Focus Fitness Roeitrainer - Row 3 - Reviews

Hartslagmeting standaard
handgripsensoren
Maximaal gebruikers gewicht
120 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 61 reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Roeitrainer - Row 3 op Kieskeurig.nl.

8,1

Andreas S 10-10-2017

Op zich goede machine, maar slecht ontworpen

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Deze roeimachine is op zich goed, hij roeit fijn en is stabiel, maar is slordig ontworpen. Punt 1) moeilijk in- en uitklapbaar, om hem na het uitklappen weer vast te zetten moet je op de grond gaan liggen om een schroef in een gaatje te prutsen. Bij mij staat hij daarom in mijn rommelkamer. 2) Het display is heel groot, maar is lachwekkend slecht: onbegrijpelijk en totaal niet 'intuitief', met vrijwel geen uitleg in de gebruiksaanwijzing. Het ding lijkt te stammen uit 1980. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit een aantal gebruikers, maar moet steeds weer met de enterknop de gegevens invoeren. Bovendien worden de prestaties per gebruiker niet bijgehouden, dus wat moet je ermee? De wattage-functie werkt niet, en dat is ook niet de bedoeling, aldus de service-afdeling, want die is voor andere modellen. Wonderlijk! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is jammer dat het display zo ontzettend slecht ontworpen is en dat er is bezuinigd op een deugdelijke handleiding. Schandalig voor een apparaat van over de 300 euro.

Pluspunten

• Roeit lekker
  • Zitgedeekte is comfortabel

Minpunten

• Zeer slechte display
  • Moeilijk in-en uit te klappen

Bas 28-06-2019

Mooie gebruikersvriendelijke roeitrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Gekocht via betersport.nl met de aanbeveling van Kieskeurig. Doos is op tijd geleverd. De handleiding was in eerste instantie niet heel duidelijk maar als je er mee aan de slag gaat spreekt het allemaal voor zich. Een fijn, solide apparaat. Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• Eenvoudig te monteren
  • Mooi apparaat met veel mogelijkheden
  • Prettig in gebruik, solide

Minpunten

• Enigszins onduidelijke handleiding

Annie Giroldi 27-06-2019

Duidelijk scherm roeiapparaat Row3

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

3 weken geleden aangeschaft bij Betersport.nl en 1 dag later in huis. Het apparaat was makkelijk en snel in elkaar te zetten en het gebruik wat betreft de instellingen wijst zichzelf

Pluspunten

• chat op de site met medewerker voor advies
  • Overzichtelijke site

Ad 25-05-2019

Perfect apparaat voor de conditie en afslanken

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Product is perfect. Snelle levering, eenvoudige montage. Mooi groot display. Met de extra aangeschafte borst hartslagmeter kun je zelf bepalen hoe je wilt trainen. Hand in te klappen en op te bergen Klein minpuntje is de handleidiing. Deze had iets uitgebreider gemogen.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • grote variatie aan programmas
  • Montage is eenvoudig

Minpunten

• Handleiding

Marijn 24-09-2017

Prettig roeiende en vrij stille roeitrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Dit is mijn derde roeitrainer. Roeit prettig en is vrij stil. De display is uitgebreid maar werkt niet erg intuïtief. De handleiding helpt daar ook niet echt bij. De hartslagmeter in de handvatten werkt bij mij niet correct, geeft te weinig slagen aan. De hartslagmeter in de handvatten is niet gekoppeld met de grote display. Daarvoor heb je de borstband nodig die je apart moet bijbestellen. Desondanks ben ik tevreden met deze roeitrainer.

Pluspunten

• Roeit prettig
  • Is vrij stil
  • Degelijke constructie
  • Ziet er goed uit
  • Grote display met veel functies

Minpunten

• Hartslagmeter in handvatten werkt niet goed
  • Borstband nodig voor hartslag in grote display
  • Bediening display niet intuïtief

Lodewijk 22-09-2019

Stille roeitrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Scherp geprijsde en stille roeitrainer. Redelijk eenvoudig in elkaar te zetten, zoek voor elke stap eerst de betreffende onderdelen en volg in de stap ook de nummer volgorde van monteren. Ook waren er twee batterijen meegeleverd en het was even zoeken waar deze geplaatst moesten worden omdat achter op het display iets zit wat op een deksel van een batterij compartiment lijkt maar deze is niet te openen. Batterijen bleken dus voor de hartslag sensor in de handgreep (deze heeft aan de onderkant een batterij compartiment). Roeitrainer is zoals gezegd lekker stil en kan ook ingeklapt worden zodat deze weinig ruimte inneemt. Voor dit inklappen moet wel een bout verwijderd worden en een bout los- en na het inklappen weer aangedraaid worden.

