Virtufit Semi-Pro

• Best Reviewed 2 keer aug 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Semi-Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marnic 02-09-2023

Zeer stil roeiapparaat; super aankoop

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Ontzettend blij met de aanschaf van dit roeiapparaat. Zowel mijn man als ik gebruiken hem en daarvoor zijn de programma's ideaal. Het roeiapparaat is ontzettend stil en zeer vloeiend in gebruik. Het inklappen gaat helaas iets omslachtiger, maar dat nemen we voor lief. Blij dat wij voor een iets duurdere aankoop zijn gegaan, het is zeker zijn geld waard

Pluspunten

• geruisloos
  • mooie vormgeving
  • meerdere trainingsprogramma's

Minpunten

• inklappen

j**************@g******** 30-08-2023

Blij met de aankoop!

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Heel fijn toestel. Stil, programma's werken vlot. Interface is overzichtelijk. Inklappen mocht iets handiger zijn.

Pluspunten

• Stil toestel
  • Goede interface
  • Fijne zit

Minpunten

• Inklappen is niet super praktisch (maar wel ok)

m*********@t********* 21-08-2023

Tevreden klant

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Prijs correct. Aangenaam in gebruik. Zeer stil. Een plezier om op te trainen.

Pluspunten

• Stil
  • Goede prijs kwaliteit
  • Mooi toestel

Natasja 20-08-2023

Bevalt heel erg goed, mooie vormgeving!

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Ik heb de Virtufit Semi-Pro nu ongeveer vier maanden thuis in gebruik en ben er erg tevreden over! Om hem ook echt drie keer per week te gebruiken heb ik hem gewoon in de woonkamer staan. Omdat hij zo mooi vormgegeven is en niet heel massaal, misstaat het helemaal niet. Er zitten verschillende programma's op om uit te kiezen en je kunt zelf een programma instellen, maar ik heb 3 favoriete programma's die ik bij herhaling gebruik. Een koptelefoon op met muziek of een podcast en mijn half uur training zit er zo weer op (3x per week), met achteraf een voldaan gevoel dat ik het weer gedaan heb!
Ik voel en zie dat mijn spieren zijn toegenomen en dat was mijn grootste doel, minder kwetsbaar ouder worden.
Ik ben blij met apparaat!!

Pluspunten

• Meerdere programma's
  • Mooie vormgeving
  • Prettig in gebruik

Piet uit Moorsele 18-08-2023

Tevreden klant!

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Dit is mijn eerste roeitrainer en ik ben alvast razend enthousiast. Stil en compact maar met heel veel trainingsmogelijkheden. Makkelijk in elkaar te zetten en in te stellen met de duidelijke en compacte handleiding. Heel handig ook is het trainingsschema om van start te gaan en de eerste 6 weken de conditie op te bouwen zonder het lichaam te overbelasten. Wat mij betreft zeker een aanrader en voor zover ik het kan inschatten, prijs/kwaliteit een goeie deal.

Pluspunten

• Stil
  • Compact
  • Gebruiksvriendelijk
  • Betaalbaar

Minpunten

• Gewicht

Jeroen uit Breda 17-08-2023

Dé ideale & betaalbare roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Ik heb al veel roeitrainers gehad maar met deze is mijn zoektocht klaar. Hij is echt geruisloos dus je kunt lekker tv kijken of muziek luisteren tijdens het roeien. Met 16 weerstandsniveaus en verschillende trainingsprogramma’s heb je met deze Virtufit de beste prijs-kwaliteit verhouding die je kunt vinden. Niet belachelijk duur en ook niet te goedkoop waardoor gewoon goede en stevige materialen zijn gebruikt. Ook niet onbelangrijk: binnen een half uur van doos tot roeitrainer in elkaar gezet met mijn 2 linker kantoorhandjes. Een dikke 10 voor dit apparaat!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Veel trainingsmogelijkheden
  • Eenvoudige montage
  • Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding
  • Makkelijk te verplaatsen

Ima 17-08-2023

Stille pracht

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Het is een prima roeitrainer. En vooral lekker stil. Zo kan je ook stiekem gaan trainen zonder dat iemand het merkt. Ook het inklappen is handig. Zo verstop je je roeitrainer makkelijk in een kast.

