Focus Fitness Roeitrainer - Row 3 - Reviews

Hartslagmeting standaard
handgripsensoren
Maximaal gebruikers gewicht
120 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Andreas S 10-10-2017

Op zich goede machine, maar slecht ontworpen

Deze roeimachine is op zich goed, hij roeit fijn en is stabiel, maar is slordig ontworpen. Punt 1) moeilijk in- en uitklapbaar, om hem na het uitklappen weer vast te zetten moet je op de grond gaan liggen om een schroef in een gaatje te prutsen. Bij mij staat hij daarom in mijn rommelkamer. 2) Het display is heel groot, maar is lachwekkend slecht: onbegrijpelijk en totaal niet 'intuitief', met vrijwel geen uitleg in de gebruiksaanwijzing. Het ding lijkt te stammen uit 1980. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit een aantal gebruikers, maar moet steeds weer met de enterknop de gegevens invoeren. Bovendien worden de prestaties per gebruiker niet bijgehouden, dus wat moet je ermee? De wattage-functie werkt niet, en dat is ook niet de bedoeling, aldus de service-afdeling, want die is voor andere modellen. Wonderlijk! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is jammer dat het display zo ontzettend slecht ontworpen is en dat er is bezuinigd op een deugdelijke handleiding. Schandalig voor een apparaat van over de 300 euro.

Pluspunten

• Roeit lekker
  • Zitgedeekte is comfortabel

Minpunten

• Zeer slechte display
  • Moeilijk in-en uit te klappen

Marijn 24-09-2017

Prettig roeiende en vrij stille roeitrainer

Dit is mijn derde roeitrainer. Roeit prettig en is vrij stil. De display is uitgebreid maar werkt niet erg intuïtief. De handleiding helpt daar ook niet echt bij. De hartslagmeter in de handvatten werkt bij mij niet correct, geeft te weinig slagen aan. De hartslagmeter in de handvatten is niet gekoppeld met de grote display. Daarvoor heb je de borstband nodig die je apart moet bijbestellen. Desondanks ben ik tevreden met deze roeitrainer.

Pluspunten

• Roeit prettig
  • Is vrij stil
  • Degelijke constructie
  • Ziet er goed uit
  • Grote display met veel functies

Minpunten

• Hartslagmeter in handvatten werkt niet goed
  • Borstband nodig voor hartslag in grote display
  • Bediening display niet intuïtief

Marjanke 23-09-2018

Degelijk en prima voor deze prijs

Op voorhand een uitgebreide studie gemaakt van alle reviews en productomschrijvingen. Met deze roeitrainer kan je een degelijke training uitvoeren. Het in elkaar zetten kost even wat tijd, maar met geduld en rustig lezen is het goed te doen. Het scherm is, zoals al vaker aangegeven, niet super duidelijk en de beschrijving van de functies is minimaal. De aangegeven snelheid per 500 meter en afgelegde afstand zijn niet te vergelijken met andere roeitrainers en kloppen ook niet met elkaar. Iets gaat er dus verkeerd met de berekening ervan. Hartslag wordt ook niet weergegeven tijdens een normale training. Als je daar niet per sé op traint is het een degelijk apparaat voor een schappelijke prijs. In- en uitklappen gaat gemakkelijk dus de roeitrainer staat binnen een handomdraai klaar voor gebruik. Minpuntje vind ik de plaatsing van de voetenborden. Die staan erg ver uit elkaar. Vliegwiel en band draaien wel heel erg soepel en het verzetten van de weerstand gaat gemakkelijk. Al met al een prima apparaat, zeker voor deze prijs.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding
  • Snel in- en uit te klappen
  • Loopt erg soepel en stil
  • Weerstand is gemakkelijk aan te passen

Minpunten

• Waardes van afstand en snelheid kloppen niet
  • Voeten staan ver uit elkaar
  • Scherm is niet makkelijk in gebruik

Evert 22-09-2018

Top roeiapparaat

Ik wil graag de beoordeling geven omdat ik dik tevreden ben met het roeiaparaat welke ik heb aangeschaft.

Pluspunten

• Degelijk apparaat , mooi uiterlijk.
  • eenvoudig te monteren met de handleiding,

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Jan 20-09-2018

Roeitrainer row 3

De roeitrainer is eenvoudig te monteren tot een degelijk en stabiel apparaat. De beweging is vloeiend en voelt goed aan. De instellingen zijn eenvoudig te wijzigen. Een fijn apparaat. Goede aanwinst. Lekker helder display in kleur voor het volgen van je training!!