Pluspunten

• stil
  • comfortabel
  • display

Minpunten

• geen hartslag band

Angelique 17-09-2019

Roeitrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Ik ben super blij met deze roeimachine, 1 klein minpuntje vind ik de houders voor de voeten...die had aan de hielkant hoger gemogen....maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen..
Mooie degelijke / stabiele roeimachine voor een mooie prijs

Pluspunten

• Stabiel
  • Makkelijk in elkaar tezetten

Minpunten

• Voetsteun

Get Fit Venlo 12-09-2019

Fijn en prima apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Paar weken geleden heb ik dit apparaat gekocht, een mooie model met handige scherm, heel stabiel en het maakt bijna geen lawaai.

Maar de enige minus punt is dat we de handvat van de roeiapparat verkeerd gekregen. De handvat was omgedraaid. Ik heb meteen betersport gebeld en ze nemen meteen een actie en de medewerker heeft een oplossing gegeven. Super service altijd via betersport!

Yvonne 28-08-2019

Superblij met de roeitrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Ik ben superblij dat ik dit roeiapparaat heb gekocht.
Is echt een aanrader hoor!
Dus voor iedereen die thuis wilt roeien is dit een
goede keus.
De levering ging super snel, echt top allemaal

Rob V 16-08-2019

Gebruiksvriendelijk

Goed apparaat.
Maar jammer dat de voetpedalen alleen een verhoging aan de achterkant hebben, niet aan de zijkanten, dus je voeten kunnen in een te schuine stand komen staan. Ik heb hier zelf met wat kunststof een aanslagrandje opgemaakt.
Het gat waar het lint zich oprolt naar het vliegwiel is aan de randen afgedicht met een rubberen vierkante "ring". Deze kwam los en schoot in het vliegwiel. Gelukkig kwam deze er toch weer terug uit. Daarna deze maar vastgeplakt met ducktape om zo toch de scherpe randen weg te werken.
Af en toe maakt oprolsysteem en vliegwiel toch wat meer herrie dan normaal. Waarom weet ik niet, maar het is vaak na een paar minuten ook weer voorbij.
Jammer dat voor hersteltest een hartslagmeter nodig is, dit is anders dan de handleiding eigenlijk doet vermoeden.

Pluspunten

• Goede trainingsprogramma's
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• (te) beknopte handleiding

Rowena hermans 16-08-2019

Super roeitrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Het is een super roeitrainer echt waar de roeitrainer is dik zijn prijs waard hij is geluidsstil en er zit talloze programmas op en wat ok fijn is dat het een goed groot overzichtelijk display heeft en dat er in het handvat een hartslagmeter zit is ok echt super fijn en je kunt hem mooi inklappen en fijn opbergen ons gezin gebruikt de roeitrainer elke dag en wij vinden het gewoon in een woord een super roeitrainer zeker een aanrader als je echt op zoek bent voor een degelijk maar zeker een goede roeitrainer.

Pluspunten

• Geluidsstil
  • Degelijk
  • Makkelijk op te bergen
  • Groot display
  • Veel programmas

Yvonne 25-05-2019

Veel programma mogelijkheden, duidelijk display,

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Mooi apparaat, stevige kwaliteit, keuze uit verschillende trainingsprogramma's, lengte, gewicht, geslacht instelbaar.
Makkelijk te monteren, zelf in elkaar had geen hulp nodig.

Pluspunten

• Programma mogelijkheden
  • Duidelijk display
  • Inklapbaar

Anne 24-05-2019

Degelijk stevig apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Wij hebben deze roeitrainer gekocht naar aanleiding van de reviews van anderen. Het voldoet aan de verwachtingen. Ook voor mijn vriend die lang is, ca. 1.95 m is het apparaat geschikt. De voorgeprogrammeerde programma's zijn vrij zwaar. Wij zijn verder tevreden.

