Sony SEL-2470Z - Reviews

Sony E
Filtermaat
67 mm
Grootste diafragma

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Fotograaf Mot 21-07-2018

Prima standaard zoom

Zowel de constructie (metaal) en optische kwaliteit zijn zeer goed. Snelle AF (op Sony A7II) . Lens is redelijk compact , maar wel aan de zware kant.

Pluspunten

• OPtische kwaliteit
  • Degelijke constructie
  • Geruisloze werking
  • Stabilisatie OSS

Minpunten

• Zwaar
  • Prijzig

Eerko Vissering 12-07-2018

Geweldige scherpe lens.

Ik heb deze lens nu 1 week in mijn bezit, ik vind dit een geweldige lens.
Ben van het weekend natuurfotografie gaan doen, en vind de resultaten van de foto's geweldig.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • redelijk lichtsterk.

Jenny 17-06-2018

Veelzijdige lens, super kwaliteit

Ideale lens voor breed spectrum fotografie. Wij gebruiken onze oude lens, die standaard bij de camera zat, helemaal niet meer nu we deze hebben. Het formaat is ideaal, niet té groot, en het gebruik heel veelzijdig. Goed voor situaties met weinig licht, redelijke zoom range maar ook een wide-angle, dus ideaal en veelzijdig

Pluspunten

• Wide-angle
  • goed bij weinig licht
  • handig formaat

Minpunten

• redelijk prijzig

Mees 19-01-2018

Ideale voor straat en documentaire fotografie.

sinds ik de Sony Zeiss 24-70 F4 heb gebruikt weet ik niet wat mij overkomen is. De scherpte van deze lens is prachtig en erg mooi. Ik zelf gebruik deze lens voornamelijk voor mijn straat en documentair fotografie. De lens is licht en ideaal voor mensen die maar 1 lens willen gebruiken. in combinatie met een Sony a7 is het de ideale reis set. ik raad deze lens zeker aan.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Scherp op f4
  • Klein van formaat.
  • Ideaal voor video

Minpunten

• Niet zo laag diafragma
  • De lens kost best veel geld.
  • Scherpte

Sofie Van Royen 15-01-2018

Zeiss 24-70F4

Beste kwaliteit van lenzen. Wel zwaar kwa gewicht maar kan wel tegen een stootje. In combinatie met een Hoya filter, onmisbaar voor deze lens, kwa bescherming.

Pluspunten

• kwaliteitsvol
  • scherpte, helderheid
  • knap resultaat

Kris 14-01-2018

Zeer goede vervanger standaad kitlens A7

Hoewel de standaard kitlens van de Sony A7 een zeer capabele lens is, zocht ik iets waarmee ik de kwaliteit van mijn foto's naar een hoger niveau kon tillen. Uiteindelijk gekozen voor deze lens, omdat ik graag eens lens zoek met een beetje groothoek en een beetje telezoom. Deze lens voldoet daar zeker aan, de beeldkwaliteit van zowel groothoek als telezoom is fenomenaal. Ik heb de lens beoordeeld met een 9 omdat de autofocus motor niet de snelste is (wel de stilste die ik ooit heb meegemaakt!) en ik had graag iets dichter bij mijn object willen fotograferen nu (40 cm minimale scherpstel afstand) kortom ik vind deze lens zijn investering (zeker na afprijzing en cashback) zeker het geld waard.

Pluspunten

• Superieure beeldkwaliteit
  • Stille autofocus
  • Gewicht balans met mijn A7

Minpunten

• Niet de snelste autofocus
  • Scherpstel afstand
  • Design (vingerafdrukken)

Ron Gerris 10-12-2017

Lens met goede kwaliteit en prijs

Deze lens heeft voor mij de juiste prijs / kwaliteit. Maak er mooie foto's mee en kan ik zeker iedereen aanbevelen

Pluspunten

• Kwaliteit

Vincent Vanwetswinkel 21-02-2015

Lens van zeer hoge kwaliteit!
Ik ben echt onder de indruk van de optische stabilisatie die deze lens bied in een toch wel zeer compact en licht design.
Het variabele focus mechanisme is wel even wennen maar werkt uiteindelijk prima. Zo is het bv. niet mogelijk om focuspunten te markeren op de lens voor focus-pulls bij video opnames maar langs de andere kant heb je wel de mogelijkheid om zeer nauwkeurig te focusen.
Verder zeer tevreden over de beeldkwaliteit en de lens voelt ook robuust en goedgebouwd aan.
Een echte aanrader!

WIM122 19-02-2015

In combinatie met het lage lichtgetal en een goede camera, de A7S, is deze combinatie het einde, zelfs de hoeken blijven scherp!