Pluspunten

• Degelijk
  • Goede roeibeweging
  • Mooi display

Minpunten

• Stoeltje voelt wat minder degelijk

Aga 09-09-2018

Goede toestel , doet wat moet

Goede toestel voor thuisgebruik.we hebben hem al paar weken en Het wordt bij ons elke dag geroeid( ikke en mijn vriend)
Wij zijn wel blij met onze aankoop.
Ik heb 8 jaar ervaring..het is geen concept2 maar voor gewone training en conditie onderhoud
Wel oke !! Aanrader. Groetjes Aga en Lucas

Pluspunten

• Toffe scherm
  • Grote stabiele toestel

Minpunten

• Maakt lawaai en kraakt

Eric 21-08-2018

Makkelijk instaleren en prima stabiel apparaat

Wij zochten een roeitrainer om regelmatig wat oefeningen op te doen, geen wedstrijd sport maar puur een beetje fit blijven. Daarvoor is dit product heel geschikt, leuke uitdagende programma's en voor meerdere gebruikers in te stellen.

Installatie is een piece of cake. Product wordt nagenoeg compleet aangeleverd. Makkelijk ook in te klappen.

Voelt zeker stabiel aan en is nagenoeg geruisloos.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • uitdagend
  • makkelijk installeren en opbergen

Ronvanbun 05-08-2018

Prima roeiapparaat voor een goede prijs

Mijn oude roeiapparaat was stuk, dus moest een nieuwe. Dit nieuwe roeiapparaat is zeer degelijk en met een brede band in plaats van een touw zoals de vorige.
Je kunt een aantal voorgeprogrammeerde programma's gebruiken en deze indien gewenst ook aanpassen naar een zwaarder niveau / langere afstand.
Ik heb het nu 4 weken in huis en gebruik het een keer in de drie dagen. Totnogtoe zeer tevreden.

PS Op duurzaamheid heb ik goed gezet, maar dat is wat ik hoop. Moeilijk te weten als je het een paar weken in je bezit hebt, maar moet er iets invullen.

Pluspunten

• Degelijk apparaat (geloof 35kg)
  • Brede band in plaats van touw om te roeien
  • prima prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing mocht wat uitgebreider zijn

Benoît 31-07-2018

Topkwaliteit, ideale starter, leuk interactief scherm

Ik zocht een ideale starter en vond deze bij dit toestel. Na vergelijken met andere toestellen/winkels kwam ik hier terecht en ben zeer tevreden; snelle correcte levering/verpakking, gemakkelijk samen te stellen en voldoet aan alle wensen momenteel.
Gemakkelijke opberging ook en stille werking.

Pluspunten

• Interactief scherm met verschillende modi
  • Opbergmogelijkheid
  • Kwaliteit

Melissa 26-07-2018

Handig, geluidsarm , compact

Handige roeier met voldoende keuzes in het menu. Ook een leuk en mooi klavier. Vele standen mogelijk. De roeier maakt amper geluid en is dus aangenaam om te gebruiken. Handig in mekaar te zetten met de handleiding. Goede prijs-kwaliteit ! Fijne service van betersport zelf.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • Veel keuze in het menu
  • Fraai design
  • Geluidsarm bij gebruik
  • Handig te monteren

Melissa 26-07-2018

Handig toestel

Ik wou een roeitrainer die voor thuisgebruik ideaal was. Eentje die weinig lawaai maakte maar ook wel “modern “ genoeg was met voldoende keuze in het menu. Dit klopt volledig met dit toestel. Je hoort hem amper, voldoende keuze in programma’s en weerstand. Mooi om te zien is ook niet onaardig. Prijs-kwaliteitverhouding een topper !!! Tevens ook snel gemonteerd met de bijsluiter ;)!

Pluspunten

• Fraai design
  • Amper geluid tijdens roeien
  • Makkelijk op te bergen
  • Handig in elkaar te zetten met de bijsluiter
  • Veel keuze in programma’s of weerstand

Erik Kuppens 22-07-2018

Groot overzichtelijk scherm. Stevige matrialen.

Prijs/kwaliteit is ok. Het toestel doet wat het moet doen voor deze prijs en waarvoor ik dit gekocht heb. Ik gebruik bijna alleen manueel instellen. Wil je echt professioneel werken met het toestel moet je naar de hogere prijsklasse gaan, dan heb je nog meer programmakeuzemiddelen. De recovery duurt spijtig genoeg maar 1 min. Normale cool down duurt volgens mij 3 min. Leg ook steeds beschermmat (bijkopen of in doe-het-zelf-zaak kopen) onder toestel om ondergrond te beschermen en om schuiven van toestel tegen te gaan.Achter aan waar zitsteun op de grond komt is bescherming geplakt. Deze is na enkele dagen los gekomen (slecht plaksel?)Voeten staan ook te ver uit elkaar. Bij het echte roeien staan die dichter bij elkaar. Goede uitleg en service in de winkel. Voor herhaling vatbaar.

