• Best Reviewed 2 keer dec 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi DNS80 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FerreroRocher 21-01-2024

Goed alternatief voor koude ruimtes

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Gekocht ter vervanging van een delonghi compressor luchtontvochtiger (DEX216F) die i.v.m lage temperaturen in de slaapkamer niet toereikend werkte.
Waar de vorige luchtontvochtiger de hele avond bezig was om de kamer op 60% te houden, en dus een hoop herrie produceerde, is de dns80 maar een half uurtje hard bezig om tussen de 30-45% te komen.

Zowel in de automatische, hoge en lage ontvochtigingsmodus maakt de fan helaas significant meer geluid dan de fan in de DEX216F. Dus ondanks dat er geen zoemende compressor in zit, kan ik de machine niet stil noemen.

Pluspunten

• effectieve ontvochtiging
  • geen zoemende compressor

Minpunten

• luid
  • kan geen vochtigheidspercentage target instellen

n*********@h****** 05-01-2024

Goede aankoop!

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Vormgeving is mooi. Toestel zeer compact en makkelijk verplaatsbaar door handvat en het lage gewicht
Makkelijk bedienbaar en in te stellen.
Duidelijk display, geeft ook de actuele vochtigheidsgraad weer.
Je ziet de luchtvochtigheid afnemen naarmate het apparaat zijn werk doet. Prijs/kwaliteit is prima in orde en nu tijdelijk met gratis weerstation.

j***********@g******** 02-01-2024

Dry

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Mostly for drying clothes over the winter. I’ve had an older model for about 6 years but the heating element stopped working, so this is a replacement.

I like these because they are simple and don’t have noisy and power hungry compressors.

Pluspunten

• Small
  • Compact
  • Reasonably quiet

Minpunten

• Expensive for what it is

m*******@o********** 22-12-2023

Zeker een aanrader

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Het is een mooi en goed werkend apparaat. Simpel in gebruik en geluidniveau is laag.

Pluspunten

• simpel in gebruik
  • geluidsniveau

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

r***************@g******** 20-12-2023

zeker een aanrader

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

wegens vocht problemen in mijn garage, heb ik de delonghi DNS80 gekocht.
naar één dag kon ik al merkbaar verschil zien.
Ben zeer tevreden met mijn ont vochtiger

Hans van Doorn 08-12-2023

aanrader!

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Heb de luchtdroger gekocht om mijn motorboot condensvrij te houden in de winter.
Eind van de middag aan betekent dat enkele uren later de vochtigheid onder de 70 procent is. Hierdoor de volgende morgen geen condens!
Supertevreden over dit product.

Pluspunten

• compact
  • ruim keuzemenu
  • stil
  • werkt goed vij lage temperaturen

Minpunten

• tiptoets aan uit soms wat ongevoelig
  • volle waterbak stroomt makkelijk over bij legen

p*****@d******** 26-10-2023

gebruik ze al vele jaren, inmiddels al derde exemplaar!

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

dit is inmiddels onze derde Delonghi lucht ont vochtiger. Het apparaat wordt gebruikt op onze boot en daardoor hebben we binnen een heerlijk constant klimaat. Daardoor kunnen we kussens e.d. in de winter aan boord laten liggen.

Vaak aan klanten geadviseerd, en door hen ook vaak aangeschaft.

Pluspunten

• stil
  • droogt goed
  • weinig stroom gebruik

Minpunten

• geen

h**m@g**l.com 19-10-2023
Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Zeer blij mee, vooral de stand om was mee te drogen is ideaal.
In de laagste stand ook zeer stil.

w**y@g**l.com 11-10-2023

Luchtontvochtiger DNS80 van DeLonghi

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Na een uitgebreide selectie heb ik de luchtontvochtiger DNS80 van DeLonghi gekozen. Wat de doorslag gaf was, was de stille werking en de wasdroogfunctie. Daarnaast waren de afmetingen van belang.
Na een tijdje in gebruik te hebben blijkt mijn keuze juist. Het apparaat is zeer stil en doet naar tevredenheid zijn werk. De luchtvochtigheid is in onze slaapkamer inmiddels gedaald van 82 naar 67%. Dat is de bedoeling.

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Wasdroogfunctie
  • Afmetingen
  • Werking

Minpunten

• Geur onmiddellijk na aanschaf
  • Aan/uittoets lastig te bedienen

Mike 21-12-2022

Prima ontvochtiger voor koudere ruimtes

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Flinke ontvochtiger, gekocht om ook onder koudere temparaturen de lucht te ontvochtigen. Verbazingwekkend hoe snel deze machine behoorlijk wat vocht uit de omgeving trekt. Wellicht een kleine tegenvaller (dat kun je ook verwachten) is dat deze meer stroom trekt dan verwacht. Geeft (op een relatief koele kamer) uiteindelijk ook aardig wat warmte af. Op automatische stand wordt gestreefd naar 50%. Ik had veel liever gehad dat ik een wat hogere waarde kon instellen. Legen van de container gaat vrij makkelijk; het terugplaatsen is iets lastiger, omdat deze er niet altijd direct op de juiste plaats in glijdt. Kost even voordat de lucht die eruit komt de geur van 'fabrieksaf' kwijt is. De ionisator ook gebruikt, maar nog spaarzaam. Bediening is eenvoudig en is zeker makkelijk te verplaatsen. Snoerlengte is prima. Al met al behoorlijk tevreden.

