ging zeer gemakkelijk met behulp van de Nest app. Dit was in 5 minuten klaar.
Ik heb 2 melders op verschillende verdiepingen en deze staan met elkaar in verbinding. Je kunt de melders ook namen geven van bijvoorbeeld de ruimte waar deze zich bevinden.
Na een test kwam ik er achter dat de melder begint te praten en verteld waar/op welke verdieping zich het gevaar bevindt.(ook de melder die op een andere verdieping hangt)
Wat ook erg handig is dat de melder in het donker oplicht als je er onderdoor loopt. Tevens geven de melders door middel van verschillende kleuren de status/paraatheid aan.
Wat helemaal geweldig is, is dat je via de Nest app een bericht krijgt dat er een melder thuis afgaat.
Dus ook wanneer je niet thuis bent, krijg je toch een melding via de app. Dit vindt ik een grote meerwaarde tov een conventionele rookmelder.
Nu een paar weken in huis en zeer tevreden!

Pluspunten

• De nest app
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• Prijzig

Roy 27-06-2018

Mooie rook/co melder in moderne look

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Het apparaat oogt mooi en modern; is makkelijk aan te sluiten en met behulp van de app en QR code zeer eenvoudig in werking te stellen en met andere NEST melders te verbinden. Ook het regelmatig testen mbo de app is snel en eenvoudig. Heldere en duidelijke test.

Pluspunten

• Moderne en relatief vlak uiterlijk
  • Zeer makkelijk aan te sluiten
  • Heldere installatie handleiding en video

Bob 15-06-2018

Perfecte accuduur, veel functies

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

Mooi product, ontzettend simpele installatie en veel functies. Denk hierbij aan nachtlampje, koolmonoxide melder, thuis functie etc.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Goed vormgegeven
  • Meerdere melders in 1 apparaat

Tvde 10-05-2018

Goed Nest Product!

Goed werkende rookmelder
Voorzien van led-verlichting
Ook voor kooldioxide
Deze melder is zijn geld echt waard!
Nooit meer een andere melder voor mij.

Pluspunten

• Via de app van je mobiel
  • Goede led verlichting
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Het kost wel wat meer in aanschaf

thvdm 09-05-2018

gemakkelijke rookmelder

Geschreven voor: NEST Protect V2 Battery

gemakkelijk te installeren, extra is dat hij s,nachts de gang verlicht waar je loopt, produckt is goed verpakt en een goede handleiding waar iedereen mee overweg kan