Pluspunten

• Makkelijke montage.
  • Makkelijke bediening (instellingen)
  • Makkelijk opbergbaar (opplooibaar)
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Transportwieltjes

Minpunten

• Voeten staan te ver uit elkaar
  • Recovery duurt maar 1 min. ipv 3 min.
  • Bescherming steun op grond is los gekomen
  • Slecht plaksel bij bescherming steun op grond?

Werner 12-06-2018

Zeer prettige roeier voor dagelijks thuisgebruik

Nadat ik vorig jaar al een Fitbike Ride 5 bij Betersport gekocht had, was ik toe aan iets nieuws, wat meer afwisseling dan enkel alleen maar fietsen. Gezien 2 eerdere liesbreuken was ik wat terughoudend om iets anders te proberen, maar uiteindelijk toch maar de gok genomen en deze roeitrainer (Focus Fitness Row 3) besteld.

Levering was keurig volgens afspraak, de installatie was zeer eenvoudig met de bijhorende instructies. Nu ik het toestel een kleine maand heb staan en zo’n 17x gebruikt heb, kan ik mijn ervaringen delen.

Het instellen van de computer is vrij eenvoudig en redelijk vergelijkbaar met de hometrainer, dus dit item gaat vlotjes. Enige nadeel is wel het instellen van het HRC programma. Als je dit kiest dan kan je uit een paar percentages kiezen voor de hartslag, maar ook een zelf te bepalen waarde instellen. Als ik bv telkens op een HR van 125 wil trainen dan onthoudt de Fitbike deze waarde en de volgende keer wordt deze waarde automatisch voorgesteld. De Row 3 doet dit niet, als ik Custom HR kies dan komt het programma altijd met een waarde van 176 op de proppen, die je dan vervolgens met de draaiknop helemaal tot 125 moet terug draaien. Misschien een kleinigheid, maar zoals op de hometrainer is toch eenvoudiger.

Verder werkt het training met het HRC programma bijzonder goed, dit in combinatie met een Polar borstband meter. Ik heb een paar keer gehad dat de HR op het display niet klopte, ook niet nadat ik met de settings in de Polar had gespeeld (zichtbaarheid aan/uit, gymlink aan/uit). Met de gymlink aan liep de HR op tot 240, met de gymlink uit daalde deze tot 30. Aangezien ik het niet terug werkend kreeg heb ik maar een aantal dagen op een vast programma geroeid, maar na een paar dagen deed de Polar weer terug normaal. Geen idee wat daar mis ging.

Het roeien zelf wijst min of meer zichzelf. Voor de techniek heb ik gewoon een paar youtube filmpjes gekeken, en dit werkt voldoende voor mij. Ik ben gewoon een ‘recreatieve’ gebruiker met als doel de conditie wat te verbeteren en af te vallen. Hiervoor is de roeitrainer uitstekend geschikt, zeker in combinatie met het HRC programma kan ik iedere dag heerlijk ontspannen sporten.
Wel heb ik ondertussen ook al 2 keer een probleempje met het display gehad. Daarop wordt de roeibeweging weergegeven door een poppetje dat naar voor en naar achteren beweegt, en 2x klopte deze beweging niet. Ging ik naar achteren dan deed het poppetje precies het tegenovergestelde. Oplossing was even de stekker eruit, paar seconden wachten en alles terug opstarten. Daarna liep de grafische weergave weer synchroon met mijn eigen bewegingen.
Afgezien van bovengenoemde problemen heb ik maar één opmerking over dit apparaat: ik vind de plastic voetsteunen nogal slapjes uitgevoerd. Wanneer ik roei dan zie ik de voetsteunen lichtjes buigen, met name bij de zijkant waar de opening voor de riempjes zit. Ik vraag me echt af of deze dit lang vol gaan houden, ik vrees eerlijk gezegd van niet. Ook aan de onderzijde voel ik al dat het plastic wat ingedrukt is van tegen de metalen staaf te duwen. Hier had men toch beter twee metalen of houten voetsteunen kunnen voorzien.
Aangezien ik verder geen ervaring heb met andere roeitrainers kan ik ook niets vergelijken, maar voor dagelijks thuis gebruik bevalt dit apparaat mij bijzonder goed, op een paar kleine puntjes na. Mocht hier echter ooit een probleem mee ontstaan, dan weet ik in ieder geval dat ik van goede service verzekerd ben bij Betersport.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Soepel werkend apparaat

Minpunten

• Slappe voetsteunen

J. 17-05-2018

fijn apparaat, doet wat het moet.

