Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer - Reviews

Maximaal gebruikers gewicht
230 kg
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer op Kieskeurig.nl.

Kees 11-06-2020

Uitstekende en vriendelijke service, fijne roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

In verband met de sluiting van de sportscholen heb ik in april online een roeitrainer gekocht.

In eerste instantie een roeitrainer met magneetweerstand (VirtuFit Semi-Pro). Helaas gaf die roeitrainer niet dezelfde beleving als de Concept 2 waarmee ik al meer dan 15 jaar vertrouwd was. Ook twijfelde ik aan de waarden (afgelegde afstand, calorieën) die op de display werden aangegeven. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de serviceafdeling om dit te bespreken. Een nieuwe display-module werd kosteloos bezorgd, maar loste het probleem niet op.

In verdere gesprekken met de serviceafdeling werd in overleg overeengekomen om de Semi-Pro in te ruilen voor een Ultimate Pro 2 met een voor mij gunstige bijbetaling (flinke korting). De roeimachine werd netjes thuis afgeleverd en gemonteerd en de Semi-Pro weer mee teruggenomen.

Wat een verschil! De Ultimate Pro 2 roeit zoals ik gewend ben op de Concept 2. Een duidelijke display met de gebruikelijke waarden voor afgelegde afstand en wattages. De zit is comfortabel en de machine voelt robuust aan. Een uurtje trainen geeft een heerlijk gevoel.

Terugkijkend op de afgelopen twee maanden, ben ik onder de indruk geraakt van de verleende service. Zonder die service was mijn eerste aankoop uitgedraaid op een grote teleurstelling. Nu ben ik helemaal blij met de roeitrainer en heb al menig uurtje op de machine gezeten.

Pluspunten

• uitstekende service
  • robuuste uitvoering
  • comfortabele zit

Suzanne 06-06-2020

Professionele roeitrainer voor thuisgebruik

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Ik heb deze roeitrainer recent aangeschaft. Zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Meerdere programma's zijn mogelijk. Op het display is de nodige info af te lezen gedurende de training. Het is ook zeer praktisch dat deze roeitrainer wat hoger is. Vooralsnog ben ik zeer tevreden met mijn aankoop

Pluspunten

• Hoge roeitrainer
  • Eenvoudig te bedienen display

Minpunten

• De weerstand van de roeier van te voren instellen

Roei fan 31-05-2020

Degelijke roeimachine

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Door Covid-19 ga je het roeien al snel missen. Op zoek naar een degelijke roeimachine met luchtweerstand zit je met de Pro 2 goed. Doet wat je ervan verlangt en voelt meteen vertrouwd. De Pro 2 doet kwalitatief niet onder voor de roeimachines die ik in de sportschool gebruikte.

Pluspunten

• degelijkheid
  • roeigemak

Minpunten

• display mag duidelijker afleesbaar

Marcel 1972 31-05-2020

Solide roeimachine, fijn display.

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

De roeimachine bevalt mij erg goed. Ik ken alle roeimachine uit de sportschool en ben blij verrast met deze. Solide kwaliteit, prettig display, je hoeft niet te switchen om info te krijgen wat bij Concept 2 wel moet. Staat stevig glijdt niet weg tijdens het roeien wat bij Concept 2 wel gebeurt. Ik heb deze op zolder staan en zit er vaak op. Tv erboven opgehangen en lekker gaan. Ik moest wel even wennen aan het handvat maar die ligt nu prettig in de hand. Wel handig en dat merk ik bij alle merken is een kussen voor je billen. De stoeltjes voelen na een half uur toch hard aan. Apparaat is makkelijk op te bergen en in te stellen.