Pluspunten

• Stevig en degelijk
  • Maakt geen lawaai
  • Ook voor lange sporters geschikt

Minpunten

• Programma's vrij zwaar ook handmatig in te stellen

F 21-05-2019

Werkt prima, goede prijs-kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

De roeimachine werkt zoals beschreven. Roeit prima. Geluidsarm. In elkaar zetten niet heel ingewikkeld. Roeit wel anders dan met luchtweerstand, maar dat went snel. Hartslag via handvatten minder betrouwbaar. Maar de borstband werkt goed!

• Hartslag programma
  • Geluidsarm

Minpunten

• Plastic minder solide
  • Geen cooling down programma

Jv 13-04-2019

Ideaal voor beginners en gevorderden

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Fijn en degelijk fitnessapparaat, ook wanneer je geen ervaring hebt. Gebruiksvriendelijk menu en display, eenvoudig op te bergen

Pluspunten

• Handig opbergen
  • Voldoende weerstand

Bart Vdh 26-02-2019

Prima toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Reeds enkele maanden in het bezit van deze roeitrainer en voldoet aan alle verwachtingen. Prijs kwaliteit vermoedelijk 1 van de beste roeitoestellen met de meeste mogelijkheden. Groot kleurenscherm, aanwezigheid van hartslag, vele programma's. Zeer uitgebreid en ook geen problemen gehad om te installeren. Handleiding duidelijk en toestel startte onmiddellijk. Ook de service/snelle levering van Betersport was meer dan ok.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • krachtig voor de modale sporter
  • kleurenscherm
  • vele trainingsprogramma's

Minpunten

• nog niet ontdekt

Cor 22-02-2019

prima koop

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Ik heb dit apparaat gekocht om mijn conditie te verbeteren en al na enkele dagen merkte ik effect op mijn 'lenigheid': dingen oprapen van de grond was al makkelijker geworden.

Volgens de handleiding moet je met zijn tweeën zijn om het apparaat te monteren maar het is ook goed alleen te doen. je moet wel de handleiding goed lezen en nadenken.
die handleiding kan echter wel beter.
ik hield wat batterijtjes over, na lang zoeken bleek dat die voor de hartslagsensor in het handvat waren.

Pluspunten

• mooi apparaat, waar voor zijn geld.

Marie-Louise Klomp 22-02-2019

Ideaal voor thuisgebruik

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

De Focus Fitness roeitrainer Row 3 voldoet uitermate goed als trainer voor thuisgebruik. Uiteraard is hij niet te vergelijken met de roeitrainer op de sportschool, maar daar hangt dan ook een heel ander en hoger prijskaartje aan. De FFR3 is heel handig op te klappen en beslaat dan weinig plek. Je kunt gebruikers aanmaken in de computer en lengte, gewicht en leeftijd ingeven. Dat wekt dan wel meteen de verwachting dat je trainingen ook worden opgeslagen, maar dat is helaas niet het geval. Dat is dan ook het enige minpuntje van de FFR3. Kortom, ik ben dik tevreden met deze roeitrainer en kan hem op basis van prijs/kwaliteit iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Makkelijk in het gebruik
  • Simpel in te klappen en te verrijden.

Minpunten

• Trainingen worden niet opgeslagen.

Maddy 21-02-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

De roeier werkt volledig zoals ik het verwachtte. Hij maakt geen lawaai, goed zitvlak, groot scherm. Ik ben echt blij dat ik deze heb aangeschaft. Ik train er elke dag op.

K.Bootsma 20-02-2019

schem is goed af te lezen makkellijk instelbaar

Geschreven voor: Focus Fitness Roeitrainer - Row 3

Alvorens het product te kopen heb ik goed om mij heen gekeken wat is het beste voor mij kan ik de roeitrainer ergens kwijt kan ik hem gemakkellijk opruimen. Wat voor programma s heeft het product wat kan ik hiermee want waar ik niks mee kan hoeft er ook niet op te zitten. De roeitrainer Focus Fitness Row 3 voldeed aan mijn eisen en zag er ook nog eens flitsend uit. wat betreft de prijs was hij goedkoper dan andere trainers dat is mooi meegenomen. De instructie om het geheel in elkaar te zetten was duidelijk en ook de levering verliep zoals afgesproken.
Wij hebben hem nu 14 dagen intensief gebruikt en nog geen minpunten kunnen ontdekken.
MAW wij zijn tevreden over de row 3 trainer en daarom willen wij deze trainer aanbevelen bij andere sporters die nog in dubio staan

Minpunten

• zwaar als hij naar boven moet