Ik heb het product direct in elkaar gezet na de bezorging. Het ziet er gelikt uit. Netjes afgewerkt en simpel in elkaar te zetten. Nu heb ik hem inmiddels een maand en ben redelijk tevreden. minpuntje is dat na een minuut of tien het stoeltje begint te piepen en te kraken. misschien kan ik dat verhelpen door de lagers een keer te vetten of de wieltjes zelf?
Verder heb ik sinds het begnio geen hartslagmeter op het scherm. Op de handgreep kan ik de hartslag wel waarnemen, dus het is geen ramp. Bovendien is het een hartslag indicatie dus niet heel nauwkeurig. Het is natuurlijk wel vreemd en jammer dat een nieuw product niet perfect werkt, dus die vraag leg ik nog bij 'betersport'. verder is het een gebruiksvriendelijk en net apparaat. ik train er nu gemiddeld 4 keer per week een half uur op en het bevalt goed. Er zitten voldoende mogelijkheden op het apparaat om het naar wens in te stellen. veel programma's en weerstand instellingen.

Pluspunten

• uiterlijk
  • gemak
  • in elkaar zetten
  • veel programma's en weerstandniveau's

Minpunten

• piepen en kraken van het stoeltje
  • hartslagmeter werkt alleen op handgreep

Anita 16-05-2018

Inklapbaar,grote scherm,duidelijk

Het is een fijne roeitrainer neemt weinig plaats in beslag.Ziet er mooi en fijn in gebruik.Zeer gebruiksvriendelijk.Makkelijk in elkaar te zetten wel goed kijken naar de tekening dan is het goed te doen.

Pluspunten

• Groot duidelijke scherm
  • Inklapbaar
  • Neemt weinig ruimte in
  • Prettig in gebruik

RgavL 13-05-2018

Prima prijskwaliteit

Snel geleverd, product zoals in beschrijving. Eenvoudig te monteren.
Geluidsarm bij gebruik, dat is erg prettig. Veel keuze in programma's en weerstanden. Zit lekker.
Schermpje van de hartslagmeter bij levering defect, snoertje was door. Wacht nog op een oplossing. (goed contact met klantenservice dus ik verwacht dat dit wel goed komt).
Tevreden met het apparaat.

Pluspunten

• Prettige houding
  • Stil bij gebruik
  • Niet al te groot
  • Eenvoudig te monteren

Minpunten

• Scherm hartslagmeter bij ontvangst kapot

A. de Meulemeester 02-03-2018

prima apparaat voor de thuis sporter

Ik heb voor deze roeitrainer gekozen om zijn vele mogelijkheden . De voldoende programma's en het magnetisch wiel van 12 kilo met de 16 weerstanden maken dit een prima apparaat om lekker thuis te sporten. Makkelijk alleen in elkaar te zetten. Prijs /kwaliteit verhouding is goed.
Uitleg display erg beknopt maar met wat spelen met de toetsen wordt het snel duidelijk.
Het apparaat staat goed stabiel glijd heel soepel en maak weinig geluid.
Blij mee!

Pluspunten

• glijd soepel
  • goed zitje
  • voldoende programma's
  • staat goed stabiel tijdens gebruik

Minpunten

• beschrijving display te beknopt

Aad M. 26-01-2018

Makkelijke montage, weinig geluid.

Vlotte levering. Eenvoudige montage. Weinig geluid tijdens gebruik. Solide constructie. Bijbestelde hartslagband werd aanvankelijk niet gedetecteerd door display. Gemeld als storing, binnen 4 dagen nieuw display ontvangen waarmee het probleem was opgelost. Prima service dus. Beschrijving werking display zou uitgebreider kunnen.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Weinig geluid
  • Uitstekende service

Minpunten

• summiere handleiding display

Maurice 26-01-2018

Makkelijk in gebruik

Naar lang zoeken ben ik uiteindelijk bij deze roeimachine uitgekomen. Het is een fijn apparaat om te gebruiken en makkelijk te bedienen.
Het apparaat is makkelijk in elkaar te zetten. En er zitten genoeg training standen op.

Pluspunten

• Top apparaat
  • Makkelijk te bedienen

NM 24-01-2018

Prijs/kwaliteit TOP !

Na verschillende reviews te hebben gelezen heb ik voor dit toestel gekozen.
Een aanrader Peijs kwaliteit een top product.
Enig minpuntje is de standaard hartslagmeter. Ik raad aan een focus hartslagmeter te kopen.

• Robuuste frame
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Standaard hartslagmeter