Sony SEL1635Z - Reviews

Beeldstabilisator
Filtermaat
72 mm
Grootste diafragma

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Robert 23-04-2018

Niet helemaal overtuigd

Hiervoor werkte ik met Canon en heb onlangs de overstap gemaakt naar de Sony A7RII. Mijn andere objectieven zijn van de Zeiss Batis lijn maar ik wilde graag mijn 17-40 Canon vervangen zodat ik niet meer met adapters hoefde te werken.

Na paar maanden testen kan ik concluderen dat de Canon 17-40L F4 op bijna alle fronten beter is. Ik heb meer "missers" in mijn foto's qua scherpte dan met de Canon. Focus punten lijken niet accuraat te zijn. Ook lijkt deze lens vaak te "hunten" bij minder goede lichtomstandigheden.

Als je aan het twijfelen bent om je Canon lens te vervangen door dit Sony objectief dan adviseer ik je grondig deze lens eerst te testen of te blijven bij je Canon lens.

Pluspunten

• degelijke bouw, voelt als een tank

Minpunten

• Canon 17-40L lens betere combi met mijn Sony A7RII

Dirk 04-05-2018

Comfortabel in gebruik en sprankelend beeld

Ik heb bewust voor de Sony SEL1635Z groothoeklens gekozen vanwege de uitmuntende kwaliteit. Ik heb meerdere groothoeklenzen in de fotovakshop vergeleken, maar deze lens geeft echt de beste prijs/kwaliteit verhouding. Lichtgewicht, dus goed in balans met mijn Sony A7II camera. Ben heel blij met deze aankoop!!!

Pluspunten

• Uitmuntende beeldkwaliteit
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Kompleet met stevige hoes en zonnekap

Janine 01-03-2018

Fijne lens!

Degelijk gebouwd, goede scherpte, snelle autofocus. Ligt lekker in de hand, prima bereik, en net lichtsterk genoeg.

Mario Brussé 03-01-2018

Sony SEL 16-35 Z

Eind vorig jaar deze zoom aangeschaft om in landschapfotografie te gaan gebruiken. Focus ring voelt prettig aan.
Verbluffende scherpte in de F11 - F16 range. Bij maximale opening minimale vertekening in de hoeken. Uitermate
tevreden met de prestaties van deze aankoop.

jos 30-12-2017

STEVIG OBJECTIEF

Zeer stevig en toch relatief licht objectief. Scherpe beelden, ook in de hoeken bij diafragma 8 tot 11.
(camera Sony a7RII)

Pluspunten

• stevig
  • scherp
  • relatief compact en licht

WillemW 26-12-2017

Degelijke en goede groothoekzoom

Degelijk gebouwde, goed presterende groothoekzoom. Vergeleken met bv de Canon 16-35/4 is deze lens toch wat kleiner en lichter, zoals ook wenselijk bij een mirrorless systeem. Scherpte tot 30 mm is zeer goed, ook buiten het centrum. Bij de langere brandpunten neemt de scherpte wel wat af, maar is nog steeds goed. Uiteraard zijn de hoeken overal wat minder, 1 tot 2 stops diafragmeren helpt goed. Tonvormige vertekening bij de korte brandpunten, kussenvormig vanaf 28 mm. Meestal goed bestand tegen tegenlicht, soms opeens teveel 'ghosts' maar een paar centimer naar links/rechts en dat is weer verdwenen. Relatief weinig chromatische aberratie voor zo'n lens, al is de 16-35/2.8 GM in dat opzicht nog een stuk beter. Goede autofocus, en prima stabilisatie. Helaas geen afzonderlijk stabilisatieschakelaar op de lens (bv nuttig bij stafiefgebruik), daarvoor moet je het menu in duiken. Al met al een prima lens met voor mij onmisbare brandpunten.

Pluspunten

• scherpte
  • zoombereik
  • stabilisatie
  • degelijkheid
  • autofocus

Minpunten

• soms iets teveel ghosts/flare
  • in de hoeken blijft beeldkwaliteit wat achter

Aad Bennis 27-11-2017

Echt een mooie degelijke lens om te zien ,voelt goed

Dit is een goede lens voor bv landschappen , en hij voldoet aan de verwachting.Hij is scherp in het hele bereik zoals gezegd is .