Pluspunten

• Stil
  • Compact

Minpunten

• Wat aan de zware kant

k************@y******** 17-08-2023

Fijne roeitrainer voor beginners

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Top product, en top customer service en levering. De hartslagmeter was in eerst instantie vergeten, maar heel snel en netjes opgelost. De enige minpunt voor mij is dat de weerstand op de zwaarste stand niet erg zwaar is, wat je zou verwachten van zo'n dure apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk te monteren
  • Top build quality
  • Veel training programmas
  • Top levering en customer service

Minpunten

• Weerstand niet zo zwaar op hoogste niveau

m***************@g******** 17-08-2023

Top product

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Snelle levering. Makkelijke montage. Zeer degelijk product. Makkelijk in gebruik.
Zeer aan te bevelen.

Pluspunten

• Zeer degelijk
  • Makkelijk in gebruik

s************@g******** 17-08-2023

Matig tevreden

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Het is een mooie, duurzame roeitrainer. Het monteren was gemakkelijk en de materialen zijn duidelijk van goede kwaliteit. Er staan ook verschillende trainingen voorgeprogrammeerd. Ik ben dus blij met deze aankoop! Jammer genoeg lukt het niet te connecteren met een hartslagmeter en krijg ik daarvoor ook (nog) geen antwoord per mail. De service laat op dit moment te wensen over.

Pluspunten

• Voorgeprogrammeerde trainingen
  • Mooi en robuust uiterlijk
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Universele ant+/bluetooth hartslagmeter lukt niet

Wim 13-02-2022

Tevreden klant

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Vlot op te bergen roeier. Makkelijk te monteren. Ook goed voor grotere mensen. Te vrezen met mijn aankoop.

Pluspunten

• Grote mensen
  • Stil
  • Makkelijk op te bergen

j*********@g******** 09-12-2021

Een prima keuze!

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Het was voor het eerst dat we een fitnessapparaat in huis haalden. Deze roeitrainer was met de handleiding gemakkelijk in elkaar te zetten. Een degelijk apparaat met veel verschillende trainingsprogrammas. We maken er elke dag gebruik van, ieder met een eigen trainingsprogramma. De zit was wel wat lager dan verwacht, maar verder voldoet het aan onze verwachtingen. Voor die prijs een goede keuze.

Pluspunten

• gemakkelijk in elkaar te zetten
  • degelijk apparaat
  • veel trainingsprogrammas
  • duidelijk handleiding

Minpunten

• Lage zit

h*************@g******** 29-11-2021

Perfect toestel dat doen wat het moet doen

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Makkelijk in te stellen roeitrainer. Ik kocht er ook de hartslagmeter bij en ook deze sluit zich zonder problemen aan op de roeitrainer.
Het toestel voldoet aan de verwachtingen waarvoor ik het gekocht heb als onervarene. Hij is stabiel, steun voor je voeten staat in een perfecte hoek.

Pluspunten

• stabiel
  • gemakkelijk in te stellen

s*****@v*********** 28-11-2021

Degelijk toestel

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

degelijk toestel, helemaal wat het beloofd. Voldoet op alle vlak: snel geleverd, correct, stevig

Steven 27-11-2021

Mooi, compact en muisstil

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

We zijn erg tevreden over de kwaliteit van deze roeitrainer. Wat het nog beter maakt is dat hij uitermate stil is. We wonen in een huis met houten verdiepen, en roeien liefst wanneer de kinderen nog/al slapen. Daardoor was het nodig om een stille trainer te vinden, en daar zijn we met deze in geslaagd.

