Sony SEL-2470Z - Reviews

Lenstype
standaard

8,9

Vincent Vanwetswinkel 21-02-2015 Product paar weken in bezit

Lens van zeer hoge kwaliteit!
Ik ben echt onder de indruk van de optische stabilisatie die deze lens bied in een toch wel zeer compact en licht design.
Het variabele focus mechanisme is wel even wennen maar werkt uiteindelijk prima. Zo is het bv. niet mogelijk om focuspunten te markeren op de lens voor focus-pulls bij video opnames maar langs de andere kant heb je wel de mogelijkheid om zeer nauwkeurig te focusen.
Verder zeer tevreden over de beeldkwaliteit en de lens voelt ook robuust en goedgebouwd aan.
Een echte aanrader!

WIM122 19-02-2015 Product paar weken in bezit

In combinatie met het lage lichtgetal en een goede camera, de A7S, is deze combinatie het einde, zelfs de hoeken blijven scherp!

Nico de Jong11 17-02-2015 Product maand in bezit

Ik heb de SEL2470Z samen met de Alpha7II gekocht, eerst nog getwijfeld om met de kitlens te kopen maar de verschillen in resultaat rechtvaardigen de aankoop van de (veel) duurdere in licentie geproduceerde Zeiss lens. Hij is stevig en robuust en is soepel in te stellen. In RAW formaat iets van vertekening in de hoeken bij bepaalde diafragma's. wanneer je in JPEG fotografeert wordt dit door de camera uitstekend gecompenseerd.Ik ben blij met mijn aankoop en de resultaten zijn uitstekend

PjotrHQ 03-02-2015 Product paar weken in bezit

6,4
Prima lens, maar niet echt spectaculair voor dat geld. Het fly by wire focussysteem is een mooi bedacht systeem, maar werkt niet voor mij. Ik hoop dan ook op een firmware update waarin ik dit zou kunnen aanpassen.

hbm.brozius 25-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben ontzettend blij met mijn nieuwe sel 2470z. qua degelijkheid voelt de lens stevig aan handmatig scherpstellen gaat heel soepel en geeft een zeer goed resultaat.
Door de combinatie met een fullframecamera (meer licht) is de kleurweergave helder waardoor het contrast uitstekend is te noemen.

Elephas 19-01-2015 Product paar dagen in bezit

Het is niet altijd even eenvoudig en intuïtief om zelf te bepalen waar moet worden scherpgesteld. De bediening vraagt veel knop-toets combinaties en draaien aan duimwieltjes, dit is te omslachtig.

Giel1952 28-08-2014 Product maand in bezit

Ik gebruik de Sony SEL-2470Z op een Sony A7 body.
De opnames worden gekenmerkt door en prachtig contrast en natuurlijke kleurweergave. Het bokeh is fraai. Zowel de handmatige als de automatische scherpstelling functioneren plezierig. De scherpte is uitstekend.

C11foto 28-08-2014 Product maand in bezit

Super blij met mijn nieuwe Sony. Gebruik deze set oa voor bruiloften als second shooter, maar mijn collega neemt de set vaak mee voor het fotograferen van het feest. Prachtige foto's zonder flits op feesten. Zo goed als ruis loos. Detail foto's van bijvoorbeeld met veel tule, kraaltjes en kristalsteentje zijn haar scherp. In de fotostudio prachtige kleurn en vlijmscherper foto's. Een aanrader dus.

ambler 15-08-2014 Product kwartaal in bezit

ik kocht de A7 plus de 2470 zoomlens 2 maanden geleden en heb dus beperkte ervaring. Dit gezegd zijnde:
deze camera plus deze lens vormen een superieure combinatie bij volle belichting, tegenlicht, zwakke belichting, en bij alle lenszoom-posities.
De camera is pure joy om te gebruiken en deze lens maakt elke vraag naar lenswisseling eigenlijk overbodig. Immers, ook portretopnamen kunnen bij redelijke belichting in vlammend detail.
Feel free om eventuele specifieke vragen te stellen.
De kleurweergave, scherpte, bokeh, alles superb.
Tip: het is zinvol om gebruik te maken van de focus-area instelmogelijkheid en dus om deze funktie toe te wijzen aan een custom-instelbare camera-toets.
Enjoy en wees bij voorbaat overtuigd dat deze f/4.0 in feite meer lijkt op een f/2.8 of beter.