Pluspunten

• Snelwerkend
  • In lage stand redelijk stil
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Hoge stand (ook via automatisch) goed te horen
  • Geen instelbare luchtvochtigheid

e***********@m***** 19-12-2022

Goed en stil product

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Wij hadden vochtproblemen in huis (schimmelvorming e.d.) en hebben daarom voor dit product gekozen. Het kunnen aansluiten van een afvoerleiding (op de opvangbak) en weinig geluid maken was voor ons de reden dit product aan te schaffen. Het was een investering, maar dit product is het meer dan waard! Simpel in gebruik en doet zijn werk uitstekend.

Pluspunten

• Werkt goed
  • Blaasrichting is in te stellen
  • Er is een afvoerslag te plaatsen op de opvangbak
  • Ionisatie stand tegen schimmel
  • Licht

Minpunten

• Best prijzig
  • In de hoogste stand luidruchtig

Jan S 15-12-2022

bevalt prima

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Het product is gekocht omdat in de winterperiode de ramen beslaan. s'Avonds de DNS 80 aangezet en de volgende morgen al geen condens meer op de ramen in de woonkamer. De werking van de Delonghi DNS 80 is dus prima.

Pluspunten

• goede werking
  • weinig geluid in lage stand

Minpunten

• bij hoge stand wel redelijk geluidsniveau
  • geen verdere negatieve punten

R 07-12-2022

Prima apparaat

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Binnen een dag brengt de machine de luchtvochtigheid van een ruimte naar 50~60%. Ook het drogen van kleding duurt slechts een halve dag. Door zijn hendel ook goed te verplaatsen naar andere ruimtes of verdiepingen.

Prima apparaat voor zijn prijs.

Pluspunten

• Snelheid
  • Mobiliteit

Roythetaz 03-12-2022

Geweldig apparaat

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Mijn collega was reuze enthousiast over dit product. Na 5 minuten informatie was ik verkocht en gelijk besteld.
Wat een goed apparaat, doet wat er van verwacht Wordt. Handig is ook de digitale display en de grote opvangbak.

Pluspunten

• Opvangbak
  • Digitale display
  • Compact formaat

Minpunten

• iets te veel lawaai bij volle snelheid

h******@i********* 16-11-2022

Moet nog uitproberen

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Heb de luchtdroger net moet hem nog uittesten ziet er mooi vormgegeven degelijk uit

a**************@g******** 11-11-2022

voldoet prima.

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

het apparaat voldoet aan onze verwachtingen: is nagenoeg geluidloos, eenvoudig te bedienen en het water is al snel zichtbaar in het opvangreservoir

Pluspunten

• geluidsarm
  • eenvoudige bediening

Peerke 08-11-2022

Aanrader

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Apparaat is niet te groot, maakt weinig herrie en het ontvochtigen werkt zeer goed. Let op, dit type apparaat blaast warme lucht uit: prima voor op de koude slaapkamer, minder prettig in de zomer.

Pluspunten

• Klein
  • Relatief stil

Minpunten

• Verbruikt best veel stroom

i***@b*************** 25-10-2022

Luchtontvochtiger

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Wij wilden een compacte luchtontvochtiger in huis die er ook acceptabel uitziet. En die hebben wij gevonden in de DNS80 van De'Longhi. Hij is inderdaad klein en het grijs staat ook goed in ons interieur.
Hij heeft meerdere standen waar je uit kan kiezen. Heel handig. Hij doet ook erg goed zijn werk. De luchtvochtigheid in de huiskamer is al gezakt. Dit is duidelijk te merken. Het klimaat is een al stuk aangenamer geworden.
Kortom een goede keuze. Wij zijn erg blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Meerdere standen
  • Is rustig
  • Doet goed zijn werk
  • Eenvoudig in de bediening

Boonstr 02-10-2022

Gewoon de beste ontvochtiger voor een oud huis

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

We wonen in een oud huis dat we niet volledig willen verwarmen. Hierdoor is de luchtvochtigheid in de winter erg hoog en ontstaat er op sommige plekken schimmel. Om dit te voorkomen hebben we na veel onderzoek de deLonghi DNS80 gekocht (in de aanbieding voor €271,- bij Expert).