Het design mag er ook zijn, al is het spijtig dat iets eenvoudigs als een houder voor smartphone of tablet ontbreekt. Het blijft toch aangenaam om iets te kijken tijdens het roeien, of om een playlist te zien van de muziek dat je luistert, een health app etc etc... Een ander minpuntje is dat de trainer niet supereenvoudig op te bergen valt, je dient toch nog even een schroef los te draaien. Maar dat hebben bijna alle roeitrainers (dus waarschijnlijk voor ene goede reden) en dus ben ik nu echt aan het muggenziften.

Er zijn erg veel trainingsprogramma’s en de display is supereenvoudig en duidelijk. Ik zou dit product zeker aanraden aan iedereen die een goede roeitrainer zoekt.

Pluspunten

• Stil
  • Compact
  • Knap design
  • Veel programma's
  • Duidelijke display

Minpunten

• Geen houder voor tablet/smartphone

LucP 27-11-2021

TOP

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Goed toestel, veel mogelijkheden, gemakkelijke installatie. Top! Zowel door mij als door mijn vrouw in gebruik

Pluspunten

• installatie
  • stevig toestel

PeterD 26-11-2021

Roeitoestel van goede kwaliteit

Product zoals omschreven.
Gemakkelijk in elkaar te zetten en vrij stevig in zijn soort.
Neemt niet veel plaats in doordat het toestel kan samen geplooid worden.

Enige minpunt is dat er stroom moet voorzien worden voor de display.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Tal van programma's

Minpunten

• Werkt enkel op stroom, geen batterij mogelijk

n*************@h********** 26-11-2021

Tevreden

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Makkelijk te monteren, duidelijke handleiding. Voor mij was het geluid belangrijk, is heel stil, net wat ik zocht. Verschillende programma's, plezante afwisseling en makkelijk in gebruik. Kortom, tevreden klant...

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Makkelijke montage (+ goede handleiding)

Arjan 22-10-2020

Goede, stille roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Goede roeitrainer die erg stil is in gebruik. Er zitten veel programma's op die duidelijk zichtbaar zijn op het verlichte scherm. Het installeren was een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Stil
  • Duidelijk scherm

Bas 22-10-2020

Virtufit roeitrainer semi-pro

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Ik gebruik de roeitrainer nu een maand en hij bevalt prima. Functioneert soepel en stil en je hebt veel instelmogelijkheden

Menno 20-10-2020

Goede roeitrainer met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Roeitrainers vindt je in verschillende prijsklassen. We hebben uiteindelijk voor deze gekozen omdat dit apparaat veel mogelijkheden heeft, automatisch het gewicht aanpast en ook enorm stil is. Bovendien ook goed te gebruiken door lange mensen, waar ik toe behoor. Een goede aankoop en zeker een aanrader voor als je thuis aan je spieren en conditie wilt werken!

Pluspunten

• Automatische aanpassing gewicht
  • Veel programma's
  • Zeer stil
  • Geschikt voor mensen van 2 meter
  • In te klappen, ruimtebesparend

Minpunten

• Nog niet gevonden

Astrid 28-07-2020

Compact, maar geen aanrader

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Ik heb deze review op de site van fitwinkel proberen te plaatsen (het apparaat is enkel bij hen te koop), ik heb zelfs nog enkele weken na indienen gevraagd wanneer mijn review geplaatst zou worden. Geen reactie, blijkbaar worden alleen de enthousiaste reviews geplaatst om zo meer te verkopen... Nu we meer dan een maand verder zijn, plaats ik mijn review hier.

Ik heb deze ergometer gekocht om in Coronatijd toch fit te blijven. Het apparaat is compact en stil, en er zitten veel programma's op. Handig is dat je op hartslag kunt trainen, het apparaat past dan de inspanning aan om de hartslag op de ingestelde waarde constant te houden.

