Focus Fitness Roeitrainer - Row 3 - Reviews

Hartslagmeting standaard
handgripsensoren
Maximaal gebruikers gewicht
120 kg

Beoordeling op basis van 15 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Marijn 24-09-2017

Prettig roeiende en vrij stille roeitrainer

Dit is mijn derde roeitrainer. Roeit prettig en is vrij stil. De display is uitgebreid maar werkt niet erg intuïtief. De handleiding helpt daar ook niet echt bij. De hartslagmeter in de handvatten werkt bij mij niet correct, geeft te weinig slagen aan. De hartslagmeter in de handvatten is niet gekoppeld met de grote display. Daarvoor heb je de borstband nodig die je apart moet bijbestellen. Desondanks ben ik tevreden met deze roeitrainer.

Pluspunten

• Roeit prettig
  • Is vrij stil
  • Degelijke constructie
  • Ziet er goed uit
  • Grote display met veel functies

Minpunten

• Hartslagmeter in handvatten werkt niet goed
  • Borstband nodig voor hartslag in grote display
  • Bediening display niet intuïtief

A. van der Plas 21-11-2017

Duidelijk scherm en makkelijk in elkaar te zetten

Ik heb dit product gekocht om aan mijn conditie te werken op de momenten dat het mij het best uitkomt.
Hoewel ik er niet bij stil stond bij aankoop bleek dat ik het apparaat zelf in elkaar moest zetten. Op de aanwijzingen stond wel dat je daar met twee personen voor moest zijn, maar alleen lukt het ook erg goed. Aanwijzingen waren duidelijk.
Het is alleen jammer dat de aanwijzingen voor het gebruik van het display een beetje beperkt zijn. Deze aanwijzingen hadden wel wat uitgebreider gemogen.
Verder is het een fijn apparaat waar ik goed op kan trainen. Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• aanwijzingen gebruik display

Jack 10-11-2017

Fijne roeimachine

Fijne roeimachine had er nog nooit op gezeten. Maar vindt het een uitkomst. Elke dag gaat het beter. Hij zit goed en een fijn scherm met duidelijke omschrijving. Hij zit met een beetje handigheid zo in elkaar. Wel aan te raden een borstband voor hartslag gelijk mee tebestellen. Er zit er wel 1 op voor je handen maar dat werkt niet zo goed

Pluspunten

• De prijs
  • Scherm

Minpunten

• Hartslag meting bij trekstang

Fritz 06-11-2017

makkelijk op te bouwen

Heb na lange informatietocht de knoop doorgehakt en dit toestel gekocht. Het is niet een super toestel, maar voor mij een uitstekend apparaat. De prijs- kwaliteitsverhouding is uitstekend.
Voor dit geld moet een ander apparaat wel zijn best doen om de prestaties van deze te benaderen.
Kleine minpunt is de summiere beschrijving van de bediening van de display, maar als je er in een beetje meer verdiept is het geen punt.
Al met al een super ding voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• makkelijk te monteren
  • makkelijk op te vouwen
  • voldoende programmas
  • wenig geluid
  • degelijk

Minpunten

• beschrijving bediening display

Gino T 04-11-2017

Prima toestel prijs/kwaliteit

Allereerst wil ik aanhalen dat bij elk toestel een max lengte maat staat wat natuurlijk larie en apekool is aangezien geen enkele persoon dezelfde lichaamsbouw heeft. Naar mijn bescheiden mening ben je veel meer met vb binnenbeen lengte of roeilengte. In ieder geval dit toestel is geschikt voor 1m90. Ikzelf 1m95 heb nog plaats over met gestrekte benen. Roeilengte van dit toestel is 1m42. Ik heb gekozen voor dit toestel omdat het magnetisch, verstebaar in 16 standen, uitgebreide functies waaronder een wedstrijd tegen de computer en geheugen voor vier personen. Intiutief of niet hangt volgens mij van prsoon tot persoon af. Er zijn echter ook enkele min punten, de weergave op het scherm is zeer simplistisch ( driehoekjes) weergegeven. Je hebt zowieso een antislip mat nodig anders roei je door de kamer met het toestel en nog een punt is dat bij intensief ( hard roeien) gebruik de neus naar boven wipt. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen maar ik vermoed dat de hertslameter ingebouwd in de handvaten niet echt acuraat zijn.
Al bij al vind ik prijs/kwaliteit dit een prima toestel voor personen die enkele keren per week aan hun conditie willen werken. Ps er was een stukje afgebroken in de tweede week na aanschaf, een mailtje gestuurd met een foto en binnen twee dagen een vervang stuk aangekregen dus wat mij betreft een dikke duim voor de service.
Mvg Gino

Pluspunten

• Veel zwaarte instellingen
  • Veel programmas
  • Zeer makkelijk dicht te klappen en te verrijden

Minpunten

• De kolom iets te licht
  • Ingebouwde hartslag meter niet acuraat

Andreas S 10-10-2017

Op zich goede machine, maar slecht ontworpen

Deze roeimachine is op zich goed, hij roeit fijn en is stabiel, maar is slordig ontworpen. Punt 1) moeilijk in- en uitklapbaar, om hem na het uitklappen weer vast te zetten moet je op de grond gaan liggen om een schroef in een gaatje te prutsen. Bij mij staat hij daarom in mijn rommelkamer. 2) Het display is heel groot, maar is lachwekkend slecht: onbegrijpelijk en totaal niet 'intuitief', met vrijwel geen uitleg in de gebruiksaanwijzing. Het ding lijkt te stammen uit 1980. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit een aantal gebruikers, maar moet steeds weer met de enterknop de gegevens invoeren. Bovendien worden de prestaties per gebruiker niet bijgehouden, dus wat moet je ermee? De wattage-functie werkt niet, en dat is ook niet de bedoeling, aldus de service-afdeling, want die is voor andere modellen. Wonderlijk! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is jammer dat het display zo ontzettend slecht ontworpen is en dat er is bezuinigd op een deugdelijke handleiding. Schandalig voor een apparaat van over de 300 euro.

