Focus Fitness Loopband - Jet 9 iPlus - Reviews

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Hoogenooten 31-07-2017 Product paar dagen in bezit

Bredere band. Super easy systeem.

Na veel wikken en wegen deze gekozen vanwege de kwaliteit prijs verhouding. Deze kan tot 150 kilo gewicht dragen en heeft een bredere loopband van +- 54 cm. De e-healt app is ook makkelijk te installeren en je kan makkelijk een eigen rondje aanmaken in het programma.

Pluspunten

• Brede loopband
  • Tot 150kg
  • Ventilator , voor afkoeling
  • Goede geluidskwaliteit van boxen

Minpunten

• Word in 1 stuk geleverd dus vrijzwaar

Kees Mooijman 23-02-2017 Product paar weken in bezit

Intuïtief programmakeuze dashboard

Na ingewonnen info op internet en aanvullend telefonisch bij leverancier betersport.nl
Werd de loopband 1 dag later geleverd

Pluspunten

• Na zelfmanagement in gebruik erg stabiel

Minpunten

• Erg zwaar circa 100 kg

DDT 21-02-2017 Product paar weken in bezit

Beloofd veel, echter beperkt in uitvoering

Het gewone display van dit toestel is eerder beperkt te noemen in mogelijkheden, een pauzeknop zou handig zijn, nu bij stop is men helemaal bij af om te beginnen. Via een app zou je meer moeten kunnen. App is echter pas vanaf een bepaalde versie (android) toepasbaar. Eens de app aan de praat gekregen is deze ook niet zo gebruiksvriendelijk en sober, een virtuele toer lopen vraagt al heel wat moeite. De app is geschreven voor een telefoon, maar een telefoon is veel te klein om bvb een eigen programma te schrijven. We hebben onze vragen bij de afstand en tijd die de machine aangeeft, bij een snelheid van bvb 10km/h en men loopt een uur geeft de afstand geen 10 km aan? Het toestel waterpas krijgen met de stelschroeven lukte me ook niet, opvullen was de boodschap om het lawaai onder controle te kunnen houden.

Pluspunten

• breed loopvlak

Minpunten

• duur voor de beperkte mogelijkheden
  • onhandig af te stellen en installatie
  • ventilator is een lachertje
  • geen pauzeknop

Jo Pennings 21-02-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldig ding

Wij vinden de loopband erg handig en veilig. We hadden het aparaat veel eerder moeten hebben. De loopband was snel bezorgt. En maakt bijna geen lawaai.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Snel bezorgt
  • Veilig
  • Gebruiksvriendelijk

Rainbow 16-02-2017 Product paar weken in bezit

Proffesionele qualiteit aan een betaalbare prijs!

Na het stoppen met roken wilden mijn partner en ikzelf sporten, echter met jonge kinderen en onregelmatige werkuren is het moeilijk om met regelmaat te gaan sporten. Lopen is leuk maar weerom heb je opvang nodig, dus alternatief onze eigen loopband. Na het lezen van reviews stak de focus fitness jet 9plus er bovenuit. En eerlijk waar na een maand nog geen seconde beklaagd! Top product

Pluspunten

• App werkt perfect en motiveert
  • Stevig
  • Opvouwbaar
  • Zware qualiteit
  • Waaier om verfrissen

Minpunten

• Redelijk zwaar om te verzetten
  • Plaats nodig

Cees 15-02-2017 Product paar weken in bezit

Goede loopband

Ik heb deze loopband nu een kleine maand in bezit, en al de nodige kilometertjes gedraaid. Het is een sterk apparaat met een redelijk groot loopvlak en hij loopt mooi stil. Het was wel een hele tour om hem op de eerste verdieping te krijgen. Hier heb je wel de hulp van een paar sterke mannen voor nodig.
Behalve de teleurstelling dat de Jet 9 iPlus op geen enkele manier aan een hartslagband gekoppeld kan worden (in tegenstelling tot wat in de handleiding staat !) bevalt hij verder goed.
De HRC programma's werken blijkbaar alleen als je de handgrepen voor de hartslag vast houd.
Bij hardlopen is dit natuurlijk niet te doen.
Het ontbreken van de hartslagband koppeling is mij beteeft wel een gemiste kans voor een apparaat van deze klasse.
Koppeling (via bluetooth) aan de geadviseerde app op een ipad ging prima.
Ik heb de hoop dat deze app nog een keer een update krijgt zodat koppeling met een hartslagband wel mogelijk is.
Of : Beterport misschien kunnen jullie zelf een app (laten) schrijven voor je Focus Fitness apparaten in plaats van je over te geven aan een Taiwanese leverancier??
De timer van het apparaat heeft een kleine afwijking (ongeveer 40 seconden te langzaam op een half uur.)= ongeveer 2%
De ingestelde snelheid wijkt (onbelast) ook iets af. De band loopt iets harder dan de display aangeeft (ongeveer 1% te snel)
Het ingebouwde fannetje stelt niet zo veel voor, is amper te voelen.
Ook de speakertjes voor de muziekweergave zijn niet super maar OK, dat is niet het belangrijkste.
Al met al zijn er wat onvolkomenheden die voor hetzelfde geld lijkt mij beter hadden gekund maar het loopband gedeelte, waar het in feite om gaat is prima en ik hoop er nog veel gebruik van te kunnen maken.

Cees

Pluspunten

• Degelijkheid

Minpunten

• Geen koppeling aan hartslagband mogelijk