Helaas heeft het apparaat wel duidelijke minpunten. De opening van de trekband zit te ver richting rails, bijna boven de voetsteunen, waardoor je aan het eind van de roeibeweging niet goed naar voren kunt strekken. Het handvat raakt dan namelijk de uitgang van de band, je blijft teveel rechtop zitten.
Daarnaast staan de voetsteunen in een verkeerde hoek. Normaliter staat het voetbord van een roeiboot of ergometer in een hoek van rond de 40 graden, deze steunen staan veel steiler, waardoor je niet goed met je hele voet kunt afzetten. Een echt goede roeibeweging is dus niet te maken.

Omdat ik het in Coronatijd zonder ophaalservice niet prettig vond om met het ding terug te moeten naar de winkel, heb ik het opgelost door houten blokken te zagen en onder de voetsteunen te zetten, zo zit ik wat naar achteren en kan nu goed afzetten en strekken.

Al met al geen aanrader, je kunt hier zonder aanpassing niet op een juiste manier op roeien. In het promotiefilmpje van dit apparaat laat een dame ook een foute roeibeweging zien (overigens een euvel dat bij meer promotiefilmpjes voor roeiapparaten voorkomt).

Pluspunten

• Compact
  • Stil

Minpunten

• Uitgang trekband zit te dichtbij
  • Voetsteunen staan in de verkeerde hoek

Team VirtuFit 21-08-2020

Beste Astrid,

Hartelijk dank voor uw review over de Virtufit Ergometer Roeitrainer Semi-Pro!

Fijn om te lezen dat u tevreden bent over de duurzaamheid, dat het een compactheid en dat het toestel stil is!

We hebben uw review doorgestuurd naar onze klantenservice en zij hebben aangegeven dat ze in contact met u zijn. Wij hebben service en kwaliteit van onze producten hoog in het vaandel staan en willen u dan ook naar alle tevredenheid te helpen. We gaan er vanuit dat het daarmee lukt. Mocht dit niet het geval zijn dan weet u ons te vinden.

Heel veel trainingsplezier gewenst met uw roeitrainer!

Met sportieve groet,
Team VirtuFit

J.Einmahl 14-01-2020

Virtufit roeitrainer SemiPro

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

De roeitrainer nu ruim een jaar in gebruik en ben nog geen enkel negatief punt tegen gekomen. De bouwwijze en de afwerking geven het terechte gevoel van degelijke kwaliteit. Door dat de trainer kan worden ingeklapt is deze goed op te bergen.
In dat zelfde jaar ben ik verhuisd waarbij de voedingadapter verloren is gegaan. Hiervoor contact gezocht met de fabrikant waar ik een meer dan uitstekende service heb ervaren.

Pluspunten

• Uitstekend product
  • Uitstekende service fabrikant

Dennis 11-01-2020

Zeer degelijk

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

We hebben de roei trainer nu een aantal dagen in huis. Hij was zeer makkelijk in elkaar te zetten. Alles voelt degelijk en sterk aan. We hebben hem nu een aantal keren gebruikt en we zijn er zeer tevreden over. Hij is erg stil.

Pluspunten

• Degelijk
  • Stil
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Geen tot nu toe

Edwin 06-11-2019

Geweldig roeiapparaat

Geschreven voor: Virtufit Semi-Pro

Ik heb voor deze roeitrainer gekozen vanwege de vele goede reviews. Hier sluit ik mij nu helemaal bij aan. De roeitrainer voldoet aan alle verwachtingen. Er zijn een aantal programma's voorgeprogrammeerd, maar je kunt ook zelf je eigen programma's instellen. De computer slaat deze dan op. Hij maakt verder niet veel geluid, dus televisie kijken of muziek luisteren tijdens het roeien gaat prima. Doordat het inklapbaar is neemt deze ook niet te veel ruimte in. Dat de roeitrainer een hartslagfunctie heeft vind ik zelf erg fijn. De hartslagband heb ik er gratis bij gekregen, maar dat mag ook wel voor die prijs. Het display is niet heel erg groot, maar duidelijk leesbaar en overzichtelijk genoeg.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Uitgebreide programmamogelijkheden
  • Hartslagfunctie
  • Inklapbaar

Minpunten

• Handvat net iets te dik