Tefal OF4648 Optimo 33 L - Reviews

33 liter
Kleuren
zwart
Aansluitwaarde

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mabel 30-10-2017

Compact en zuinig

Ik heb de oven gekocht omdat hij van alle typen met doortgelijke inhoud de minst diepe is (nl 31,5cm); precies wat ik zocht voor in mijn kast. Toch is de ovenruimte prima (ventilator zit opzij ipv achterin).
Fuintioneert prima; snel warm; thermostaat is nauwkeurig, weinig lawaai. Na meting van energieverbruik blijkt hij minder te verbruiken dan de veel kleinere oven die ik daarvoor had; de warmteisolatie lijkt me een stuk beter.
Beetje jammer is dat hij geen verlichting heeft, maar het enige dat mik echt mis is een goede grill-functie. Zelfs met de ovendeur open is het nauwelijks mogelijk om ergens een bruin korstje op te krijgen. Jammer; ik had daar graag een paar tientjes extra voor over gehad. Maar verder niets dan lof, dus.

Pluspunten

• Compact (ondiep)
  • Zuinig
  • Degelijk

Minpunten

• Grill niet krachtig
  • Geen lampje

Rianne 27-01-2017

Mooi design, geen verlichting

De oven is mat zwart en ziet er mooi uit. Hij doet wat hij moet doen. Tijdsindicatie gaat per kwartier, dus ook binnen het eerste kwartier een kookwekker nodig. Wat ik het grootste gemis vind is dat er geen binnenverlichting in zit. Hierdoor zou ik hem niet weer opnieuw aanschaffen.

Pluspunten

• Mooie oven

Minpunten

• Geen nauwkeurige tijdsinstelling
  • Geen binnenverlichting