Focus Fitness Loopband - Jet 9 iPlus - Reviews

LCD display
Inklapbaar
Snelheid tot maximaal
20 km/h

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Emily 29-03-2018

LET OP: iPLUS werkt niet op gsm Samsung s9!!!

Applicatie E-health die hoort bij de loopband Focus Fitness Jet 9 iPlus is enkel te downloaden in Japans op de nieuwe smartphone Samsung s9. Ik veronderstel dan ook op Iphone X.

Geen mogelijkheid om in Nederlands of Engels te downloaden!

Ik raad dus mensen met een nieuwe smartphone aan om deze loopband NIET te kopen! BeterSport geeft geen vergoeding voor het niet functioneren van de app - loopband.
Jammer voor mensen die deze loopband zouden kopen omwille van de iPlus die achteraf niet blijkt te werken.

Dus een gewaarschuwd man is er twee waard!

Pluspunten

• Grote comfortabele loopband

Minpunten

• iPlus werkt niet!

Kjel Vermeiren 23-03-2018

Stevige solide loopband met goede prijs kwaliteit verhouding

Deze loopband gekocht via Betersport en enkele weken in bezit.
Na levering de loopband naar boven sleuren is een hels karwei. Het is een zware loopband (100kg) gemaakt met stevige materialen en dat voel je ook wanneer je in actie komt op de loopband wat dus positief is.
De loopband heeft een goede demping en loopt comfortabel.
Het display met de verschillende programma's geeft je genoeg keuze om steeds een variërende training te lopen. Wel jammer dat er geen pauzeknop is tijdens een programma. Bij een onderbreking is het dus van 0 beginnen.
Indien je een specifieke training wil doen, heb je nog steeds de e-health app om een persoonlijke training aan te maken. Enkel jammer dat de app blijkbaar geen save functie heeft zodat je steeds je programma opnieuw moet aanmaken. Op een smartphone is dit niet super handig.
De loopband staat uit zichzelf niet waterpas maar heeft een hellingshoek van minstens 3° zonder dat je de loopband elektrisch naar boven zet. Dit voel je onmiddellijk tijdens het lopen wat resulteert dat 12km/h buiten lopen een stuk makkelijker is dan op de loopband. Volgens betersport is dit bij vrijwel alle loopbanden zo?
Ik heb deze dan maar achteraan opgevuld met een blok van een 7tal cm zodat deze bijna (niet helemaal) waterpas staat. Wat veel meer in vergelijking staat met een buitentraining.
Verder deed het hartslagprogramma niet wat het moet doen. De registratie van de hartslag blijft hangen op 138/min (ingesteld op 165/min) en gaat niet hoger. Dus de band gaat versnellen om de juiste hartslag te bereiken en blijft versnellen tot zijn maximum want de hartslag gaat niet mee omhoog op display. Tegen 20km red ik het niet lang ;-)
Hopelijk kan Betersport dit nog oplossen en is dit een incident. De aanvraag is inmiddels gebeurd.
De loopband is voorzien van een klein ventilatortje maar dit valt veel te licht uit. Je voelt amper iets wanneer je intensief aan het lopen bent.
De ingebouwde speakers zijn goed en gaan luid genoeg.

De loopband doet wat hij moet doen.
Als de onjuiste hartslagmeting wordt opgelost ben ik al bij al dik tevreden met deze loopband.

Pluspunten

• zeer degelijk gebruikte materialen
  • Super makkelijke montage
  • Prijs/kwaliteit
  • Visueel mooie loopband

Minpunten

• Geen pauzeknop
  • Ventilator valt veel te licht uit.
  • Staat niet waterpas.

DDT 21-02-2017

Beloofd veel, echter beperkt in uitvoering

Het gewone display van dit toestel is eerder beperkt te noemen in mogelijkheden, een pauzeknop zou handig zijn, nu bij stop is men helemaal bij af om te beginnen. Via een app zou je meer moeten kunnen. App is echter pas vanaf een bepaalde versie (android) toepasbaar. Eens de app aan de praat gekregen is deze ook niet zo gebruiksvriendelijk en sober, een virtuele toer lopen vraagt al heel wat moeite. De app is geschreven voor een telefoon, maar een telefoon is veel te klein om bvb een eigen programma te schrijven. We hebben onze vragen bij de afstand en tijd die de machine aangeeft, bij een snelheid van bvb 10km/h en men loopt een uur geeft de afstand geen 10 km aan? Het toestel waterpas krijgen met de stelschroeven lukte me ook niet, opvullen was de boodschap om het lawaai onder controle te kunnen houden.

