Focus Fitness Loopband - Jet 7 - Reviews

LCD display
Inklapbaar
Snelheid tot maximaal
18 km/h

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Michael Aneca 22-12-2016

Meer dan zomaar een loopband!

Mijn vrouw heeft last van haar kniegewrichten en was op zoek naar een toestel waarop ze kon lopen zonder langdurig pijn te hebben na training. De demping en automatische soepelehellingsregeling zorgen ervoor dat ze meer dan voldoende ondersteuning krijgt en ze geen schrik moet hebben voor onverwachte oneffenheden of struikelblokken zoals ze heeft bij het buiten lopen. Zelfs na een uur tot anderhalfuur lopen op de band heeft ze geen last van haar gewrichten. Heel positief dus. Voor mijzelf hoefde het niet om een loopband te kopen, daar ik geen probleem heb om bij eender welk weer buiten mijn kilometertjes te lopen. Echter wanneer ik haar bezig zag, terwijl ze in London liep (via de iplus module die draadloos verbonden is met haar tablet), begon het ook serieus te kriebelen. Haar tablet neemt de besturing van de loopband volledig over en wanneer het bergop gaat, dan gaat automatisch de helling van het toestel omhoog. Ook wanneer je op hartslag loopt, kan je het toestel de snelheid automatisch laten aanpassen aan de hand van je hartslag, op die manier kan je je training perfect optimaliseren zonder telkens op de knopjes te duwen om de snelheid aan te passen. De maximum snelheid, 18km/h is meer dan voldoende en wie twijfeld, moet maar eens de helling aanpassen en kijken hoelang je nog aan 18km/h zou kunnen lopen ;) Looproutes kan je heel eenvoudig via de app uitstippelen en onmiddellijk beginnen lopen, dit in combinatie met Google Earth, zodat je letterlijk kan zien waar je loopt. Wie geen zin heeft om een route uit te stippelen, kan via de gratis versie van MapMyfitness dat ingebouwd zit in de Iplus module, routes kiezen van mensen die hun routes online hebben gezet. Dit zijn bestaande routes van echte lopers!. Wanneer je nog een stapje verder wil gaan, kan je via Kinomap ( ook inbegrepen in de iplus module) zelfs routes lopen die met Go-pro camera's gefilmd zijn, lopen. Momenteel zijn ze nog bezig met een upgrade, de app de loopband te laten besturen. Op die manier zal de video zich aanpassen aan jouw snelheid. Het enige minpunt momenteel voor mij is dat de registratie niet wordt ge-exporteerd naar de bekende running apps, zoals Strava, mapmyrun, Polarflow, ... Eenmaal de update van kinomap in orde, zal dit wel kunnen. Nu moet je ze manueel overnemen en zelf invoeren in je running apps. Voor de mensen die lopen met een hartslagmeter die werkt op Bluetooth smart, hoef je niets te doen om je hartslag te zien op de loopband. Deze wordt automatisch gedetecteerd. Eerlijk gezegd kan ik niet meer zonder mijn loopband. Wanneer het koud of regenachtig is, zie je me niet teveel meer buiten lopen. Ik loop mijn rondjes of afstanden wel online op Aruba, New-York, Parijs, .... Ik vrees dat ik soft aan het worden ben. Aan de andere kant, heb ik geen reden meer om niet te gaan lopen wegens geen tijd! Je kan zelfs televisie kijken terwijl je loopt, op de achtergrond lopen de apps gewoon verder en wordt alles netjes geregistreerd.

Pluspunten

• Demping
  • Soepele wijziging in helling
  • Heel stil, zelfs op hoge snelheid
  • iPlus module met kinomap en mapmyfitness

Minpunten

• registratie export momenteel niet mogelijk

Ingrid 05-02-2018

Goede loopband met genoeg opties

Het voordeel van deze loopband is dat deze loopband een redelijk breed en lang loop oppervlakte heeft. Ook de vering is fijn. De opties die erop zitten zijn meer dan voldoende.

Pluspunten

• Vering
  • Loopoppervlakte
  • Genoeg opties

Ron 27-12-2017

Beschrijving minimaal

Mooie loopband die er erg sterk uitziet en het waarschijnlijk ook is. Ideaal om op en neer te klappen door de gasveer. De gebruiksaanwijzing is wel minimaal zeker als je er een iPad op wilt aansluiten. De USB Bluetooth controller die overigens appart wordt verzonden werkt niet dus ik kan nog geen verbinding maken. Mail aan betersport verzonden maar voordat ze helpen moet ik eerst een formulier invullen. Beetje jammer.

