Sony SEL2470GM - Reviews

Filtermaat
82 mm
Grootste diafragma
2,8

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Jeroen 29-07-2018

Optisch topproduct, wel tillen en betalen

Deze lens overwogen naast een 24-105 f4. Uiteindelijk voor deze gegaan voor de grotere lichtsterkte en scherpte. Volgens de verkoper ook een betere bouwkwaliteit. Je betaalt wel maar daar krijg je ook wat voor. Ook moet je sterke polsen hebben want de lens is zwaarder dat mijn a7 camera, maar daar kom je niet omheen in zoomlenzen van deze kwaliteitsklasse.

Al met al een allround zoomlens van topkwaliteit.

Pluspunten

• Vlijmscherp
  • Nauwelijks chromatische aberratie
  • Lichtsterk
  • Nauwelijks vertekening

Minpunten

• Zwaar
  • Duur

Jurjen 14-07-2018

Uitstekend maar wel groot en zwaar

Onlangs heb ik mijn Sony/Zeiss SEL2470Z F4 ingeruild voor de SEL2470GM F2,8. De GM lens brengt alles wat er wordt beloofd - de scherpte is echt veel beter dan de Sony/Zeiss F4 en de extra stop meer licht is belangrijker dan ik van tevoren dacht. Met deze lens zijn echt professionele resultaten te schieten.

Maar wat is de lens groot en zwaar! 886 gr tegen 426 is meer dan twee keer zo zwaar... dat maakt ik mijn a7r toch wat minder snel 'even' meeneem. Aan de andere kant voor 'even' shots heb ik een telefoon - en met 36 MP aan boord loont het zeker om het beste glas er voor te zetten.

Pluspunten

• super scherp en helder
  • F2,8 - prima bokeh en veel licht in de lens
  • Professionele presentatie

Minpunten

• groot en zwaar
  • professionele prijs

www.dekunstvanfotografie.nl 08-02-2018

Prachtige Bokeh, scherpe beelden.

De 24-70GM is de beste zoom die ik tot nu toe gebruikt heb. Normaal heb ik liever prime lenzen, maar deze zoomlens komt erg dicht in de buurt qua kwaliteit. De lens geeft zeer scherpe beelden, de randen zijn op 24mm op 2.8 wat minder scherp, maar niet storend. Een stop hoger en het is al opgelost. De beelden zijn scherper dan de Nikon 24-70 en bijna net zo scherp als de Canon 24-70L. De bokeh van deze lens is ongekend, dit heb ik eerder alleen op prime's gezien zoals de Sony 55mm 1.8 en 85mm 1.8. Iets wat de Canon en Nikon variant niet kunnen evenaren.
Nadelen, de lens is zwaar, hij komt qua gewicht gewoon in de buurt van mijn 70-200 2.8.
Daarnaast is de lens duur, maar daar krijg je wel wat voor terug.

Pluspunten

• Bokeh
  • Scherp
  • Kleuren
  • AF knop op de lens (handig voor eye AF).
  • had ik Bokeh al genoemd?

Minpunten

• Zwaar
  • Groot
  • Duur

PatriciavB 29-01-2018

Stevige, goede, scherpe lens

De lens is zwaarder dan ik gewend ben, maar goed te hanteren. Fijn dat de lens 'op slot' kan als je 'm even niet gebruikt. Mooi scherp helder beeld. Prachtig.

Pluspunten

• Scherp
  • Degelijke kwaliteit behuizing
  • Professioneel

Minpunten

• Aan de zware kant

ROLAND 20-01-2018

TOP LENS

Kwaliteitsvol gemaakte lens met een zeer snelle geruisloze autofocus. Waanzinnig scherpe beelden. Uitstekend voor fotografie met weinig licht (snelle f/2.8)

Pluspunten

• ultra-scherpe beelden
  • heel snelle en stille autofocus

Minpunten

• prijs
  • groot en zware lens

giri 10-01-2018

Mooie lens voor Full frame systeemcamera

Zware lens, beetje aan de dure kant. Maar voldoet 100% aan mijn verwachtingen. Het is een lens die je veilig als enige kan meenemen op vakantie. Van zoom tot semi-wide, een stuk makkelijker om je compositie samen te stellen. Met een goede lichtgevoeligheid en scherpte die gegarandeerd een glimlach op je gezicht brengt.

Pluspunten

• range
  • lichtgevoeligheid
  • scherp
  • bouw
  • degelijk materiaal

Minpunten

• zwaar
  • prijs

Jutvanjuul 23-11-2017

Geweldige lens!

Ik wilde een allround lens voor op mijn camera, zowel voor fotografie als voor videografie! En deze lens heeft alles. Stelt snel scherp, heeft een prachtige scherptediepte (f2.8) en je kan je brandpuntafstand locken! Ik twijfelde tussen de 24-70 f4.0 en 24-70 f2.8 maar ik ben blij dat ik toch doorgespaard hebt!

Pluspunten

• Snelle AF (stelt snel scherp)
  • Goede beeldstabilisatie

Minpunten

• Het blijft een dure aankoop

GPs 12-11-2017

Machtige lens

In combinatie met de sony A7 ii heb je echt een superset. Deze lens is lichtgevoelig, handmatig scherpstellen is een eitje. door de automatische superzoom. Ondanks de forse prijs toch voor deze lens gekozen want nu heb ik de flitser -haast- niet meer nodig.

Pluspunten

• Lichtgevoelig
  • 24-70 bereik

Minpunten

• best stevig geprijsd

Mariette (vak)fotograaf 31-10-2017

Proffessionele lens

Gekocht voor op Sony Alpha 6000 (geen full frame) maar lens is meteen full-frame als ik later een A7 body (fullframe) koop. Investeren in glas en in de toekomst dus. Lens is topkwaliteit en mijn eerste professionele lens, geschikt voor al het bruiloften en partijen werk (licht groothoek en licht zoom) tot 6 m ver af max.

Pluspunten: full frame; past op cropped Alpha 6000 (E-mount); past op Sony A7 Mark I/II/III en op de nieuwe A9; handgeslepen lenzen; 5 jaar garantie, cashback €150,-
Minpunten: prijs, maar ja is ook proff.equipment; erg groot voor mij Alpha 6000

Pluspunten

• full frame
  • past op cropped Alpha 6000 (E-mount)
  • past op Sony A7 Mark I/II/III en op de nieuwe A9
  • handgeslepen lenzen
  • 5 jaar garantie, cashback €150,-

Minpunten

• prijs
  • groot/zwaar (op Alpha 6000)