Pluspunten

• breed loopvlak

Minpunten

• duur voor de beperkte mogelijkheden
  • onhandig af te stellen en installatie
  • ventilator is een lachertje
  • geen pauzeknop

peter 13-09-2018

prijs kwaliteit zeer goed

Er zullen zeker betere loopbanden zijn, maar je moet ook naar de prijs kijken natuurlijk. Vind dit een zeer goede kwaliteit voor deze prijs. Een pauzeknop had wel handig geweest, en de calorieeen zijn absoluut ver van juist, maar vind het voor de rest top. Ook een dikke pluim voor betersport, niks is hen teveel, en bij vragen altijd zeer duidelijke uitleg, kunnen vele firma's nog iets van leren, bedankt daarvoor

Pluspunten

• zeer degelijk
  • overzichtelijk scherm
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• calorieenteller
  • geen pauzeknop

Patrick 17-07-2018

Toch een beetje teleurgesteld.

Ik had gehoopt dat de virtuele gedeelte beter zou werken, ik heb graag dat ik naar iets kan kijken wat de vorderingen toont en de boel niet saai maakt. Het virtuele gedeelte is hier volledig gebuisd. Er bestaat geen fatsoenlijk werkende app, ofwel in chinees of het werkt niet, maakt geen connectie met de bluetooth technologie , ik heb een ipad en een android toestel. Ik begrijp niet dat met deze toestel een werkende app bestaat. Vervolgens klopt de aantal calorieen niet, ik loop 9.5 km per uur een uur lang , op het einde heb ik 100 calorieen verbruikt. Ik krijg steeds de uitleg dat de calorieen bij benadering zijn, wel in mijn geval is het 70% foutmarge. Waardeloos dus de calorieenteller. Het toestel is degelijk, maar dat is ook al. de consolebord staat daar maar voor decoratie. Ook vierkantige handgrepen ????, na een tijd doet het pijn aan je handen. Zet je de helling op maximum kan je moeilijk aan de handvaten ???? Andere loopbanden hebben vertikale ronde handgrepen.

Pluspunten

• loop zacht

Minpunten

• calorieteller waardeloos
  • virtuele gedeelte waardeloos
  • vierkantige snijdige handgrepen

DE MAERTELAERE GILBERT 24-03-2018

aangenaam toestel om te bedienen

dit toestel voldoet aan al onze eisen kwa mogelijkheden , bediening , programma's ,snelheden en moeilijkheidsgraden die we kunnen benutten

Pluspunten

• niets negatief te vermelden buiten 1 puntje

Minpunten

• gewicht toestel

JVdD 14-03-2018

Stabiel en robust

Een zeer degelijk toestel die zeer stabiel is en goed is voor verschillend type sporters. De intesief sportende zoon is er supper tevreden van en ik kom ook aan men trekken. De opbouw ging zeer vlot nadat hij op zijn plaats stond. Het op zijn plaats zetten was iets moeilijker daar dit alleen niet doenbaar is.
Het enige punt dat we minder vonden is het vinden van de te gebruiken app voor de ipad. Deze vonden we niet terug in de appstore. Tot op heden maken we hierdoor nog geen gebruik van de app. Bij wat meet tijd ga ik hier terug naar opzoek om het toestel volledige te benutten.

Pluspunten

• Stabiel
  • Robust
  • Vlotte montage

Minpunten

• Neemt veel plaats in
  • App in Appstore niet makkelijk te vinden

Bosbrug 03-03-2018

Prima loopband

Prima loopband. Makkelijk zelf in elkaar te zetten. Het heeft een groot loopvlak en alles wijst zich vanzelf. Jammef dat er niet meer apps gebruikt kunnen worden

M Canavar 08-02-2018

Solide loopband voor thuis

Zeer solide en zware ( vooral als hij de trap op moet even lastig 100+ kilo!) loopband. Je kan de vaste programma's volgen of tijdens het lopen je eigen tempo bepalen. Smartphone Tablet koppeling is met de geadverteerde app niet optimaal, maar wel bruikbaar.
Neemt na inklappen de helft minder ruimte in beslag, ook handig bij het schoonmaken, tijdens het lopen wordt wel stof aangetrokken.
Zeer blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Solide, stevig
  • Makkelijk in gebruik , noodstop.

Minpunten

• Zwaar als het naar de tweede verdieping moet
  • App is wat outdated

Edh 07-10-2017

Leuke band groot en brede loopvlak

Ik heb lang zitten twijfelen van wel of niet een loopband te kopen,en dan ook nog is welke loopband na van alles vergeleken te hebben dan toch gekozen voor de jet9 i plus,en tot vandaag nog geen 1 dag spijt gehad.Ik gebruik hem elke dag en moet nu niet meer twijfelen of ik wel of niet ga lopen weer en wind spelen niet meer mee. Breed loopvlak goede motor leuke programma's hopelijk blijft dit zo voor de volgende jaren👍🏽

Marloes 06-10-2017

Loopband met alle benodigdheden!