Pluspunten

• Zwaar, verschuift niet. Solide kwaliteit.
  • Display
  • Kleur, Mooi zwart staal.
  • Afwerking.
  • Hoog model

Marinus 30-05-2020

Mooie machine, veel trainingsmogelijkheden + simpele montage

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Mooie roei apparaat met veel programma's en trainingsmogelijkheden. Montage is simpel te doen via de meegeleverde handleiding. De diversiteit in trainingsprogramma's maakt het een stuk leuker

Pluspunten

• Grote scherm
  • Vele trainingsprogramma's
  • Simpele bediening paneel
  • Comfort van het zitje

Minpunten

• nog niet gevonden

Klaas 29-05-2020

Eenvoudig in elkaar te zetten

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Als gedwongen thuissporter wilde ik graag zelf een goede roeitrainer. Dit model werd alom aangeprezen, maar ik zag erg op tegen het feit dat je hem zelf in elkaar moet zetten. Toen ik het pakket eenmaal in huis had, viel dat reuze mee. De handleiding is duidelijk en het paste allemaal prima. Het voordeel van zo'n stevig apparaat is ook dat je niet bang hoeft te zijn dat er bij de montage iets snel stuk gaat. Dat merk ik nu ook bij het roeien. Ik ga zonder aarzeling voluit.

Pluspunten

• robuust apparaat
  • goede handleiding

R. van Loon 29-05-2020

Wat een Perfecte Roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Ik heb alvorens mijn keuze te maken een aantal Youtube videos bekeken waarin gerenommeerde roeitrainers met elkaar werden vergeleken. Uit deze vergelijking kwam al duidelijk naar voren dat Virtufit Ultimate Pro 2 een aantal voordelen heeft t.o.v. de concurrentie. Het gewicht creëert stabiliteit, de eenvoudige opklapbaarheid is makkelijk en ook voor mijn echtgenote eenvoudig te hanteren. Het zitje loopt soepel, en de kettingaandrijving is mooi weggewerkt en robuust. De display is zeer goed afleesbaar. De diverse instellingen zijn overvloedig. Last but not least, de trainer is eenvoudig in elkaar te zetten. Wij zijn uitermate tevreden over deze aankoop en gebruiken de trainer minimaal 3 tot 4 keer per week.

Pluspunten

• stabiliteit
  • perfect afgewerkt en maakt robuste indruk

Anna 29-05-2020

Very good ergometer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

I was looking for an ergometer to get exercise in during COVID-19. As it is currently very difficult to find a Concept 2 I decided to purchase the Virtufit and it comes surprisingly close to the Concept 2. The only differences I could detect in the training options (Concept 2 has more options for interval training). The Virtufit is even sturdier than the Concept 2 which makes it move less during power pieces. When I (female, 175cm) row hard there is almost no movement at all, however, it does move without a mat if my boyfriend (192cm) is doing a power piece.

I ordered the ergometer via Fitnessmerken.nl and despite COVID-19 it arrived only within a few days and also their customer service was very good.

Pluspunten

• Sturdy
  • Many options on the dashboard
  • Long slide

Minpunten

• Less interval options than Concept 2

Simon 28-05-2020

Mooi roeiapparaat

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Eigenlijk net zoals in de sportschool alleen opvouwbaar. Degelijk. Eenvoudige montage.
Goed te lezen display.

Pluspunten

• Degelijk
  • Montage

Minpunten

• Zwaar dus lastig te verplaatsen

Casual roeier 28-05-2020

Review Virtufit Ultimate Pro Ergpmeter roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Veel waar voor het geld, stevige en robuuste roeitrainet, doet war ie moet doen. Makkelijk inklapbare en op te berg en.

Pluspunten

• Robuust
  • Roeit soepel
  • Mooi display

Minpunten

• Geen bevestiging voor mobieltje of tabletl

Rogier 28-05-2020

Zeker zo goed Concept2

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Was opzoek naar concept2 maar aangezien deze volledig uitverkocht waren heb ik deze gekocht. Total geen spijt, doet niet onder en voelt zeker hetzelfde wellicht beter aan.
Echt onder de indruk, zeker de inklap functie is heel handig.