Klaas Jager1951 05-08-2014 Product maand in bezit

Bovengenoemde scores zijn een vergelijking mer de 1.4/55 Zeiss Otus, in de praktijk. Opvallend is, dat deze korte zoom uitstekend presteert. Het haalt net niet de scherpte en het micro contrast van de Otus, maar de kleurweergave zit dicht in de buurt. De relatief kleine opening is voor eventueel gewenste onscherpte geen probleem. Even inzoomen en op de grootste opening en je hebt een fraaie onscherpte.
Het sterke van deze zoom is dat je voor deze prestaties maar 1/3 betaalt t.o.v de Otus.
Eigenlijk een koopje, terwijl je dan ook nog een zoom hebt i.p.v. Een standaard 55mm!
Kortom een prima objectief mer een hoge kwaliteit/prijs verhouding.

D*Martens9 04-08-2014 Product paar weken in bezit

Ik gebruik deze lens op de videocamera FS700 RH emount.
Een heerlijke lens om vlug mee te werken. Leuk om scherptediepte mee te creëren. Daarbij ben ik van plan om een Sony fotocamera te kopen zodat ik de lenzen af kan wisselen voor het maken van films/video en foto,s.

FvH Photography 03-08-2014 Product paar weken in bezit

Ik fotografeer normaliter met Nikon, Canon en Leica, maar deze Sony A7R is echt een verrassend indrukwekkende camera! Wel even de moeite nemen om je in te lezen in de vele menu-instellingen, om echt alles uit deze slimme camera te kunnen halen. Voor serieuze shoots is de extra accu-grip aan te raden, want energiezuinig is hij niet. Al met al zeker een aanrader voor de serieuze, veeleisende fotograaf.

Harmonix36 31-07-2014 Product maand in bezit

Betrouwbaar en breed inzetbaar. Snelle autofocus en goede scherpte. Het valt me op dat ik minder post-processing hoef te doen in Lightroom.

John Schilperoort 28-07-2014 Product maand in bezit

Nu ruim 6 weken in gebruik, meer dan 400 opnames mee gemaakt, ook met voorzetachromaat van +3.00dpt. Alle opnames zowel in RAW als in JPF hoogste resolutie.
Fotoboek gemaakt van een selectie van de eerste 150 opnames.
Kwaliteit is werkelijk perfect, geen vignetering in de hoeken waar te nemen,scherpte uitstekend tot in de hoeken. kleurbalans perfect. Gewicht is OK, je weet dat een dergelijke lens met een stabilisatiesysteem en een optische topkwaliteit geen 200 gram kan wegen, maar de ruim 500 gram is prima zeker in vergelijk met de mastodonten die op de Nikon camera zitten. Door de goede balans en grip op de lens met de camera is het hanteren volledig in balans en kun je met hele lange sluitertijden opvallend goed uit de hand blijven fotograferen. ruim onder de verhouding brandpuntlengte-sluitertijd.
De zoom instelling is wat beperkt maar inherent aan de gevraagde en verkregen kwaliteit want een zoomlens blijft altijd een compromis al zou je dat hier niet zeggen. Zou daarnaast graag een 70-300 zien van Sony ipv de 70-200.
Eindconclusie: OK de prijs is fors, maar de lens maakt de te verwachten kwaliteit volledig waar. Als je topkwaliteit wilt kun je het krijgen van deze lens.
100% aanbevolen!

aben1946 24-07-2014 Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden over mijn aanschaf van de Sony lens
Sel-2470Z lens hij voldoet aan de beloofde kwaliteit en is zeker zeer degelijk en ligt lekker in de hand

