Focus Fitness Roeitrainer - Row 3 - Reviews

Hartslagmeting standaard
handgripsensoren
Maximaal gebruikers gewicht
120 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,9

Andreas S 10-10-2017

Op zich goede machine, maar slecht ontworpen

Deze roeimachine is op zich goed, hij roeit fijn en is stabiel, maar is slordig ontworpen. Punt 1) moeilijk in- en uitklapbaar, om hem na het uitklappen weer vast te zetten moet je op de grond gaan liggen om een schroef in een gaatje te prutsen. Bij mij staat hij daarom in mijn rommelkamer. 2) Het display is heel groot, maar is lachwekkend slecht: onbegrijpelijk en totaal niet 'intuitief', met vrijwel geen uitleg in de gebruiksaanwijzing. Het ding lijkt te stammen uit 1980. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit een aantal gebruikers, maar moet steeds weer met de enterknop de gegevens invoeren. Bovendien worden de prestaties per gebruiker niet bijgehouden, dus wat moet je ermee? De wattage-functie werkt niet, en dat is ook niet de bedoeling, aldus de service-afdeling, want die is voor andere modellen. Wonderlijk! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is jammer dat het display zo ontzettend slecht ontworpen is en dat er is bezuinigd op een deugdelijke handleiding. Schandalig voor een apparaat van over de 300 euro.

Pluspunten

• Roeit lekker
  • Zitgedeekte is comfortabel

Minpunten

• Zeer slechte display
  • Moeilijk in-en uit te klappen

Marijn 24-09-2017

Prettig roeiende en vrij stille roeitrainer

Dit is mijn derde roeitrainer. Roeit prettig en is vrij stil. De display is uitgebreid maar werkt niet erg intuïtief. De handleiding helpt daar ook niet echt bij. De hartslagmeter in de handvatten werkt bij mij niet correct, geeft te weinig slagen aan. De hartslagmeter in de handvatten is niet gekoppeld met de grote display. Daarvoor heb je de borstband nodig die je apart moet bijbestellen. Desondanks ben ik tevreden met deze roeitrainer.

Pluspunten

• Roeit prettig
  • Is vrij stil
  • Degelijke constructie
  • Ziet er goed uit
  • Grote display met veel functies

Minpunten

• Hartslagmeter in handvatten werkt niet goed
  • Borstband nodig voor hartslag in grote display
  • Bediening display niet intuïtief

A. de Meulemeester 02-03-2018

prima apparaat voor de thuis sporter

Ik heb voor deze roeitrainer gekozen om zijn vele mogelijkheden . De voldoende programma's en het magnetisch wiel van 12 kilo met de 16 weerstanden maken dit een prima apparaat om lekker thuis te sporten. Makkelijk alleen in elkaar te zetten. Prijs /kwaliteit verhouding is goed.
Uitleg display erg beknopt maar met wat spelen met de toetsen wordt het snel duidelijk.
Het apparaat staat goed stabiel glijd heel soepel en maak weinig geluid.
Blij mee!

Pluspunten

• glijd soepel
  • goed zitje
  • voldoende programma's
  • staat goed stabiel tijdens gebruik

Minpunten

• beschrijving display te beknopt

Aad M. 26-01-2018

Makkelijke montage, weinig geluid.

Vlotte levering. Eenvoudige montage. Weinig geluid tijdens gebruik. Solide constructie. Bijbestelde hartslagband werd aanvankelijk niet gedetecteerd door display. Gemeld als storing, binnen 4 dagen nieuw display ontvangen waarmee het probleem was opgelost. Prima service dus. Beschrijving werking display zou uitgebreider kunnen.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Weinig geluid
  • Uitstekende service

Minpunten

• summiere handleiding display

Maurice 26-01-2018

Makkelijk in gebruik

Naar lang zoeken ben ik uiteindelijk bij deze roeimachine uitgekomen. Het is een fijn apparaat om te gebruiken en makkelijk te bedienen.
Het apparaat is makkelijk in elkaar te zetten. En er zitten genoeg training standen op.

Pluspunten

• Top apparaat
  • Makkelijk te bedienen

NM 24-01-2018

Prijs/kwaliteit TOP !