Na lang googelen, vergelijken, specificaties en reviews bekijken, ben ik bij de Jet 9 iPlus uitgekomen. Alles wat ik wil hebben voor een redelijke prijs! Gebruiksvriendelijk, met ventilator en diverse programma’s.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ventilator
  • Boxen

Minpunten

• EHealth app is niet gebruiksvriendelijk

MCP 06-10-2017

Makkelijk instelbaar en in gebruik

een prima loopband werkt stil en makkelijk. Wel valt de te downloaden app e-health tegen. Niet alle functies werken goed. Ook valt het contact met de bijgeleverde hartslagmeter focus zo nu en dan weg.

Pluspunten

• Sterk
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Bijbehorende app werkt niet optimaal
  • Registratie app lukt niet
  • Polar hartslagmeter niet koppelbaar

Hoogenooten 31-07-2017

Bredere band. Super easy systeem.

Na veel wikken en wegen deze gekozen vanwege de kwaliteit prijs verhouding. Deze kan tot 150 kilo gewicht dragen en heeft een bredere loopband van +- 54 cm. De e-healt app is ook makkelijk te installeren en je kan makkelijk een eigen rondje aanmaken in het programma.

Pluspunten

• Brede loopband
  • Tot 150kg
  • Ventilator , voor afkoeling
  • Goede geluidskwaliteit van boxen

Minpunten

• Word in 1 stuk geleverd dus vrijzwaar

Kees Mooijman 23-02-2017

Intuïtief programmakeuze dashboard

Na ingewonnen info op internet en aanvullend telefonisch bij leverancier betersport.nl
Werd de loopband 1 dag later geleverd

Pluspunten

• Na zelfmanagement in gebruik erg stabiel

Minpunten

• Erg zwaar circa 100 kg

Jo Pennings 21-02-2017

Geweldig ding

Wij vinden de loopband erg handig en veilig. We hadden het aparaat veel eerder moeten hebben. De loopband was snel bezorgt. En maakt bijna geen lawaai.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Snel bezorgt
  • Veilig
  • Gebruiksvriendelijk

Rainbow 16-02-2017

Proffesionele qualiteit aan een betaalbare prijs!

Na het stoppen met roken wilden mijn partner en ikzelf sporten, echter met jonge kinderen en onregelmatige werkuren is het moeilijk om met regelmaat te gaan sporten. Lopen is leuk maar weerom heb je opvang nodig, dus alternatief onze eigen loopband. Na het lezen van reviews stak de focus fitness jet 9plus er bovenuit. En eerlijk waar na een maand nog geen seconde beklaagd! Top product

Pluspunten

• App werkt perfect en motiveert
  • Stevig
  • Opvouwbaar
  • Zware qualiteit
  • Waaier om verfrissen

Minpunten

• Redelijk zwaar om te verzetten
  • Plaats nodig

Cees 15-02-2017

Goede loopband

Ik heb deze loopband nu een kleine maand in bezit, en al de nodige kilometertjes gedraaid. Het is een sterk apparaat met een redelijk groot loopvlak en hij loopt mooi stil. Het was wel een hele tour om hem op de eerste verdieping te krijgen. Hier heb je wel de hulp van een paar sterke mannen voor nodig.
Behalve de teleurstelling dat de Jet 9 iPlus op geen enkele manier aan een hartslagband gekoppeld kan worden (in tegenstelling tot wat in de handleiding staat !) bevalt hij verder goed.
De HRC programma's werken blijkbaar alleen als je de handgrepen voor de hartslag vast houd.
Bij hardlopen is dit natuurlijk niet te doen.
Het ontbreken van de hartslagband koppeling is mij beteeft wel een gemiste kans voor een apparaat van deze klasse.
Koppeling (via bluetooth) aan de geadviseerde app op een ipad ging prima.
Ik heb de hoop dat deze app nog een keer een update krijgt zodat koppeling met een hartslagband wel mogelijk is.
Of : Beterport misschien kunnen jullie zelf een app (laten) schrijven voor je Focus Fitness apparaten in plaats van je over te geven aan een Taiwanese leverancier??
De timer van het apparaat heeft een kleine afwijking (ongeveer 40 seconden te langzaam op een half uur.)= ongeveer 2%
De ingestelde snelheid wijkt (onbelast) ook iets af. De band loopt iets harder dan de display aangeeft (ongeveer 1% te snel)
Het ingebouwde fannetje stelt niet zo veel voor, is amper te voelen.
Ook de speakertjes voor de muziekweergave zijn niet super maar OK, dat is niet het belangrijkste.
Al met al zijn er wat onvolkomenheden die voor hetzelfde geld lijkt mij beter hadden gekund maar het loopband gedeelte, waar het in feite om gaat is prima en ik hoop er nog veel gebruik van te kunnen maken.

Cees

Pluspunten

• Degelijkheid

Minpunten

• Geen koppeling aan hartslagband mogelijk