Sony SELP18105G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SELP18105G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Johan 07-01-2020

Kwalitatief goede lens

Geschreven voor: Sony SELP18105G

Dit is een goede lens met een solide bouwkwaliteit. Tevens is de lens lichtsterk over alle brandpunten. Het resultaat is een scherpe foto.

Pluspunten

• lichtgevoelig
  • scherp beeld

Minpunten

• gewicht

Nickylam65 06-01-2019

Mooie robuuste all-round lens

Geschreven voor: Sony SELP18105G

Ik heb de lens gekregen met kerst voor mijn Sony a6300. Ik heb er nog niet veel mee geëxperimenteerd maar de foto's die ik ermee gemaakt heb zijn haarscherp. Ik fotografeer graag mensen en kan ze nu ook mooi van verder af in beeld nemen. De lens werkt geluidloos. Op andere recensies werd als minpunt vaak het gewicht van de lens vernoemd maar daar heb ik dus helemaal geen probleem mee. De lens is toch nog wel compact te noemen en oogt heel professioneel. Ik ben ervan overtuigd dat ik er heel veel plezier mee ga beleven, zeker omdat ik nu minder van objectief zal moeten wisselen. De zonnekap die erbij geleverd wordt is ook nog mooi meegenomen.

Pluspunten

• mooie, stevige lens
  • geleverd met zonnekap
  • geluidloos
  • snelle AF

Janines 03-01-2019

Scherpe foto's

Geschreven voor: Sony SELP18105G

Solide, lichtsterke lens die zowel binnen als buiten goede prestaties heeft. Door het zoombereik is de lens zeer breed inzetbaar, van landschap tot portret tot sport en details. Een fantastische aanwinst!

Pluspunten

• lichtsterk
  • mooi bokeh
  • breed inzetbaar

Minpunten

• gewicht

Daryl 08-02-2018

Mooie maar grote lens met interne zoom

Geschreven voor: Sony SELP18105G

Ik wilde een travel lens hebben, dus niet constant primes wisselen als je onderweg bent. Het bereik is erg fijn. Door constant F4 op 105mm mooie bokeh. Hij is wel vrij groot, maar ligt lekker in de hand. Ziet er erg strak uit met de "G" markering van Sony. Is niet de scherpste lens, hoeken zijn wat softer maar wel net wat beter dan de kitlens.

Pluspunten

• Powerzoom (interne zoom)
  • Looks
  • Bereik tov kitlens, al mis je 2mm
  • Constant F4
  • Focussen/zoomen is stil

Minpunten

• 16mm was nog fijner geweest
  • Hoeken zijn wat soft
  • Vrij groot

L. Ned 17-01-2018

Gemak en kwaliteit

Geschreven voor: Sony SELP18105G

Erg fijne les voor een gezin met kinderen die alle kant op bewegen. De lens levert kwaliteit dichtbij, ver weg en bewegend. Resultaat in donkere ruimtes valt me ook niet tegen.

Pluspunten

• Scherpe foto's met weinig belichting
  • Snel
  • Makkelijk in gebruik

DanielVW 28-12-2017

Degelijke zoomlens

Geschreven voor: Sony SELP18105G

Ik zocht een groter zoombereik dan de kitlens (16-50) en wilde tegelijkertijd niet steeds hoeven te wisselen tussen twee lenzen, dus deze is ideaal. Met deze lens met dit bereik maak je ook foto's met een fraaie onscherpte van de achtergrond. Het continu maximale diafragma van F4 zorgt voor iets minder ruis als je foto's neemt in een donkerdere omgeving vergeleken met de kitlens. Ik heb wel ervaren dat deze lens minder geschikt is voor macro en close-up. Ik merk ook een iets rijkere kleurweergave vergeleken met de kitlens. Wat betreft de vervorming die deze lens geeft, als je in .jpg foto's trekt, wordt dit automatisch gecorrigeerd en als je in raw schiet kun je dit achteraf doen, waarvoor ik het gratis programma rawtherapee gebruik.

• Zoomt intern
  • Ideale zoombereik

Minpunten

• Minder geschikt voor macro

Gregory 18-12-2017

Versatile Lens for Street and Studio

Geschreven voor: Sony SELP18105G

This lens on my a6000 gives me sharp images, nice compression of background, and almost perfectly round bokeh due to the 7 blade aperture. The focus seems a bit soft at 18mm at f4, but only noticeable when blowing up detail. OSS works well, even in a handheld video, and the focus and zoom are completely silent. If I only want to carry one lens for a variety of situations, this is the one.

Pluspunten

• Sharp focus
  • Constant f4 aperture
  • Silent power zoom for video
  • Price!

Brt 23-11-2017

Al in een lens voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: Sony SELP18105G

Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding voor een lens die veel op de body (Sony6300) blijft zitten. Wisselen voor ander objectief is niet vaak nodig.

Pluspunten

• veelzijdig gebruik
  • interne motorzoom
  • 4.0 opening onder elk zoombereik
  • prima grip samen met body

Minpunten

• misschien niet zo compact

Eveod 16-09-2017

Fjne lens voor dagelijks gebruik.

Geschreven voor: Sony SELP18105G

Zoek je een upgrade voor je kit lens, maak je fotos en film je. Dan kan je hier niet omheen.
Naast mijn 18-200 zoom is dit mijn favoriete lens, merk dat ik eigenlijk niets anders meer gebruik.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • licht sterk F4
  • powerzoom is super bij het filmen