Pluspunten

• Makkelijk op en neer klappen
  • Degelijke kwaliteit

Minpunten

• Minimale gebruiksaanwijzing
  • Bluetooth werkt niet

Mark 13-12-2017

Focus fitness Jet 7

Onlangs heb ik de knoop doorgehakt en een loopband besteld. Mijn keuze werd na enig onderzoek de focus fitness Jet 7. De loopband heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en is geschikt voor de beginnende en gevorderde hardloper. De loopband doet niets onder voor de gemiddelde loopband bij de sportschool. Je kan genoeg programma's instellen en het is een ideale afwisseling met buiten lopen, helemaal in de winter. Verder is de communicatie en afwikkeling via Betersport perfect. Snelle communicatie via de chat en elke keer zijn al mijn vragen naar tevredenheid beantwoord en opgelost. Kortom, de focus fitness Jet 7 is een product die ik aanbeveel en Betersport een bedrijf die ik aanbeveel!

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Redelijk stil
  • Veel programma's
  • Band haalt en mooi topsnelheid

Minpunten

• Verbindingspunt was half dichtgelast

Wim 11-12-2017

een juiste keuze

Wij zijn zeer tevreden over de aangeschafte loopband Focus Fitness - Jet 7. Achteraf hadden we deze loopband al veel eerder moeten aanschaffen.
De band heeft heel veel mogelijkheden, is zeer gebruiksvriendelijk en de motor loopt soepel en is heel stil.

Pluspunten

• stille motor
  • verschillende hellingspercentages
  • lange loopband
  • wifi
  • voldoende snelheden

Erwin 08-12-2017

Stabiele loopband

De loopband aangeschaft naar aanleiding van adviesen op diverse websites. Hij voldoet daadwerkelijk aan alle eisen die ik stelde. Semi-professioneel apparaat, makkelijk te bedienen en erg stabiel tijdens gebruik. We gebruiken hem zélfs om de hond extra te trainen. Hij vindt het óók prachtig. Gaan er ongetwijfeld nog véél plezier van hebben. Dikke aanrader!

Pluspunten

• Stabiel
  • Érg goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Tot nu toe nog géén

Gerard 08-12-2017

Prima prijs/kwaliteitsverhouding

De prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Staat stevig op de grond/stabiel. Geen bijgeluiden tijdens lopen. Jammer dat speakers en I-link zijn vervallen. Verwachting wordt gewekt dat deze nog steeds deel uitmaken van de loopband. Gebruiksaanwijzing is gedateerd en niet up to date. Dat levert de nodige vragen op bij installatie. Zo klopt o.a. de aanwijzing niet voor contact maken met I-pad. Advies aan de leverancier is de gebruiksaanwijzing te up-daten. Leverancier reageert wel snel en duidelijk op vragen via E-mail. Apparaat is zeker geschikt voor intensief thuisgebruik

Pluspunten

• degelijk
  • stabiel
  • bleu tooth irt google maps
  • snelle beantwoording vragen leverancier

Minpunten

• gebruiksaanwijzing niet up-to-date
  • vervallen speakers en I-link

fat 08-12-2017

stilte loopband

Het werkt zoals verwacht , rustig en is gemakkelijk te gebruiken. Deze loopbaan is veel goedkoper ( meer dan 100 euro ) nadat ik het maar paar maanden heb gekocht.

Bakelaar 05-12-2017

Goede loopband met veel functies en goede demping bij lopen.

Ik heb de loopband aangeschaft omdat de oude kapot was gegaan en niet meer te repareren omdat er geen onderdelen meer voor waren. De klantenservice heeft mij goed geholpen en korting op een nieuwe aangeboden. Ik heb nu een aantal weken de jet 7 met iplus module in huis en ben er zeer tevreden over. De loopband doet het goed en het is leuk om via de iplus module door verschillende plekken te lopen. De demping met het lopen is ook heel fijn en minder belastend voor mijn gewrichten, waardoor ik het langer kan volhouden. Ook ben ik slechtziend waardoor ik niet buiten kan lopen en dit een ideale oplossing is voor mij.

kortom ben zeer tevreden over mijn aankoop en de behandeling van mijn schadeformulier.

