Whirlpool MWO 611 SL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Whirlpool MWO 611 SL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter T. 13-06-2018

Hopeloos apparaat

Geschreven voor: Whirlpool MWO 611 SL

Heb het apparaat net 2 dagen in huis. Na een middag ermee bezig te zijn geweest, kan ik bevestigen dat het apparaat werkt. Maar daarmee is ook alles gezegd. De gebruiksaanwijzing is niet alleen zeér summier maar klopt ook van geen kant. Het instellen van de klok met behulp van de gebruiksaanwijzing bleek onmogelijk. Slechts met hulp van andere gebruikers via internet lukte dat uiteindelijk. Ook de beschrijving van het instellen van de magnetron (eerst op 'microwave' drukken, dan de tijd ingeven en vervolgens het vermogen instellen) klopt niet: zo krijg je de microwave niet aan de gang. Je moet - na microwave indrukken - eerst het vermogen instellen en dan pas de tijd. Maar inmiddels was ik 2 uur verder. Andere functies nog niet geprobeerd, maar die zullen dan ook wel onjuist zijn beschreven. En als een bedrijf al niet in staat is een deugdelijke handleiding te schrijven, kun je je afvragen of ze wel in staat zijn een deugdelijk apparaat te produceren.
Om simpel iets op te warmen, moet je heel veel knoppen indrukken. Het verbruikte vermogen wordt niet uitgedrukt in in Watt (zoals gebruikelijk) maar in een percentage van het volledige vermogen van 850 Watt (100, 80, 60, 40 of 20%, al naar gelang het aantal keren dat je op 'Power level' hebt gedrukt) en dat wordt tijdens het instellen dan weer in het scherm weergegeven als P10, P8, P6 enz. Ik heb dus nu een lijstje naast de magnetron moeten hangen met: 1x drukken = P10 = 850 Watt, 2x drukken = P8 = 680 Watt enz. En als de magnetron eenmaal is gestart, is nergens in het scherm meer af te lezen welk vermogen was ingesteld.
Al met al een hopeloos apparaat in het gebruik. Ik heb zeer veel spijt van deze aankoop. Voor mij het eerste en laatste product wat ik ooit van Whirlpool heb gekocht.

Pluspunten

Minpunten

• Zeer ondeugdelijke en onjuiste handleiding
  • Uitermate complex in het gebruik