Na verschillende reviews te hebben gelezen heb ik voor dit toestel gekozen.
Een aanrader Peijs kwaliteit een top product.
Enig minpuntje is de standaard hartslagmeter. Ik raad aan een focus hartslagmeter te kopen.

• Robuuste frame
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Standaard hartslagmeter

Remy 23-01-2018

Makkelijk in gebruik

Degelijke kwaliteit, eenvoudig in elkaar te zetten, makkelijk te bedienen en redelijk makkelijk verkleind op te bergen.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • makkelijk in elkaar te zetten
  • degelijke kwaliteit

Minpunten

• prijzig

b zuidegeest 27-12-2017

uitstekend apparaat

prima roeitrainer, makkelijk groot scherm, gemonteerd laten leveren wat prima bevallen is. /werkt goed

Pluspunten

• groot scherm
  • functioneert goed
  • prima artikel

Johan 27-12-2017

Prima apparaat, service valt tegen

Snelle levering, goed apparaat. Prima met handleiding in elkaar te zetten. Zeer slechte handleiding bij computer, hierdoor benut ik helaas niet alle mogelijkheden.
Kreeg app geleverd met beschadigde poot, klacht werd niet serieus genomen. Na aandringen andere poot gehad, helaas was ook die beschadigd. Ben dr nu wel klaar mee.

Pluspunten

• Goed apparaat

Minpunten

• Slechte handleiding computer
  • Slechte service

focus 07-12-2017

zit goed

ik zocht prijs kwaliteit een goeie roeier en kwam uit op deze. Op het eerste zicht zie het er degelijk uiten en het moest gruislood zijn.

Pluspunten

• zit gemakkelijk
  • werk goed

Minpunten

• det tijdsloop begint te mankeren

A. van der Plas 21-11-2017

Duidelijk scherm en makkelijk in elkaar te zetten

Ik heb dit product gekocht om aan mijn conditie te werken op de momenten dat het mij het best uitkomt.
Hoewel ik er niet bij stil stond bij aankoop bleek dat ik het apparaat zelf in elkaar moest zetten. Op de aanwijzingen stond wel dat je daar met twee personen voor moest zijn, maar alleen lukt het ook erg goed. Aanwijzingen waren duidelijk.
Het is alleen jammer dat de aanwijzingen voor het gebruik van het display een beetje beperkt zijn. Deze aanwijzingen hadden wel wat uitgebreider gemogen.
Verder is het een fijn apparaat waar ik goed op kan trainen. Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• aanwijzingen gebruik display

Jack 10-11-2017

Fijne roeimachine

Fijne roeimachine had er nog nooit op gezeten. Maar vindt het een uitkomst. Elke dag gaat het beter. Hij zit goed en een fijn scherm met duidelijke omschrijving. Hij zit met een beetje handigheid zo in elkaar. Wel aan te raden een borstband voor hartslag gelijk mee tebestellen. Er zit er wel 1 op voor je handen maar dat werkt niet zo goed

Pluspunten

• De prijs
  • Scherm

Minpunten

• Hartslag meting bij trekstang

Fritz 06-11-2017

makkelijk op te bouwen

Heb na lange informatietocht de knoop doorgehakt en dit toestel gekocht. Het is niet een super toestel, maar voor mij een uitstekend apparaat. De prijs- kwaliteitsverhouding is uitstekend.
Voor dit geld moet een ander apparaat wel zijn best doen om de prestaties van deze te benaderen.
Kleine minpunt is de summiere beschrijving van de bediening van de display, maar als je er in een beetje meer verdiept is het geen punt.
Al met al een super ding voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• makkelijk te monteren
  • makkelijk op te vouwen
  • voldoende programmas
  • wenig geluid
  • degelijk

