• Best Reviewed dec 2023
  • Test panel 8 dec 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denver VPL-120BLUE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

d**************@h********** 08-12-2023
Geschreven voor: Denver VPL-120BLUE

De afgelopen weken heb ik deze platenspeler mogen testen. Wat heerlijk om lekker platen te kunnen luisteren! Het is een prima instapmodel. Het apparaat is licht, makkelijk neer te zetten en te verplaatsen, ziet er retro uit en is bovenal makkelijk in gebruik. De plaat begint automatisch te draaien als je de naald boven de plaat plaatst en stopt ook automatisch weer, dit vind ik wel een pre. De geluidskwaliteit van de ingebouwde boxen is prima, maar als je een echte muziekfanaat bent kan het wellicht wat tegenvallen. Je kan de platenspeler ook aansluiten op externe soundbar/ muziekinstallatie, let er wel op dat dit via ouderwetse aansluiten gaat en de kwaliteit daarna nog wat basic is. Dat is voor mij het enige wat een beetje tegenvalt. Verder ben ik erg tevreden en geniet ik volop van het luisteren naar lp's! Een aanrader wat mij betreft.

nona1989 05-12-2023

Prima platenspeler voor een fijne prijs

Geschreven voor: Denver VPL-120BLUE

Na een testperiode is het zeker, deze platenspeler blijft bij ons.
Hij is gebruiksvriendelijk en werkt snel, hij staat mooi in huis en is niet al te groot. Voor de grootte van de speakers is het geluid prima te noemen. De auto stop werkt goed en je kan dan ook gerust weglopen of iets anders gaan doen terwijl je nostalgisch luistert naar je oude platen. Heerlijk!

Pluspunten

• compact

Minpunten

• niet op boxen / soundbar aan te sluiten

Bob25 01-12-2023

Leuke platen speler

Geschreven voor: Denver VPL-120BLUE

Ik heb de Denver platenspeler een paar weken mogen testen. Het is een mooie compacte platenspeler die makkelijk een plekje vind in huis.
Het geluid is prima wat eruit komt, zeker wat je mag verwachten gezien de prijs.
Als de plaat afgelopen is stopt hij automatisch.
De pc software cd is een mini cd en dat gaat niet in elke laptop maar daar verzinnen we wel wat op.
Ik kan hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Compact
  • Automatische stop
  • Leuk geluid

Minpunten

• Software cd klein, past niet in alle laptops

JFO1098 01-12-2023

Leuke LP speler!

Geschreven voor: Denver VPL-120BLUE

Afgelopen weken heb ik de kans gekregen om deze USB platenspeler te testen.
Het is zeer fijn om weer plaatjes te kunnen draaien in plaats van alles digitaal op te zoeken en af te spelen, het geeft veel meer voldoening en is een leuke bezigheid.

De LP speler is standaard uitgerust met speakers, die best een goed geluid geven. Mocht je toch wat meer of beter geluid wensen kun je hem aansluiten op je radio. De kabels hiervoor zijn niet meegeleverd.
De installatie van de LP speler is opzich makkelijk, alleen voor de software ben je een pc nodig die een mini cd kan lezen, niet helemaal meer van deze tijd denk ik.

Daarnaast beschikt de lp speler over een USB aansluiting maar de stroomvoorziening wordt via een andere vorm geregeld.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de speler en de bouwkwaliteit en zou ik hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Draagbaar
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen bleutooth

b**********@h********** 25-11-2023

Leuke gimmick

Geschreven voor: Denver VPL-120BLUE

Afgelopen weken deze USB platenspeler mogen testen. Eerste indruk zeker positief: Mooi en leuk ding om je kamer mee op te vrolijken! De geluidskwaliteit met de standaard speakers valt me niet tegen en is denk ik wat je kunt verwachten voor de prijs. Het was toch alweer heel wat jaartjes geleden dat ik echt plaatjes had gedraaid, maar blijft toch wel leuk. Met een powerbank erbij (niet meegeleverd) kun je in principe overal je plaatjes draaien.
Hij doet wat hij moet doen: plaatjes draaien en met de auto-stop functie stopt hij als de plaat afgelopen is. De naald blijft dan wel op de plaat en gaat dus niet automatisch terug. Met de bijgeleverde software (Audacity) en USB kabel kun je je vinyl plaatjes mooi digitaliseren. Ook zou je hem op een stereo installatie kunnen aansluiten voor beter geluid, maar de kabels daarvoor zitten er niet bij.

Toch een paar kritische opmerkingen. Er is gekozen om voor de stroomaansluiting een niet-standaard USB kabel te gebruiken. Dus ondanks dat het in principe USB powered is heb je wel het meegeleverde kabeltje nodig. Was fijner geweest als het USB-C was geweest.
Tweede kanttekening is dat het wel echt heel basic is. Als je de arm omhoog doet en terug naar het beginpunt brengt blijft hij daar niet staan, hij gaat steeds weer naar de plaat waardoor die automatisch gaat draaien. Beetje irritant, maar voor die paar keer dat ik plaatjes draai niet super storend.

Pluspunten

• Leuk design
  • Standalone te gebruiken
  • Draagbaar

Minpunten

• Software op een mini-CD meegeleverd
  • Geen bluetooth
  • Geen standaard USB voeding

Brenda Gouma 20-07-2018

Super cool

Geschreven voor: Denver VPL-120BLUE

Super cool! Lekker ouderwets een lp draaien. Overal waar je wil. Boxen zijn ingebouwd. Je bent alleen een stopcontact nodig. Mooi klein koffertje dat decoratief staat in de kast.

Pluspunten

• Ingebouwde boxen
  • Decoratief
  • Plug and play
  • Modern
  • Nostalgisch