Pluspunten

• Inklapbaar
  • Stevig frame
  • Hoge opstap
  • Duidelijk computer scherm

Gerard 28-05-2020

Heel tevreden

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Een roeiapparaat leek me heel handig om iedere dag alle spiergroepen te trainen. Na wat onderzoek en het lezen van reviews voor Virtufit Ultimate Pro 2 gekozen. Temeer daar ik 1.95 cm ben en meer dan 100 kg weeg. Ik wilde een solide, betrouwbaar apparaat hebben. Het voldoet aan deze kwalificaties. Ik heb het nu 3 maanden in bezit. Zeer geschikt ook voor lange mensen. Mooie feedback via het scherm. Het apparaat is opvouwbaar. Bij mij staat hij constant uit, omdat mijn vrouw en ik elke dag trainen. Heerlijk apparaat.

Pluspunten

• Solide
  • Gemakkelijk in elkaar te zetten
  • Scherm met adequate feedback

Minpunten

• Geen tot nog toe

yvonne 28-05-2020

sportschool kwaliteit roeimachine

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Mooie roeimachine, makkelijk in elkaar te zetten.
Goede kwaliteit, makkelijk te bedienen display.
Kan zo in een sportschool staan

Pluspunten

• duidelijk display
  • in klap baar

Roger Wilco 28-05-2020

Zeer solide roeitrainer, professionele kwaliteit

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Zocht een robuuste en zware roeitrainer die een ‘leven’ trainen mee kan. Met deze roeitrainer is dat zeker het geval.
Zeer goed kwaliteit materialen en afwerking.

L.J. Koning 28-05-2020

De sportschool thuis

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Omdat in Coronatijd de sportschool gesloten is, hebben we een roeitrainer aangeschaft. Het in elkaar zetten kostte even wat tijd en de handleiding was ook niet helemaal duidelijk, maar uiteindelijk is het toch zonder hulp gelukt. Nu hebben we een zeer stevige en degelijke roeitrainer die niet alle kant op zwabbert als je er flink aan trekt.

Pluspunten

• Stevig en degelijk
  • duidelijk beeldscherm

Minpunten

• wieltjes van het stoeltje zijn niet helemaal rond

Wiljan 22-09-2019

Fijn, stevig en duurzaam apparaat

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

We zochten een stabiele roeitrainer. Die hebben we gevonden in deze Ultimate Pro 2. Het apparaat heeft een fijne roeislag en een goed zitting.

Pluspunten

• Stabiel
  • Zitting

Michael 18-09-2019

Stevige roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Na enige tijd te hebben getwijfeld, er voor gekozen om iets langer door te sparen voor een goed kwalitatieve roeitrainer. Hier heb ik zeker geen spijt van. Het is een goede, robuuste roeitrainer

Pluspunten

• Stevig
  • goed bewegende onderdelen
  • makkelijk inklapbaar

Marinus 17-09-2019

Uitstekende roeitrainer

Prima trainingsproduct!
Voldoet volledig aan de hoge eisen van degelijkheid, stabiliteit en kwaliteit.
Display is overzichtelijk en nuttig.
We zijn zeer tevreden!

Huibrecht 13-09-2019

Prima toestel

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

Prima toestel! Voldoet precies aan alle wensen. De roeitrainer is erg stabiel en schuift niet. De roeitrainer is makkelijk inklapbaar en verrijdbaar na gebruik. Verder ziet het toestel er goed uitgewerkt uit en alles voelt degelijk aan.

Steff 21-08-2019

Stabiele en mooie roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer

De virtufit ultimate 2 is erg stabiel en ziet er degelijk uit. Het scherm is kantelbaar en dus goed leesbaar. Verder is de roeitrainer stiller dan verwacht. Ik werd er op gewezen dat een magneet roeitrainer stiller was maar dit valt mij niks tegen! De zitting zit ook erg comfortabel.

Pluspunten

• Rail

Minpunten

• Groot