John Schilperoort 16-07-2014 Product maand in bezit

Na uitgebreid zelf testen tussen Olympus OMD M1 Sony Alpha-7 en 7R uiteindelijk gekozen voor de Sony Alpha-A7 body. Met dank aan Foto Klein Barendrecht; dit kon met een daar gekocht geheugenkaartje en dan thuis rustig de beelden vergelijken. Meesterlijke service; hele dikke aanrader!
Het grote prijsverschil (E700) voor de A-7 (24 megapixel) t.o.v. de 7-R (36Megapixel) gaf uiteindelijk de doorslag. Als basislens de Carl Zeiss zoomlens SEL 24-70 mm er bij gekozen plus de Sony flitser HVL-F60.
Een week later toch de Carl Zeiss 35mm groothoek er bij gekocht. Een vast brandpunt blijft tenslotte scherper vooral in de hoeken en, heel belangrijk, die combinatie maakt het tot een meesterlijke lichtgewicht snapshot camera van fenomenale kwaliteit!
Nu, na 4 weken en bijna 1000 foto’s overheerst nog steeds de verbazing over de geweldige scherpte en verbazingwekkende belichting zowel in de ‘auto’ als de ‘P’ stand. Nu en dan gebruik ik al de ‘A’ of de ’S’ stand, maar dat is nog even wennen
’s Avonds na zonsondergang de Tower Bridge in Londen fotograferen uit de hand, op 400Asa, met een betonnen armleuning als steuntje: loeischerp en perfecte belichting. Uit de hand op 1600 Asa idem dito!
Ik heb ruim een jaar gewacht op een alternatief voor de Nikon 610 omdat ik persé een uitklapbaar beeldscherm wilde hebben. Na het lezen van ettelijke reviews en vooral DP-review uit de USA is dit de keuze geworden en geen centje spijt.
Tip: de gebruiksaanwijzing van Sony is totaal waardeloos, eigenlijk schandalig. Het ultieme handboek voor deze camera in Duitsland gevonden: Sony A7/7R: ‘Das Handbuch zur Kamera’ van Kyra Sänder en Christiaan Sänger. Als u een beetje Duits kunt lezen al goed te gebruiken, maar dit boek verdient het om in het Nederlands te worden vertaald. Bijna 400 pagina’s met zeer goed leesbare uitleg over de technische zaken van de camera, het juiste gebruik er van en de vele tips om tot een ideale positie te komen om goede foto’s te maken. Een absolute aanrader!!

John Schilperoort, Hoofddorp

Snuiterman 24-06-2014 Product maand in bezit

Het is een pracht product, snel in de autofocus, de lens is ook snel met autofocus tijdens het filmen. Enige kleine puntje is dat er een mogelijkheid bestaat dat er ooit iets van zand achter zou kunnen gaan zitten...dit heb ik nog niet overigens.

JBvan 22-06-2014 Product paar weken in bezit

Het objectief is zeer degelijk gebouwd, en heeft een goede kwaliteit. Past mooi bij de Sony A7 camera en het ligt goed in de hand. Scherpte en zoomringen draaien zeer zuiver. Afmeting en gewicht zijn aanzienlijk groter, en zwaarder, dan de Zeiss 35 mm-F2,8. Als gevolg past het dus niet meer in een kleine tas.

Heb bewust voor dit objectief gekozen vanwege 24 mm groothoek en OSS. Voor filmen heb je een optische stabilisatie zeker nodig. Dit werkt goed. Ik ben tevreden met de aankoop, samen met UV-filter van Zeiss 67 millimeter.

Brandpunt 24-70 mm is ideaal voor dagelijks gebruikt, zonder dat je andere objectieven mee moet nemen.

De aanschafprijs is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.

Hendrikus01 16-06-2014 Product paar weken in bezit

Hele goede lens, wel prijzig. Multifunctioneel in gebruik voor de meeste reportages.
Niet heel lichtsterk.

Sexbierum 03-06-2014 Product paar weken in bezit

De Auto Focus (AF) is voor dagelijks gebruik prima bruikbaar.
Blij werd ik echter van de handmatige scherpstelling (MF) van de lens.
Zonder in te hoeven zoomen krijgt je een sterk vergroot detail van het onderwerp.
Hierop kun je zeer nauwkeurig scherpstellen en zo ook je dieptescherpte bepalen.
Aan de randen is de foto scherper dan ik van andere lenzen gewend ben.
Als de prijs van de lens geen bezwaar is dan is deze lens beslist een aanrader!