Pluspunten

• Roeit lekker
  • Zitgedeekte is comfortabel

Minpunten

• Zeer slechte display
  • Moeilijk in-en uit te klappen

Gillis en Els 23-09-2017

Ideaal voor de thuissporter.

Perfect toestel voor thuisgebruik!

Eenvoudige installatie met duidelijke handleiding!

Voldoet aan de verwachtingen, je krijgt waar voor je geld!

Pluspunten

• Duidelijk
  • Eenvoudige installatie

Tevreden gebruiker 01-09-2017

Snelle actie

Prima roeiapparaat voor thuis makkelijk in elkaar te zetten en op te bergen.
De vakantie kilo's zijn er al weer af.

Pluspunten

• compact
  • stevig
  • prima te gebruiken

andy 15-08-2017

groot scherm, zit goed

dit is mijn eerste roeier heb wat zoekwerk gedaan en een site gevonden en die gaf dit als prijs kwaltijd het beste was

Pluspunten

• zit goed
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding is niet zo kompleet
  • rand komt lost ingang riem

Jan Schrevel 14-08-2017

Goede roeitrainer met veel programma's

Het is een degelijke roeitrainer, die zich vrij eenvoudig in elkaar laat zetten. Alleen het aansluiten van de computer met losse kabeltjes en de aparte plek voor het aansluiten van de voeding vormden een uitdaging.
Het apparaat traint goed, alleen maken de wieltjes van de stoel wat geluid. Het apparaat heeft verschillende programma's, die uitdagend trainen mogelijk maken en een mooi groot scherm.

Pluspunten

• Makkelijk monteren
  • Veel verschillende trainingsprogramma's
  • Degelijk

Minpunten

• Beschrijving aansluiting computer te beperkt

Van Looy Vincent 10-08-2017

Prijs-kwaliteit prachtig toestel.

Eenvoudig in gebruik en montage. Prijs-kwaliteit top. Snelheid en kwaliteit van aanlevering ideaal! Handige tips en eenvoudig te bedienen gebruikerspaneel.

RvP 07-08-2017

Complete roeitrainer voor beginner

Complete uitgeruste roeitrainer met voldoende trainingsprogramma's en hartslagmonitor. Is stil en neemt weinig ruimte in beslag. Prijs kwaliteit verhouding is in orde, de elektronisch verstelbare magnetische weerstand werkt goed.
Er ontbreekt een aan/uit knop op het display, roeitrainer schakelt na gebruik automatisch uit, maar om hem weer aan te zetten, moet je de stekker er even uit halen en weer insteken. Zitje is comfortabel.
De vergrendeling voor opvouwen van de trainer is niet zo handig, deze moet je helemaal losschroeven om trainer in te klappen, en zit aan de onderkant.
Alles voelt stevig aan. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, omdat ik hem slechts 2 weken gebruik.

Pluspunten

• Compleet (hartmonitor + 12 programma's)
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• vergrendeling onhandig
  • geen aan uit functie display
  • user steeds opnieuw instellen

Helga 20-07-2017

prima roeitrainer

Het is een hele fijne roeitrainer.
Heel fijn dat er vaste programma's inzitten.
Het enige minpunt is dat er een hele onduidelijke beschrijving bij zit over het gebruik van de computer. Dit vind ik wel een gemis want volgens mij kan ik er veel meer mee dan dat ik nu doe.

Pluspunten

• vaste programma's
  • ook geschikt voor langere personen

Minpunten

• slechte handleiding computer

Bram52 15-05-2017

Roeitrainer

De Focus Fitness roeitrainer Row 3 voldoet geheel aan mijn verwachtingen. Alles is robuust uitgevoerd en de zwaarte van de trainingen is prima te regelen, een groot verschil met mijn vorige roeitrainer! Ook de montage was eenvoudig uit te voeren, al met al zeker een aanrader. De prijs is wat aan de hoge kant, maar gezien het bovenstaande is het een goede aanschaf. Ik heb de trainer nog maar kort, maar tot nu toe is het een verantwoorde investering!

Pluspunten

• Robuuste uitvoering
  • Goed afleesbaar scherm

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant
  • Snoer van adapter wat aan de korte kant.

DannyT 29-04-2017

Stabiel, veel programma's

Ik ben redelijk tevreden met het product. Bij het in elkaar zetten leek het even alsof niet alle spullen erbij zaten maar een aantal dingen zijn reeds voorgemonteerd dus daar even goed op letten. De roeimachine is makkelijk opvouwbaar door 1 pin los te halen en dan te verplaatsen door de wieltjes. Het neemt misschien 1 vierkante meter in de hoek in beslag bij het opstallen en steekt dan +/- 2 meter de lucht in. Verder heeft hij veel programma’s met verschillende intensiteiten en lengtes. Het is fijn dat je meerdere profielen in kan stellen waardoor mijn vriendin en ik ons eigen profiel hebben. Ik vind het fijn dat je ook gewoon een tijdsduur of aantal calorieen in kan stellen waarbij hij dan aftelt. De documentatie over hoe te navigeren binnen de menus laat te wensen over maar met een beetje proberen en oefenen konden we daar zelf wel uitkomen.

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in.
  • Veel programma's.
  • Redelijk stil.

Minpunten

• Te weinig documentatie over programmas