Focus Fitness Loopband - Jet 7 - Reviews

LCD display
Inklapbaar
Snelheid tot maximaal
18 km/h

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Michael Aneca 22-12-2016 Product paar maanden in bezit

Meer dan zomaar een loopband!

Mijn vrouw heeft last van haar kniegewrichten en was op zoek naar een toestel waarop ze kon lopen zonder langdurig pijn te hebben na training. De demping en automatische soepelehellingsregeling zorgen ervoor dat ze meer dan voldoende ondersteuning krijgt en ze geen schrik moet hebben voor onverwachte oneffenheden of struikelblokken zoals ze heeft bij het buiten lopen. Zelfs na een uur tot anderhalfuur lopen op de band heeft ze geen last van haar gewrichten. Heel positief dus. Voor mijzelf hoefde het niet om een loopband te kopen, daar ik geen probleem heb om bij eender welk weer buiten mijn kilometertjes te lopen. Echter wanneer ik haar bezig zag, terwijl ze in London liep (via de iplus module die draadloos verbonden is met haar tablet), begon het ook serieus te kriebelen. Haar tablet neemt de besturing van de loopband volledig over en wanneer het bergop gaat, dan gaat automatisch de helling van het toestel omhoog. Ook wanneer je op hartslag loopt, kan je het toestel de snelheid automatisch laten aanpassen aan de hand van je hartslag, op die manier kan je je training perfect optimaliseren zonder telkens op de knopjes te duwen om de snelheid aan te passen. De maximum snelheid, 18km/h is meer dan voldoende en wie twijfeld, moet maar eens de helling aanpassen en kijken hoelang je nog aan 18km/h zou kunnen lopen ;) Looproutes kan je heel eenvoudig via de app uitstippelen en onmiddellijk beginnen lopen, dit in combinatie met Google Earth, zodat je letterlijk kan zien waar je loopt. Wie geen zin heeft om een route uit te stippelen, kan via de gratis versie van MapMyfitness dat ingebouwd zit in de Iplus module, routes kiezen van mensen die hun routes online hebben gezet. Dit zijn bestaande routes van echte lopers!. Wanneer je nog een stapje verder wil gaan, kan je via Kinomap ( ook inbegrepen in de iplus module) zelfs routes lopen die met Go-pro camera's gefilmd zijn, lopen. Momenteel zijn ze nog bezig met een upgrade, de app de loopband te laten besturen. Op die manier zal de video zich aanpassen aan jouw snelheid. Het enige minpunt momenteel voor mij is dat de registratie niet wordt ge-exporteerd naar de bekende running apps, zoals Strava, mapmyrun, Polarflow, ... Eenmaal de update van kinomap in orde, zal dit wel kunnen. Nu moet je ze manueel overnemen en zelf invoeren in je running apps. Voor de mensen die lopen met een hartslagmeter die werkt op Bluetooth smart, hoef je niets te doen om je hartslag te zien op de loopband. Deze wordt automatisch gedetecteerd. Eerlijk gezegd kan ik niet meer zonder mijn loopband. Wanneer het koud of regenachtig is, zie je me niet teveel meer buiten lopen. Ik loop mijn rondjes of afstanden wel online op Aruba, New-York, Parijs, .... Ik vrees dat ik soft aan het worden ben. Aan de andere kant, heb ik geen reden meer om niet te gaan lopen wegens geen tijd! Je kan zelfs televisie kijken terwijl je loopt, op de achtergrond lopen de apps gewoon verder en wordt alles netjes geregistreerd.

Pluspunten

• Demping
  • Soepele wijziging in helling
  • Heel stil, zelfs op hoge snelheid
  • iPlus module met kinomap en mapmyfitness

Minpunten

• registratie export momenteel niet mogelijk

Jo 14-07-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goede loopband. Prijs kwaliteit toppie. Groot scherm.

Gekozen omwille vanhet grote scherm en goede motor. Vorige loopband ook via betersport besteld en zeer tevreden over de service.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Krachtige motor

Alain 21-02-2017 Product paar dagen in bezit

Tevreden van de aankoop

De loopband komt in een pakket dat je nog in elkaar miet steken, maar het bevalt maar een paar grote stukken waardoor hij zeer snel klaar is voor gebruik. Het opklappen van de loopband gaat makkelijk. Het gebruik is simpel maar goed genoeg. Het lopen gaat vlotjes en met niet teveel lawaai.

Al bij al zeer tevreden met de aankoop tot nu toe. 👍

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Makkelijke montage
  • Open en dichtklappen gaat heel vlot
  • Loopt goed

Franck 19-02-2017 Product paar weken in bezit

Very good performances

The Focus Jet 7 is really a great treadmill. A large selection of presets make it accessible to both beginners and seasoned runners. I particularly like the HRC program that adjusts the speed based on heart rate. For that price, very good price/quality ratio. One negative point, however, while advertised to be iOS compatible, I only got it to work with android.

Pluspunten

• Price
  • Quality

Minpunten

• Not working with iOS

Eva 17-02-2017 Product paar weken in bezit

Comfortabele loopband

Toffe, gemakkelijk te monteren loopband ( de 8 vijzen dat klopt effectief).
Loopt heel comfortabel en de extra features van de Bluetooth connectie met een tablet werken zeer goed en maken het lopen extra aangenaam.
Levering verliep ook zeer correct, telefoontje vooraf en een soort track and tracé van het pakket waardoor de leveringstijd goed kon worden ingeschat.
Conclusie: blij met de aankoop!

Pluspunten

• Comfortabel
  • Gemakkelijke montage

Minpunten

• Niet echt stil
  • Zwaar pakket als het een verdiep omhoog moet

van Woerkom 22-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne loopband

Ik heb hem nu een week in gebruik en ben er meer dan tevreden over! Ook over de zeer snelle levering! Ik kon hem gemakkelijk in elkaar zetten... Het naar boven tillen was wel erg zwaar!
Super fijn dat hij werkt met mijn polar hartslag meter. Ik kan zelfs trainen op hartslag, hij past de snelheid automatisch aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • werkt ook met mijn polar hartslagband

Minpunten

• zwaar om naar de zolder te tillen