Tefal E25489 Air ovale braadpan 5,7 L - inductie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal E25489 Air ovale braadpan 5,7 L - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

n***********@h********** 10-03-2023

Top item

Top item! Doet precies wat het moet doen. Licht in de hand, maar voelt wel stevig aan. Makkelijk in te werken en net zo makkelijk schoon te maken. Grootte is top voor een gemiddeld gezin

Johan1971 06-03-2023

Lichtgewicht, ruim en fijne pan!

Wat een top-pan! Ruime inhoud, past zelfs een hele kip in, bakt niet aan en makkelijk te reinigen. Ook fijn om grote pan curry, stoofvlees oid in te maken, én hij kan in de oven. Mijn vrouw heeft handklachten maar omdat deze pan een stuk lichter is dan een gietijzeren pan, is deze veel hanteerbaarder.
De prijs is in verhouding met de kwaliteit naar ons idee prima!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Mag in oven
  • Bakt niet aan dus makkelijk schoon te houden
  • Ruime inhoud
  • Nette prijs

Minpunten

• Deksel glijd soms in de pan bij scheef leggen

Grooferd 06-03-2023

lichte braadpan

Zeer lichte grote braadpan. Verdeeld de warmte goed over de bodem en maak makkelijk schoon. Grote pan maar ook voor kleine gerechten prima te gebruiken. Tijdens het roeren in de pan wel pan vasthouden om draaien te voorkomen

Pluspunten

• lichte pan
  • makkelijk schoon
  • ruime pan

Minpunten

• vasthouden bij het roeren

Monika 06-03-2023

Fijn in gebruik

Het is een fijne pan in gebruik!
Als hij eenmaal goed warm is, blijft dit ook wel. Koelt wel wat sneller af. Maar dit is ook alles dat ik 'negatief' kan vinden over de pan. Dat is dan ook het risico als je voor een pan kiest die niet volledig van gierijzer is.
De voordelen daarvan zijn natuurlijk dat de pan goed te tillen is, en daarmee het gemak van de handelingen rondom het koken.
De puntjes in het deksel werken goed wat betreft het rondom vochtig houden van het eten.
Ik maak heel graag gebruik van deze pan!

Pluspunten

• Licht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Warmteverdeling minder dan bij gietijzer

Layla1969 05-03-2023

Superfijne pan

Ik was in de gelegenheid om deze pan te testen en ben laaiend enthousiast. De pan is superlicht in vergelijking met mijn oude gietijzeren pan en heel fijn in gebruik. De binnenkant is anti aanbaklaag en is ook heel makkelijk schoon te maken. Door het grote formaat ook ideaal voor grote stukken vlees en als je voor een grote gezelschap eten wil klaarmaken. De pan kan ook in de oven, dat is ook ideaal.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Anti aanbaklaag
  • Groot formaat
  • Ovenbestendig
  • Geschikt voor alle warmtebronnen

Leo Logister 05-03-2023

Top pan

Wat een fijne pan! Uitpakken is al een genot, je verwacht een zware pan uit de doos te halen, maar hij is echt lekker licht. Formaat is lekker groot, zodat er wel een paar kilo vlees in kan om lekker lang te stoven. Warmteverdeling op de inductieplaat is prima en formaat is ook goed voor in een middelgrote oven. Bij gebruik in de over is voordeel toch ook weer het gewicht. Je pakt hem er makkelijk even uit. Bereiding in de oven gaat dan ook prima. De braadpan houdt iets minder de warmte vast dan een vergelijkbare gietijzeren variant, maar ik heb dit niet als nadeel ervaren. Deze pan is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Lichtgewicht

l********************@g******** 05-03-2023

Licht maar fijn

Wat een opluchting in vergelijking met mijn oude 'zware' pan. Door polsproblemen was ik erg enthousiast om de pan te gebruiken. Naast dat hij er mooi uitziet, is het een fijne pan om schoon te maken. Hij zou in de vaatwasser moeten kunnen maar dat durf ik niet aan. Kleine moeite om hem zelf schoon te maken, dat is zo gepiept. Het koken gaat ook goed. Het plakt niet in de pan en de deksel maakt dat de warmte goed circuleert. Ik had een gerecht dat eerst aangebakken moest worden op mijn inductieplaat en daarna de oven in moest. Ik heb geen grote oven maar dit paste gemakkelijk. Ik ben erg blij met de pan. Hij heeft me positief verrast.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Plakt niet

i****************@l****** 26-02-2023

Lichtgewicht maar heel fijn

We begonnen met een hachee en eindigen in een Griekse Stifado. Het vlees wordt langzaam gaar zonder aan te bakken. In deze pan kun je heerlijke stoofgerechten maken.

Deze pan is ideaal om op te tillen en bv. op een kleiner vuurtje te zetten of bv af te wassen.
Heel fijn is hier het gewicht, ik ben klein van stuk en heb niet veel kracht dus zeer ideaal.

In deze mooie felrode pan gaat er nog zeker veel gestoofd en bakken worden.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Opvallende rode kleur en gouden knop op deksel

Minpunten

• Prijzig

rdam010 25-02-2023

Wat een lichte braadpan

De naam van de braadpan zegt het al; 'Air'. Maar de pan is ook enorm licht vergeleken met mijn traditionele gietijzeren braadpan. Het fijne daarvan is dat de pan ook makkelijk schoon te maken is. Mijn traditionele pan was erg zwaar en moest altijd direct afgedroogd worden tegen het roesten. Daar heb ik nu geen last meer van. Ook het eten bereiden in de pan gaat goed. Ik had verwacht dat dit minder zou zijn dan bij mijn vorige pan met dikke wanden, maar dat valt me alles mee. Mijn lekkere stoof met bier is dan ook goed gelukt. Je kunt de pan ook in de oven gebruiken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ook de pan reinigen in de vaatwasser zou moeten kunnen, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd. En met de hand vind ik net zo makkelijk nu deze pan zo licht is. Ook de vorm van de braadpan is prima. Mijn vorige was rond, maar deze is ovaal. Dit maakt verder helemaal geen verschil met betrekking tot het bereiden van je maaltijd. De pan is ook groot genoeg voor een lekkere stoof. Al met al ben ik blij verrast!

Pluspunten

• De pan is erg licht
  • Makkelijk schoon te maken
  • Oven- en vaatwasserbestendig

Minpunten

• De ovalen vorm is even wennen