Na twee dagen gebruik:
Zeer efficiente ontvochtiger. Hij is erg compact en licht van gewicht. Je kunt hem gemakkelijk mee de trap op nemen. Wij hebben de machine nu 2 dagen in gebruik en hij heeft al vele liters vocht uit de woonkamer en slaapkamer gehaald. We staan steeds weer versteld hoeveel vocht er al weer in de bak zit. Doordat er warme droge lucht uit de machine komt, wordt de ruimte waar de machine in staat een paar graden warmer. De vochtmeter schommelt wel heel erg. Als je naast de machine gaat staan kan deze zomaar 5% klimmen.

Energieverbruik:
De machine verbruikt op de hoogste stand 700 watt per uur (=0.7kWh), wat met de huidige prijs (Vattenval 1 oktober 2022) van € 0.41 per KW neerkomt op (0.7x€0.41=) € 0.29 per uur. Laat je de machine dus 8 op max draaien dan kost dat ca. € 2.30 per dag. Goed om te weten. Wij zetten hem nu op de ECO stand, wat niet heel veel invloed lijkt te hebben het functioneren. Er wordt nog steeds veel water uit de lucht gehaald. ECO zou invloed moeten hebben op het energieverbruik, maar ik weet niet hoeveel verschil dit uitmaakt. Ik merk wel dat de lucht iets minder warm wordt.

Pluspunten

• compact en licht van gewicht
  • zeer efficicient
  • geluid is niet vervelend
  • super duidelijke knoppen

Minpunten

• onduidelijk hoeveel verbruik bij ECO stand
  • waterbak van ca 3l snel vol
  • stroomkabel kan iets langer

Albert Brom 19-03-2022

Bevalt zeer goed.

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Het apparaat voldoet meer dan goed. Is zelfs nog beter dan mijn verwachting. Is zeer stil. Meteen aan het werk gezet en gelijk werd het reservoir gevuld. De volgende dag een vol reservoir!!

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Bijgeleverde afvoerslang is zeer stug.

StephanS 22-11-2021

Luchtontvochter die doet wat het belooft!

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Na lang zoeken deze ontvochtiger aangeschaft, het kost wat maar dan heb je ook wat.
We wonen in een ouder huis met veel vocht op de ramen in de ochtend. De ontvochtiger haalt behoorlijk veel vocht uit de lucht, en geen vocht op de ramen meer (nu 2 weken in gebruik).

Voordeel in vergelijking met andere luchtontvochtigers is voor ons dat het erg handzaam is met het handvat bovenop. Tevens is de opvangbak makkelijk te legen. Wij gebruiken niet de slang. Qua geluid hoor je hem natuurlijk wel afhankelijk wel stand je gebruikt.

Al met al, een aanrader!

Pluspunten

• Veel vocht onttrekkend uit de lucht
  • Warmt ook de lucht op
  • Handzaam
  • Makkelijke opvangbak

Minpunten

• Maakt heel zachtjes geluid (wisten we)

Kuiken 13-11-2021

Perfect apparaat

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

We zijn zeer tevreden over deze ontvochtiger. Hij doet goed zijn werk is praktisch in gebruik door de verschillende standen. Je hoort hem bijna niet in de laagste stand. Ook perfect voor de was die binnen hangt. Prima prijs kwaliteit verhouding. Ik zou hem niet meer willen missen.

Pluspunten

• Doet goed zijn werk
  • Bijna geluidloos op de laagste stand
  • Vele mogelijkheden
  • Goede prijs/ kwaliteit

Minpunten

• misschien het stroomverbruik

w************@h********** 26-10-2021

Korte snelle beschrijving van net ontvangen DNS-80

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Mijn huiskamer had een vochtigheidsgraad van 75/80 %. de kamer is hoog. 4 meter in een punt.
Ik heb de dns80 nu 1 uur aanstaan op max. (drie druppels) en heb reeds 1/2 liter vocht in het reservoir. hij werkt dus.
Het percentage staat nu na 2 uur draaien op 64 %.
Het doet dus wat het behoord te doen. Of het voldoende is voor deze ruimte is nog te vroeg om dat te zeggen.
Bedieningsgemak : eenvoudig wijst zichzelf, en ook het reservoir is eenvoudig te legen.
Al met al een goed apparaat.

Pluspunten

• Stil
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• Prijs

Ron_83 10-10-2021

Top apparaat

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Doet wat het moet doen en is lekker stil. Je staat gewoon verbaasd hoe snel het gaat.

j*********@g******** 05-10-2021

Mooi apparaat, werkt perfect.

Geschreven voor: De’Longhi DNS80

Apparaat ziet er goed uit, licht van gewicht en design. Direct geïnstalleerd en verrast door het weinige geluid dat hij maakte. Ideaal voor de slaapkamer.

Pluspunten

• design
  • geluidsarm
  • kwaliteit

Minpunten

• prijs is stevig