Nico de Jong11 17-02-2015
  • Product maand in bezit

Ik heb de SEL2470Z samen met de Alpha7II gekocht, eerst nog getwijfeld om met de kitlens te kopen maar de verschillen in resultaat rechtvaardigen de aankoop van de (veel) duurdere in licentie geproduceerde Zeiss lens. Hij is stevig en robuust en is soepel in te stellen. In RAW formaat iets van vertekening in de hoeken bij bepaalde diafragma's. wanneer je in JPEG fotografeert wordt dit door de camera uitstekend gecompenseerd.Ik ben blij met mijn aankoop en de resultaten zijn uitstekend

PjotrHQ 03-02-2015

6,4
Prima lens, maar niet echt spectaculair voor dat geld. Het fly by wire focussysteem is een mooi bedacht systeem, maar werkt niet voor mij. Ik hoop dan ook op een firmware update waarin ik dit zou kunnen aanpassen.

hbm.brozius 25-01-2015

Ik ben ontzettend blij met mijn nieuwe sel 2470z. qua degelijkheid voelt de lens stevig aan handmatig scherpstellen gaat heel soepel en geeft een zeer goed resultaat.
Door de combinatie met een fullframecamera (meer licht) is de kleurweergave helder waardoor het contrast uitstekend is te noemen.

Elephas 19-01-2015

Het is niet altijd even eenvoudig en intuïtief om zelf te bepalen waar moet worden scherpgesteld. De bediening vraagt veel knop-toets combinaties en draaien aan duimwieltjes, dit is te omslachtig.

Giel1952 28-08-2014
  • Product maand in bezit

Ik gebruik de Sony SEL-2470Z op een Sony A7 body.
De opnames worden gekenmerkt door en prachtig contrast en natuurlijke kleurweergave. Het bokeh is fraai. Zowel de handmatige als de automatische scherpstelling functioneren plezierig. De scherpte is uitstekend.

C11foto 28-08-2014
  • Product maand in bezit

Super blij met mijn nieuwe Sony. Gebruik deze set oa voor bruiloften als second shooter, maar mijn collega neemt de set vaak mee voor het fotograferen van het feest. Prachtige foto's zonder flits op feesten. Zo goed als ruis loos. Detail foto's van bijvoorbeeld met veel tule, kraaltjes en kristalsteentje zijn haar scherp. In de fotostudio prachtige kleurn en vlijmscherper foto's. Een aanrader dus.

ambler 15-08-2014
  • Product kwartaal in bezit

ik kocht de A7 plus de 2470 zoomlens 2 maanden geleden en heb dus beperkte ervaring. Dit gezegd zijnde:
deze camera plus deze lens vormen een superieure combinatie bij volle belichting, tegenlicht, zwakke belichting, en bij alle lenszoom-posities.
De camera is pure joy om te gebruiken en deze lens maakt elke vraag naar lenswisseling eigenlijk overbodig. Immers, ook portretopnamen kunnen bij redelijke belichting in vlammend detail.
Feel free om eventuele specifieke vragen te stellen.
De kleurweergave, scherpte, bokeh, alles superb.
Tip: het is zinvol om gebruik te maken van de focus-area instelmogelijkheid en dus om deze funktie toe te wijzen aan een custom-instelbare camera-toets.
Enjoy en wees bij voorbaat overtuigd dat deze f/4.0 in feite meer lijkt op een f/2.8 of beter.

Klaas Jager1951 05-08-2014
  • Product maand in bezit

Bovengenoemde scores zijn een vergelijking mer de 1.4/55 Zeiss Otus, in de praktijk. Opvallend is, dat deze korte zoom uitstekend presteert. Het haalt net niet de scherpte en het micro contrast van de Otus, maar de kleurweergave zit dicht in de buurt. De relatief kleine opening is voor eventueel gewenste onscherpte geen probleem. Even inzoomen en op de grootste opening en je hebt een fraaie onscherpte.
Het sterke van deze zoom is dat je voor deze prestaties maar 1/3 betaalt t.o.v de Otus.
Eigenlijk een koopje, terwijl je dan ook nog een zoom hebt i.p.v. Een standaard 55mm!
Kortom een prima objectief mer een hoge kwaliteit/prijs verhouding.

D*Martens9 04-08-2014

Ik gebruik deze lens op de videocamera FS700 RH emount.
Een heerlijke lens om vlug mee te werken. Leuk om scherptediepte mee te creëren. Daarbij ben ik van plan om een Sony fotocamera te kopen zodat ik de lenzen af kan wisselen voor het maken van films/video en foto,s.

FvH Photography 03-08-2014

Ik fotografeer normaliter met Nikon, Canon en Leica, maar deze Sony A7R is echt een verrassend indrukwekkende camera! Wel even de moeite nemen om je in te lezen in de vele menu-instellingen, om echt alles uit deze slimme camera te kunnen halen. Voor serieuze shoots is de extra accu-grip aan te raden, want energiezuinig is hij niet. Al met al zeker een aanrader voor de serieuze, veeleisende fotograaf.

Harmonix36 31-07-2014
  • Product maand in bezit

Betrouwbaar en breed inzetbaar. Snelle autofocus en goede scherpte. Het valt me op dat ik minder post-processing hoef te doen in Lightroom.