Pluspunten

• breed loopoppervlak
  • groot scherm
  • Bleutooth module
  • Goed om op te joggen en wandelen

Minpunten

• niet echt een stille loopband

Rimke 05-12-2017

Loopband

Super fijne loopband! Ben er erg blij mee en maak er ook elke dag gebruik van.
Zeker aan te raden!!

Pluspunten

• Fijne demping

Fahed 05-12-2017

Loopband

Product functioneert naar behoren. Wel wordt er slecht gescoord op service en bezorging. Op de internet stond volgende dag bezorging. Ik kreeg het product 3 dagen later.
Maandag zou het product eind ochtend bezorgd worden. Halverwege de middag gebeld waar het product bleef. Ik kreeg te horen dat ze onderweg zijn. Rond 19:30 gebeld waar ze weer bleven. Ik kreeg te horen dat het product niet bezorgd wordt ivm autopech.
Ik kreeg te horen dinsdag het product te krijgen. In de loop van de ochtend werd ik gebeld of het product een dag later bezorgd kon worden ivm geen beschikbare middelen voor vervoer. Ik gaf aan vandaag weer een dag vrij heb gevraagd ivm bezorging. In de middag kreeg ik het product van minimaal 100 kilo. Bus werd ver geparkeerd. Minimaal 100 meter. Ik kreeg het verzoek om de zware loopband met de chaffeur te tillen aangezien hij alleen is en geen kar bij zich heeft. Ik had later die dan sneetjes van de touw waaraan ik moest tillen in mijn vinger vanwege het zware product.

Product is aan te bevelen. Service en bezorging kan 1000 keer beter

Pluspunten

• Aardige bezorger

Minpunten

• Slechte service
  • Slechte bezorging

Jo 14-07-2017

Zeer goede loopband. Prijs kwaliteit toppie. Groot scherm.

Gekozen omwille vanhet grote scherm en goede motor. Vorige loopband ook via betersport besteld en zeer tevreden over de service.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Krachtige motor

Alain 21-02-2017

Tevreden van de aankoop

De loopband komt in een pakket dat je nog in elkaar miet steken, maar het bevalt maar een paar grote stukken waardoor hij zeer snel klaar is voor gebruik. Het opklappen van de loopband gaat makkelijk. Het gebruik is simpel maar goed genoeg. Het lopen gaat vlotjes en met niet teveel lawaai.

Al bij al zeer tevreden met de aankoop tot nu toe. 👍

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Makkelijke montage
  • Open en dichtklappen gaat heel vlot
  • Loopt goed

Franck 19-02-2017

Very good performances

The Focus Jet 7 is really a great treadmill. A large selection of presets make it accessible to both beginners and seasoned runners. I particularly like the HRC program that adjusts the speed based on heart rate. For that price, very good price/quality ratio. One negative point, however, while advertised to be iOS compatible, I only got it to work with android.

Pluspunten

• Price
  • Quality

Minpunten

• Not working with iOS

Eva 17-02-2017

Comfortabele loopband

Toffe, gemakkelijk te monteren loopband ( de 8 vijzen dat klopt effectief).
Loopt heel comfortabel en de extra features van de Bluetooth connectie met een tablet werken zeer goed en maken het lopen extra aangenaam.
Levering verliep ook zeer correct, telefoontje vooraf en een soort track and tracé van het pakket waardoor de leveringstijd goed kon worden ingeschat.
Conclusie: blij met de aankoop!

Pluspunten

• Comfortabel
  • Gemakkelijke montage

Minpunten

• Niet echt stil
  • Zwaar pakket als het een verdiep omhoog moet

van Woerkom 22-12-2016

Zeer fijne loopband

Ik heb hem nu een week in gebruik en ben er meer dan tevreden over! Ook over de zeer snelle levering! Ik kon hem gemakkelijk in elkaar zetten... Het naar boven tillen was wel erg zwaar!
Super fijn dat hij werkt met mijn polar hartslag meter. Ik kan zelfs trainen op hartslag, hij past de snelheid automatisch aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • werkt ook met mijn polar hartslagband

Minpunten

• zwaar om naar de zolder te tillen