Minpunten

• beschrijving bediening display

Gino T 04-11-2017

Prima toestel prijs/kwaliteit

Allereerst wil ik aanhalen dat bij elk toestel een max lengte maat staat wat natuurlijk larie en apekool is aangezien geen enkele persoon dezelfde lichaamsbouw heeft. Naar mijn bescheiden mening ben je veel meer met vb binnenbeen lengte of roeilengte. In ieder geval dit toestel is geschikt voor 1m90. Ikzelf 1m95 heb nog plaats over met gestrekte benen. Roeilengte van dit toestel is 1m42. Ik heb gekozen voor dit toestel omdat het magnetisch, verstebaar in 16 standen, uitgebreide functies waaronder een wedstrijd tegen de computer en geheugen voor vier personen. Intiutief of niet hangt volgens mij van prsoon tot persoon af. Er zijn echter ook enkele min punten, de weergave op het scherm is zeer simplistisch ( driehoekjes) weergegeven. Je hebt zowieso een antislip mat nodig anders roei je door de kamer met het toestel en nog een punt is dat bij intensief ( hard roeien) gebruik de neus naar boven wipt. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen maar ik vermoed dat de hertslameter ingebouwd in de handvaten niet echt acuraat zijn.
Al bij al vind ik prijs/kwaliteit dit een prima toestel voor personen die enkele keren per week aan hun conditie willen werken. Ps er was een stukje afgebroken in de tweede week na aanschaf, een mailtje gestuurd met een foto en binnen twee dagen een vervang stuk aangekregen dus wat mij betreft een dikke duim voor de service.
Mvg Gino

Pluspunten

• Veel zwaarte instellingen
  • Veel programmas
  • Zeer makkelijk dicht te klappen en te verrijden

Minpunten

• De kolom iets te licht
  • Ingebouwde hartslag meter niet acuraat

Gillis en Els 23-09-2017

Ideaal voor de thuissporter.

Perfect toestel voor thuisgebruik!

Eenvoudige installatie met duidelijke handleiding!

Voldoet aan de verwachtingen, je krijgt waar voor je geld!

Pluspunten

• Duidelijk
  • Eenvoudige installatie

Tevreden gebruiker 01-09-2017

Snelle actie

Prima roeiapparaat voor thuis makkelijk in elkaar te zetten en op te bergen.
De vakantie kilo's zijn er al weer af.

Pluspunten

• compact
  • stevig
  • prima te gebruiken

Jan Schrevel 14-08-2017

Goede roeitrainer met veel programma's

Het is een degelijke roeitrainer, die zich vrij eenvoudig in elkaar laat zetten. Alleen het aansluiten van de computer met losse kabeltjes en de aparte plek voor het aansluiten van de voeding vormden een uitdaging.
Het apparaat traint goed, alleen maken de wieltjes van de stoel wat geluid. Het apparaat heeft verschillende programma's, die uitdagend trainen mogelijk maken en een mooi groot scherm.

Pluspunten

• Makkelijk monteren
  • Veel verschillende trainingsprogramma's
  • Degelijk

Minpunten

• Beschrijving aansluiting computer te beperkt

Van Looy Vincent 10-08-2017

Prijs-kwaliteit prachtig toestel.

Eenvoudig in gebruik en montage. Prijs-kwaliteit top. Snelheid en kwaliteit van aanlevering ideaal! Handige tips en eenvoudig te bedienen gebruikerspaneel.

RvP 07-08-2017

Complete roeitrainer voor beginner

Complete uitgeruste roeitrainer met voldoende trainingsprogramma's en hartslagmonitor. Is stil en neemt weinig ruimte in beslag. Prijs kwaliteit verhouding is in orde, de elektronisch verstelbare magnetische weerstand werkt goed.
Er ontbreekt een aan/uit knop op het display, roeitrainer schakelt na gebruik automatisch uit, maar om hem weer aan te zetten, moet je de stekker er even uit halen en weer insteken. Zitje is comfortabel.
De vergrendeling voor opvouwen van de trainer is niet zo handig, deze moet je helemaal losschroeven om trainer in te klappen, en zit aan de onderkant.
Alles voelt stevig aan. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, omdat ik hem slechts 2 weken gebruik.

Pluspunten

• Compleet (hartmonitor + 12 programma's)
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• vergrendeling onhandig
  • geen aan uit functie display
  • user steeds opnieuw instellen

Helga 20-07-2017

prima roeitrainer

Het is een hele fijne roeitrainer.
Heel fijn dat er vaste programma's inzitten.
Het enige minpunt is dat er een hele onduidelijke beschrijving bij zit over het gebruik van de computer. Dit vind ik wel een gemis want volgens mij kan ik er veel meer mee dan dat ik nu doe.

Pluspunten

• vaste programma's
  • ook geschikt voor langere personen

Minpunten

• slechte handleiding computer